+ Svar på tråd
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 693

Tråd: altitudes treningslogg

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

altitudes treningslogg

Etter å ha vært på forumet fra lenge før det ble Fitnessprat er det kanskje på tide å lage en treningsdagbok.

Bakgrunn: Er 1969 modell og har trent så lenge jeg kan huske. Først mye sykling og løping og fra 1997 eller så stort sett fokus på styrke. Har vært mye plaget av skader så det har blitt litt til og fra med hvor seriøs treningen har vært. Siste halve året har det blitt lite trening på grunn av 3 betennelser i kneet (siden november). Skal til MR og reumatolog i august for å prøve å finne ut av kneproblemet. Målet med treningen i sommer er opptrening og vedlikehold så får vi se om det blir litt tyngre trening utover høsten.

Status: 177 cm og 88 kg. 9 kg ned fra januar; mest fett men nok noe muskler som har forsvunnet også. Har fremdeles litt å ta av rundt magen men eller har det blitt mer markert og blodårene begynt å poppe frem.

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Torsdag 12. juni - fullkropp

Første vekttreningen på nesten 2 måneder.

Bein/mark: Markløft i Hammer Strength stativ 6 x12
    Legger: Stående leggpress 3x12
    Rygg 1: Nedtrekk bredt 3x10
    Rygg 2: Fremoverbøyd roing 3x10
    Bryst: Benkpress 4x10
    Skuldre: Hantelpress 3x10
    Biceps: Curl med EZ stang 3x10
    Triceps: Kabel nedpress stang 3x10
    Mage: Crunch maskin 3x12

(Dropper å ta med vektene her siden de er latterlig lave.)

Tid ca 60 min inkl oppvarming.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Søndag 15. juni

Kardiodag. Fremdeles litt treningsverk etter torsdagen.

45 min på Crosstrainer, vinkel 1, motstand 8, 170 -> 150 skritt per min, puls rundt 140.

Fikk lyst til å løfte litt også og tok litt på armer siden de var friskest etter torsdagen.

Bisceps: Stående hantelcurl alternerende 3x10
    Triceps: Kabel nedtrekk tau 3x10
    Underarmer: Extension + curl 2x20 på hver.
    Nakke: Extension og curl med vektskiver, 2x15 på hver.
    Mage: En eller annen maskin 3x12

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Bra økter. Bra vektnedgang

Blir å følge med her

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Tirsdag 17. juni, fullkropp

Oppvarming 6 min på Crosstrainer.

Bein/mark: Beinpress 6 x12
    Legger: Stående leggpress 3x12
    Rygg 1: HS nedtrekk smalt med underhåndsgrep 3x10
    Rygg 2: HS roing 3x10
    Bryst: Hantelpress 5 x10
    Skuldre: HS skulderpress 3x10
    Biceps: Curl med EZ stang 3x10
    Triceps: Kabel nedpress enarms 3x10

HS = Hammer Strength maskin som lastes med frivekter. Liker disse maskinene godt.

Tid ca 60 min inkl oppvarming.

Kort om kosttilskudd som går med om dagen: Solaray Multi-vita-min, Sesamin, Omega 3, ZMA om kvelden, Activate Problend prot. Stort sett handlet hos Norkost.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Denne loggen skal jeg abonnere på.. Stå på!

Du kjører ganske tungt med mange sett, du er vel i ganske bra shape?

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Denne loggen skal jeg abonnere på.. Stå på!

Du kjører ganske tungt med mange sett, du er vel i ganske bra shape?
    Takker Men du hadde nok blitt skuffet om du traff meg; er bleikfeit og pinglete. NK kan bekrefte dette.

