+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 46 av 46

Tråd: Kroppbygging/fitness, hva skjer?

Kliss nytt medlem Appok is on a distinguished road
    Ble medlem
    11-2003

Kroppbygging/fitness, hva skjer?

altså, hva skjer innen komkuranser i norge? Det finnes jo nok av utøvere. Dette er jo en idret som har veldig stort potensiale, og i denne idretten kreves det jo veldig mye hardt arbeid og selvdisiplin.
    Jeg syns det er synd at det er så få som vet om denne idreten

Medlem janne is on a distinguished road janne sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    Alder
    38
    Er så enig, så enig, men det nytter bare ikke.

Grunnen er vel rett og slett at det er så utrolig mye fordommer mot denne typen ekstremsport. Både kroppsbygging og fitness lider under dette. Jeg husker selv veldig godt den første gangen jeg begynte på diett og skulle konkurrere. Vist var jeg kjent med Janteloven og fordommer, men ikke hadde jeg vel forventet meg den MENGDEN med negative reaksjoner jeg fikk. Det er synd egentlig, for jeg vil tro at det er sunnere å leve aktivt og spise sundt, enn å stappe i seg med cola og Grandis dag ut og dag inn, samtidig som man sitter mer i sofaen å glor på TV enn noe annet. Det var nå en av de tinga jeg fikk slengt til meg da lokalavisa hjemme hadde oppslag om mine prestasjoner i Athletic Fitness. Da var det plutselig hauger med såkalte "eksperter" som skulle utale seg om at detta var farlig og at jeg ikke var noe sundt forbilde for ungdommer i dag. Hva er da sunne forbilder? Supermodeller som ser ut som Q-tips?

Jeg bare spør. Andre som har opplevd liknende kanskje

Registered User AMLTE is a jewel in the rough AMLTE is a jewel in the rough AMLTE is a jewel in the rough
    Ble medlem
    10-2003
    Ikke at jeg er med i konkurranser, men jeg kjenner meg alikevel igjen i det du skrive Janne! Man blir møtt med utrolig mye fordommer når man trener for å bli større! Men men de skal få bite i seg ordene når jeg blir stor å deilig!!

Høyt savnet RIP fra oss alle Sindre har mye å være stolt av Sindre har mye å være stolt av Sindre har mye å være stolt av Sindre har mye å være stolt av Sindre har mye å være stolt av Sindre har mye å være stolt av Sindre har mye å være stolt av Sindre har mye å være stolt av Sindre har mye å være stolt av Sindre har mye å være stolt av Sindre har mye å være stolt av Sindre sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    28
    Haha, enig! Både jeg og bror min har fått sykt med pepper for vi har trent oss opp litt. Det er ikke gøy å bare få kritikk for at man trener for å bli større, sterkere etc. Og med en jævla gang du er større enn normale folk på 65-70kg, da boler du og har fått musklene gratis. Blir så forbanna.
    Her vi bor er det ikke godtatt å trene for å bli større, trene bevisst for å få en rippet kropp. Du skal trene fotball, håndball eller jogge. Og trener man styrke er det greit, så lenge man trener for å bli sterk. IKke stor.
    Better living through chemistry

Registered User AMLTE is a jewel in the rough AMLTE is a jewel in the rough AMLTE is a jewel in the rough
    Ble medlem
    10-2003
    Så sant så sant....man skal trene for å få god kondis og lange slanke "funksjonelle" muskler......

ørretboms Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Opprinnelig skrevet av Sindre
    Haha, enig! Både jeg og bror min har fått sykt med pepper for vi har trent oss opp litt. Det er ikke gøy å bare få kritikk for at man trener for å bli større, sterkere etc. Og med en jævla gang du er større enn normale folk på 65-70kg, da boler du og har fått musklene gratis. Blir så forbanna.
    Her vi bor er det ikke godtatt å trene for å bli større, trene bevisst for å få en rippet kropp. Du skal trene fotball, håndball eller jogge. Og trener man styrke er det greit, så lenge man trener for å bli sterk. IKke stor.
    Er så enig. Men det er synd at det skal være sånn. Det er alt for mange fordommer blandt folk flest når det gjelder denne sporten. Og hvis du viser et bilde av en stor kroppsbygger til mannen i gata så vil han automatisk si at han der boler.. Og hvis du prøver å motsi han så rister de bare på hodet og sier at det ikke går ann å bli så stor uten å bruke noe som er ulovelig..
    Får ofte komentarer når jeg sitter på skolen og drikker shaken min om at jeg boler osv. Forklarer dem hva det er men enten så skjønner dem det ikke eller så vil dem ikke..

