+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: speilrefleks kamera

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28

speilrefleks kamera

Tenkte å gå til innkjøp av et etterlengtet speil refleks kamera

Vet flere her inne har en liten fotograf i seg og kanskje kunne kommet med noen gode anbefalinger på kamera til meg

er det nikon, canon og olympus som gjelder eller har dere andre tips og kom gjerne med modell navn så jeg kan få lest litt om produktet
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Judge, Jury & Executioner Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Nybegynner:

Nikon D5000
    Nikon D3100
    Canon EOS500
    Canon EOS550
    Sony ASLR450

Entusiast (om du vil opp der med engang )

Nikon D90
    Canon EOS60D
    Canon EOS7D

TEAM BODYTECH

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    håpte på svar fra deg Even

entusiast har jeg vell vært i årevis og har alltid lyst å gjøre noe utav interessen.

Hvilket ville du anbefalt? bruker vennlig, god kvalitet, ikke alt for stort og helst under 5k en plass.
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Judge, Jury & Executioner Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    håpte på svar fra deg Even

entusiast har jeg vell vært i årevis og har alltid lyst å gjøre noe utav interessen.

Hvilket ville du anbefalt? bruker vennlig, god kvalitet, ikke alt for stort og helst under 5k en plass.
    Skal vi se..

Om du skal under 5k så er det det disse

Sony ASLR450 - Enkelt og godt kamera, sykt god bildestabilisator! Ikke videofunksjon, men har liveview, noe som egentlig er ubrukelig.. Men greit å ha.. Pris: 4499,-

Nikon D5000, denne har jeg selv, godt kamera.. Ikke like lett som Sony'en og bruke.. Men et godt kamera. Pluss med denne er vippbarskjerm(!), HD-film. Pris: 4999,-

Canon EOS500, EISA vinneren ifjor, jeg liker eeeeegentlig D5000 bedre, misliker grepet på den, det er for lite.. Ellers bruksmessig ganske likt som D5000, ikke vippbarskjerm, men 3" i stedet for 2,7". Pris: 4999,-

Nikon D3100, helt ny modell, råere enn storebroren D5000.. VR kittet (bildestabilisator) ligger mellom 4999,- - 5599,- (de som selger til 5k har veldig lav tilgang på det). Har en utrolig kul funksjon som lærer deg å ta bilder inni kameraet!

Hadde jeg vært deg hadde jeg enten tatt Sony ASLR450 eller Nikon D3100.. Husk å få et minnekort som leser minst 20mbit/s sånn at ikke bufferen blir full på de.. Jeg har prøvd med mindre, and it sucks..

TEAM BODYTECH

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg er fornøyd med d5000
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    hmm gode råd og tips her

takk takk

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Skal du ta bilder innendørs bør du få deg ekstern blitz med det samme.

Greit å prøve det litt i hånden, en del av de er så små at en ikke klarer holde de stabilt om en har litt store hender uten å montere ekstra batterigrep..

og noen bedre linser en kit linsen som evnt følger med bør du få deg rimelig fort

ørretboms Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Jeg kan komme meg mine synspunkter. Er langt fra noen ekspert, men har lekt med speilrefleks noen år nå.

Sånn jeg ser det står det mellom d3100, eos500d og eos550d. Har ingen kjennskap til Olympus og Sony derfor velger jeg å ikke kommentere de. Bare for å si det så spiller det liten rolle hvilke av disse kameraene du velger, du skal være god for å greie å skille bildekvaliteten fra hverandre.. Det viktigste er egentlig at du prøver kameraene og får kjenne på ergonomien, plassering av knapper, menyer osv.

Kan si litt om canon først. 550d er nyere enn 500d og har samme samme sensor som eos 7d(18mp) kontra 500d sine 15mp. Forskjellen er ikke stor i praksis. Der 550d skiller se ut er på videodelen. 500d filmer 20fps på 1080p, mens 550d har 30fps på 1080p. Der vil du se forskjell, så er video viktig velger du 550d over 500d.

Nikons 3100 har mindre sensor enn begge de to canon kameraene, men i praksis betyr det så godt som ingenting. Dette har en fordel i videomodus og det er autofokus. De skal ha for at de har prøvd, men jeg ble ikke særlig imponert når jeg så det i praksis. Dette filmer "kun" 24fps på 1080p, så det legger seg midt i mellom 500d og 550d.

Som jeg innledet med, det viktigste er at du prøver kameraene. Ligger det ikke godt i hånda blir det brukt sjeldnere.. Jeg liker å bruke et batterigrep for bedre grep.

Så over til det viktigste, objektiver.. De fleste kitlinser er langt ifra bra, men en kitpakke koster ikke stort mer enn kun kamerahus så det er likegreit å ta det med. Problemet er at de er veldig lyssvake(krever mye lys) og at optikken er generelt dårlig, det blir et kompromiss. Jeg ville kjøpt et 50mm 1.8 objektiv og et zoom objektiv, hvis du må ha det. Et 50mm 1.8 koster 1000,- og kjennes ut som et leketøy, men det tar veldig bra bilder. Ekstern blitz er heller ikke dumt, men prøv deg frem og kjøp heller ved behov er mitt råd.

Uansett ved kjøp av speilrefleks så er det objektivet som er det viktige. Kamerahusene er så like blitt uansett.. Med alle disse kameraene har du mulighet til å ta med deg objektivene over på et nytt hus hvis du vil oppgradere, så lenge du ikke bytter mellom nikon og canon.

Ble langt dette, men håper du fikk noe ut av det

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    et poeng her er hva som er mulig å få tak i...backloggen på EOS 550D er lengre enn rævsjegget til Animal.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    et poeng her er hva som er mulig å få tak i...backloggen på EOS 550D er lengre enn rævsjegget til Animal.
    Eos550D er lett å få tak i

(Men, ja.. Vet det er en god del som sliter med å få tak i det ennå.. Når Canon Europa bestilte 100.000 kamera til sommeren og bare fikk 30.000 så er det ikke rart de sliter med å dekke backloggen..)

TEAM BODYTECH

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Jeg er glad i Canon Har selv 450D. Som allerede nevnt, kameraene er ganske like i prisklassene så det beste er å dra i en fotobutikk (sett mange her i stvg), og føle på hvilke som ligger best i hånden. Uansett så ville jeg prioritert Nikon og Canon pga stor tilgang på brukt utstyr.

Skulle du falle på Canon kan du kjøpe bare kamerahus og få kit-objektivet latterlig billig av meg (18-55mm IS)
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy Vis post
    Eos550D er lett å få tak i

(Men, ja.. Vet det er en god del som sliter med å få tak i det ennå.. Når Canon Europa bestilte 100.000 kamera til sommeren og bare fikk 30.000 så er det ikke rart de sliter med å dekke backloggen..)
    Leveringsproblemene vil vare ut året, minst, så skal man ha bør man handle hos named accounts (f.eks. expert, elkjøp, fotovideo, komplett, ps). Webmercskundene er fucked på denne modellen
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.