Er vel i halvgrei form, men grunnen til at jeg kjører såpass store økter nå er at jeg neppe får trent vekter mer enn to ganger i uka på grunn av jobb og andre fritidsaktiviteter i helgene samt at det blir litt ferie med treningsfri snart, og da fungerer dette bra. Hadde jeg trent mer hadde nok dette stoppet opp av seg selv rimelig fort. Jeg kjører dessuten slik at om jeg føler jeg for sliten i en muskelgruppe så tar jeg ut den en økt eller reduserer antall sett. Det blir gjerne armene og skuldrene som må få en en pause innemellom med et slikt fullkroppsopplegg, hvertfall for meg.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Torsdag 19. juni - misslykket kardio

Hadde planlagt en 45-60 min kardio økt på Crosstrainer i dag men måtte gi opp med en gang på grunn av vondt i kneet. Kunne sikkert ha prøvd å finne på noe alternativt, men ble furten og sur og droppet det hele. Håper ikke at jeg ender opp med nok en omgang med store kneproblemer, det blir i så fall 4. gang siden november.

Har fått time til MR i begynnelsen av august og time hos reumatolog i midten av august. Virker som jeg trenger dette.

Blir vel vekttrening på overkroppen i morgen i stedet for fullkropp.

dr. fatkins tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Skal bli morsomt å følge denne tråden. Blir vel bilder også etter hvert?
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Fredag 20. juni - overkropp

Sitat Opprinnelig skrevet av tjeh Vis post
    ... . Blir vel bilder også etter hvert?
    Det får være grenser for hva jeg skal utsette medlemmene på FP for

Fikk problemer med kneet igjen i går og det verket som helvete i natt så jeg fikk nesten ikke sove. Når jeg stod opp kl 0645 var det klart at kneet ikke var brukbart til å gå med og hvertfall ikke bøye det slik at det var mulig å ta bussen eller bilen til jobb så det ble hjemmekontor. Hev innpå med prednisolon (kortisonsteorider) og Voltaren, og holdt beinet i ro, og faktisk ble det mye bedre i løpet av dagen så jeg dro til gymmet som planlagt for en overkroppsøkt. Så vel noe merkelig ut der jeg haltet rundt og ynket meg som ei lita jente hver gang kneet fikk litt belastning.

Litt alternativ økt i dag.

Oppvarming, 6 min rolig roing med minimal belastning på beina/kneet.

Chins 10, 10, 7(!?)
    Dips 14, 14, 14
    Lenge siden jeg har tatt chins og dips noe som synes på antall reps. Strikt utførelse og rolige reps.
    HS pullover, 3x10
    Flyes i pec-dec maskin 3x10
    Skulder hantelpress 3x10
    Mage crunch maskin med vekter 3x12
    Biceps-triceps kabel med tau (super set er det ikke det det kalles?) Kjøre triceps-biceps veldig kort pause, og på igjen, til sammen 3 set på hver 10 reps. Lette vekter.

HS=Hammer Strength maskin med frivekter.

Var litt slapp i dag, hadde muligens spist litt lite.

Blir neppe trening i helgen, satser på å fly seilfly hvertfall en av dagene.

Gold Member Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Skriv på vekter! Du er nok en sterk jævel
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Jeg har gått på turn, og blitt kjent med en del yngre jenter..hehe. Hun er voksen for aldern også:) haha

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

22. juni - kardio

Sitat Opprinnelig skrevet av AndreasIr Vis post
    Skriv på vekter! Du er nok en sterk jævel
    Er nok skuffende svak. Har egentlig aldri trent på max løft. Grunnen er at jeg lett får skader av dette og da har jeg holdt meg unna. Av det jeg har av max løft er 3x170 kg og 1x190 kg eller så i mark for noen år tilbake noe av det "beste". Rett etter jul trente jeg som eksempel med ca 80 kg i benk, 85 kg fremoverbøyd stang roing, 120 kg på Hammer Strength nedtrekk og 140 kg på Hammer Strength sittende roing, alt 3x10. Så ikke så mye å skryte av. I tillegg har nå diett, lite trening og muligens også effekten av 3 kurer med kortison steorider redusert styrken forholdsvis mye.

Over til trening.

I går var det flyging med seilfly. Ikke spesielt krevende fysisk bortsett fra litt traving rund på flystripa for å startet og hente seilfly.

I dag kardio.
    45 min på Crosstrainer, vinkel 1, motstand 8, ca 160 skritt per min, puls langsomt opp mot 140 men lavere enn sist.

Avsluttet med litt lett vekttrening.

