Hvor mange dips og chins må man ta for å hevde seg i en konkurranse?? Vil bare vite hvor listen ligger hen! 10? - 20? - 30? ------>
det er vel de beste som tar så mange....jeg ville sagt 40+ dips og 20+ i chins for ikke å drepe alt av motivasjon etc hehe
hmm... vill ikke si meg helt enig herOpprinnelig skrevet av Baliba
hehe... det pleier ligge på vell ivertfall 50 dips på de fleste da av de som kommer til den delen av konkuransen! chins varierre ofte fra 30 og opp egentlig så vitt jeg har fått med meg...
bare for og ødelegge igjen hehe![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Takk!! Ikke chins, bare dips, 42stk. Ny pers med 9stk <--- soje som vant siste konkurransen som var..
vet ikke hvordan han er i forhold til resten..men han vant nå ivertfal overall, selvom ikke alt er dips hehe
en som debuterte i år :
Jeg tok:
- 42 dips men fikk bare 35 godkjente
- 20 Chins men fikk bare 17 godkjente
"Det gikk ikke saa bra for meg, men jeg har laert veldig mye. Jeg fikk 7nde plassen av 8 stykker i Atlethic Fitness i dag. "
forrige posten min var +180, siste var -180
Hvor mange reps tar dere forumrotter i disse øvelsene då??hehe
tatt 14 chins og 35 dips.. Men nå veier jeg en del også.. Håper på å komme over 20 chins til neste vår..![]()
Vekt:103,3 kg (10.04.08)
Høyde: 1.90
Beste løft:
Benkpress: 150kg, 5*125kg
Markløft: 5x150kg
tok 10 chins i går(opp to fra forrige uke), ikke testet dips på lenge.. hadde 12 chins her i juni etter 3 uker treningsfri. Persen på chins fra 10 år siden er vel 18.. satser på å slå den etterhvert..
Klarer 25 dips, 7 chins...
I know I was born and I know that Ill die.
The in between is mine. I am mine.
Kanskje 20 dips og 10 chinz , jeg kjører aldri chinz slik de er godkjente i konkurranse så jeg aner vel at dette tallet er totalt feil.
Tror forøvrig ikke ronnie Coleman heller hadde hevdet seg noe særlig i denne tråden![]()
Om mine chins hadde vært godkjent vet jo heller ikke jeg. Dipsa tror jeg er greie. Sterkere der...
I know I was born and I know that Ill die.
The in between is mine. I am mine.
Jeg får vondt i håndledd og kragebeinet av dips![]()
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Jeg tar 30 dips etter hver brystøkt og hver tricepsøkt. Chins har jeg egentlig ikke trent på flere år. Iallefall ikke nok til å vite hvor mye jeg hadde klart. Men tipper mellom 10 og 15
Det fikk jeg også før:S men ikke nå lengerOpprinnelig skrevet av vio
Har trent veldig lite de øvelsene.. Men tror jeg klarer 20dips:P begynner vel å bli for tung..hysterisk
<3Fitnessfrøken<3
pers er 20 chins ( lenge siden nå men ) tror jeg tar rundt 15 akkurat nå.. usikker
tok 41 dips for et par uker siden..
jeg tar vel rundt 20/25 dips når jeg ikke har kjørt bryst\biceps før det, så har vel litt å arbeide med, hehe..
The only thing we have to fear is fear itself
Tar vel 50++ dips uten ekstravekt, men tviler sterkt på at utførelsen min er innenfor konkurranserammene.
Tar vel 30-40dips, tror ikke jeg er god for noe særlig mer enn 5godkjente chins...wacko
dips klarer jeg hvertfall 30 uten vekter. Men chins derimot.. ikke mer en 20 max
=)
Dips klarer jeg vel 30-40 stk av uten vekter, men så er jeg veldig lett også.
Chins klarer jeg ikke mer en 15-20. Ikke akkurat min øvelse det der azz![]()
Har tatt 23 chins, 39 dips.
Soje vant forresten et AF-stevne med 21 chins, så det går an å hevde seg selv om man ikke tar 40+...
H
Erfaring er den talentløses trøst.
veldig imponerende antall til folk flest. Selv har jeg hatt chins med i hvert eneste program jeg har kjørt de to siste årene. Tror nok neppe jeg ville klart å presse ut mer en 20 allikevel. Dips er vanskelig å si ettersom jeg alltid kjører med vekter,. men vil nok nærme meg vil jeg tro.,
Veldig varierende antall som blir tatt i forskjellige stevner, ja..
