+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 56

Tråd: Dere som skal stille i konkurranser burde lese denne!

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Dere som skal stille i konkurranser burde lese denne!

Martin "leangains" Berkhan

During my last cutting diet, that is the one that took me to 5.5% where I have hovered ever since, I did the following things right:

1. I lost the final pounds of fat very slowly and the weekly calorie deficit was subtle. The scale moved down as slow as one pound every other week. On the other hand, I barely felt like I was dieting and I maintained strength and muscle surprisingly well.

2. I was able to make a smooth transition into maintenance. I did not count the days until the diet ended, and I did not sit and plan a big refeed to celebrate when I was done. I didn't feel deprived, daydreaming about food.

3. I would do a extremely controlled and modest refeed 3x/week or 3x/8 day (on training days).

Now contrast this to what I did in the past, which caused me to feel miserable during the whole process and experience rebound weight gain:

1. I wanted to lose as fast as possible so I could work on muscle gaining. The weekly calorie deficit was fairly substantial given my already low body fat percentage - I was losing in the range of 1-1.5 lbs/week. I felt deprived and just wanted to get it over with. Strength and muscle loss was substantial.

2. I would sit and plan my big refeed meal at the end of the diet. I would count every day like an inmate counting the days to his release from prison. And once I reached my goal, I would go bonkers, eat a bunch of crap, take several steps back and then go back to dieting in a feeble attempt to make up for my screwed up "refeed" (aka binge in my case).

3. I did no refeeds during the diet.
    Punkt nr. 2 rett over her er det viktigste og les hele artikkelen her: http://leangains.blogspot.com/2010/0...point-and.html

Selv om jeg skjønner hvorfor man vil proppe seg med alt som ikke har vært lov de siste 3-6 månedene, så skjønner jeg ikke hvorfor man vil ødelegge den formen man har gjort alt for å oppnå i løpet av et par uker med fråtsing.

Discuss!

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Fordi mesteparten av de som konkurrerer tilbringer hele tiden med å syte om hvor sulten de er, hvor fælt det er å måtte gå kardio, hvor jævlig livet et. Når dietten er over så kan de ikke syte om det lengre, så da spiser de seg opp slik at de har noe nytt å klage på.

Eller så kan det bare være at mange mister totalt kontroll over sult/metthets følelse når de er på diett. Og på en uke går opp utrolige mengder kilo som de ikke gidder å dra av seg igjen.

Eller så tenker de at de vil dra nytte av rebound effekten etter å ha skrapt seg voldsomt (som er rimelig radikal om man bruker den rett). Men mister litt kontroll da de er SIKKER på at de trenger dobbelt så mange kalorier for å bygge som de inntok på deffen. Da det er umulig å vokse på 3000 kalorier!

Eller så har de nå gått på lave doser diverse og øker de betraktelig etter konkurransen for å ikke miste mer muskelmasse, og kroppen reagerer deretter.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Selv skal jeg skeie litt ut ukene etter konkuransene. Er veldig mye jeg har lyst på som jeg har forsaket de siste 3-4 mnd så synes jeg må få lov å belønne meg selv etter så lenge på diet. Synes ikke jeg har sytt for mye om ting jeg ikke får spise osv heller, men hodet har vært litt fucka siste ukene når jeg har kjørt veldig hardt.

Så blir det seriøs kost igjen med karbonadedeig, kylling, laks og slikt men en og annen tur på pizzasjappe i helgene..

Mr.Muscle skeier jo mere ut på reefed dagene sine en hva normale mennesker gjør på en måned

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post
    Mr.Muscle skeier jo mere ut på reefed dagene sine en hva normale mennesker gjør på en måned
    Og gjett hvilke dag det er i morgen!!!1111oneone

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Og gjett hvilke dag det er i morgen!!!1111oneone
    Lørdag?

