+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 80

Tråd: Overvekt og fedme kontra homofili

Silver Member Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33

Overvekt og fedme kontra homofili

Homofile foreldre kjemper for retten til å bli foreldre. Mange mener at barnas interesser må komme først, og pga bla mobbing fra andre barn bør ikke barn bevisst plasseres i et homofilt hjem.

Gang på gang tar mediene opp hvilket forferdelig mobbepress barn som er overvektige opplever i blant annet skolen og deretter videre i livet. Konklusjonen må vel derfor være at overvektige barn sliter generelt mer enn barn som har homofile foreldre.

Det har vist seg at det er en paralell mellom fete foreldre og fete barn. Naturlig nok ettersom barna adopterer foreldrenes vaner.

Jeg vil derfor tørre å påstå at det skulle være forbudt ved lov, at også overvektige personer får barn.
    Jeg er av den bestemte oppfatnig at det ikke skal være en menneskerett å få et barn!

Hva syns dere?

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/07/11/505968.html

Platinum Member Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Jeg er veldig enig med deg i det. Ikke alle er skikket til å få barn...!

Det er jo mildt sagt litt spesiellt at man skal kunne få lov til å få barn uansett hvilken forfattning man måtte være i!

En annen ting jeg finner ganske merkelig er at om man skal adoptere må man testes i hue og ræva, snodig
    Mens enhver idiot kan gå og bli smelt på tjukken....!

En annen ting er at om man skal ha en hund må man jo nesten ha plettfri vandel osv osv...
    Det er også merkelig syns jeg..
    Er hunder mer verdt enn mennesker??

Skulle i grunn vert en slags test eller noe som måtte gå gjennom før man fikk lv til å få unger...! Hvordan dette i såfall skulle gjennomføres blir en anen sak,det har jeg ikke tenkt så mye på...
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Medlem Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    23
    Enig, litt dobbeltmoral det der.
    Soy el diablo.

Silver Member Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh Vis post
    Jeg er veldig enig med deg i det. Ikke alle er skikket til å få barn...!

Det er jo mildt sagt litt spesiellt at man skal kunne få lov til å få barn uansett hvilken forfattning man måtte være i!

En annen ting jeg finner ganske merkelig er at om man skal adoptere må man testes i hue og ræva, snodig
    Mens enhver idiot kan gå og bli smelt på tjukken....!

En annen ting er at om man skal ha en hund må man jo nesten ha plettfri vandel osv osv...
    Det er også merkelig syns jeg..
    Er hunder mer verdt enn mennesker??

Skulle i grunn vert en slags test eller noe som måtte gå gjennom før man fikk lv til å få unger...! Hvordan dette i såfall skulle gjennomføres blir en anen sak,det har jeg ikke tenkt så mye på...
    Jeg syns faktisk det er kunne vært til fordel om barnevernet grep inn i hjem hvor overvekt er et problem. det dette er snakk om rett og slett barnemisshandling.
    foreldrene må ta ansvar for å lære barna riktige verdier..
    Barnevernet tar jo barna fra forldre som scorer lavt på iqtester så why not?

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Jeg er enig i at ikke alle burde formere seg. Uansett mener jeg det oppstår problemer dersom man lar det være opp til myndighetene å bestemme hvem som skal få tillatelse til å få barn. Særlig i et land der overformynderiet stadig påpekes og klages over. Dette er jo en ekstremvariant av dette, og jeg frykter at innføring av et slikt tiltak kan være første steg på veien mot kina-lignende tilstander.
    Hvor smart må man være for å få tillatelse til å formere seg?
    Hvor slank må man være?
    Hvor pen må man være?
    Hvor plettfritt rulleblad må man ha?
    Hvor god utdannelse må man ha?
    Hvor god inntekt må man ha?

Her ser jeg poteniale for at ting kan balle på seg, og etterhvert kan man lure på om "Hvor arisk er man?", også kan bli et kriterie.

Tanker om et statlig kontrollert organ som fungerer som et menneskeskapt substitutt for Darwins lov, er forståelig i en tid der velferdssamfunnet ikke bare likestiller, men også i enkelte situasjoner fungerer fordelaktig for de intellektuellt og åndelig svake i samfunnet.
    Selv om det er naturlig at Darwinistiske ideer er populære blant en folkegruppe der den største "guden" har skapt sin lykke gjennom å behandle kroppen sin som en maskin uten svakheter, håper jeg vi kan se galskapen i et forslag om statlig kontrollert reproduseringrett.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Jeg er enig i at ikke alle burde formere seg. Uansett mener jeg det oppstår problemer dersom man lar det være opp til myndighetene å bestemme hvem som skal få tillatelse til å få barn. Særlig i et land der overformynderiet stadig påpekes og klages over. Dette er jo en ekstremvariant av dette, og jeg frykter at innføring av et slikt tiltak kan være første steg på veien mot kina-lignende tilstander.
    Hvor smart må man være for å få tillatelse til å formere seg?
    Hvor slank må man være?
    Hvor pen må man være?
    Hvor plettfritt rulleblad må man ha?
    Hvor god utdannelse må man ha?
    Hvor god inntekt må man ha?

Her ser jeg poteniale for at ting kan balle på seg, og etterhvert kan man lure på om "Hvor arisk er man?", også kan bli et kriterie.

Tanker om et statlig kontrollert organ som fungerer som et menneskeskapt substitutt for Darwins lov, er forståelig i en tid der velferdssamfunnet ikke bare likestiller, men også i enkelte situasjoner fungerer fordelaktig for de intellektuellt og åndelig svake i samfunnet.
    Selv om det er naturlig at Darwinistiske ideer er populære blant en folkegruppe der den største "guden" har skapt sin lykke gjennom å behandle kroppen sin som en maskin uten svakheter, håper jeg vi kan se galskapen i et forslag om statlig kontrollert reproduseringrett.
    Selvsagt er det galskap... Men dette er ytterpunkter... Hvorfor skal homofile nektes barn på grunnlag som jeg nevnte tidligere når det er ok for overvektige?
    I tilfeller hvor personer som ikke er i stand til å ta vare på et barn føder, blir barnevrnet umidelbart koblet inn for å ta fra de ungen. Det være seg narkomane, straffanger, tilbakestående personer etc. ettersom overvekt er verdens helseproblem nr 1 så kan man da kanskje si at de heller ikke kan ta vare på seg selv og derfor heller ikke ta vare på et barn.. Forøvrig er overvket definerbart...
    Selvsagt er dette drøyt, men det er drøyt å nekte homofile barn også..

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av Yvonne Vis post
    Selvsagt er det galskap... Men dette er ytterpunkter... Hvorfor skal homofile nektes barn på grunnlag som jeg nevnte tidligere når det er ok for overvektige?
    I tilfeller hvor personer som ikke er i stand til å ta vare på et barn føder, blir barnevrnet umidelbart koblet inn for å ta fra de ungen. Det være seg narkomane, straffanger, tilbakestående personer etc. ettersom overvekt er verdens helseproblem nr 1 så kan man da kanskje si at de heller ikke kan ta vare på seg selv og derfor heller ikke ta vare på et barn.. Forøvrig er overvket definerbart...
    Selvsagt er dette drøyt, men det er drøyt å nekte homofile barn også..
    Så det du sier er at ettersom tidligere generasjoner har etterlatt seg mye galskap som det nå viser seg vanskelig å bli kvitt, bør vi innføre enda mer faenskap for å sette vårt eget preg på tingenes tilstand, og gjøre hele suppa fullkommen.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Så det du sier er at ettersom tidligere generasjoner har etterlatt seg mye galskap som det nå viser seg vanskelig å bli kvitt, bør vi innføre enda mer faenskap for å sette vårt eget preg på tingenes tilstand, og gjøre hele suppa fullkommen.
    Nei i grunn ikke...Men ettersom det dreier seg om barnas beste... så er det vel ikke til barnas beste å vokse opp i et hjem hvor man så til de grader driter i sin egen kropp at det er helsefarlig...
    du mener vel kanskje at vi heller skal passe våre egne saker og la folk avle opp avkommet sitt som de vil... Mja til dels er jeg enig.. Men det går ikke en dag uten at det skrives om hvor ille det er med overvektige barn,,,Og desverre så er helsen til barna helt og holdent foreldrenes ansvar... Hvis foreldre blir fratatt ungen fordi det er underærnert så er det ingen som reagerer... Motsatt burde være akkurat det samme egentlig..

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Nå er det jo en gang slik at to homofile ikke er i stand til å formere seg selv, mens to feite av forskjellig kjønn (som regel) er det. Dette er en vesentlig forskjell slik jeg ser det. Klarer en mann og kvinne å produsere barn sammen uten hjelp så er det lite å gjøre med det, og vilkårene for å ta barn fra de er høye. Om man trenger assisert befruktning eller adopsjon så stiller saken seg litt annerledes. Da har man muligeheten til å stille krav. Spørsmålet er hvilke krav? Skal seksuell legning, BMI, velstand, intelligens, osv tas med i betraktning? Og eventuelt hvor skal man sette grensene for hver faktor og samlet? Skal det for eksempel være greit å adoptere som homo så lenge man er smart, veltrent og rik i tillegg?

Et videre moment i forhold til adopsjon, og i forhold til å ta barn fra sine biologiske foreldre, er om de får det bedre enn de har hatt det tidligere, eller om det bare skal være et minstekrav. Argumentasjonen for å ta barn fra biologiske foreldre går ofte på at de skal få det bedre, for adopsjon stilles strenge minstekrav. Er dette riktig? Holder det ikke at barnehjems jenter fra Kina og India uansett vil få det mye bedre her i Norge (med viss unntak selvsakt)?

Konklusjonen er vel at dette er et svært vanskelig område og at den svært så subjektive faktoren "god forelder" er vanskelig å definere. Da ender man ofte med å bruke prinsipielle og ideologiske forhold til å bestemme dette. Da blir noen mot homofile foreldre, andre mot feite foreldre.

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    Nå er det jo en gang slik at to homofile ikke er i stand til å formere seg selv, mens to feite av forskjellig kjønn (som regel) er det. Dette er en vesentlig forskjell slik jeg ser det. Klarer en mann og kvinne å produsere barn sammen uten hjelp så er det lite å gjøre med det, og vilkårene for å ta barn fra de er høye. Om man trenger assisert befruktning eller adopsjon så stiller saken seg litt annerledes. Da har man muligeheten til å stille krav. Spørsmålet er hvilke krav? Skal seksuell legning, BMI, velstand, intelligens, osv tas med i betraktning? Og eventuelt hvor skal man sette grensene for hver faktor og samlet? Skal det for eksempel være greit å adoptere som homo så lenge man er smart, veltrent og rik i tillegg?

Et videre moment i forhold til adopsjon, og i forhold til å ta barn fra sine biologiske foreldre, er om de får det bedre enn de har hatt det tidligere, eller om det bare skal være et minstekrav. Argumentasjonen for å ta barn fra biologiske foreldre går ofte på at de skal få det bedre, for adopsjon stilles strenge minstekrav. Er dette riktig? Holder det ikke at barnehjems jenter fra Kina og India uansett vil få det mye bedre her i Norge (med viss unntak selvsakt)?

Konklusjonen er vel at dette er et svært vanskelig område og at den svært så subjektive faktoren "god forelder" er vanskelig å definere. Da ender man ofte med å bruke prinsipielle og ideologiske forhold til å bestemme dette. Da blir noen mot homofile foreldre, andre mot feite foreldre.
    Mjjaa.. tildels enig... Men... Tungt narkomane, tilbakestående og pedofile er også i stand til å produsere et barn... De blir ofte fratatt ungen på bakgrunn av vankjøtsel...det virker som om det fungerer fint for staten ihvertfall..
    Her er det også snakk om å gi ungen bedre forutsetninger for et lykkelig liv

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Mener du at det ikke finnes noen lykkelige overvektige? Det er mange i situasjonen du beskriver som vil si deg imot.

Oooog, selv om et barn følges av mobbing i skolen til det lærer selvironi eller kommer seg iform, betyr da ikke at det livet ikke er verdt å leve. Man, kan ha hundretals grunner for å ønske at man aldri var født, men man trenger bare et bittelite lyspunkt for å verdsette det samme livet.

Det du sier er rett og slett at et liv som overvektig ikke er verdt å leve, mange her vil nok si seg enig i det. Men, vi er da ikke i noen possisjon til å bestemme over hva andre føler og hvordan de ser på livet sitt, og ihvertfall ikke over de som ikke engang er født enda.

Dessuten trenger da ikke barnet bli overvektig selv om foreldrene er det. Der jeg kommer ifra kjenner jeg en ung gutt i knallform, beste spilleren på fotballaget, på ta kwon doe'n, og veldig muskuløs for alderen. Men, han har en svært overvektig mor, og en noe overvektig far.
    Hvordan er dette mulig? Jo... Foreldrenes egen situasjon har i dette tilfellet motivert de til å våke over sønnen slik at han ikke følger i deres fotspor. Tjukkasenes sønn er altså den best trente i hele nærområdet.

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Mener du at det ikke finnes noen lykkelige overvektige? Det er mange i situasjonen du beskriver som vil si deg imot.

Oooog, selv om et barn følges av mobbing i skolen til det lærer selvironi eller kommer seg iform, betyr da ikke at det livet ikke er verdt å leve. Man, kan ha hundretals grunner for å ønske at man aldri var født, men man trenger bare et bittelite lyspunkt for å verdsette det samme livet.

