+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Bislett 12 & 24 hour challenge

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37

Bislett 12 & 24 hour challenge

Sist helg ble det arrangert 12- og 24-timersløp under tribunene på Bislett.

Video fra de siste fire minuttene. Noen er meget spreke selv etter 23 timer og 56 minuter. Egentlig veldig spreke hele gjengen!

«Eg vil heller springe meg i hel, enn å sitje meg i hel i ein sofa, seier 55 år gamle Inge Asbjørn Haugen. Han har av norgesrekord i tal fullførte maraton. Heile 348 er det blitt sidan han sprang sin aller første i 1984.» Kilde:

Det ble to norske rekorder i 12-timersklassen.
    Kvinner: Margrethe Løgavlen 135,425 km (norsk og nordisk rekord, og årsbeste i verden!).
    Menn: Gjermund Sørstad 138,119 km.

Det ble utenlandske vinnere i 24-timersklassen.
    Kvinner:
    1 219,178km Gayter, Sharon North York Moors AC
    2 181,843km Nilsson, Barbro Solvikingarna
    3 172,732km Nystad, Vera Søgne Friidrett

Menn:
    1 225,173km Weis, Ralf SG Neukirchen-Hülchrath 88
    2 214,200km Tubaas, Peter ABB
    3 208,182km Dørum, Lars Chr. SpiridonLLL

Kilde.
    Forumet deres, om noen vil titte i kulissene.
    You ran a marathon? That's cute …

Now with added cuteness Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    26
    Drøy knusing i dameklassen gitt! 40km er da ganske drøyt. 15-20% mer enn neste kvinne. Og det å da ha inntatt en klar 2. plass hos herrene er også meget sterkt
    Har blitt faen så positiv at det er kvalmt

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Bra innsats av 12 timers gutta også - http://dt.no/article/20081210/NYHET/...173/1063/NYHET

Personlig hadde jeg trengt hjertestarter etter 1 time 14 min.

Bronse Member Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    35
    Fy f assa

Hehe, nøyer meg med ekstreme aktiviteter som er over på rundt en time i framtida tror jeg.
    No creative person ever felt their day job.

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Glemte å nevne de to «gamle» damene, som også er blitt faste deltgere i løpet opp Rallarveien:
    7 143,175km Yksnøy, Oline Rustad IL
    8 143,175km Eikum Grønntun, Lukris Spiridon LLL
    EDIT: 18 deltagere i denne klassen.

Tror de er i 60-årene. Rå damer!

Vi manglet noen av de beste norske i 24-timersløpet i år. Norgesrekorden for herrer ble tidligere i år løftet til noe rundt 247-248 kilometer. Over én mil per time i et helt døgn, inkludert noen nødvendige stopp underveis.

Drammen har som regel deltagere fint plassert på resultatlistene.

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    For å være helt ærlig er det imponerende avstander men jeg er faktisk overrasket over at det ikke er lenger. For en med gode gener (store lunger og lange bein og lav kroppsvekt) så er 10 kilometer i timen svært lav fart. Gode maratonløpere klarer jo over 20 kilometer i timen i over 2 timer. Men uansett, så er det utrolig utrolig krevende å gjennomføre.

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Det er en noe marginal idrett, og ligger ikke på et like høyt idrettslig nivå som vanlig maraton. Internasjonal årsbeste for men i 2008 er 273 kilometer. Hastigheten er ikke høy, men de tøyer grensene til bristepunktet. Store lunger er ikke så viktig her, da tempoet er lavt.

Bronse Member IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Det er helt klart lavere nivå i ultraløping ja, men maratonløpere løper jo uansett ikke i 24 timer i strekk

Now with added cuteness Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    26
    Nei... Ting var bedre når Mensen Ernst løp! Da snakker vi løper av klasse og dimensjon

Mensen Ernst
    Har blitt faen så positiv at det er kvalmt

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Yrke: Sjømann og «vandrer».

Høres ut som en interessant tilværelse. Han var en stor utøver!

Rå som få! adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    haha, tidenes navn i allefall
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Ikke bare fjortisser som flirer av slikt altså …

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Off topic!