Syntes dette er så synd. Det er jo en fin sport og du lærer jo utrolig mye om trening/kosthold når du først begynner med det..

Ble medlem
    11-2003
    sikkert en del misunnelse ute og går også. ettersom at det å få den fine, store (deilgigge) kroppen krever; arbeid, slit, svette og brennende muskler på de siste rep'sene.
    Er ikke alle som er disiplinerte, eller "gidder" gå gjennom dette for å åpnå slike resultater....

Administrator Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    foreclose, he he, ja. Trenger ikke gå lenger enn til min kjære tante, som desverre tror hun vet alt. Ho så shaken min, og det var ikke noe å lure på, det der var bol og veldig ulovlig, hehehe. Det er bare å riste på hodet av dem.

ørretboms Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Det er synd det skal være sånn.. Det er også veldig mange av disse "altvitende" som skal vite alt om det du snakker ..

Bronse Member Grizzly is a jewel in the rough Grizzly is a jewel in the rough Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24
    kjenner meg veldig igjen.... unge jenter sier: du får digg kropp når du trener vekter, meen samtidig sier de, ikke bli for stor da, ikke begynn å bol å få sanne ekkle bloårer...... folk skjønner ikke at å ha en kropp på 100kg ikke nødvendig vis medfører at du er et boletroll, og at ALLE har blodårer, bare at hvermansen ikek ripper seg nok for å få de frem..... mamma har begynt å akseptere shakene mine og slikt, etter at jeg gav henne nok fakta, men allikvel må alt av kosttilskudd gjemmes når vi får besøk

Folk er for dum til å godta at det er andre ting her i livet enn BARE kondisjon, virker som at folk tror at enten kan du løpe langt, eller er du et boletroll....
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Platinum Member forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough
    Ble medlem
    03-2003
    Opprinnelig skrevet av MBT_Fjell
    foreclose, he he, ja. Trenger ikke gå lenger enn til min kjære tante, som desverre tror hun vet alt. Ho så shaken min, og det var ikke noe å lure på, det der var bol og veldig ulovlig, hehehe. Det er bare å riste på hodet av dem.
    har jeg skrevet noe i dette threadet mbt fjell ? sov litt mer om natta please honey

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    jeg hørte årets sitat i dag!
    uvitende dum kjerring på 30 med noe lærerutdanning eller no:
    anabole steroider er hvertfall fysisk nedbrytende!

Gold Member Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    haha. du satte hu straight håper jeg?

Administrator Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    foreclose; Ops, hehe. Surrer med bildene til deg og Gulliksen, de er jo ganske like, hehe.

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Opprinnelig skrevet av Deviant
    haha. du satte hu straight håper jeg?
    nei faen jeg kunne ikke!
    hadd en sånn seriøs emo-fyr der som "hadde sett dritten på nært hold" osv osv så jeg gidda ikke bli eid av han

Ble medlem
    10-2003
    Off. Hater bedrevitere... De skulle vært avliva.

Gold Member Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Opprinnelig skrevet av Polarman
    nei faen jeg kunne ikke!
    hadd en sånn seriøs emo-fyr der som "hadde sett dritten på nært hold" osv osv så jeg gidda ikke bli eid av han
    I allways forget about the emo-fyr!

Kliss nytt medlem lilleOle is on a distinguished road lilleOle sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    fint emne, forresten..

får flashbacks bare av å lese dette, hvor folk tror anabole steroider gir deg mini-tiss, grov stemme og langskjegg.

hva er egentlig galt med å "bole" ? jeg tror uansett å leve sundt, trene og spise med måte gjør opp for den "bole"-delen.

også dauer man jo av alt idag, og alt er "så farlig". røyker du, er du dum og dør før du er 50, drikker du cola får du i deg for mye sukker og blir feit. og hvis du skal være av den "sunne" sorten, så drikker du cola LIGHT eller pepsi MAX, og alt kroppen får i seg, er alt for mye aspartam, som igjen er kreftfremkallende...artig?

jeg tipper at vi snart får slengt en ny undersøkelse opp i trynet, hvor vi så fint blir fortalt hvor farlig det hele tiden har vært å sitte inne med grandis&cola, foran playstation og tv...

daaa, får vi se hvem som ler sist

--enlitenOle

Ble medlem
    11-2003
    det som er med boling er at det heller ikke bare er nedbrytende.
    men jeg mener at de som bruker dette bør holde seg langt unna konkuranser.

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Har en kompis som tror han vet en del om dette. Siden jeg bruker proteinpulver så mener han at jeg får min-tiss og pipestemme om noen år..
    Hvis folk ikke har noe vettugt å si så kan de holde kjeft spør du meg !

Ble medlem
    10-2003
    Appok, da må med andre ord flesteparten holde seg borte fra konkurranser?

tror ikke de fleste vet hvor mange som egentlig går på roider..

Ble medlem
    11-2003
    hehehe
    jaja, skulle vertfall ikke vert så utbredt som det er.
    Burde vert en skam å bruke bol og derreter vinne konkuranser på grunn av dette.

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Opprinnelig skrevet av Deviant
    I allways forget about the emo-fyr!
    Det som var kult med emo-fyren var at han reagerte tvert når en av oss nevnte latspread

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Når det gjelder steroider og kroppsbygging konkurranser så er det mer eller mindre en nødvendighet. Arnold var den første som offentlig nevnte at steroider er endel av kroppsbygging under et tv intervju i 70 årene og siden har det alltid vært slik.
    Jeg er enig at man i fri idrettskonkurranser ikke skal tolerere bruk av steroider, men i kroppsbygging er det et must om man skal hevde seg.
    Har hørt dumme uttalelser som f.eks at våre Norske proffer ikke bruker steroider osv, men selvsagt gjør dem det.
    Jeg er enig med det som ble sagt om at hard trening med riktig kosthold og et disiplinert liv gjør opp for den eventuelle skaden steroider kan forårsake.
    Steroider er jo kun syntetisk testosteron, et hormon vi gutter har naturlig i kroppen og om man får hjelp av en lege til å ta blodprøver så er det like ufarlig (mer ufarlig faktisk) enn når jenter pumper seg fulle av østrogen som er deres kjønnshormon (typisk p-piller).
    Østrogen har faktisk mange fler uttalte bivirkninger enn hva testosteron har i form av blodpropper, væskeretensjon,fettlagring, kviser og humørsvingninger.
    Allikavel skrives det ut p-piller til jenter fra de er 16 år gamle.
    Hvem som helst i Norge kan også ta plastiske operasjoner for å endre på kroppen sin og man kan til og med skifte kjønn uten at noen reagerer, men om man trener og får litt muskler da er man plutselig den verste gutten i gata med liten tiss og alle de andre bivirkningene NIF påstår at steroider har.
    Jeg sier ikke at steroider er ufarlige, i en kombinasjon med dårlig kosthold og en udisiplinert livstil (typisk slike som skal bli store for å kunne lage bråk på byen type) så kan steroider gi mange bivirkninger.
    Når det gjelder dietter så må jeg også si meg uenig med dem som sier at det er sunt for kroppen å gå på dietter, mange av diettene som brukes i vår sport er ganske enkle (typisk havregryn,ris,pasta og kylling,biff dietter ) som ikke på langt nær dekker vitamin og mineralnivåene vi trenger (selv med multivitamin tabletter).
    Kroppsbygging er og blir en ekstrem sport.
    Sist endret av ts; 01-02-04 kl 00:42
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Men du kan ikke nekte for at ifbb proffene ikke har ganske skral helse. Bare se på Flex Wheeler eller Tom Prince. De er hva? 40? Og de sliter med nyre og hjerteproblemer eller hva faen det er. Det er vel en stor forskjell på de som stiller i Nm og de som stiller i NOC, Arnold og MR. olympia men alikevel liksom...