Det du sier er rett og slett at et liv som overvektig ikke er verdt å leve, mange her vil nok si seg enig i det. Men, vi er da ikke i noen possisjon til å bestemme over hva andre føler og hvordan de ser på livet sitt, og ihvertfall ikke over de som ikke engang er født enda.

Dessuten trenger da ikke barnet bli overvektig selv om foreldrene er det. Der jeg kommer ifra kjenner jeg en ung gutt i knallform, beste spilleren på fotballaget, på ta kwon doe'n, og veldig muskuløs for alderen. Men, han har en svært overvektig mor, og en noe overvektig far.
    Hvordan er dette mulig? Jo... Foreldrenes egen situasjon har i dette tilfellet motivert de til å våke over sønnen slik at han ikke følger i deres fotspor. Tjukkasenes sønn er altså den best trente i hele nærområdet.
    Nei.. det sier jeg ikke..er nok mange overvektige som ikke har et problem med det vil jeg tro... Men nå er det slik at undersøkelse på undersøkelse viser at overvektige barn blir mobbet ganske brutalt i skolen.. Noe som følger de livet ut..
    Det eksempelet du kommer med er et unntak og det vet du godt
    Det har vist seg at (og det er ganske naturlig), at barn av overvektige foreldre blir det selv.. Og jeg tenker ikke på litt feit,, eller litt valpefett.. jeg snakker om fedme.. I den grad det er helseskadelig...
    forøvrig startet jeg ikke denne posten med å si at det ikke er greit å være overvektig.. jeg bryr meg lite om hvordan andre ser ut... Men jeg leste en artikkel i dagbladet om dette i dag og det slo meg at moralen er dobbel.. når vi nekter mennesker som er fullstendig kapable til å gi et barn et fullverdig liv retten til det pba deres seksuelle legning, mens vi syns det er greit at foreldre overforer barna sine til de blir SYKE av det uten å gripe inn.. Det grenser til barnemisshandling spør du meg...
    Vet det er ytterpunkter men tanken slo ned i meg som et lyn....

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Jeg synes de burde lære bort en enkel tommelfingerregel i grunnskolen. "Overvekt har en sammenheng med kalorioverskudd" virker som veldig mange glemmer dette
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Nei.. det sier jeg ikke..er nok mange overvektige som ikke har et problem med det vil jeg tro... Men nå er det slik at undersøkelse på undersøkelse viser at overvektige barn blir mobbet ganske brutalt i skolen.. Noe som følger de livet ut..
    Det eksempelet du kommer med er et unntak og det vet du godt
    Det har vist seg at (og det er ganske naturlig), at barn av overvektige foreldre blir det selv.. Og jeg tenker ikke på litt feit,, eller litt valpefett.. jeg snakker om fedme.. I den grad det er helseskadelig...
    forøvrig startet jeg ikke denne posten med å si at det ikke er greit å være overvektig.. jeg bryr meg lite om hvordan andre ser ut... Men jeg leste en artikkel i dagbladet om dette i dag og det slo meg at moralen er dobbel.. når vi nekter mennesker som er fullstendig kapable til å gi et barn et fullverdig liv retten til det pba deres seksuelle legning, mens vi syns det er greit at foreldre overforer barna sine til de blir SYKE av det uten å gripe inn.. Det grenser til barnemisshandling spør du meg...
    Vet det er ytterpunkter men tanken slo ned i meg som et lyn....
    Er det bare overvektige foreldre som har overvektige barn?

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Er det bare overvektige foreldre som har overvektige barn?
    Nope!!
    Det er klart det ikke er...

Ble medlem
    09-2004
    Nope!!
    Det er klart det ikke er...
    Vi er altså enig. Vi vet ikke hvem som kommer til å få overvektige barn, de trygda tjukkassene nedi gata som ikke forlater huset før kommunen installerer heis kan risikere å avle opp en skikkelig idrettsmann. Mens jeg kan måtte dra skytteltrafikk mellom jobb å barneskolen for å irettesette lærere som ikke passer godt nok på mitt tykke avkom. Dette er selvfølgelig bare et påfunn, men det kan skje.

Når vi ikke kan generalisere å si at alle overvektige får feite og ulykkelige barn uten å møte protester, som denne, kan vi heller ikke nekte de å formere seg.

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Ville bare tipse om denne South Park episoden som passer utrolig godt i en homodebatt

http://allsp.com/l.php?id=e93
    .......................................R.I.P..........................................