Soje vant exhale Open på Hamar med bare 21 chins. Det var riktignok noen andre som tok flere, men de tok de ikke riktige og fikk ikke de godkjente.
En godkjent chins er full strekk i albuen på bunn og haka over stanga på toppen.
En godkjent dips er full strekk i albuen/armen på toppen og berøring av enten en dommerneve på bunnen, eller et spes. tellerappart de har brukt i de siste stevnene. det er uneder 90grader i armen.
Til dere som vurderer å stille, og trener på dips og chins; de dise øvelesene strikte og godkjente på treningen også, så slipper dere å ta masse rep. i konkurransen som dere ikke får godkjent!!
Uansett; det er 2 symmetrirunder i en konkurranse, bare 1 styrkerunde, så symmetrien teller uansett mest!!
Marianne
Hmm... Er du Marianne som i "Marianne, dama til Soje" ?Opprinnelig skrevet av MissAnne
![]()
hehe..
Ja, er Marianne som i "Marianne, dama til Soje"![]()
Legg ut en profil her også da velOpprinnelig skrevet av MissAnne
![]()
35-40 er vel rundt norgesrekorden , er det ikke?
tatt 25 chins med 10kg under meg (when eating lots of food)
Dere må huske på at styrken i forhold til kroppsvekt øker en god del på diett. Slit å løfte på mye spekk![]()
Det meste jeg har tatt er 3 chins
Har tatt ca 15 dips med 30 kg i belte.
Du mener det ja.. hihiOpprinnelig skrevet av Sorin
Ligger jo bilder på 2 andre fitnessforum allerede.. Burde ikke det holde?![]()
Marianne
Har vell kjørt ca 35 dips(klarer flere og flere) og 20 chins(færre og færre for hvert år)![]()
La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)
Hva gjør du feil?Opprinnelig skrevet av ANARKI 99
Må sattse å vinne begge rundene i NM.
Klarte 37 i fjord men fikk 34 godkjente.
Slet nesten bryst muskelen i juni, fikk bare i 44 dips..
Men men jeg kommer sterkere tilbake. (40 chins - 65 dips)
Dette bør holde...
Hvor bredt holder man når man tar chins?
Jeg tar bare 4-5, og synes det er den verste øvelsen ever.
Nå er jeg ganske fersk med ryggtrening da, men pokker så tungt det er.
Dips tar jeg 7-8 av. Relativt fersk der også
hah! der slo jeg endelig noenpå dips iallefall, jeg tar 15 nå, jobber meg drastisk oppover
![]()
Slått av ei jente. buhuOpprinnelig skrevet av Ida Eline
![]()
Sånn.
Da er jeg oppe i 15 dips og 12 chins.
Gjorde underverker å trene litt
Jeg tok 25 dips på mandag![]()
Dips: 8
Chins: Et ukjent antall med hjelpemann.
Russian police, stern, stern but fair.
Fantejente!
Nå må jeg perse på treningen i dag.
Håper bare det er noe igjen etter smalbenk-settene.
Oppdatering:
31 chins, 60 dips på bw 85kg![]()
H
Shit...der forsvant mye av motivasjonen min for å stille i NM gitt...sinnsykt bra!!Opprinnelig skrevet av GlennW
![]()
Det der er jo vanvittig bra - men sånn med tanke på f.eks. NM, hvor mange av dem tror du hadde blitt godkjente??Opprinnelig skrevet av HITman.
Når jeg var på Oslo GP sist å kikket så la jeg merke til mye rar teknikk (noen ville jeg sagt "jukset")
Personlig så prøver jeg å kjøre de så "perfekte" som mulig, men det var ikke tilfelle der inne så jeg. Mye rart![]()
Kjørte dips igår - klarte 20stk med 15kg ekstra i belte (har ikke testet max enda)
Chins ligger jeg vel på ca 15 - MÅ opp i minimum 25 før jeg skal si meg fornøyd![]()
Tok 21 på treningen i gårOpprinnelig skrevet av Ida Eline
![]()
Hvordan skal chins og dips kjøres. Bilder? forklaringer?
Opprinnelig skrevet av Dick Justice
Forklaring: http://www.exrx.net/WeightExercises/.../WtTriDip.html
Bilde:![]()