Og det finnes alltid de som er mer vågale enn konkurentene. Noen bruker dobbelt så store doser med "gear" for å gjøre seg klar for et show enn det kameraten gjør, og det er vel uretferdig? Spør du meg så bør det enten bli ei slags grense for hvor mye det skal være lov å ta av "juice" eller så bør kroppsbygging bli en rein sport.(som om det noensinne kommer til å skje )

Opprinnelig skrevet av Coleman
    Det som var kult med emo-fyren var at han reagerte tvert når en av oss nevnte latspread
    Fortell...

Silver Member Pr0nDog is a jewel in the rough Pr0nDog is a jewel in the rough Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Veldig mye fornuftig fra ts her, men proffene bruker jo ikke bare testo, men kjører på med veksthormon også.

Angående diettene så inkluderer jeg jævlig mye grønnsaker i maten min, spes ved deff. Ellers blir jeg ikke mett... Gjør ikke de fleste det da? Bara at det ikke nevnes da energimengden er så liten at det verken er en nevnverdig kilde til prot, karb eller fett?

Før jeg begynte å trene seriøst gikk det kanskje flere måneder mellom hver gang jeg spiste en grønnsak, og uker mellom hver frukt. Seriøst!

Platinum Member forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough
    Ble medlem
    03-2003
    Opprinnelig skrevet av Pr0nDog
    Veldig mye fornuftig fra ts her, men proffene bruker jo ikke bare testo, men kjører på med veksthormon også.

Angående diettene så inkluderer jeg jævlig mye grønnsaker i maten min, spes ved deff. Ellers blir jeg ikke mett... Gjør ikke de fleste det da? Bara at det ikke nevnes da energimengden er så liten at det verken er en nevnverdig kilde til prot, karb eller fett?

Før jeg begynte å trene seriøst gikk det kanskje flere måneder mellom hver gang jeg spiste en grønnsak, og uker mellom hver frukt. Seriøst!
    Det er slikt det er med meg nå Jeg må skjerpe meg på vit&min - delen

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Det er ingen grense for hva mye man kan ta av steroider, men kroppen klarer bare å nyttigjøre seg av så så mye testo og det er selvsagt slik at proffene også bruker de mer sikre og dyre alternativene som vekst og IGF1.
    I bunn og grunn er det pengene som styrer showet.

Når det gjelder helsen til proffbyggerene så kan man ikke si at det direkte har tilknytning til inntak av steroider.
    Jeg har en kamerat som i sin tid var en meget lovende kroppsbygger med en utrolig ramme og han fikk diagnosen "kronisk nyresvikt".
    Denne kameraten min måtte bytte nyrer og i den forbindelse har han hatt mange dialoger med eksperter på området.
    Han har spurt disse ekspertene om sykdommen hans kom fra bruk av steroider men det avviste legene men satte heller fingeren på det utrolig høye proteininntaket hans.
    Høyt proteininntak over lengre perioder er svært skadelig for nyrene.
    En annen ting som kan gi akutt nyresvikt er faktisk CK (creatin kinase) som er et enzym som frigjøres ved hard trening og som er svært giftig for nyrene.
    Dere må også huske på at noen av proffene kanskje også bruker andre ting enn steroider, preparater som hjelper f.eks fettforbrenningen (typisk DNP) som er bevist kreftfremkallende eller insulin (ble brukt mye i begynnelsen av 90 årene).
    Om man tar tilskudd av insulin kan man få diabetes blant annet.

Anbefaler dere alle å lese den gamle bodybuilding avisa som kom ut i tre eksemplarer her i Norge før den stoppet for noen år siden.
    I denne avisen er det artikler som er skrevet av legen til Dorian Yates, hvor legen beskriver medisineringen til Yates.
    Denne legen er sett på som en av de fremste i verden mtp hormoner.

