+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: pH-mirakelet /Syre

Silver Member propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen sin avatar
    Ble medlem
    08-2002

pH-mirakelet /Syre

Syre
    Vi tar utgangspunkt i det faktum at av alle de formene for likevekt kroppen streber etter å opprettholde, er den mest avgjørende balansen mellom syre og base. Kroppen strekker seg svært langt for å bevare blodets riktige og lett basiske karakter.
    Imidlertid er det altfor lett - og det skjer altfor ofte - at kroppsvev blir sure. En slik ubalanse baner vei for kaos og åpner døren for sykdommer og lidelser. En for høy surhetsgrad i kroppsvæskene og -vevene ligger til grunn for all sykdom og alle generelle plager. For det første er det bare når kroppen er sur at den er sårbar for mikrober; i en sunn basisk balanse klarer de ikke å få fotfeste. Dessuten er syre resultatet av alle sykdommer og lidelser. God helse krever kort sagt en kropp med en gunstig pH-balanse.

Forholdet mellom syre og base er gradert på en skala fra 1 til 14, kjent som pH (uttalt som de to bokstavene enkeltvis). På denne skalaen er 7 nøytral. Under 7 er sur og over 7 er basisk (alkalisk). Teknisk sett angir pH-verdien konsentrasjonen av hydro-genioner (positivt ladede molekyler) i enhver oppløsning. Imidlertid er det ikke nødvendig å forstå de kjemiske detaljene. Det eneste man trenger å vite, er at disse to kjemiske stoffene - syrer og baser - er motsetninger, og at de oppveier hverandre når de møtes i spesielle forhold og skaper en nøytral pH-verdi. I blodet kreves det imidlertid rundt tjue ganger så mye base for å nøytralisere enhver syremengde, og derfor er det er bedre og enklere å bevare balansen enn å gjenopprette den.
    rata tat tat

AKA Gullfisken Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Virker ganske interessant dette her. Var jo ikke særlig dyr den boken heller.

Silver Member HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Sitat: For det første er det bare når kroppen er sur at den er sårbar for mikrober; i en sunn basisk balanse klarer de ikke å få fotfeste.

Ikke riktig. Man kan pådra seg infeksjoner inkl. blodforgiftning også når kroppen ikke er sur, dvs. holder normal pH. Ved alvorlige infeksjoner blir kroppen ofte sur som en konsekvens av infeksjonen.

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Silver Member propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Hvis du her påstår at infeksjoner har samme oppførsel i surt miljø som nøytralt, vil jeg gjerne se noe dokumentasjon!
    Ellers, er jeg enig i at infeksjoner kan få fotfeste selv ved god pH, men jeg mener dets spreding blir omvendt proposjonal med kroppens pH!
    rata tat tat

Silver Member HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av propellen
    Ellers, er jeg enig i at infeksjoner kan få fotfeste selv ved god pH, men jeg mener dets spreding blir omvendt proposjonal med kroppens pH!
    Det kan jeg være enig i. Lav pH gjør at immunforsvaret fungerer dårligere.
    Erfaring er den talentløses trøst.

Ble medlem
    08-2002
    Flott.

Før jeg kjøpte den engelske versjonen av pH-mirakelet, så var jeg på medisin biblioteket og lånte den norske versjonen.
    Så scannet jeg inn de jeg annså som viktigst og la dem ordrett ut her,før jeg leverte boka tilbake. (stricktly pirate material )
    Beklagligvis finnes det små feil i dem, rett og slett pga dårlig oversetting.
    MEN, hovedmomentene er på plass, og det er det som er det viktigste!
    rata tat tat

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av propellen
    Flott.

Før jeg kjøpte den engelske versjonen av pH-mirakelet, så var jeg på medisin biblioteket og lånte den norske versjonen.
    Så scannet jeg inn de jeg annså som viktigst og la dem ordrett ut her,før jeg leverte boka tilbake. (stricktly pirate material )
    Beklagligvis finnes det små feil i dem, rett og slett pga dårlig oversetting.
    MEN, hovedmomentene er på plass, og det er det som er det viktigste!
    your going to jail mister!
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Til dere som er interessert i syre/base teoriene , dagens anbefaling.