Underarmer: Extension 2x20 4 kg, curl 2x20 6 kg. Som skadeforebyggende på albueproblemer.
    Nakke: Extension og curl med vektskiver, 2x15 10 kg på hver.
    Mage: En eller annen maskin 3x12 (80)

Vedlagt bilde en liten stemningsrapport fra 2200 moh på lørdag.
    Vedlagte bilder

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Tro meg folkens Altitude er i knallform , jøss var du ute med seilfly ?

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Tirsdag 24. juni - fullkropp

Oppvarming, 8 min crosstrainer.

Beinpress 3x12 - veldig lett pga kneet.
    Stående leggpress 3x12
    Bryst: Hantelpress 5x10 (følte meg skikkelig råtten her i dag stivnet totalt på siste settet og måtte avslutte etter 5 reps)
    Rygg: HS roing 3x10
    Rygg: Nedtrekk i maskin 3x10
    Mage: Crunch maskin med vekter 3x12
    Skulder: Oppreist stang roing 3x10
    Biceps: Stående alternerende hantel curl 3x10
    Triceps: Kabel nedtrekk 3x10

HS=Hammer Strength maskin med frivekter.

En del folk på gymet i dag så det ble litt andre øvelser og rekkefølge enn jeg hadde planlagt men greit nok.

Tid: ca 60 min

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Torsdag 26. juni - kardio

Hjem fra jobb og ned i kjelleren for å børste støvet av min gamle Miyata 712 Competition landsveisracer. Modell 1986 eller deromkringog med girspakene nede på rammen. Så var det frem med sykkelskoene. Var fristende å ta en tur ut på veien, men pariserdekkene var så råtne at jeg antakelig hadde punktert etter 14 meter. Dermed ble det 45 minutter på rulle i stedet. Puls ca 150 til slutt manuelt talt, har ikke pulsklokke.

Status nå: Vondt i ræva etter setet og rar følelse i fotbladene etter sykkelskoene, og vurderer å investere i en cyclocross sykkel og pulsklokke.

Morgenvekt: 87,5 kg dvs ikke den helt store nedgangen siste 14 dager. Men livvidden har gått litt ned og det ser ut som om det er litt mer "trykk" i musklene etter jeg begynte vekttreningen igjen. Har også spist litt mer de siste to ukene og økt en god del på proteinene. Orker ikke veie maten, andeler k/p/f eller telle kalorier så jeg har ikke helt oversikt på dette. Regulerer i forhold til at jeg ikke skal frotse og ikke være for sulten og det ser ut til å fungerer greit nok.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Fredag 27. juni - fullkropp uten full innsats

Oppvarming, 8 min på crosstrainer.

Beinpress 3x12 lette vekter
    Leggpress 3x12
    Chins 10, 8, 7(yepp jeg suger på chins)
    Dips 18, 18, 16
    Fremoverbøyd stangroing, 3x10
    Mage i crunch maskin med vekter 3x12
    Skulder sidehev med kabel 3x10
    Biceps, stang curl smalt grep 3x10
    Triceps, 2x10 veldig lett

Tid: ca 55 min inkl oppvarming.

Litt slakk i dag. Vært en del stress på jobb og igjen spist litt lite tidligere i dag.

homogravid slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Takk for omtanke. Har vært innom legevakten en gang i år så jeg håper ulykkes kvoten min er dekket for noen år.

homogravid slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Er det mange flyseilingsulykker? Ser jo helt ufattelig kult ut.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Er det mange flyseilingsulykker? Ser jo helt ufattelig kult ut.
    Det er nesten ingen ulykker med seilfly. Jeg har nettopp begynt selv så jeg har ikke helt oversikt, men tror det er minst 20 år siden siste dødsulykke i Norge og det er svært få ulykker med personskade.
    Når det gjelder seilflyging så er det relativt lett å lære og ikke så dyrt som jeg har inntrykk av at folk tror.
    En bra seilfly video fra Os her: http://www.youtube.com/watch?v=_qfT-3VNqSc

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Søndag 29. juni, kardio og alternativ trening

Ca 40 minutter sleping av 40 kg med utstyr, dvs bæring og gåing i skogen for å få flydd. Blanding av langpining og intervaller.