Dere kan også ringe til Aker sykehus sin dop telefon, de svarer ærlig på alle henvendelser (ikke NIF svar).

Men som sagt jeg oppfordrer ingen til å bruke steroider med mine innlegg her.

Ble medlem
    10-2003
    Det er jo ikke bare snakk om at kroppsbyggere som deltar i konkurranser er brukere av AAS.

Nå for litt siden stod jo i avisa om gutter helt ned i 12-års alder'n som gikk på roider. Noe som forsåvidt er helt vanvittig.

--

Jeg mener også, at mange av de som bruker steroider innen BB, også er de som har mest peiling rundt bruken, doseringer, kroppens reaksjoner - og bivirkninger. Så de fleste "vet nok" mer eller mindre hva de driver med.

--

Leger har selv uttalt at endel pasienter har overraskende mye kunnskap rundt bruken av steroider, og i noen tilfeller også mere peiling enn hva legene har.

--enlitenOle

Ble medlem
    10-2003
    er vel også en fordel å ta innsulin om man skal kjøre DNP?

--enlitenOle

Ble medlem
    11-2003
    her er et eksempel på hvor anabole steroider blir misbrukt:
    http://aftenbladet.no/nyheter/lokalt...ticleID=188219

ts
    ts er ikke aktiv
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Enig med at dette er misbruk men les også at disse ungdommene tar narkotiske stimuli som amfetamin +++ Det finnes alltid noen som vil misbruke steroider og andre preparater, men disse menneskene har ingenting med vårt miljø å gjøre.
    Det er disse menneskene som gjør at vi som driver med seriøs bygging blir stemplet som aggressive voldsutøvere.

Ble medlem
    11-2003
    det som var poenget mit

Ble medlem
    01-2003
    Alder
    38
    Men ts, er ikke det som er farlig med steroider de langtidsvirkningene man enda ikke har sett resultatene av? F.eks sånn som depresjoner og ting i den retningen? Tror du ikke det kan være farlig?

Ble medlem
    10-2003
    bivirkninger er individuelt og doserings-relatert.

ts
    ts er ikke aktiv
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Kjenner jo mennesker som har brukt steroider i snart 30 år nå og de lever jo alle i beste velgående. Det med depresjoner er mye doseavhengig og ikke minst også et resultat av at man ikke har satt seg godt nok inn hvordan hormoner påvirker kroppen og hvilkene medikamenter man kan ta for å unngå akkurat disse bivirkningene. En annen ting er at man bør gå til lege ofte for å måle diverse blodverdier, herunder også selvsagt egenproduksjon av testosteron, østrogen,TSH,LH og FSH. Det er som oftest når man har for mye østrogen og for lite testosteron i kroppen, at man kan oppleve depresjoner, liten sexlyst og man føler seg svak.
    Dette er jo forbigående bivirkninger, man må bare være klar over at slik kan det bli noen uker etter endt kur.
    Ikke alle som får disse bivirkningene heller, individuellt.
    Andre senvirkninger har jeg ikke hørt om annet enn med langtidsbruk av vekst som hemmer insulinfølsomheten og som kan få indre organer til å vokse til farlige proporsjoner.
    Finnes masse litteratur på emnen på internett også via Aker sykehus sin dopingtelefon, her får man ærlige svar på alle spørsmål.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Flex Wheeler sa at skadene hans i hodet var mye større enn de skadene han hadde fått i organene.

Man skal være forsiktig, det å leve med depresjoner resten av livet er ikke verdt all verdens f..te.....

Ble medlem
    01-2003
    Alder
    38
    Tusen takk for et nyansert og velbegrunnet svar ts.