Ble medlem
    09-2004
    Jeg hadde mye heller tatt truckførerkort for å få mor og far ned trappen, enn å vokse opp i et homofilt hjem. Jeg skal komme med en påstand like generaliserende som Yvonne's, hennes var blandt annet basert på at barn tar til seg foreldrenes vaner, når foreldrene spiser seg tjukke gjør barn det samme osv. Hva når pappa og pappa kysser og har analsex i naborommet? Hva gjør det med barnet, kopierer han denne vanen og istedet for å runke til Jenna Jameson, heller leser woman og sjekker ut bakenden på kammeratene? Basert på en videreføring av argumentet for at overvektige skulle nektes barn, må vi jo da konstantere med at homofile foreldre får homofile barn. Og derfor må nektes å være foreldre....Eller?
    Behovet for en maskulin far som drikker øl, graver seg i skrittet, og knuller damer er essensielt for ...ja å bli som meg foreksempel.

Bronse Member mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    Jeg hadde mye heller tatt truckførerkort for å få mor og far ned trappen, enn å vokse opp i et homofilt hjem. Jeg skal komme med en påstand like generaliserende som Yvonne's, hennes var blandt annet basert på at barn tar til seg foreldrenes vaner, når foreldrene spiser seg tjukke gjør barn det samme osv. Hva når pappa og pappa kysser og har analsex i naborommet? Hva gjør det med barnet, kopierer han denne vanen og istedet for å runke til Jenna Jameson, heller leser woman og sjekker ut bakenden på kammeratene? Basert på en videreføring av argumentet for at overvektige skulle nektes barn, må vi jo da konstantere med at homofile foreldre får homofile barn. Og derfor må nektes å være foreldre....Eller?
    Behovet for en maskulin far som drikker øl, graver seg i skrittet, og knuller damer er essensielt for ...ja å bli som meg foreksempel.
    Hehe .. thumbs up for all the cavemans still alive in this sosiety yeah
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

har 20kg biceps Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Folkens, skjerpings. Dere mener at eg ikkje burde ha rett til å ha unger fordi eg er overvektig?
    Og korfor skal ikkje homofile få adoptere? Ett barn har det garantert bedre i ett hjem med to foreldre som er glad i kverandre enn ett barnehjem eller en annen instutisjon. Dere viser ett veldig snevert syn her inne, det inntrykket som eg får av denne tråden er at folk som ikkje mener det samme som dere og ikkje verdsetter trening like mykje er dårlige mennesker og ikkje er like mykje verdt som dere.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Medlem Liquorice is a jewel in the rough Liquorice is a jewel in the rough
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tuba Vis post
    Folkens, skjerpings. Dere mener at eg ikkje burde ha rett til å ha unger fordi eg er overvektig?
    Og korfor skal ikkje homofile få adoptere? Ett barn har det garantert bedre i ett hjem med to foreldre som er glad i kverandre enn ett barnehjem eller en annen instutisjon. Dere viser ett veldig snevert syn her inne, det inntrykket som eg får av denne tråden er at folk som ikkje mener det samme som dere og ikkje verdsetter trening like mykje er dårlige mennesker og ikkje er like mykje verdt som dere.
    Nå var vel alt dette satt litt på spissen.
    Mange mener jo at barn har godt av å vokse opp med foreldre av forskjellig kjønn.
    Husk barn blir svært påvirket av foreldrene sine og miljøet de omgås i.
    Om man blir fortalt fra man er 1 år gammel at det mest normale er å være homofil da vil jeg tro at denne personen vokser opp med den holdningen også.

har 20kg biceps Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    De blir jo ikkje indoktrinert med ideen om at homofile er det mest naturlige. De forstår jo at å ha en mor og en far er det mest naturlige ettersom det er det spm går igjen på barnetv, skolebøker, tv-serier og lignende. Eg vil faktisk påstå at det er bedre for ett barn å vokse opp i ett posivt miljø med to foreldre som er glad i kverandre og ikkje fordømende en ett hjem med mykje trøbbel og ett passivtaggressivt handlingsmønster. Uannsett om det er homofile eller heterofile "foreldre". Og du kan ikkje argumentere imot at ett barn fra ett uland har det bedre hos to personer i ett partnerskap enn på ett barnehjem i hjemlandet .
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Her har du missforstått litt..
    Jeg generaliserer ikke i det hele tatt. Det er desverre imeperiske undersøkelser som viser at dette er tilfellet.
    Jeg bare sammenligner med homofilidebatten og sier at ettersom man mener at homofile ikke er skikket til å ta vare på barn så kanskje ikke overvektige (ikke litt tykke men sykelig overvektige) er det heller. Dette fordi man mener at barn av overvektige foreldre gjerne blir det selv også.. Og videre at et overvektig barn sliter både psykisk og fysisk med dette gjerne hele livet.