Kos deg på reefeden, synes det er repsekt av at du kjører strict hele året, men er vel mulig med slike reefeeddager. Selv blir jeg dårlig av så store forandringer fra "normalen"

-passar under sängen Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Jeg skal spise fordi jeg har kjøpt det - man kaster ikke mat! :O
    www.mthereseo.blogg.no

Medlem MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Riinoo Vis post
    Jeg skal spise fordi jeg har kjøpt det - man kaster ikke mat! :O
    Du kan jo alltids donere det til noen som er litt mer fattig, om du ikke ønsker å spise det selv

-passar under sängen Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Du kan kjøpe det?
    www.mthereseo.blogg.no

Medlem MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Du får legge det i salgskategorien og se om det kommer noen bud, haha (nei jeg kan ikke, skal bruke siste slant av pengene mine på å se blant annet deg stå på en scene på søndag.. ).

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Hehehe - det er inkludert i prisen å se meg grisespise etterpå
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Ahhh takk, det får meg alltid til å føle meg bra når jeg ser folk trøkke innpå (menneh..det er som regel med de som er litt store da, vet ikke helt hvordan det funker når det er en jente med fettprosent under ti, ender sikkert med at jeg blir supersjalu og emo *hyyyyl* ).

ot ftw.

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Hahaha søtt

Ok, da skal jeg spise så mye shit at jeg blir nektet adgang på Oslo gp ?
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Hvis du klarer å bli nektet adgang, så blir jeg ikke emosjalu. Da blir jeg bare veldig imponert! Også om du klarer å bli så overvektig at de høye hælene bare knekker som små pinner idet du skrider inn på scenen ^^

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Du er flink om du er for feit til hæler på 3'' hahaha
    www.mthereseo.blogg.no

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Ingen som synes dette er visdomsord fra Martin Berkhan?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er jo ikke noe revolusjonerende. Alle vet dette, men de av oss som har gjennomført en konkurransediett vet at det er ikke alltid hodet og resten av kroppen sammarbeider akkurat da. Du kan jo komme deg i form og prøve å holde den i 6 måneder selv. Se hvordan det føles.

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jo. Det hadde vært gøy å prøve et leangains-oppsett av Berkhan
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Jeg har kun ene dag reefed på dieten nå, for 3 uker siden. da etter 4-5 dager knapt uten mat.

Har planlagt stor utskeielse etterpå. Men det er kun etter siste 2 ukene hvor jeg har gått veldig lavt på kcal jeg har fått det intense behovet for ALT.. Før det har det gått greit.. HAdde jeg hadde litt bedre tid (2-3 uker mere) kunne jeg forsatt med 7-800kcal mere og sikkert sluppet å få den fæle cravingsen..

Har gått ned 19 kg på 14 uker.

Har ikke mistet styrke omtrent.

Ligget rimelig lavt på karb hele tiden, med halvparten av karben rett før trening, resten fordelt på måltidene tidlig på dagen. 120-150 gr karbs

Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Det er sikkert motiverende og riktig, men jeg er for opptatt av å tenke på Riinoo som spiser 3kg mat på en gang, med Ben&Jerry rennende nedover haken!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    En ting som slår meg med disse "matorgiene" er jo at det må jo være utrolig smertefullt for kroppen å proppe i seg enorme mengder med sukker, meieriprodukter og hvetemel etter måneder på torsk og brokkoli?
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Psychosocial Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Ja det er helt jævlig, jeg fikk ihvertfal jævlig vondt i magen så det anbefales ikke!
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Noe sånt jeg tenkte også.. Jeg skjønner veldig godt hvordan folk svinser bort formen over TID, men det er de der kjempeorgiene jeg ikke helt klarer å skjønne meg på. Virker mer som et rituale enn noe annet....
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Psychosocial Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Prøv en konkurransedeff så skjønner du det.. hehe
    Matlysten min ble ihvertfal helt absurd og man må nærmest låses fast for å stoppe og spise.

Hakuna Matata

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baliba Vis post
    Prøv en konkurransedeff så skjønner du det.. hehe
    Matlysten min ble ihvertfal helt absurd og man må nærmest låses fast for å stoppe og spise.