Men det er vel likevel grunn til å advare folk mot å kjøre på? De fleste vet tydeligvis ikke alt det du vet. Det virker som en hel del bare gnur på, uten å undersøke riktig fremgangsmåter og dosering, noe du jo også poengterer. Det er kanskje da et poeng å oppfordre folk til å gjøre hjemmeleksa si FØR de begynner på steroider. "Bedre føre var, enn etter snar" kan man vel kanskje si? For det å tro at folk slutter å bruke steroider i fremtiden, er vel omtrent som å tro på julenissen, eller hva mener du ts?

ts
    ts er ikke aktiv
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Enig med at man ikke skal ta lett på slike ting, noen tåler AS veldig godt og andre tåler det ikke så bra og får bivirkninger.
    Depresjonene pleier vel uansett å være forbigående for de fleste.

ts
    ts er ikke aktiv
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Jeg vil også poengtere at jeg IKKE anbefaler noen å begynne med steroider med mine svar her.

Platinum Member Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Det bør av egen interesse og velbefinnende i nåtid og på lengre sikt være meget smart, og egentlig en selvfølge at man skaffer seg mye kunnskap om aas før man tilfører kroppen ett eneste mg hormoner. Absolutt alle oppfordres til å lese mye og skaffe seg minimum basiskunnskaper før de overhoder vurderer å kjøre noe som helst kur, aldri vil noen bli oppfordret til å dure på uten peiling eller tilstrekkelig med utstyr og hjelpemidler.

De du som oftest leser om i media som sliter med problemer etter aas bruk er de som bare trøkket varen inn i kroppen uten noen som helst peiling på aas eller hvordan kroppen reagerer på det, både positivt og negativt. De er de som sitter igjen med svarte per på grunn av uvitenhet.
    Sist endret av Smite; 04-02-04 kl 12:55

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Depresjonene kan vare lenge, jeg kjenner flere... De hadde nok sine problemer før de begynte også så jeg skal ikke legge hele skylden på aas....

For de rette sjelene er aas bruk sikkert ok! For de velbalanserte, intelligente og de selvsikre (veldig forenkling det der)!

Ble medlem
    10-2003
    Litt enig med deg, Hit

de som etter mange år med steroider lider av depresjoner el. lign. har nok ofte hatt problemer FØR de begynte med aas, og at depresjon i tillegg var årsaken til at de begynte med det.

disse som er "på" året rundt har nok også endel mere problemer senere i livet, enn andre som "bare" kurer...

anus slikkeren PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    veldig godt poeng der ole. for min del vil jeg heller unslippe de negative siden fremfor å oppleve de positive.

jeg velger å tro at det må være bedre å forme sin egene kropp i løpet av en lang tid, oppleve hvert gram med muskler som kryper på i sin bestemte hastighet, og hele tiden leve sundt og spise godt. fremfor å ha det store behovet for å legge på seg kg'vis med muskler. det er ikke så mye som skal til for å se bra ut! bare en god del (-;

anus slikkeren PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    En ting til jeg kom til å tenke på. TS, du sier at vi skal sjekke oss often - MEN hva slags tester trenger vi å ta for å sjekke HELE kroppen? Jeg er veldig opptatt av å holde meg i form, da jeg var et hårstrå i fra å få diabetes for et år siden. Så jeg går jevnlig å sjekker blodet og blodtrykk. Men burde jeg sjekke mere? Om jeg vil sjekke nyrene, hva slags test må jeg ta da?

sitat: " herunder også selvsagt egenproduksjon av testosteron, østrogen, TSH, LH og FSH."

Kunne du tenke deg å utdype litt om hva dette er?!

Medlem Parker is a jewel in the rough Parker is a jewel in the rough Parker is a jewel in the rough Parker is a jewel in the rough Parker sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Dette er typisk norge kultur. De er ikke vant til at folk skiller seg ut. De er vel redd for det ukjente eller noe. Selv har jeg bodd mye i USA og Sør- Amerika. trent vekter i mange år. Hvis du snakker med folk som liksom ikke har noe forhold til trening, kommer de ofte med tulle kommentarer om inavalide folk som boler seg slik at de ser ut som aper på et tivoli.

Norge er dritt. Her i landet skal man ikke stikke seg ut. Derfor nordmenn er så beskjedne i forhold til andre folk. Andre steder er de mer utadvendte og har andre meninger.

beklager at d ble en rotete post

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.