Puls: Hinnsides høy innemellom.

Deretter 1 time 30 minutter med avslappende flying med hangglider. Ble litt sliten i skulderne men ellers ikke noe belastning å snakke om.

Bilde: Utsikt fra Lier mot Asker og Oslo-fjorden i ca 700 meters høyde.
    Vedlagte bilder

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Mandag 30. juni - kardio + chins og dips

40 min på Crosstrainer, vinkel 1, motstand 8, ca 160 skritt per min, puls langsomt opp mot 133 som maks. Litt sur i beina etter går.

Avsluttet med:
    Chins 4x6
    Dips 4x12
    Begge føltes relativt lett og var langt fra utmattelse. Planlegger en styrke økt på onsdag så jeg ville ikke ta i noe mer.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Onsdag 2. juli

Beinpress 3x12 lette vekter
    Leggpress 3x12
    Rygg 1: Nedtrekk kabel V-håndtak 3x10 (smalt håndflatene mot hverandre)
    Rygg 2: Hantelroing 3x10
    Benkpress 5x10
    Mage i crunch maskin med vekter 3x12
    Skulder: Press i HS maskin 3x10
    Biceps, stående hantal curl 2x10
    Triceps, nedpress kabel med tau 2x10

Tid: ca 55 min inkl oppvarming.

Vekt i morges ca 87 kg

Dette var den siste planlagte vekttreningen før august. Fra lørdag av bli det ferie og antakelig lite vekttrening. Men det blir mye fysisk aktivitet og en del kardio trening. Dytter inn en vekt økt om det passer seg slik .

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Søndag 6. juli - kardio + armer

Ferien er i gang og regnet har begynt å sprute ned. Men det ble hvertfall en treningsøkt ut av drittværet. Seilflying i går med mye trasking og dytting av seilfly i skiftende vind, men bare en liten tur i lufta.

I dag:
    45 min på Crosstrainer, vinkel 1, motstand 8, ca 160 skritt per min, puls langsomt opp mot 135 som maks.

Armer:
    Biceps 3x10 konsentrasjonscurl med hantler.
    Tricept 3x10 nedpress kabel.

I tillegg:
    Underarmer - curl 2x20, extension 2x20 med hantel. Lette vekter, forebyggende trening for albuer.
    Nakke: Curl 2x15 og extension 2x15 med 10 kg vektskive.

Tok armene i dag og tar basisøvelser på rygg, bryst, skuldre og bein (lett) i morgen.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Tirsdag 8. juli - fullkropp minus armer

Beinpress 4x12 litt tyngre vekter igjen for å teste kneet
    Leggpress stående 3x12
    Benkpress 4x10
    Rygg 1: HS nedtrekk, smalt med underhåndsgrep 3x10
    Rygg 2: HS romaskin smalt håndflatene mot hveradre 3x10
    Overkropp generelt: HS pullover 2x10
    Skulder 1: Press i HS maskin 2x10
    Skulder 2: Sidehev kabel 2x10

Tid: ca 1 t 10 min.

Ble litt lengre økt enn planlagt og følte jeg gikk litt tom under veis.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Lørdag 12. juli - litt av hvert

Oppvarming 6 min på crosstrainer.

Skuldre: HS maskin press 4x10 50 kg på + 9 kg startvekt
    Biceps: Stående alternerende hantelcurl 3x10, 16 kg hantler
    Triceps: Enarms kabel nedpress m underhåndsgrep 3x10 35 kg (aner ikke hva den reelle vekten er).
    Nakke: Sittende ext 2x15 med 10 kg vekt
    Nakke: Liggende curl 2x15 med 10 kg vekt
    Underarm: Ext 2x20 4 kg
    Underarm: Curl 2x20 6 kg (underarmer kjørt i ett uten pauser)
    Mage: Crunch maskin 3x12 med 10 kg vekter på.

Avslutning:
    25 min på crosstrainer. Pulsmåleren gikk litt av skraftet og påstod at pulsen varierte fra 199 til full hjertestans før den låste seg på 85.

