+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: 3 uker til sommer!

Medlem Hadouken is a jewel in the rough Hadouken is a jewel in the rough Hadouken is a jewel in the rough Hadouken sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25

3 uker til sommer!

Gjør en siste innsats for å kvitte meg med litt fett før sommeren.
    Startet på Mandag 30 Mai og kjører frem til Lørdag 18 Juni.
    Har ikke vekt så følger kun midjemål.
    Start: 103cm under navle. Mål: komme greit under 100cm.

prøver å spise slik på en dag:
    4-5 måltider
    2.5 -3.5g protein pr kg kroppsvekt fra karbonadedeig/Kylling/pulver/Egg
    Mye grønnsaker med lite/moderat med karbo som Løk/Sopp/Paprika/Brokkoli
    50gr fett
    Direkte etter trening er eneste karbo inntak: 50gr
    2stk Kre-Alkalyn før og etter trening

Trener slik:
    Kroppen delt i 2
    Base øvelser
    Mandag:
    Bicepscurl:2x8
    Nedtrekk:2x8
    Mark:1x8
    Beinpress:2x12

Torsdag:
    Benk:2x8
    Militærpress:2x8
    smalbenk:2x8
    Mage:2x25

Kardio 5-7 dager i uken, lav intensitet 45-60min sykkel/rask gange

Medlem Hadouken is a jewel in the rough Hadouken is a jewel in the rough Hadouken is a jewel in the rough Hadouken sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Dagens Mat:

M1(10:00):
    60gr Casein
    10x1gr Omega-3
    Multivitamin
    1g C-vitamin

M2(1500):
    250gr Karbonadedeig
    En del sopp/paprika/løk

ca 30min før trening:
    2stk Kre-Alkalyn

M3(1730 Rett etter trening):
    50gr Waxy maize
    60gr Whey
    2stk Kre-Alkalyn

M4(1930)
    250gr Karbonadedeig
    En del sopp/paprika/løk

M5(2230)
    60gr Casein
    8x 1gr Omega-3
    3xZMA

Dagens Trening:
    Mark: 2x10x80kg+stang (usikker på vekt av stang)
    Nedtrekk: 2x8x70kg
    Bicepscurl: 2x10x30kg+stang
    Beinpress:2x10 110kg

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Kjør på! Du har dårligere tid om du skal rekke fpbroiler-turene til charterland eller Serbia

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Tror jeg ville vært en dårlig representant for fp i den formen jeg er i, så det er kanskje like greit
    Og siden jeg studerer utenlands er min ferie lagt til fedrelandet i år

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Dagens mat:

M1(1000)
    60gr Casein
    10x 1gr Omega-3
    Multivitamin
    1gr C-vitamin

M2(1330)
    60gr Whey
    5x 1gr Omega-3

M3(1530)
    250gr kylling
    litt brokkoli

M4(1900)
    250gr Karbonadedeig
    litt sopp og løk

TBC

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Sovnet i går så det ble ikke mer mat.

Dagens mat:
    M1(1200)
    60gr whey
    10gr omega-3
    multivitmanin
    c-vitamin

Rett før trening
    2stk Kre-alkalyn

M2(1430) Rett etter trening
    50gr Waxy Maize
    50gr Whey
    2stk Kre-alkalyn

M3(1600)
    250gr karbonadedeig
    litt sopp/løk/paprika

M4(1900)
    250gr kylling
    litt løk og brokkoli
    litt soy sauce

M5(2200)
    60gr casein
    10gr omega-3
    3stk ZMA

Dagens Trening:
    Benk 2x8x70kg i smith
    Militærpress 2x8x40kg i smith
    Smal benk 2x8x50kg i smith
    Crunches 2x25

avsluttet med 20 min på sykkel i moderat tempo.

