+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Transfett kan tynge sinnet

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25

Transfett kan tynge sinnet

Transfett kan tynge sinnet

Inntak av transfett øker risikoen for å utvikle depresjon, antyder ny studie. Samtidig kan også lett omsettelige karbohydrater spille en rolle

Av Andreas R. Graven - Forskning.no

forskning.no > Transfett kan tynge sinnet

Det skal være første gang forskere følger en gruppe i en befolkning over flere år, analyserer et bredt spekter av fettyper - og ser på koblinger til depresjon.
    Datagrunnlaget er over 12 000 frivillige i SUN Project. Deltakerne ble fulgt opp over seks år.

Ved starten på studien var det ikke påvist depresjon hos noen av dem, men mot slutten ble tilstanden konstatert hos 657 personer.

- Deltakerne i studien med forhøyet inntak av transfett, hadde opp til 48 prosent høyere risiko for depresjon sammenlignet med de som ikke fikk i seg dette fettet.

Det opplyser førsteamanuensis Almudena Sánchez-Villegas i forebyggende medisin ved University of Las Palmas.

Fin artikkel. Les resten på forskning.no > Transfett kan tynge sinnet .

He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Medlem Janniche is on a distinguished road Janniche sin avatar
    Ble medlem
    02-2011
    Alder
    39
    Jeg skjønner denne men, jeg har nettopp lest at store mengder omega3 og magnesium hjleper på disse lidelsene, så jeg drikker miin selolje med andakt.... amen
    What doesent kill you makes you stronger!

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Jepp, omega 3 skal være veldig gunstig med tanke på mental helse, således mange andre ting som trening, sunt kosthold, familieforhold og lignende. Jeg tror veldig mange har mye og hente på kostholdet.

Se ikke bort ifra at vitamin d kan ha stor betydning også, det har iallefall vist seg og ha stor effekt på SAD ( seasonal affective disorder ). Jeg tror veldig mange har mye og hente på denne biten ved å skjerpe inn kosthold.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Transfett, hvordan vet man det?
    By Baronen in forum Kosthold
    Svar: 10
    Nyeste innlegg: 03-12-08, 20:43
  2. Syke på sinnet.
    By vio in forum OT
    Svar: 12
    Nyeste innlegg: 15-07-05, 21:29

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder