Baronens treningslogg:
Div:
- 110kg i benk - pers3
- 105kg i benk - pers2
- 100kg i benk - pers1
- 150kg i Markløft - pers4
- 145kg i Markløft - pers3
- 140kg i Markløft - pers2
- 130kg i Markløft - pers1
Bilder:
Baronens treningslogg:
Div:
- 110kg i benk - pers3
- 105kg i benk - pers2
- 100kg i benk - pers1
- 150kg i Markløft - pers4
- 145kg i Markløft - pers3
- 140kg i Markløft - pers2
- 130kg i Markløft - pers1
Bilder:
14.04.2008
Har kjørt dietten i en 4 ukers tid nå, og mistet 1kg på vektnålen. Det går for treigt og nå har jeg bestemt meg for å stramme inn.
Jeg tror jeg nok hadde for lite kcals i dietten min, litt usikker.
Vekt: 85kg -1kg, så er nå 84.
Mål: rundt 78kg før 18 juni, 75 i july.
Plan:
Trening:
- Styrketrening: 3 ganger uka. Kjører fortsatt DC med 1RP. Kommer til å logge her fremover og skrive ned loggen for de forrige 3 ukene også etterhvert når jeg får tid:
- Cardio: Kjører 230 minutter i uka. Planen her er 50min mandag - onsdag og 40min torsdag og fredag. Somregel blir det en blanding av en 10-20 minutter etter trening og gåturer på ettermiddagen og kveldene.
Diett:
Frokost:
70g Havregryn
2dl skumma melk (pluss litt lavkcal syltetøy)
35g proteinshake
sum: 472kcal
Lunch:
3 rugsprø
50g kokt skinke (eller annet pålegg)
sum: 160kcal
Lunch2(?):
Egg i forskjellige varianter.
2egg + 1dl skummamelk + 35g proteiner - Sum: 335
eller
2egg + 1skive brød (med enten skinke eller kaviar, kommer ann på om egga er kokt eller stekt: Sum: 110+(150-200) pga brød varierer.
Middag:
Denne varierer veldig, men regulerer resten av dagen utifra "sunnhetsnivået" til middagen. Prøver iallefall.
Skriver uansett opp standardmåltid:
300g kylling
100g ris
sum: 667 kcal.
Shaker:
70g shake en eller annen gang utover dagen
50g karbs før/etter trening
sum: 282 -> 482 kcals. Kommer ann på om det er treningsdag eller ikke.
Regner med eggshaken.
Totalt:
Treningsfrie dager: Kcal:1906 Prot: 233 Carbs: 164 Fett: 31 50%/35%/15%
Treningsdager: Kcal: 2106 Prot: 233g Carbs: 214 Fett:31 45%/41%/14%
Tilskudd:
Vitaminer, mineraler, tran (begynner med tran på flaske nå, 2 ss dagen), kreatin.
..men om du ikke går ned i vekt med denne oppskriften, så skjønner jeg ingenting?
Eneste jeg kan anbefale er at du gir det mer tid.
mvh
Lunch1 er for dårlig, her trenger du mer protein.
Lunch2 kunne også trengt litt mer protein.
Del opp måltidene i karb/protein og protein/fett.
Kutt ut karbohydrater 3-4 timer før du legger deg.
Uteliv, inneliv eller underliv?
Mulig jeg prøver å slenge til 50g mer skinke. Lunch2 kanskje et ekstra egg?
Blir veldig mye egg
Kutter somregel ut karbo 3-4 timer før leggetid. Tar kveldsshake før jeg legger meg, om jeg har treningsdager bytter jeg frokostshaken med kveldshake slik at jeg har 3 shaker per dag. Burde kanskje jekka det opp til 4.
Morgenvekt fredag: 84kg.
Ikke helt fornøyd, men tatt i betraktning at jeg har skippet 2x 50 min turer som jeg skal kjøre lørdag og søndag istedet er det nok ikke så altfor galt.
Morgenvekt mandag: 83.3
Yay, går nedover.
Morgenvekt: 84.3
Går ikke rette veien dette her.
Lunch blir erstattet med 10g nøtter.
En uke igjen av DC, hvile uke og så rett på et fettforbrenningsprogram.
Kutter kreatin til fredag.
kjører du fortsatt samme program som i post #1 ?
Jepp, bortsett fra en minor adjustment. Jeg kjører somsagt 230min i uka, så hvis jeg går 10 min etter trening på mølla / sykler eller noe trekker jeg dette ifra.
Utenom det tar jeg alltid 2 min roing også nå, men det er mest for morroskyld.
Vurderer å jekke opp ukeskardioen til 250 snart.
Hvis det var styrkeøkten du hintet til kjører jeg fortsatt DC ja, har hvileuke neste uke og etter det vurderer jeg kjøre nytt program som er mer som DC 2 dager og høyrep 2 siste dagene. Altså styrkeøkter 4 ganger uka.
Om denne planen ikke funker kan du jo prøve å kutte litt på karben, og erstatte det med sunne fettkilder. Jeg ville også lagt inn karbokutt slik at du ikke spiser karb de 4-5 siste timene før du legger deg. prøv å samle karben i de første måltidene, og rundt treningen.
Nede på 83,3 igjen. Neste uke har jeg treningsfri, men må nok kjøre litt lett kardio fordet.
Øker til 250 minutter i uka.