Det er også lysten som overgår sulten - du vet søren ikke hva du vil ha heller så du ender opp med alt mulig, i mengder også!
    www.mthereseo.blogg.no

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Hvor drøy oppfeiting kan man egentlig gjøre mellom Sandefjord og Oslo før det går utover formen?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Regner med at det er kroppen som er desperat etter å overleve og forsøker og suge til seg alt den kan
    Forøvrig er jeg ganske sikker på at det er sulten som er dominant over lysten, for du har faen ikke lyst på mer mat når du har ligget 5 timer i fosterstilling pga magesmerter.

Hakuna Matata

PG*
    PG* er aktiv nå
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Hvor drøy oppfeiting kan man egentlig gjøre mellom Sandefjord og Oslo før det går utover formen?
    Jeg skeier ut med 2 proteinshaker... kanskje en proteinbar

Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post
    Jeg skeier ut med 2 proteinshaker... kanskje en proteinbar
    Hehe .. Moderat. Da satser du på å miste enda litt fett frem mot Oslo da?

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Jeg fikk høre at en bedre middag, kake og brød osv var helt greit.. og tilbake på diett mandag

Jeg har nok tatt litt av med uttalelsene om alt jeg skal spise etter Sandefjord, for jeg vil jo ikke om det skal gå utover formen til Oslo
    www.mthereseo.blogg.no

PG*
    PG* er aktiv nå
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Hehe .. Moderat. Da satser du på å miste enda litt fett frem mot Oslo da?
    ja, kan komme i litt bedre form til Oslo tror jeg, må se litt på søndag hvordan formen blir

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    ja faen heller PG, gidder ikke møte opp for å se en bleikfeit trønder.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

PKMN PROFESSOR discipline is a jewel in the rough discipline is a jewel in the rough discipline is a jewel in the rough discipline is a jewel in the rough discipline sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Riinoo: "Til nå har jeg tenkt på polarbrød med nutella, kjeks, boller fra Baker Anderssen og kanskje vi tar en tur innom Peppes på vei hjem. Pizza med ekstra ost og oreokake til dessert! Ja, det høres bra ut. Kanskje jeg tilogmed skal konsumere en bøtte Ben&Jerrys i bilen.."

PG*: "Jeg skeier ut med 2 proteinshaker... kanskje en proteinbar"

Joa..

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Se kommentarfeltet
    www.mthereseo.blogg.no

PKMN PROFESSOR discipline is a jewel in the rough discipline is a jewel in the rough discipline is a jewel in the rough discipline is a jewel in the rough discipline sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Har gjort det, men da er det ikke noe gøy lenger.

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Ikke sant - jeg er bare litt stor i kjeften
    www.mthereseo.blogg.no

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jeg spiste en god middag, 3-4 proteinbarer, litt iskrem, og dagen etterpå en god brødfrokost samt 40gram ris ekstra til hvert måltid utover søndagen etter stavanger open.
    veide nesten 2 kg mindre på nm helgen etterpå.
    men jeg spiste maten jevnt og ikke alt på en gang, jeg sprakk på dietten en gang å spiste MYE rundstykker til frokost! satt på driteren hele dagen hehe...
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    03-2002
    Hvorfor jobbe for noe intenst, smertefullt og målrettet i mange mange ukerfor å ødelegge det i løpet av 2 uker?

Kroppen har vært i kaloriunderskudd lenge, stresset er mot max, kroppen har ekstremt lave leptinnivåer og så gjør man det man absolutt ikke burde; spise det kroppen "vil" ha for å kunne føle seg mer vel, nemlig masse sukker, hvetemel og fett. Det er jo bare dumt!

Ble medlem
    02-2010
    Hva burde man da? Oppkarbing?