Sitat Opprinnelig skrevet av adda Vis post
    haha, tidenes navn i allefall
    Ser på skiskyting for kvinner nå. En av kvinnene fra øst heter Vaygina. Ja, jeg leste Vagina første gangen …

Per Gunnar Alfheim per gunnar is on a distinguished road
    Ble medlem
    12-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    For å være helt ærlig er det imponerende avstander men jeg er faktisk overrasket over at det ikke er lenger. For en med gode gener (store lunger og lange bein og lav kroppsvekt) så er 10 kilometer i timen svært lav fart. Gode maratonløpere klarer jo over 20 kilometer i timen i over 2 timer. Men uansett, så er det utrolig utrolig krevende å gjennomføre.
    Jeg sitter med en følelse av at det fysiske fort blir litt undervurdert når det gjelder 24-timersløping – uansett lengde. Så også her. Noen gir inntrykk av at de mener 6min/km er lav fart på en 24 timers, og noen - ikke her da - hevder at det nesten er som å ligge på spikermatter, at det for det meste handler om å mental utholdenhet og å tåle smerte. Dette er ikke jeg enig i. Ta en hvilken som helst utrent mann eller kvinne fra gaten med jernpsyke, og send dem i vei på 24 timers – eller det kan til og med være en person som ikke har trent spesifikt (langdistanse eller ultra). Og de kan til og med åpne fornuftig, for eksempel med 32 min i 6:40/km-tempo, 12 min gåing og 10 min pause pr time med tanke på å prøve og klare 15 mil. Hva skjer? Jo, følgende kan listes opp av fysiske hindringer som kan inntreffe, i forskjellig rekkefølge og grad for de enkelte: 1) Beina vil være pinn stive, kanskje allerede etter 4-5 timer for mange, og de klarer ikke 6:40—fart i 32 minutter lenger. 2) De blir kvalme og klarer ikke å holde på maten lenger, og mange vil går tom og klarer knapt å gå etter 10-12 timer. 3) De svir sånn under beina at det er som å gå på glødende kull når de har løpt og gått kanskje 12 timer, og begynner på natten. 4) De knekker sammen i rygg og/eller mage og til slutt blir det nesten vanskelig selv å gå. De får enorme vannblemmer og gnagsår på beina og gnagsår på de underligste plasser på kroppen, og mangler erfaring til å takle det, og da vet de ikke at den uutholdelige smerten når vannblemmene merkes, går over – bare man tvinger seg igjennom noen minutters "helvete". 5) De er ikke trent i å fordøye mat og ta opp næring under aktivitet, og metabolismen går i stå. 6) Selv om de er sterk psykisk, har de ikke gått gradene med å løpe lenger og lenger på trening, og dermed blir det svært krevende også mentalt når de ikke er meget godt og spesifikt trent for det. Og klarer noen – til tross for alt dette - å holde det gående i 12-15 timer, blir de sannsynligvis tatt av krampe eller skade: Et kne, en hofte, en akilles, en hæl, en legg- eller lårbetennelse. Summen av alt dette gjør at det røyner ekstremt mye mer på både fysisk og psykisk for en som ikke er trent for det. Man skal faktisk være bra trent for å klare å GÅ i 24 timer. Det handler som nevnt også mye om å være trent i den forstand at man er herdet i huden på utsatte plasser og herdet i kroppen – at man ikke blir kvalm, syk, skadet eller svimmel og besvimer. Jeg tror faktisk at selv vi som er godt trent for det og slipper alle disse ”plagene”, har lett for å glemme at vi faktisk er trent for det!

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Stoffer Mensen Ernst eller Morten Ernst som noen sier skal ha blitt avslørt som tøys og fanteri før han døde.
    RockyRock

Per Gunnar Alfheim per gunnar is on a distinguished road
    Ble medlem
    12-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Stoffer Mensen Ernst eller Morten Ernst som noen sier skal ha blitt avslørt som tøys og fanteri før han døde.
    Ja, jeg har hørt snakk om det jeg også. At en fjær har blitt til ti høns, etterhvert.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.