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    M1
    60gr whey
    10gr omega-3
    multivitamin
    C-vitamin

M2
    150gr Biff
    100gr Kylling

M3
    250gr Karbonadedeig
    sopp/løk/paprika/spinat/salat

M4
    60gr Casein
    8gr omega-3
    3stk ZMA

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    M1
    3 Eggehvitter
    1 helt egg
    125gr skinke
    gressløk

M2
    250gr karbonadedeig
    løk/sopp/paprika/spinat

M3
    2 eggehvitter
    2 hele egg
    100gr skinke
    gressløk

M4
    60gr casein
    8gr omega-3
    3stk ZMA

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Strict kosthold! Hva studerer du?
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Fant ut jeg skulle være litt strict nå i eksamens tiden når det ikke er tid til fyll og andre sosiale ting.
    Blir kun tid til lesing, spising og trening så da er det mindre sjangs for at jeg går på en smell

Studerer Økonomi og administrasjon

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    M1
    3 eggehvitter
    1 helt egg
    Noen striper bacon (ooops)
    Multivitamin
    C-vitamin
    1 kopp svart kaffe

M2
    2 eggehvitter
    2 hele egg
    50gr kalkun
    løk

M3
    250gr kylling
    brokkoli
    løk
    soy sauce

M4
    60gr casein
    6gr omega 3
    3stk ZMA

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Strict og fint, men hvor mye veier du? Ser ut som veldig lite mat, så muligens litt røff start?

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Strict og fint, men hvor mye veier du? Ser ut som veldig lite mat, så muligens litt røff start?
    Usikker på vekt siden jeg ikke har en badevekt. Og ja det er litt lite mat, men sitter mye stille om dagen og bare leser. Får ikke kommet igang med kardioen før det verste av eksamens styret er over. Og jeg skal ikke holde på så lenge slik som dette. Dette er bare ett siste tiltak nå rett før sommerferien min begynner. Etter sommeren blir det nok tilbake på det opplegget jeg har holdt på med siden oktober, som inkluderer mer karbo og mye mer trening i form av 3 styrkeøkter og 2 interval økter i uken.

Vet som sagt ikke vekt, men startet i Oktober med ett midjemål på 115-116cm og er pr i dag nede i 101.5cm. Styrken har økt siden Oktober, men stått stille en stund nå. Merker jeg er veldig svak på trening med dette kostholdet.

Tror du jeg vil merke mye negativ effekt av dette kostholdet på disse tre ukene jeg holder på? Som i form av muskeltap etc? Føler jeg får trykt i meg en del proteiner i løpet av en dag. Kan også nevne at jeg har sovet litt lenger enn planlagt de siste dagene, så det har ikke blitt så mye tid til mat som planlagt. skal skjerpe inn på det

Kliss nytt medlem it's training is on a distinguished road it's training sin avatar
    Ble medlem
    06-2011
    Alder
    19
    Er det bare meg som tenker at 2,5 - 3,5 g kroppsvekt er litt mye? Du skal vel strengt tatt bare ha opp til 2 g pr kilo, og mer enn dette belaster nyrene?

Ellers er jeg imponert over kostholdet! Stå på
    If you think you can, you can. If you think you can't, your right!
    http://itstraining.bloggbyen.com/

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hadouken Vis post
    Usikker på vekt siden jeg ikke har en badevekt. Og ja det er litt lite mat, men sitter mye stille om dagen og bare leser. Får ikke kommet igang med kardioen før det verste av eksamens styret er over. Og jeg skal ikke holde på så lenge slik som dette. Dette er bare ett siste tiltak nå rett før sommerferien min begynner. Etter sommeren blir det nok tilbake på det opplegget jeg har holdt på med siden oktober, som inkluderer mer karbo og mye mer trening i form av 3 styrkeøkter og 2 interval økter i uken.

Vet som sagt ikke vekt, men startet i Oktober med ett midjemål på 115-116cm og er pr i dag nede i 101.5cm. Styrken har økt siden Oktober, men stått stille en stund nå. Merker jeg er veldig svak på trening med dette kostholdet.