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Man skal skeie ut og gjøre det skikkelig og bli ferdig med det - så tilbake på diett

Jeg kommer aldri i verden til å gå tilbake til en "normal" livsstil igjen. Offseasonlivet mitt blir 6dager diettmat og en "fridag"(nei, ikke spiseorgie men et frimåltid f eks)
    Jeg vil holde formen - og bedre den, ikke kasta den bort som sagt. Uansett om man vil bli bedre(øke muskelmasse som er et av målene offseason) så lønner det seg jo ikke å spise dritt..
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Hvorfor jobbe for noe intenst, smertefullt og målrettet i mange mange ukerfor å ødelegge det i løpet av 2 uker?

Kroppen har vært i kaloriunderskudd lenge, stresset er mot max, kroppen har ekstremt lave leptinnivåer og så gjør man det man absolutt ikke burde; spise det kroppen "vil" ha for å kunne føle seg mer vel, nemlig masse sukker, hvetemel og fett. Det er jo bare dumt!
    Fordi de alle fleste går av scenen med en ting i hodet; Bli større til neste gang. Så når ting har roet seg så går de på bulk. Dette går fint første måneden, formen er bra, de er under 10% og alt føles konge. Det går bra andre måneden, formen er fremdeles bra, men vipper nok over 10% nå. Selv den tredje måneden kan gå bra, men da er fettprosenten mellom 10 og 15% (som er perfekt plass å ligge for en lean bulk). Men siden alt går så bra så fortsetter de med samme kjør mens de tenker "Jeg kom i form forrige gang så det blir ikke noe problem".

Jeg gjorde selv dette. Planen var riktignok å bli så tung som mulig, men jeg kunne sikkert ha stoppet 20kg før jeg gjorde. Men det var lærerikt og jeg vokste godt på det selv om jeg brukte lang tid på å få det av meg.

Folk har forskjellige målsetninger. Noen trener å spiser for å gå på scenen om 5 år, dermed driter de i hvordan de ser ut nå, da det er sluttproduktet som teller. Andre trener for å komme i form til sydentur med kompisen og vil dermed være i form NÅ. Prioriteringen og synet på hva som er viktig blir derfor forskjellig. Så man må nesten ha vært/være en utøver for å skjønne hvordan hodet fungerer.

Men samtidig så mener jeg at alt jeg skrev i første innlegget her også er gjeldende.

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Generelt skjønner jeg ikke hvorfor folk ønsker å være ballonger, men å legge på seg en del kan jeg ha forståelse for.
    Selv har jeg erfart at jeg rett og slett ikke trives på for lav fettprosent, men det er kanskje noe som vil forandre seg med tiden, skal jo ihvertfal åpnå en anstendig fettprosent på 80kg en gang i fremtiden.
    Rundt 10 og nedover så føler jeg meg ikke spesielt bra, og trives betydelig bedre på 12-15..

Hakuna Matata

Ble medlem
    03-2002
    Fordi de alle fleste går av scenen med en ting i hodet; Bli større til neste gang. Så når ting har roet seg så går de på bulk. Dette går fint første måneden, formen er bra, de er under 10% og alt føles konge. Det går bra andre måneden, formen er fremdeles bra, men vipper nok over 10% nå. Selv den tredje måneden kan gå bra, men da er fettprosenten mellom 10 og 15% (som er perfekt plass å ligge for en lean bulk). Men siden alt går så bra så fortsetter de med samme kjør mens de tenker "Jeg kom i form forrige gang så det blir ikke noe problem".

Jeg gjorde selv dette. Planen var riktignok å bli så tung som mulig, men jeg kunne sikkert ha stoppet 20kg før jeg gjorde. Men det var lærerikt og jeg vokste godt på det selv om jeg brukte lang tid på å få det av meg.

Folk har forskjellige målsetninger. Noen trener å spiser for å gå på scenen om 5 år, dermed driter de i hvordan de ser ut nå, da det er sluttproduktet som teller. Andre trener for å komme i form til sydentur med kompisen og vil dermed være i form NÅ. Prioriteringen og synet på hva som er viktig blir derfor forskjellig. Så man må nesten ha vært/være en utøver for å skjønne hvordan hodet fungerer.