Kjøp Ukas Norsk Ukeblad (kom 9.Januar) les side 24-26

Junior Broscientist AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Ser du noe marked for helse/rense kosttilskudd NK? Eller er det bare hardcore "byggermat" som selger?
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Har veldig lyst å jobbe litt med lifeextension/rense greier også men er usikker på hvordan jeg skal angripe emnet.

Erigert brukertittel LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Har veldig lyst å jobbe litt med lifeextension/rense greier også men er usikker på hvordan jeg skal angripe emnet.
    Jeg tror det kunne vært et stort marked for det i Norge. Life Extension Organization i USA er jo enorme og selger flere hundre typer forskjellige tilskudd. Det fine med LEF er at de i stor grad dokumenterer tilskuddene sine med forskning, selv om det åpenbart også finner sted en del skamløs pimping.
    http://www.dingsekongen.no

Kliss nytt medlem roger_hj is on a distinguished road
    Ble medlem
    04-2007

Thumbs up

Dette er morsomt å lese å høre om.

Jeg hørte om PH, balanse, syrer osv gjennom en lydbok jeg har hørt på nå.
    (tony robins, get the edge) Virker veldig overbevisende.
    Vil anbefale alle å høre på den.

Der snakker han om at man kan ta en blodprøve der man fysisk kan se bilder av sitt eget blod/celler. Noen som har gjort dette i Norge, eller vet hvor man kan gjøre det?

Og sist men ikke minst, hva mener dere er den beste måten og komme i balanse på?
    Hvor får man kjøpt sjø gress osv? beste produkt osv?

På forhånd takk

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av roger_hj Vis post
    Dette er morsomt å lese å høre om.

Jeg hørte om PH, balanse, syrer osv gjennom en lydbok jeg har hørt på nå.
    (tony robins, get the edge) Virker veldig overbevisende.
    Vil anbefale alle å høre på den.

Der snakker han om at man kan ta en blodprøve der man fysisk kan se bilder av sitt eget blod/celler. Noen som har gjort dette i Norge, eller vet hvor man kan gjøre det?

Og sist men ikke minst, hva mener dere er den beste måten og komme i balanse på?
    Hvor får man kjøpt sjø gress osv? beste produkt osv?

På forhånd takk
    her kan du kjøpe gress http://www.norkost.no/product_info.p...roducts_id=658

Kliss nytt medlem roger_hj is on a distinguished road
    Ble medlem
    04-2007
    Hvor lenge varer en slik ved 3 doseringer hver dag?
    Og har noen prøvd den og fått effekt?

På forhånd takk
    -RH

Shakespeare Erik--- is a jewel in the rough Erik--- is a jewel in the rough Erik--- is a jewel in the rough Erik--- is a jewel in the rough
    Ble medlem
    06-2003
    Leser selv denne boken nå, og om det han skriver faktisk er sant, så er jeg litt skremt.

Det å spise mer grønnsaker for å oppnå en mer basisk kropp er jo greit, men at meireiprodukter og (animalsk)protein skal bort fra kosten er jo ikke gledelig.

Noen her inne som har lagt om kosthold etter Youngs prinsipper? Erfaringer?
    I know I was born and I know that I’ll die.
    The in between is mine. I am mine.

Erigert brukertittel LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Erik--- Vis post
    Leser selv denne boken nå, og om det han skriver faktisk er sant, så er jeg litt skremt.
    Det er et enormt om
    http://www.dingsekongen.no

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Nyeste innlegg: 08-09-08, 23:14
  2. Et par pH spørsmål - Need help!
    By AxMataz in forum Kosthold
    Svar: 19
    Nyeste innlegg: 19-10-05, 19:42
  3. Litt annen informasjon om PH
    By CrazyMonkey in forum Kosthold