Tror du jeg vil merke mye negativ effekt av dette kostholdet på disse tre ukene jeg holder på? Som i form av muskeltap etc? Føler jeg får trykt i meg en del proteiner i løpet av en dag. Kan også nevne at jeg har sovet litt lenger enn planlagt de siste dagene, så det har ikke blitt så mye tid til mat som planlagt. skal skjerpe inn på det
    Du spiser bra med protein så jeg er ikke bekymret for at musklene dine skal ramle av. Men av egen erfaring har jeg lært at jo raskere jeg mister vekt, jo vanskeligere er det å stabilisere vekt og kroppssammensetningen når det nærmer seg mål. Og om man starter for hardt med kjempe-kcalunderskudd, hva gjør man da når nedgangen stagnerer? Du har forsåvidt presentert en løsning, da du beskriver et lavt aktivitetsnivå som skal økes. Dette er bare tanker basert på egenerfart jojjo-deff/bulk over flere år.

Its training, jeg kan være med på at 2,5-3,5gr protein per kilo kroppsvekt er i overkant av hva som er nødvendig. Men farligheten for nyrene vil jeg påstå at er svært oppskrytt. Så mye som 97% av alt proteinet man spiser tas i bruk, enten som byggesteiner eller omdannes til glukose, en energikrevende prosess jeg ikke går nærmere inn på. Men dette er bakgrunnen for at vi liker å ligge høyt på proteininntaket under diett, lavt på karbohydrater mens et moderat inntak av sunne fettyper.

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Du spiser bra med protein så jeg er ikke bekymret for at musklene dine skal ramle av. Men av egen erfaring har jeg lært at jo raskere jeg mister vekt, jo vanskeligere er det å stabilisere vekt og kroppssammensetningen når det nærmer seg mål. Og om man starter for hardt med kjempe-kcalunderskudd, hva gjør man da når nedgangen stagnerer? Du har forsåvidt presentert en løsning, da du beskriver et lavt aktivitetsnivå som skal økes. Dette er bare tanker basert på egenerfart jojjo-deff/bulk over flere år.

Its training, jeg kan være med på at 2,5-3,5gr protein per kilo kroppsvekt er i overkant av hva som er nødvendig. Men farligheten for nyrene vil jeg påstå at er svært oppskrytt. Så mye som 97% av alt proteinet man spiser tas i bruk, enten som byggesteiner eller omdannes til glukose, en energikrevende prosess jeg ikke går nærmere inn på. Men dette er bakgrunnen for at vi liker å ligge høyt på proteininntaket under diett, lavt på karbohydrater mens et moderat inntak av sunne fettyper.
    Ja kalori inntaket og aktivitets nivået kommer til å økes i sommer og aktivitets nivået kommer til å økes ytterligere etter ferien når det er tilbake i gamle rutiner. Så det her var rett og slett en "ekstrem diett" på 3 uker for så å gå tilbake til et mer normalt opplegg.

Og bare en tillegs note på det med protein mengden; Jeg får nok ikke i meg mer enn mellom 2 og 2.5gr. Da har jeg tatt utgangspunkt i at jeg veier ca 100kg nå, kanskje litt i overkant.

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    M1
    2 eggehvitter
    2 hele egg
    løk
    multivitamin
    c-vitamin
    1 kopp svart kaffe

Før trening
    2stk kre-alkalyn

M2 Etter trening
    50gr whey
    50gr waxy maize
    2stk kre-alkalyn

M3
    250gr karbonadedeig
    løk og paprika
    1 kopp kaffe

M4
    2 eggehvitter
    2 hele egg
    50gr skinke
    løk

M5
    60gr casein
    6gr omega-3

3stk ZMA

Dagen trening:
    Markløft 2x8x80kg+stang
    Nedtrekk 2x8x63kg
    Bicepscurl 2x8x30kg+stang
    Benpress 2x8x120kg

20 min på sykkel i moderat tempo

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Dårlig med logg de siste dagen pga eksamens stress, men har fulgt opplegget.
    i dag:

M1 Etter trening
    50gr Whey
    50gr Waxy maize
    2stk kre-alkalyn
    multivtamin
    c-vitamin

M2
    200gr grillet kylling

M3
    2 eggehvitter
    1 helt egg