Greit at du trekker ut enkelt setninger men vær nå litt rettferdig da

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Ganske på spissen

Ble medlem
    09-2004
    De blir jo ikkje indoktrinert med ideen om at homofile er det mest naturlige. De forstår jo at å ha en mor og en far er det mest naturlige ettersom det er det spm går igjen på barnetv, skolebøker, tv-serier og lignende. Eg vil faktisk påstå at det er bedre for ett barn å vokse opp i ett posivt miljø med to foreldre som er glad i kverandre og ikkje fordømende en ett hjem med mykje trøbbel og ett passivtaggressivt handlingsmønster. Uannsett om det er homofile eller heterofile "foreldre". Og du kan ikkje argumentere imot at ett barn fra ett uland har det bedre hos to personer i ett partnerskap enn på ett barnehjem i hjemlandet .
    Men, nå snakker du om et snilt og homofilt hjem, kontra et aggresivt, fordømmende og heterofilt hjem. Er homofile mindre fordømmende og aggresive på hjemmefronten? De har iallefall ingen grunn til det, ydmyket og diskriminert i årrekker har de nok å være aggressive for når diskusjonen tas opp ved middagsbordet.

Meeen, Diskusjonen dreier seg om homofile foreldre kontra feite foreldre, og hva som er værst av de. Vi har egentlig ikke sagt noe om hva som foregår inne i hodene, og følelsesmessig bortsett fra foretrukkede kjønnsorganer/hull-problematikken.

Trodde jeg hadde vunnet denne diskusjonen, da den døde ut etter mitt noe overdrevne truckførerinnlegg. Men, her ser jeg Yvonne er tilbake i skuddlinjen. I det minste er tonefallet i det siste innlegget forandret, fra "sånn er det!" til lite konkluderende "Muligens, kanskje, osv" Og da har jeg egentlig oppnådd det jeg ville.

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Det eg vil frem til er at alle mennesker er like mykje verdt og burde ha de samme rettigheter.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Det eg vil frem til er at alle mennesker er like mykje verdt og burde ha de samme rettigheter.
    hehe

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Ooog der tar du skammelig feil, vi er ikke like, vi er forskjellige, alle er IKKE like mye verdt.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Silver Member Lean01 er et navn kjent av alle Lean01 er et navn kjent av alle Lean01 er et navn kjent av alle Lean01 er et navn kjent av alle Lean01 er et navn kjent av alle Lean01 er et navn kjent av alle Lean01 er et navn kjent av alle Lean01 er et navn kjent av alle Lean01 er et navn kjent av alle Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Det hender jo også at når moren blir gravid legger hun på seg en 25-30 kg i fettvekt fordi hun spiser for to(eller en afrikansk landsby). jeg syns det burde bli forbudt for kvinner og få barn hvis de ikke oppretthoder den formen de var i før barnet!

Ser du ut som en attraksjon på sirkus burde du også være fratatt loven til og formere deg. Dette kan fint gjennomføres i praksis ved at myndighetene kommer til huset til personen og kastrerer vedkommene. kapping av sædleder eller fjerning av eggstokker!

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Ooog der tar du skammelig feil, vi er ikke like, vi er forskjellige, alle er IKKE like mye verdt.
    Eg sa ikkje at alle var like. Eg sa at alle mennesker er verdt like mykje. Ka mennesker er det som er mindre verdt i dine øyne? Dette menneskesynet er du nok 70 år for seint ute med.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Eg sa ikkje at alle var like. Eg sa at alle mennesker er verdt like mykje. Ka mennesker er det som er mindre verdt i dine øyne? Dette menneskesynet er du nok 70 år for seint ute med.
    Jeg mener voldtektsforbrytere, mordere, pedofile, osv ikke er verdt en dritt, annet enn det det koster samfunnet å bli kvitt dem.

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kim Falch Vis post
    Jeg mener voldtektsforbrytere, mordere, pedofile, osv ikke er verdt en dritt, annet enn det det koster samfunnet å bli kvitt dem.
    Og der har vi mannen som deler mine holdninger, han fortjener en båtis
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Og der har vi mannen som deler mine holdninger, han fortjener en båtis
    Alt for lite kalorier. Gi meg heller en boks vaniljeis.

