+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultatene 51 til 56 av 56

Tråd: Dere som skal stille i konkurranser burde lese denne!

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Børge til en PT-kunde

Børge:
    Som jeg sa til deg på loggen din er dette drøyt, og du burde utvise mer selvkontroll. Hvordan følte du deg etter å ha ladet opp kroppen med junkfood og godteri?

I motsetning til den gemene hop her som syns det er "fortjent" og "lov å kose seg", så tar jeg helt avstand fra å gå fra mat som du VET er bra for kroppen din og plutselig putte i deg masse usunt fett og sukker, i stedet for å bare spise mer av den vanlige maten og heller ta et kakestykke eller en sjokoladebit som dessert ETTER å ha gitt kroppen din bra næring.

Dette håper jeg virkelig du lærer av, jeg veier dobbelt så mye som deg og har kun gått opp 2-3kg siden konkurransen. Føler meg fantastisk, masse trykk i musklene og på trening og fettprosenten er så og si konkurranseform fremdeles. Dette er en gyllen mulighet til å beholde en form du har jobbet HARDT for i flere måneder, inn i offseason og gjøre den EKSTREMT produktiv i form av bygging av kvalitetsmuskelmasse. Ved å holde formen vil du også få en MYE lettere konkurransediett neste gang, og det vil kanskje ta deg 3-4 uker å komme i den formen du var i nå sist, og så kan du ligge på et meget moderat kaloriunderskudd resten av dietten og gradvis komme i ENDA bedre form mens du beholder trykket i musklene og energien på trening.

Det er mulig jeg må utdype mer den strategien jeg legger opp for dere utøvere for at dere skal forstå den og dermed FØLGE DEN, i stedet for å la det skli helt ut "fordi nå har jeg fortjent det".

Jeg skriver ikke dette for å henge ut deg spesielt, men fordi jeg vil gi folk flest et litt mer fornuftig og balansert synspunkt på dette - det skal ikke være "diett" og "ikke på diett lenger" ensbetydende med kaker, godteri og crap-mat.

Nok om det, jeg kan jo heller avslutte på en positiv måte med å si at jeg er meget imponert over den viljestyrken, gode humøret og pågangsmotet du har utvist for endelig komme deg på scenen - det er mange som finner ut at de skal konkurrere, men det er få som holder ut når det begynner å bli tøft.

Du har et vanvittig potensiale, så bruk det kommende året til å trene og spise strategisk sånn at du legger på deg kvalitetsmuskelmasse, som sammen med din fine symmetri og utstråling kan sikre deg en plass på toppen av pallen til neste års konkurranser.

Mvh Coach Børge Fagerli

-passar under sängen Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Ida er flink til å spise hun
    www.mthereseo.blogg.no

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Flere visdomsord fra Børge:

Joda, formen din er absolutt meget bra enda. Jeg ville bare få fram et viktig poeng. Det er ikke "straff" å spise bra mat for kroppen din, og heller ikke "belønning" å putte i seg sukker og fett.

Hvorfor skal alle som ikke gidder å gjøre noe med helsen sin eller livsstilen sin gå rundt og kritisere og syte for at vi andre gir kroppen vår magert kjøtt, egg, kylling, laks, frukt og grønnsaker osv osv i stedet for sjokolade, ferdigpizza, pølser, cola, kebab og kaker?

Det er en syk syk verden, merker at tålmodighets-terskelen min for slike kommentarer er temmelig lav akkurat nå.

Dere har alle fått spise både mye mat og god mat under hele dietten. Mens andre har slitt seg gjennom 2 timer kardio hver dag og ofte mer, har dere maks kjørt 45 minutter og ofte bare 20-30min 5 dager i uka.

Jeg fikk jo spørsmålet fra en TV-reporter og journalist etter Oslo Grand Prix om en konkurransediett var usunn for kroppen til jentene. Svaret mitt var at - ja, for de som bare spiser torsk og brokkoli (inside joke) og tyner seg til utmattelsens rand, for så å stappe i seg junkfood i flere dager, uker og måneder til det er på tide å gå på "diett" igjen - så er det HELT KLART USUNT og SKADELIG for kroppen.

Min filosofi er: Se på dette som en livsstil, spis den samme gode maten året rundt, bare litt mindre av den når fettprosenten skal ned. Du skal tross alt ha kroppen din i mange år etter at du har fått vist den fram på scenen i bikini og brunkrem, så vær snill med den

For de som lurer på hva "diettmat" egentlig innebærer, så se på websida mi der jeg har lagt ut oppskrifter på både pannekaker, pizza og burgere. Dette krever faktisk ikke mer enn å gjøre noen få bevisste valg når du er på butikken og putter varer i handlekurven din.

Mvh Coach Børge

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Fra PT-forumet?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Fra Ida sin blogg.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Fra PT-forumet?
    http://kadiesfitness.blogspot.com/20...l-matvrak.html

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine