Lurer bare på hvordan du gjør det i konkforberedelsene.
Siste uka ?
0 man,tirs,ons høyt vann og karb tors,fred,lør med vannkutt :??:
Glycerol ,alkohol, fettlading :??:
Tips and tricks :??:
Lurer bare på hvordan du gjør det i konkforberedelsene.
Siste uka ?
0 man,tirs,ons høyt vann og karb tors,fred,lør med vannkutt :??:
Glycerol ,alkohol, fettlading :??:
Tips and tricks :??:
Her er dietten dag for dag.
Nulledag 1
1200 gram torsk
500 gram kylling
250 gram laks
800 gram brokkoli
35 gram olivenolje
7,5 liter vann fordelt på hele dagen
Mye salt i torsk og i kyllingen, det skal være merker etter sokkene når du legger deg (tegn på at du holder mye væske).
Nulledag2
800 gram kalkun
500 gram kylling
375 gram laks
800 gram brokkoli
100 gram klibrød (for fordøyelsen, et must ellers blir du dårlig under resten av nullingen)
10 gram olivenolje
7,5 liter vann
Mye salt på kalkun og kyllingen, trøtt og sliten. Begynner med 1/6 furosemid (vanndrivende)
Nulledag3
1200 gram sei
500 gram kylling
300 gram biff
25 gram solsikke frø
800 gram brokkoli
100 gram klibrød
10 gram olivenolje
9 liter vann
Kutt saltet, kylling kokes i vann og krydder er no no !
1/6 furosemid
Nulledag 4
Samme som nulledag 3
Under nulledagene fordelte jeg måltidene til ca 8-9 måltider.
1/6 furosemide ?? 1/6 dels 20 , 40 eller 500mg tab ?
her ser jeg at jeg har en del å lære. hehe.
~S~
---------------------
no brain, no gain!
TS.. karber du bare dagen før + på morgenen ?
Venter på fortsettelsen vettu
Interessant post
Karbedag1
500 gram ris
1200 gram potet
300 gram kylling
150 gram banan
4 liter vann
7 måltider fortsatt ikke salt, 1/6 furosemid et kyllingbryst hvert andre måltid.
Karbedag2
390 gram riskaker (uten salt)
900 gram potet
800 gram kylling
7 måltider, ikke salt, ikke vann og 1 kyllingbryst hvert andre måltid. 1/6 furosemid.
Konkurransedagen
250 gram havregryn med veldig lite vann (skal kunne hold bollen opp ned uten at massen detter ut.
200 gram riskaker uten salt
1 fyrstekake
Havregryn til frokost og deretter fordel riskakene utover dagen mot forbedømmingen.
45 minutter før forbedømmingen spiser du 1 fyrstekake, drikk fortsatt ikke noe væske.
Etter forbedømmingen
fortsett med riskaker og litt banan/eple
10-15 minutter før finalen tar du tre poser mc.donalds salt og 500 ml carb drink, varm opp og du er klar for scenen.
Under alle karbedagene er det viktig å sove annenhver time, når man sover må man nemlig pisse etterpå og da kvitter du deg med ekstra væske. Annenhver time bør også karbo'ene poseres inn i musklene, jeg brukte å kjøre igjennom standard poseringene ved å holde hver posering 15-20 sekunder og deretter fri programmet mitt.
Når man begynner karbingen bør man også ta kalium tilskudd for å sikre at væsken som skal være i muskelen blir der. Man kan bruke saltbalans som selges på apoteker og helsekost til dette.
Husk å ikke drikke væske før du skal og kutte ALT salt når det skal kuttes, det betyr at alt du spiser må du sjekke om inneholder natrium og hvis det gjør det må du legge det i vann for å vaske ut så mye salt som mulig.
Eneste krydder man kan bruke er faktisk dill, det inneholder ikke så mye salt at det gjør noe særlig utslag.
Det er også viktig at man holder beina høyt de to siste dagene når man hviler for å ikke presse blod ut i beina (da forsvinner seperasjonene i quadriceps fort).
Man skal IKKE posere beina under oppkarbingen, kun de andre øvelsene.
Man kan bruke furosemid 40 mg eller furix 40 (det samme).
Det finnes også noe som heter Modurectics som er et kaliumbesparende vanndrivende (det er noe tregere enn furix, men er bra for å beholde kalium balansen). Jeg brukte også Cytadren som er et middel som setter ned nivåene av stresshormon, som igjen gjør at kroppen ikke holder på væske. Arimidex tbl ble også brukt i de 3 siste ukene.
Glycerol har jeg ingen erfaring med selv, men vet om mange som har "smoothet" på scenen av glycerol.