Men samtidig så mener jeg at alt jeg skrev i første innlegget her også er gjeldende.
    Jeg tror ikke det er det som gjelder, jeg tror heller det er at man ikke får lov til å spise visse ting i flere måneder og så sier man til seg selv at alt er lov bare konkurransen eller målet er nådd. Jeg tror ikke det har noe med fremtidig bulk og det å bli stor for da hadde man ikke gjort det slik.

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Det kommer jo også litt an på hvordan det gikk med huet til vedkommende gjennom dietten i forhold til hvor fornøyd en blir selv når en står der på konkurransedagen. Går det til helvete og en allerede er drittlei er det ikke alle som er tøffe nok til å gjøre det om igjen - kanskje om noen år men ikke allerede neste kvartal

Folk har forskjellige målsetninger. Noen trener å spiser for å gå på scenen om 5 år, dermed driter de i hvordan de ser ut nå, da det er sluttproduktet som teller. Andre trener for å komme i form til sydentur med kompisen og vil dermed være i form NÅ. Prioriteringen og synet på hva som er viktig blir derfor forskjellig. Så man må nesten ha vært/være en utøver for å skjønne hvordan hodet fungerer
    Ja, litt sånn
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    03-2002
    Hvis det er fremtiden som teller så må det jo være smart å gå opp veldig forsiktig etter konkurransene fordi da kan man tillate seg et større kalorioverskudd hver dag når man trener hardt for å øke muskulatur. Virker jo helt bakvendt å ville være max 15-20kg over "matchvekt" å eventuelt øke 12-15kg av disse i løpet av 2 uker etter en konkurranse. Det du egentlig sier at utøvere i disse sportene gjøre dumme valg selv om det vet de er dumme.

Må man være utøver for å forstå seg på dette?

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Jeg er så heldig som får "rehab"tiden min i russetia
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sjokkerende nok så følger ikke utøvere Martin "Leangains" sine råd. De har derimot en tidligere konkurrerende utøver som nå er coach som sitter å forteller hva de skal gjøre. Og for 10-20 år siden når HAN konkurrerte så var det bulk som var tingen. Så det gjør de derfor nå og.

Ja man må være en idrettsutøver for å skjønne viljen til å ofre å se pen ut året rundt mot å stråle på scenen i 5 minutter om 5 år.

Ble medlem
    03-2002
    Sjokkerende nok så følger ikke utøvere Martin "Leangains" sine råd. De har derimot en tidligere konkurrerende utøver som nå er coach som sitter å forteller hva de skal gjøre. Og for 10-20 år siden når HAN konkurrerte så var det bulk som var tingen. Så det gjør de derfor nå og.

Ja man må være en idrettsutøver for å skjønne viljen til å ofre å se pen ut året rundt mot å stråle på scenen i 5 minutter om 5 år.
    Du skjønner fortsatt ikke hva jeg sier? Man trenger ikke å se ut som shit for å kunne stråle noen år senere på scenen. De fleste sier at man øker muskler sakte, derfor burde man jo også øke kroppsvekt sakte også?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg skjønner fint hva du sier. Men det er ikke slik utøvere flest gjør det. Derfor betyr de lite for de om de "mister" formen 2 dager etter konkurransen pga overspising.

Ble medlem
    03-2002
    Jeg skjønner fint hva du sier. Men det er ikke slik utøvere flest gjør det. Derfor betyr de lite for de om de "mister" formen 2 dager etter konkurransen pga overspising.
    Er du enig med meg at majoriteten gjør det feil da?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg vet ikke hva som er best. Nå må man ta med i tankene her at det ofte er AAS med i bildet, og da kan stort kaloriinntak kanskje gi en ekstra boost. Personlig kommer jeg ikke til å bulke meg opp igjen da det føles bedre å være i form. Kommer nok til å holde meg under 100kg så sant jeg ikke faktisk skulle en gang bli 100kg i form.

Men gutta vokser jo som ugress så noe riktig må de jo gjøre.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.