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Alt for lite kalorier. Gi meg heller en boks vaniljeis.
    Mmmm, is, hørtes digg ut. Det blir is til kvelds idag!
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Gold Member worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Liquorice Vis post
    Mange mener jo at barn har godt av å vokse opp med foreldre av forskjellig kjønn.
    Mange mener mye rart. Man kan ikke legge tilfeldige meninger til grunn for hvordan samfunnet skal fungere. I praksis vil mange ikke vokse opp med to foreldre av samme kjønn. Mange vokser jo faktisk opp med bare en.

Husk barn blir svært påvirket av foreldrene sine og miljøet de omgås i.
    Om man blir fortalt fra man er 1 år gammel at det mest normale er å være homofil da vil jeg tro at denne personen vokser opp med den holdningen også.
    Hvor har du det fra at unger bli fortalt at "det mest normale er å være homofil"? Og som så var tilfelle, hva så? Ungen vil uansett finne ut hvordan ting henger sammen når den omgås andre.

At ungen derimot vokser opp med utgangspunktet at homofili er helt greit er bare positivt.
    wat

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Eg snakker om normale mennesker som fungerer i samfunnet og har nokke positivt å bidra med. Ikkje folk som skulle vert tauet etter en trailer fra lindesnes til alta.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Eg snakker om normale mennesker som fungerer i samfunnet og har nokke positivt å bidra med. Ikkje folk som skulle vert tauet etter en trailer fra lindesnes til alta.

Fint det. Og jeg snakket om en annen type mennesker.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Homofili og fedme er vakkert og de burde få tilegne seg så mange barn som overhodet mulig.

De som sier noe annet er nazister eller neandertalere. Punktum,

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Løsningen på problemstillingene dere beskriver er enkel.

Forbedre Norge juridisk, slik at ingen kan være slemme i lengden.

Da gjør det ingenting om barn blir oppdratt dårlig, de kan ikke la det gå utover noen andre uansett.
    RockyRock

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Homofili og fedme er vakkert og de burde få tilegne seg så mange barn som overhodet mulig.

De som sier noe annet er nazister eller neandertalere. Punktum,
    Hm. Jeg tror regelen er at hvis du har fordommer mot en minoritet er du en fordomsfull idiot, men om du har fordommer mot en majoritet er du intellektuell og politisk bevisst.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Da mener også DU at ikke alle mennesker er like verdt, siden du ikke engang klassifiserer de som mennesker
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Silver Member Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Hm. Jeg tror regelen er at hvis du har fordommer mot en minoritet er du en fordomsfull idiot, men om du har fordommer mot en majoritet er du intellektuell og politisk bevisst.
    yeah

Silver Member Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber
    Ble medlem
    04-2002
    Så det dere sier er at jeg som kraftig overvektig homfil ikke skal få lov til å adoptere barn?

Bronse Member mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Jeg tror idag at et barn vil få det lettere å vokse opp i et norsk barnehjem enn å vokse opp blandt homofile "foreldre" .. Norge som samfunn idag er ikke klar for dette siden homofili enda er tabu.. Uansett hvor fint man kan ha det hjemme med to lykkelige homofile "foreldre" så vil man bli belastet av lokalsamfunnet ellers. Sannsynligheten for at man blir mye mer mobbet og får en mindre vennekrets er ikke å fornekte, motsier man dette så har man ikke hatt åpne øyne hva mange folk mener, sier og hva man opplever ang homofili...

Jeg ville heller valgt å blitt oppvokst i et norsk barnehjem enn homofile foreldre..

Dette med at foreldre som lider av fedme ikke burde få bli foreldre er ivertfall jeg ikke enig i. Man kan ikke drive en paralell mellom fedme\homofili som foreldre. Fedme kan man faktisk gjøre noe med, man kan utbedre sin livsstil til det bedre mens homofili blir noe helt anderledes.
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av mYth Vis post
    Jeg tror idag at et barn vil få det lettere å vokse opp i et norsk barnehjem enn å vokse opp blandt homofile "foreldre" .. Norge som samfunn idag er ikke klar for dette siden homofili enda er tabu.. Uansett hvor fint man kan ha det hjemme med to lykkelige homofile "foreldre" så vil man bli belastet av lokalsamfunnet ellers. Sannsynligheten for at man blir mye mer mobbet og får en mindre vennekrets er ikke å fornekte, motsier man dette så har man ikke hatt åpne øyne hva mange folk mener, sier og hva man opplever ang homofili...

Jeg ville heller valgt å blitt oppvokst i et norsk barnehjem enn homofile foreldre..

