Joda, formen din er absolutt meget bra enda. Jeg ville bare få fram et viktig poeng. Det er ikke "straff" å spise bra mat for kroppen din, og heller ikke "belønning" å putte i seg sukker og fett.
Hvorfor skal alle som ikke gidder å gjøre noe med helsen sin eller livsstilen sin gå rundt og kritisere og syte for at vi andre gir kroppen vår magert kjøtt, egg, kylling, laks, frukt og grønnsaker osv osv i stedet for sjokolade, ferdigpizza, pølser, cola, kebab og kaker?
Det er en syk syk verden, merker at tålmodighets-terskelen min for slike kommentarer er temmelig lav akkurat nå.
Dere har alle fått spise både mye mat og god mat under hele dietten. Mens andre har slitt seg gjennom 2 timer kardio hver dag og ofte mer, har dere maks kjørt 45 minutter og ofte bare 20-30min 5 dager i uka.
Jeg fikk jo spørsmålet fra en TV-reporter og journalist etter Oslo Grand Prix om en konkurransediett var usunn for kroppen til jentene. Svaret mitt var at - ja, for de som bare spiser torsk og brokkoli (inside joke) og tyner seg til utmattelsens rand, for så å stappe i seg junkfood i flere dager, uker og måneder til det er på tide å gå på "diett" igjen - så er det HELT KLART USUNT og SKADELIG for kroppen.
Min filosofi er: Se på dette som en livsstil, spis den samme gode maten året rundt, bare litt mindre av den når fettprosenten skal ned. Du skal tross alt ha kroppen din i mange år etter at du har fått vist den fram på scenen i bikini og brunkrem, så vær snill med den
For de som lurer på hva "diettmat" egentlig innebærer, så se på websida mi der jeg har lagt ut oppskrifter på både pannekaker, pizza og burgere. Dette krever faktisk ikke mer enn å gjøre noen få bevisste valg når du er på butikken og putter varer i handlekurven din.
Mvh Coach Børge