Hvis man ikke blir "tørr" nok under karbingen bør man holde seg kun til riskaker og ikke til kokt ris og poteter (som inneholder litt væske).
Takker ,denne gikk i arkivet..
1/6 dels 40mg furosemide , DET var lite.
Det skal ikke mer til, det er viktig å holde på væske i musklene vet du, derfor 1/6 furosemid
Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Såpass mye vitenskap før posering altså. Trodde ikke det var så avansert!
furosemid ?????
"Go for the mass!"
Frumil/Lasix (vanndrivende)Opprinnelig skrevet av NOFATZO
Takker for den Byggern
"Go for the mass!"
ser ut som det blir en del mat ivertfall!
You are hotter than 92% of men on this site!
Mye mat, men nesten bare proteiner. Det er særdeles viktig at dere får i dere olivenoljen som er nevnt under nullingen ellers klarer nemlig ikke kroppen å ta opp mer enn maks 1500 kcal av proteinene.
Jeg skal love deg at selv om det ser ut som om det er mye mat så går kroppen nesten i dvale og det er som om man har drukket en 8-10 øl hele tiden. Konsentrasjon og motorikk fungerer dårlig og man føler seg flat og fæl.
MEN så kommer karbingen og trykket kommer tilbake (mer enn noensinne) og man blir å glede seg til konk. dagen![]()
Har lest at folk som ikke spiser noe protein de dagene de karber opp
Hvorfor spiser du protein også?
hva skal du stille i??? kroppsbygging eller noe fitness??
må man være like nøye som dette om man skal stille i fitness??? jeg mener siden de ikke skal være like stor, like deffa osv osv.....
var jo ikke lite du måtte passe på heller.... du tar deg vel fri fra jobb for å kjøre dette greiene her 1 uke for konk eller nå du begynner....
Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel
Så vidt jeg vet har ts allerede konkurrert i SM2002? (Kroppsbygging)
Har konkurrert i SM2002 i -90kg's klassen og ble nummer 3
Man bruker samme dietten til fitness og bygging men man nuller ikke ut på samme måte som i bygging mtp fitness.
Ser det er mange som tyr til en "tyrker" eller to under konkurransen. Sier det er for å få litt mer vaskulært utseende, og det innholder jo en del salt i tillegg til alkoholen også. Har du noen formening om det?
Veldig bra oppsett forresten. Interessant lesning.
NORKOST - yammi!!!!
nå kommer jeg med noe jeg trur er et dumt spm, men jeg spør fordet. Du sier du er så sliten under nulle-dagene, trener du da? Trener du under karbe-dagene? i såfall hvis du trener disse dagene, trener du forskjellig fra det ordinære opplegget ditt?
udrugn
Man trener som regel ingenting under den siste uken, ligger mest mulig med beina høyt og i ro. Man kan trene de første dagene av de siste ukene men da blir det bare med ekstremt lettevekter og som en gjennomkjøring av kroppen.
Ikke no dumt spørsmål forresten.
Jeg er skeptisk til slike medikamenter som du skriver opp her og er av typen som sjelden eller helst aldri tar meg en ibux med sterk hodepine. Går som regel over det. Finnes det noe alternativ? Kaffe inneholder jo kalium og er vanndrivende, grønn te er vanndrivende, c-vitamin er vanndrivende i en viss grad.....noe som vil funke for en fitnessutøver som meg?
Skal forøvrig ha en halvtime med Arnstein Mathisen om dette til lørdagen, men kan være interessant å høre hva du mener i forhold til hva han sier. Uansett så kommer jeg til å følge det han legger opp til meg.
Soje
http://www.home.no/soje
Online PT er ditt naturlige valg for diett- og treningsråd når du skal delta i Athletic Fitness.
eeehhh......jo det gjør man (noen hvertfall)....Opprinnelig skrevet av ts
Hva sier du om slike vanndrivende midler Janne?
Vet fra x-en min(sykepleier) at eldre med vannanssamlinger i kroppen får 2 stk 40mg furosemid/furix daglig, så det er jo ikke så store doser akkurat. Men dette er jo reseptbelagte legemidler!! Og det kommer ikke på tale at jeg skal benytte meg av iallefall. Da drikker jeg heller 4 liter kaffe på en dag!!!
Soje
Online PT er ditt naturlige valg for diett- og treningsråd når du skal delta i Athletic Fitness.
Jeg sier NEI-takk....og det er også bare tull å drikke masse kaffe, da vil kroppen din til slutt bremse på vanntapet ditt, og du oppnår ikke ønsket effekt.Opprinnelig skrevet av Soje
Arnstein kommer sikkert til å si noe slikt som dette:
Drikke 8-10liter veske om dagen siste uken før konk.