Følte meg slapp og umotivert før treningen men selve treningen var overraskende lett.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Mandag 14. juli - bein, bryst og rygg

Oppvarming, 6 min på crosstrainer.

Beinpress i maskin 4x12, 101 kg - lett, kjenner ikke noe i kneet men tar det rolig en stund til.
    Leggpress stående 3x12, 70 kg - lav vekt har hatt litt stikking i akilles en stund nå
    Bryst: Hantelpress 5x8, 28 kg hantler
    Rygg 1: HS nedtrekk, smalt med underhåndsgrep 3x8, 95 kg
    Rygg 2: Fremoverbøyd stangroing 3x8, 70 kg
    Overkropp generelt: HS pullover 3x8, 98 kg

Tid: ca 50 min.

Vekt på morgenen ca 86,5 kg

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Onsdag 16. juli, kardi og litt til

45 min på Crosstrainer, vinkel 1, motstand 8, ca 160 skritt per min, puls langsomt opp mot 135 som maks.

Armer:
    Skuldre: Press i HS maskin, 4x8, 55 kg
    Biceps 3x8 stående alternerende curl med hantler, 16 kg.
    Tricept 3x8 nedpress kabel med t-bar, 85 .

I tillegg:
    Underarmer - curl 2x20, extension 2x20 med hantel. Lette vekter, forebyggende trening for albuer.
    Nakke: Curl 2x15 og extension 2x15 med 10 kg vektskive.
    Mage: Crunch maskin 3x12, 10 kg vekter

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ser du skriver "vinkel 1" på crosstraineren. nysgjerrig som jeg er så lurer jeg på hva det betyr? Kan du forandre stigningen på crosstraineren? Eller betyr det noe annet?

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Ser du skriver "vinkel 1" på crosstraineren. nysgjerrig som jeg er så lurer jeg på hva det betyr? Kan du forandre stigningen på crosstraineren? Eller betyr det noe annet?
    Ja en kan endre både vinkel/stigning og motstand. I følge et fancy display vil en aktivisere ulike muskelgrupper mest (legger, forside lår, bakside lår og rumpe) i forhold vinkelen - om dette virkelig stemmer vet jeg ikke. Med 1/flat så skal en aktivisere alle mukslegruppene like mye, dessuten synes jeg det mest behagelig å ha den i denne posisjonen.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Fredag 18. juli - overkropp

I går begynte kneet og gjøre vondt igjen, det er vel 6 gang siden november. Hev innpå med kortison med en gang for å dempe det raskest mulig. Utpå kvelden ble det trøstespisning i frustrasjon over kne-dritet. Reker med kolosale mengder majones, det meste av en pose bacongull og 2 flasker vin og litt annet. Var derfor litt uggen i dag tidlig og det var litt tungt å trening.

Oppvarming 8 min på Crosstrainer, veldig rolig og forsiktig på grunn av kneet.

Ingen beintrening.
    Dips, 20-20-18
    Flyes i maskin, 3x8, 60
    Chins 10, 10, 8
    Fremoverbøyd strangroing, 3x8, 70 kg
    Pullover i HS maskin, 3x8, 90 kg

Lange pauser og rolig trening.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Fredag 1. august - div

En stund siden siste trening så målet for dagen er bare å komme i gang igjen. Er også litt kjørt i skuldrene og armene etter en del flyging i det siste og antydning til betennelse i venstre albue.

Markløft i Hammer Strength rack, 5x12, 70 kg. Veldig lett, kjente litt stikking i kneet men ikke ille.
    Chins, 10, 10, 8.
    Fremoverbøyd stangroing, 3x10, 70 kg
    Dips, 16, 16, 15.
    Maskin flyes 3x10, 55
    Skulderpress i HS maskin, 3x10, 40 kg. Lett men kjente at det har vært mye belastning på skuldrene i det siste.

