+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Optimal protein intake to maximize muscle protein synthesis

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Optimal protein intake to maximize muscle protein synthesis

"Optimal protein intake
    to maximize muscle
    protein synthesis
    Examinations of optimal meal protein intake
    and frequency for athletes"

Man må registrere seg for å kunne lese.
    http://agro-food-industry.teknoscien...ton_AF2_09.PDF

Layne Norton skrev litt om dette for noen måneder siden i MD og jeg har vært nysgjerrig helt siden den gang.

For å gjøre det enkelt, Layne Norton anbefaler dette:

3 store proteinrike måltider hver dag (5-6 timer mellom hvert måltid)
    30g carb / 15g EAA (minimum 3g Leucine) som mellommåltider.

Gold Member ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Tror jeg prøver den så slipper man å lage så mye mat hele dagen
    Har 1,5kg esapro og nærmere 1kg xtend så det må være perfekt til mellommåltid.
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Ser at han skriver at han anbefaler 4-5 måltider om dagen. Har spurt han om hvor mange timer imellom måltidene... To be continued!

Bedreviteren Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Ut fra det studiematerialet Layne E. Norton presenterte, er det snakk om 4-6 timer mellom hvert måltid, for å resyntetisere systemet, slik at man oppnår maksimal proteinsyntese i skjelettmuskulaturen av leucine. Effekten av leucine ser ut til å vare i maks 180min/3h.

Kroppen ser likevel ut til å respondere bra på små pulser av aminosyrer (og da spesielt leucin) om nivået av amino er på vei ned - slik at du kan kjøre små doser leucine mellom måltidene (3g).

Har skrevet en artikkel om leucine som baserer seg på studien til Norton, samt zachi studien på den antiproteolytice effekten av leucine. Har ikke publisert den enda, men du kan jo få lese den om du vil.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Bronse Member Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    15g EAA (minimum 3g Leucine) som mellommåltider.
    Hva er EAA? Tabs?

Ser fristene ut dette. Har omsider blitt en vane med proteiner om morgenen, rett etter trening og en time før leggetid. Neste steg kunne være å justere mellommåltidene noe.

Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Essential Amino Acids...
    Ah, så klart.
    No creative person ever felt their day job.

Ble medlem
    03-2002
    Essential Amino Acids...

Medlem "Big-P" is a jewel in the rough "Big-P" is a jewel in the rough
    Ble medlem
    06-2009
    Kan jeg bruke proteinshaken som mellommåltid?

Pr.shake så inneholder den (blandet med melk):
    11 g EAA
    - herav 5,0 g leucin
    + melkeproteiner og 10 g karbs fra melka

Fullstendig oversikt:
    Typical Amino Acid Profile (Miligrams Per Serving)

Essential Amino Acids (EAAs)

Tryptophan 405
    Valine 1422
    Threonine 1654
    Isoleucine 1573
    Leucine 2531
    Lysine 2233
    Phenylalanine 748
    Methionine 492

Conditionally Essential Amino Acids (CAAs)

Arginine 505
    Cystine 494
    Tyrosine 703
    Histidine 423
    Proline 1509
    Glutamine & Precursors 4082

Nonessential Amino Acids (NAAs)

Aspartic Acid 2508
    Serine 1126
    Glycine 412
    Alanine 1180
    Edit: Nei, jeg fant ut det på forumet hans. Tenkte kanskje myseproteinet jeg har (ON 100% whey gold standard) gikk til pulseringer. Det er hydrolysert og av typen myse isolat med høyt innhold av BCAA.

Hvor får man tak i BCAA, EAA eller L-leucine i større doser?

Medlem "Big-P" is a jewel in the rough "Big-P" is a jewel in the rough
    Ble medlem
    06-2009
    Hardaway: Jeg vil gjerne lese studien

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Kliss nytt medlem Aberle is on a distinguished road Aberle sin avatar
    Ble medlem
    06-2011
    Alder
    24
    Protein's and supplements impart much in making the body stronger and healthier one....
    The good one product helps much to make your body strong and perfect of your own choice...

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.