Nulle i 2-3 dager
Karbe dagen før konk
Kutte saltet 3 dager før konk
Kutte vannet 24 timer før konk
Våtkarbe uten veskeinntak el tørrkarbe m inntak av ca 1-2 liter veske fordelt utover dagen
Noe i den retningen, vil jeg tro......men uansett hva han sier, så følger du det, han er tross alt den BESTE coatch man kan ha......bare se på hvor bra form Therese ble i til NM.....hun var i sitt livs form, og kommer til å bli enda bedre neste gang (tror jeg dropper å stille da.....blir kjipt å tape.....hehe)![]()
Hehe.....dårlig taper altså!!
Var det jeg mente du ville si!! Har selv bevist at det går an å komme i skikkelig god form uten tilsetningsstoffer. Kameraten min trodde ikke noe på dette, men har innrømt nå at skjegget det måtte han bare legge igjen i postkassa!!!
Stoler blindt på Arnstein jeg!! Slapp helt av. Må bare få frem meningene til de beste her i landet, slik at de som enda ikke har stått på toppen vet hva de kan gjøre neste gang!!
Soje
Opprinnelig skrevet av Soje
Hmm er det ikke 6 dager til konkurransen da??
Vent til etter at den er ferdig med å konstatere formen... - bare et lite velmenende råd det der....
Det er mange som har bomma stygt på selve dagen totalt uavhengig av div "tilsetningsstoffer". Forsøk det opplegget du blir foreskrevet denne gangen - Funker det så har du et supert utgangspunkt til neste gang. Går det dritt så har du uansett muligheter til å justere det til neste forsøk.
NORKOST - yammi!!!!
Ts: på innlegget hvor du posta dietten din, kan du reposte den med hva du spiser
til hvert enkelt måltid? Går det ann å bytte eks fiske-proteinkildene dine med kyllning/tunfisk
?
Iform profilen din ser veldig bra ut, men siden du er så stor (med relativt lav fettprosent)
i offseason så hadde jeg egentlig forventa at du skulle være større når du var rippa..
(ikke for å være frekk eller noe assa)
Tror jeg kanskje hadde digga utseende ditt mer dersom jeg hadde sett bilder fra midt i deffen ..
Selv jay cutler innrømmer at han gjorde en feil og "overdeffa"
for arnold classics i år, noe som gikk utover størrelsen hans (og poengsummen,
chris cormer holdt på å slå han). Og han hadde et photoshoot i flex 2 uker før
konkurransen hvor han faktisk så bedre ut enn på konkurransen..
Er jeg inne på noe eller er jeg helt på jordet?
bigkay
Sist endret av BK; 19-08-04 kl 14:12
Heisann,
Joda du er absolutt inne på noe, gikk fra ca 105 kg til 84 kg på 19 uker og det var nok litt for mye. Selv syntes jeg formen var best rundt 90 kg. Jeg har noen bilder fra midt i deffen som jeg kan poste når jeg har fått scannet dem
Etter konkurransen gikk jeg opp en del i ren muskelmasse og rundt 17 mai fjor havnet jeg på 98 kg med 12% fett, men mye godt å spise og litt liten treningsmotivasjon gjorde at jeg "slapp" formen ganske raskt. Det er utrolig lett å legge på seg kvalitetsmasse etter en deff om man er flink med kosten og treningen. Tror det ligger noen nyere offseason bilder i min profil (TS sin profil) her på nettet.
Det er nok en standard feil dette med overdeffing, siden det var første gang jeg skulle stille ville jeg heller deffe helt ned enn å stille på scenen halvbløt. Man vet jo aldri hvordan konkurrentene er og jeg har sett hundrevis av eksempler på folk som tror de er deffa nok helt frem til den dagen de står på scenen sammen med andre.
Du kan bytte proteinkilder som du måtte ønske, bare pass på at næringsinnholdet i kcal er tilnærmet lik om du skjønner. Det finnes programvare til pc som heter mat på data som er gull verdt til å sjekke næringsinnhold i diverse matgrupper. Du kan også få kjøpt næringstabellen hos bokhandelen.
Jeg skal se om jeg kan finne igjen dietten og poste den her igjen
Uansett lurer du på noe er det bare å spørre på PM også![]()

finner deg ikke igjen på profiler jeg.. hem...
TS: det matprogrammet...har du det? Hadde vært greit med et program der du skrev inn matvare og mengde, og så ble alt regnet ut for deg...
Opprinnelig skrevet av Cera
Helsevakten gjør det Cera!
http://www.nutris.se/norge/firstpage.asp
Ingen som tilfeldigvis skulle ha dette? *kremt*dele*kremt*
Du kan vel laste ned en demo som varer i 7 dager, men som Cera sier, gjerne del littOpprinnelig skrevet av Cera
![]()