Vekt: Litt over 85 kg på morgenen. Fremdeles litt å ta av rundt livet med det begynner å bli brukbar fleskeprosent.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Søndag 3. august - kardio og armer

45 min på Crosstrainer, vinkel 1, motstand 8 med 7 og 6 på slutten (en stund siden siste kardio og det ble litt høy puls), 160-165 skritt per min, puls raskt opp til 140 før jeg reduserte motstanden.

Vekttrening
    Skuldre: Hantelpress 3x8, 22 kg hantler
    Biceps 3x8 stående alternerende curl med hantler, 16 kg.
    Tricept 3x8 nedpress kabel med t-bar, 75 .

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Mandag 4. august - MR undersøkelse

Var til MR undersøkelse med kneet i mandag og har time hos reumatolog om 1 1/2 uke. Kanskje jeg endelig finner ut hva albue og kne problemene de siste årene skyldes. Eller ennå bedre, at jeg finner noe som løser problemene.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Tirsdag 5. august - bein, bryst, rygg

Markløft i Hammer Strength rack, 5x12, 70 kg.
    Sittende leggpress, 3x12, 40 kg på + 27,2 kg startvekt (elendig teknikk, lenge siden sist, nytt apparat på gymmet).
    Bryst: Svak incline hantelpress, 5x8, 28 kg hantler
    Rygg 1: Nedtrekk i maskin med "løse" håndtak (mindre belastning for håndlegg og albuer) 4x8, 95
    Rygg 2: Roing i HS maskin, 4x8, 120 kg
    Mage: Sittende i crunch maskin, 3x12, 80

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Torsdag 7. august - kardio + skuldre og armer

45 min på Crosstrainer, vinkel 1, motstand 6 til 8, ca 160 skritt per min, puls langsomt opp mot 140 som maks.

Vekttrening
    Skuldre 1: Stående stangroing, 3x8, 40 kg
    Skuldre 2: Sidehev med kabel. 2x8, 17,5
    Biceps EZ curl smalt grep, 3x8 40 kg.
    Triceps: Nedtrekk kabel med tau, 3x8, 55.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Søndag 10. august - bein, bryst og rygg

Markløft stang, 5x12, 80 kg (tar markløft uten å sette med vektene mellom reps, stopper ca 1 cm over gulvet og løfter opp igjen.
    Sittende leggpress, 3x12, 60 kg på + 27,2 kg startvekt.
    Bryst: Benkpress, 5x8, 70 kg
    Rygg 1: Nedtrekk i maskin med "løse" håndtak (mindre belastning for håndlegg og albuer) 3x8, 103
    Rygg 2: Roing i HS maskin, 4x8, 120 kg
    Mage: Crunch maskin, 3x12, 10 kg

Har begynt å ta tre kapsler FX Kre-Alkalyn før trening, siste tre treningene, men kan ikke si at jeg merker veldig forskjell. Andre tilskudd jeg bruker fast er Solaray multivitamineral, NAC, Sesamin, Omega 3 og ZMA.

Vekta har begynt å krype oppover igjen men uten at midjemålet har økt og uten at den manuelle fettklypa (tommel og pekefinger) har oppdaget noe mer sideflesk. Morgen vekt er nå 86,5 kg. Satser på å slippe meg langsomt oppover mot 90 kg ved årsskiftet og har som mål å komme tilbake til cca 85 kg til neste sommer som også var laveste vekt i år. Med litt mer muskler og litt mindre fett bør det bli bra. Dette er hvertfall det langsiktige målet så langt.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Elendig uke med forkjølelse og mye jobbing.

Var hos reumatolog med kneet i dag og fikk svar på MRI undersøkelsen. Det positive var at reumatologen ikke fant noe som tydet på at det var generelle problemer med betennelse og reumatisme. Fikk både kne og masse andre ledd ultralyd undersøkt og ledd og bløtdeler rundt leddene så stort sett bra ut nå.
    MR undersøkelsen var litt mer nedslående. Kneskålen på venstre kne sitter skjevt som følge av slag i følge legen som undersøkte bildene. Jeg kan ikke helt si at jeg kan huske å ha fått et noe slag i kneet i det siste så det er litt rart. Men i tillegg så var en slimpose under kneskålen noe redusert, og senene rundt kneskålen kraftig fortykket (det siste antar jeg er fra trening?). Men de hadde ingen forklaring på hvorfor det hadde blusset opp med mange betennelser akkurat nå siden det ikke var rett etter en skade/slag mot kneet. Uansett, nå er det videre til ortoped spesialist. Er jeg heldig blir det vel amputasjon til jul

