+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Sikret sin sjette strake kongepokal [Vektløfting]

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28

Sikret sin sjette strake kongepokal [Vektløfting]

Sikret sin sjette strake kongepokal | ba.no

AK Bjørgvin-løfteren tok en ny kongepokal da hans egen klubb i 100-årsjubiliet arrangerte NM i Turnhallen på Slettebakken i går.

Sport
    Med 145 kg i rykk og 180 kg i støt var Hordnes sammenlagt syv kilo bak sin egen personlige rekord. Likevel hadde 29-åringen god margin da han innkasserte den gjeve pokalen for sjette året rad.

–Det føles alltid bra å vinne NM, selv om jeg først og fremst jobber mot å etablere meg internasjonalt. Der er det et gap fra å være i toppen her hjemme, sier Per Hordnes til BA.

HAR GRIMSETH I SIKTE

På statistikken over landets beste vektløftere gjennom tidene innehar Hordnes nå tredjeplassen alene. Foran seg på listen har bergenseren Øystein Bolt (Tønsberg-Kameratene) og Stian Grimseth (Naustdal IL), med henholdsvis syv og ti kongepokaler.

Ingen av de er aktive lenger, så om helsen og motivasjonen ikke svikter har 29 år gamle Hordnes en gyllen mulighet til å bli tidenes norske vektløfter.

– Jeg jakter i hovedsak Europatoppen mer enn noe annet, men selvfølgelig - å være best i Norge og bra i Europa ville vært kjempegøy, svarer Hordnes på spørsmål om han nå jakter den legendariske sunnfjordingen på toppen.

GRIMSETH: – TREN I UTLANDET

Hordnes legger ikke skjul på at han er stolt over prestasjonen det er å ta seks strake kongepokaler.

– Mange kan løfte godt nok og være i nærheten av å ta én kongepokal, men alle som driver med idrett på dette nivået vet at det å klare det seks ganger på rad, akkurat når det gjelder, er noe helt annet, sier Hordnes.

En av mange som så Hordnes i aksjon i går var «bamsen» med flest kongepokaler, Stian Grimseth.

–Vektløfting handler om å hente frem det lille ekstra når det trengs. Å gjøre det seks år på rad er ikke mange som har gjort før ham. Det viser at det bor mye i ham.

– Samtidig skulle jeg gjerne sett ham litt opp på kilo. Dette holder til kongepokal, men internasjonalt kreves det litt mer. Og det har han potensial til. Han bør komme seg ut og få litt juling og bedre matching, råder Stian Grimseth.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg var der!
    Han hadde ikke sin beste dag der. Om jeg ikke husker helt feil så kastet han bort førsteløftet i rykk da vekten havnet på tåballene og han gled fremover. Derfor to forsøk på 145 eller noe slikt. 152 gikk hårfint ikke, og kunne like gjerne ha gått opp. På støtet var de to første lett som en plett. På siste havnet han bakpå etter vendingen og ble sittende i ubalanse i bunn altfor lenge og måtte slippe stangen. Uheldig for ham var han den suverent sterkeste og måtte derfor gjøre etterfølgende løft med <2 mins pause (ingen konkurrenter som prøvde på samme vekt).
    Apropos - på trening har jeg sett ham ta 185 i støt uten noen form for oppkjøring. Testet ham også i benk, og etter bare noen få tekniske leksjoner tok han 155 uten særlige problemer. Litt svak i bunn, men helt ekstrem lockout .
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. TV: Vektløfting i Grosvold
    By tombody in forum OT
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 30-11-07, 23:17
  2. Har du sikret deg mot juletillegget ?
    By NK in forum Kosttilskudd
    Svar: 12
    Nyeste innlegg: 19-12-06, 18:42
  3. Vektløfting/Sko
    By pom in forum Trening
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: 17-03-05, 11:49
  4. Sprekk i sjette HST uke.
    By tommalm in forum Trening
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 18-07-03, 12:45
  5. VM i vektløfting