Dette med at foreldre som lider av fedme ikke burde få bli foreldre er ivertfall jeg ikke enig i. Man kan ikke drive en paralell mellom fedme\homofili som foreldre. Fedme kan man faktisk gjøre noe med, man kan utbedre sin livsstil til det bedre mens homofili blir noe helt anderledes.
    Vel.. Det er tabu å være feit også.. Unger som er feite blir mobbet mer enn unger som har homofile foreldre.
    Homofili er ikke en "livstil" man velger selv..
    Foreldre som bevist overforer barna sine kan velge selv.. Men ettersom de alikevel gjør det så kanskje det betyr at de ikke er skikket til å ivareta barnets beste! For det er vel ikke i barnets beste å spise seg syk?
    Eller?

Egendefinert brukertittel Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Homofile foreldre kjemper for retten til å bli foreldre. Mange mener at barnas interesser må komme først, og pga bla mobbing fra andre barn bør ikke barn bevisst plasseres i et homofilt hjem.

Gang på gang tar mediene opp hvilket forferdelig mobbepress barn som er overvektige opplever i blant annet skolen og deretter videre i livet. Konklusjonen må vel derfor være at overvektige barn sliter generelt mer enn barn som har homofile foreldre.

Det har vist seg at det er en paralell mellom fete foreldre og fete barn. Naturlig nok ettersom barna adopterer foreldrenes vaner.

Jeg vil derfor tørre å påstå at det skulle være forbudt ved lov, at også overvektige personer får barn.
    Jeg er av den bestemte oppfatnig at det ikke skal være en menneskerett å få et barn!

Hva syns dere?

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/07/11/505968.html
    Jeg er av den bestemte oppfatnig at det ikke skal være en menneskerett å få et barn! Enig. Men å si at overvektige ikke skal få lov til å ha barn er drøyt. Hvorfor er overvektige personer dårligere foreldre enn andre? Det er ikke bestemt at siden foreldrene er overvektige blir ungene også det. Hva defineres som overvektig? At folk som har litt ekstra ikke skal få kunne ha barn? Uhørt.
    Homofile skal ikke være foreldre da det er strider imot menneskets natur. Å være homofil i seg selv er imot menneskets natur.

Tror du det er slik at overvektige bevisst overforer ungene sine? Har du overhodet noen erfaring med ting du prater om? Som liten var jeg overvektig og ble mobbet for det hele grunnskolen igjennom. Var ikke for at jeg var overforet men en livsstil som jeg la for meg selv og som jeg selv endret på for å bli den jeg er i dag.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Odyssey Vis post
    Jeg er av den bestemte oppfatnig at det ikke skal være en menneskerett å få et barn! Enig. Men å si at overvektige ikke skal få lov til å ha barn er drøyt. Hvorfor er overvektige personer dårligere foreldre enn andre? Det er ikke bestemt at siden foreldrene er overvektige blir ungene også det. Hva defineres som overvektig? At folk som har litt ekstra ikke skal få kunne ha barn? Uhørt.
    Homofile skal ikke være foreldre da det er strider imot menneskets natur. Å være homofil i seg selv er imot menneskets natur.

Tror du det er slik at overvektige bevisst overforer ungene sine? Har du overhodet noen erfaring med ting du prater om? Som liten var jeg overvektig og ble mobbet for det hele grunnskolen igjennom. Var ikke for at jeg var overforet men en livsstil som jeg la for meg selv og som jeg selv endret på for å bli den jeg er i dag.
    Ja faktisk! Har personlig erfaring med å være overvektig. Desverre så er det ikke bare barn som mobber!
    Syns du ikke det strider mot menneskets natur å være overvektig? Vi blir jo syke av det.
    Og nei! Snakker ikke om litt tjukk. Men fedme i den grad det er helseskadelig.
    På en måte så tror jeg kanskje at de overforer barna med vilje. De kan jo bare velge en annen livstil. Kan de ikke? Uansett så er jo foreldre forbilder for barna, og barna vil naturligvis spise det foreldrene gir dem. Man serverer ikke homofili til middag.

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    homofili til middag.
    Og sodomi til dessert!

homogravid slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Hvordan har du tenkt å gjennomføre dette i praksik yvonne? Sterilisering? Tvangsabbort? Fengsel eller bøter? Hvis mennesker har lyst å få barn er det ikke så veldig mye vi kan gjøre med det. Enn hvis far er feit og mor er slank da?

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Da mener også DU at ikke alle mennesker er like verdt, siden du ikke engang klassifiserer de som mennesker
    Takktakk. Fint at eg gjør inntrykk.yeah
    'Feo, Fuerte y Formal'

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.