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Lite trening

Jobb, latskap, andre ting som skjer, skader osv. Masse unnskyldninger for ikke å trene. Men i helgen ble det hvertfall litt friluftsliv og moro under skyene (se bilde).
    Vedlagte bilder

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Torsdag 28. august

Oppvarming 6-7 minutter på Crosstrainer.

Markløft i HS stativ, 4x12, 80 kg, lett men vondt i kneet.
    Chins 10, 10, 10, 6
    Dips 16, 16, 14, 12

Litt lite sprut etter forkjølelse og over 2 uker uten trening, men greit nok.

Avsluttet med 30 min på Crosstrainer, vinkel 1, motstand 7, puls opp mot 130, ca 160 skritt per min.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Lørdag 30. aug, kardio + skuldre og armer

45 min på Crosstrainer, vinkel 1, motstand 6 til 7, 160-170 skritt per min, puls langsomt opp mot 130 som maks.

Avsluttet med litt vekttrening
    Skuldre: HS skulderpress, 3x8, 60 kg på, totalt 65 kg eller så
    Biceps: Stående alternernede hantel curl, 3x8 16 kg hantler
    Triceps: Nedtrekk kabel med tau, 3x8, 50
    Mage: Liggende crunch maskin 3x12, 10 kg vekter

Registered User Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte
    Ble medlem
    02-2007
    Er det hanglider du fjaser rundt med under skyene?

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nifty Vis post
    Er det hanglider du fjaser rundt med under skyene?
    Stemmer det.

Registered User Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte
    Ble medlem
    02-2007
    Vel, rett sted, men feil fart

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nifty Vis post
    Vel, rett sted, men feil fart
    Tja det går da i over 100 om en vil. Har du bedre fartøy?

Ble medlem
    02-2007
    Tja, fly?

Men det jeg mente var at jeg liker bedre frittfall

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Fritt fall er sikkert morro men det er så kortvarig , et par min så er det hele over , med HG så kan man fly i timesvis

Ble medlem
    02-2007
    Det er sant, NK. Hang- og paraglidere suser avgårde og nyter utsikten i ofte flere timer.

Men for oss er skjermdelen bare en transportetappe for å komme seg ned til pakkematta og gjøre oss klar til nytt løft.
    Det eneste høydepunktet med skjermkjøringen for fallskjermhoppere er (som regel) å gå inn for landing og å prøve å swoope lengst mulig (en manøver som går ut på å skru seg fortest mulig ned mot bakken og rette opp rett før man krasjer og fly horisontalt. Flyvemønsteret minner noe om en J)

Nei, det er noe eget i å sitte i et fly i 15-20 minutter, trangt som faen, og glede seg til å hoppe ut på toppen. Lage formasjoner eller leke seg med akrobatikk (freefly) eller fly distanser (tracking). Men nok om det.

tilbake til loggen din, Altitude

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Fritt fall er sikkert morro men det er så kortvarig , et par min så er det hele over , med HG så kan man fly i timesvis
    HG? er det et nytt partydop, eller noe du selger NK?

Hvordan går det med treningen Altitude?

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post
    HG? er det et nytt partydop, eller noe du selger NK?

Hvordan går det med treningen Altitude?
    Finnes ikke noe dop som er bedre enn å fly hg

Treningen har gått litt tregt pga en seiglivet forkjølelelse i det siste men er på vei nå. Men hg kursing vil ta en del tid i høst så det blir uansett ikke full trøkk på vekttreningen, men regner med å kombinere med litt mer kardio enn tidligere. Vurderer et slags Crossfit opplegg. Er litt bekymret for at jeg må operere kneet for å få kne-skålen på plass også, men må få en vurdering av ortoped først og så er det vel litt ventetid om det må opereres.

+ Svar på tråd
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.