Morgenvekt: 82,7
Går iallefall nedover, men nå har jeg vært litt slakk med kardio siden jeg har hatt treningsfri, så kan godt være derfor.
Neste uke tipper jeg at jeg kjører noe annet enn DC, har ikke helt bestemt meg enda.
Dagens morgenvekt: 81.9
Spent på morgendagen, siden vi har invitert min mor, lillebror og dama hans på middag.
Hm.. slik jeg ser det ut i fra post 1 her så ligger du på godt over 250g karb per dag. Noen forslag:
Frokost: Lag havregrøt. Bruk vann istedenfor melk, gå ned til 40-50g havregryn
Lunsj: Dropp melken
Middag: Kutt ned på karbo
Før trening: Dersom du begynner å nærme deg "karb-grensen" som nevnt under her; Ikke vær så pinlig nøye på å få i deg karb før trening. Det er viktigere etter trening.
Dersom du vil kompensere litt for kcal jeg har "fjernet", øke proteinmengden og spis litt mer sunt fett utover kvelden.
Kort oppsummert:
-Noe mer protein
-Noe mer fett
-Noe mindre karbo (150g på treningsfrie dager, 200g på treningsdager)
Skal tenke litt over det ja, takk for tipset. Er bare litt vanskelig å innføre pga dama lager mat og at jeg på jobben er der 10 timer i strekk. Og når man da får servert gratis middag er det bare å høvle nedpå. (Somregel poteter og koteletter eller noe sånt)
En annen ting er at proteiner smaker somregel dritt uten karbs til. Feks egg, jeg holder på å kaste opp når jeg spiser kokte egg uten brød til. Stekte egg kan jeg bare glemme uten egg. Eggerøre går ann og rått egg i shake + proteinpulver går også ann, men begrenser det pga myta om at man ikke tar opp nok proteiner.
Eneste jeg stusser litt på, hvorfor grøt?
80.9 idag. Har vært dårlig til å logge de siste ukene og har hatt mye å gjøre på skolen. Orka ikke logge :P
Hmm, dama har brått fått for seg å starte med ketosediett, tror nesten jeg slenger meg på selv et par uker![]()
Morgenvekt, 78,7kg. Går nedover.
Oppkarb idag!
Ser ut til at du har kommet godt igang , selvom om du hadde noen oppstartsproblemerSpiser du ca. likt som beskrevet før enda eller ?
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"
78,5. Stopper nok der noen uker fremover. Skal nemlig 2 uker til bulgaria nu!
Røv. 3 uker uten trening, sitter å funderer på om jeg skal fortsette dietten eller om jeg bare skal kjøre bulk igjen.
Blir iallefall trening igjen til mandag.
Lite logging her ja, fredagsvekta lå på 76,4kg. Spent på hvor mye jeg veier etter helgas oppkarb.
Kjører forresten CKDdietten nå.
Ligger nok stabilt på 76 ca nå. Neste uke kjører jeg ikke ckd lengre, er så lei lavkarbo at jeg nesten kaster opp.
Tror jeg enten kjører litt forsiktig frem mot slutten av august og så starter høstbulken.
--------========DIETT 2009 har startet=========--------
Kjører CKD i år igjen. Spent på å se hvordan det går nå, starter litt tidligere.
Ellers så kjører jeg vanlig DC igjen med 2RP.
Startvekt: 87kg
3RP faktisk, awesome!
Skal følge med her.
Økt1: 02.03.09
Decline benk: LT: xTT:70kg x20
Foroverbøyd sidehev: LT: x TT: 15kgx19
Facepulls: LT: x TT: 23,75x15
Triceps Pulldown: LT: x TT: 26,25x35
Nedtrekk bredt grep: LT: x TT: 52x20
Markløft: LT: x TT: 85kgx8
Notes:
Øver litt på teknikk på nedtrekken.
25pushups
6chins
Økt2: 04.03.09
Hantelcurl: LT: xTT:20kgx9
Preachercurl: LT: x TT: 12kgx16
Underarmscurl: LT: x TT: 36,5kgx13
Knebøy: LT: x TT: 90kgx8
Bakside lår: LT: x TT: 65kgx10
Stående legpress: LT: x TT: 100kgx10
Notes:
Mage
Roing 500m 1:46
Øver litt på teknikk på nedtrekken.
25pushups
6chins
Økt3: 06.03.09
Decline benk: LT:70kg x20TT: 75kg x15
Foroverbøyd sidehev: LT:15kgx19TT: 16kgx13
Facepulls: LT:23,75x15TT: 28,75x10
Triceps Pulldown: LT:26,25x35TT: 31,25x26
Nedtrekk bredt grep: LT:52x20TT: 54,5x17
Markløft: LT:85kgx8TT: 85kgx8
Notes:
26pushups
6chins
Du mener 2RP regner jeg med? 3RP har jeg aldri hørt om.
Økt1: 09.03.09
Hantelcurl: LT:20kgx9TT:20kgx11
Preachercurl: LT:12kgx16TT: 13kgx14
Underarmscurl: LT:36,5kgx13TT: 36,5kgx15
Legpressapparat: LT: x TT: 165x8
Bakside lår: LT: x TT: 70kgx10
Stående legpress: LT: x TT: 105kgx12
Notes:
Mage
Kjører strikt på preachercurlen helt ned (skal man egentlig det? strak arm? er iallefall svintungt).