Bra dette, Pegleg.(du må da kjøre kardio med høyere puls enn det der :P)
Bra dette, Pegleg.(du må da kjøre kardio med høyere puls enn det der :P)
tenker du da på intervalløkten i går hvor jeg lå på 178-180 på 4 minuttersdragene, eller på morgenkardioen?Opprinnelig skrevet av Ingar
morgenkardioen tråkker jeg på som faen på den sykkelen, men pulsen vil ikke oppover.. stiger jevnt hele tiden. starter på 90-100 og ender opp på 135 med en jevn stigning. er enig det blir litt lavt, men er ikke så mye for kondisen sin del, er mest for å våkne om morgenen og svi av noen usle få kalorier ( blir vel rundt 300 på 30 min m den pulsen :S)
Har i tillegg nettopp startet så er i en innkjøringsfase, blir vel høyrere etter vært..
Høres good ut mtp at du nettopp har startet.(det var også ment som en småfleip/utfordring
)
Det blir dog ikke så mye som 300kcal forbrent under kardioøkten i seg selv, blir nok mer som 140kcal over basalenergiforbruket.![]()
oki, har økt med 1-2 minut pr gang nå, og holdt meg på omtrent samme intensiteten, synes egentlig det er bedre å gå/løpe om morgenen (lettere å kjøre opp intensiteten) men prøver å ungå beinhinnebetendelse, så derfor spinningsykkel. Blir kanskje noen morgener på romaskinen ettervært og uker med mindre løping i obligatorisk trening, så blir det kanskje litt løping også.Opprinnelig skrevet av Ingar
Hvordan har du som har kombinert løping med styrke kjørt beintrningen? jeg føler den sitter i så lenge at den ødelegger løpingen hvis jeg ikke har 5 dager å restituere meg på etter en beinøkt.. samme med markløft i grunnen..
Jeg har kjørt slik når jeg har hatt mye løping osv. for optimal restutisjon. (bytte mellom høy/middels/høy/lav/høy intensitet osv. Når jeg overtrente i en periode kjørte jeg /høy/høy/høy/høy/høy...Da var jeg konstant støl i lårene)
Mandag:
Morgen: Sprint (korte distanser, 60m)
Etterm: Styrke
Tirsdag:
Sprint (middels int.)
Onsdag:
Morgen: Sprint (starter o.l)
Torsdag:
Sprint (lav/middels int)
Fredag:
Morgen: Sprint (lange sprinter, 150-200m)
Lørdag:
Morgen: Sprint (lav intensitet, tempoarbeid)
Etterm: Styrke (Ben)
Søndag: Hvile
Stølheten i lårene mine går som regel over etter 1 dag (medmindre jeg har kjørt skiiiiikkelig hardt, hvorav jeg forandrer litt på programmet deretter)
Men nå har jeg jo trent meg opp over en del antall år, og jeg hadde ikke klart dette programmet uten konstant måtte gå støle lår skulle jeg ha prøvd det for noen år siden. Jeg husker desverre ikke hvordan programmet mitt så ut før heller, desverre. Så du må enten ta det litt mer med ro under beintreninga eller vente me mye økt løpetrening/kardio til den langvarige stølheten avtar.![]()
takk for innspill Ingar. Det jeg tror er att torsdag eller fredag kan passe for å smelle inn litt Beintreing for da har jeg som oftest til tirsdag før jeg har noe hard løpetreing igjen..
Jepp, det hørtes bra ut.Opprinnelig skrevet av PG*
![]()
forøvrig kan jeg nevne at løpingen har mye mere pri en sørrelsen på feks beina, siden jeg ikke får karkakterer etter muskelvolum, men etter hvor fort jeg går 3 mil, 10km på ski og løper 3000meter pluss chins, situps og pushupsOpprinnelig skrevet av Ingar
Så jeg burde jo trent bare på det, for å få best mulig karkakter, men kan jo ikke ofre all styrkeog bygge treningen.. trenger jo bare bestått..
Løping kortintervall
oppvarming ned til KBS rolig jogg 10-12 minutter (glemte å starte pulsklokken)
prøve ski og slikt til vinteren( da blir det skikardio)
Kortintervall 15 sek maks, 15 sekunder rolig opp fra KBS til skolen
tid 11:30
snitt: 159
maks 182
kjente litt mye i høyrefoten, eller grei økt, litt kort
Rygg
Chins
Bwx11
Bw-10x12
Bw-15x12
Kommer seg, klarer snart 12 på førstesettet, ned 5 kg på 2. og 3. settet m samme reps
Rygghev
Bwx22
Bwx15
BWx13
Bryst
Brede dips
Bwx24
Bwx18
Bwx15
Benk
50x25
50x20
50x18
Skuldre
kjenner ikke noe til skadfen lengre, men droppet i dag også
tid 37:20
snitt 115
maks.....
Blir treningsfri til mandag pga hyttetur i helgen, litt gåing i fjellet eneste trimmen tenker jeg ( og alt for mye alkohol)
forøvrig lite flink med kosten siste 2 dagene, burgere til middag i går, så da mått jeg ta 2 svære, og så var det taco og brugere til lunsj i dag, så da ble det burger og taco.. og jeg skal liksom ned i vekt![]()
![]()
Vært på Hyttetur i helgen i området mellom Kvitfjell og Vinstra.
Ute og gikk en tur på 6 timer, ca 26 km i luftlinje på lørdagen, med ca 1time og 15 min pause til sammen. gikk på i ganske bra tempo,
snittpuls 115
i dag søndag tok vi en kortere tur på 1 time og 50 minutt, gikk ca 1 mil
sinnsykt deilig vær ikke en sky på himmelen![]()
Høres ut som ei deilig helg! Ble det mye alkohol? Jeg har råtnet vekk som vanlig jeg.. håper og tror jeg skal komme meg litt i gang igjen i morgen da.Opprinnelig skrevet av PG*
Nå blir det ei ny bra uke med trening for deg eller?
Jeg drakk 1 treliter med rødvin fordelt på to kvelder, pluss en white russian og 1 øl. passe egentlig..Opprinnelig skrevet av Gullfisken
Klarte svime av på lørdagen på kvelden. Lo så jeg grein og så satte jeg rødvinen i vrangstrupen og fikk ikke puste, så gikk jeg rett i bakken.
Blir litt trening til uken også ja, men skal løpe 3 mil på fredag, så blir bare mandag til onsdag som blir som vanlig..
Hva lo du av..?
Vi spilte Geni og så fikk noen spørsmål og så lo jeg av ett eller anet, og så fikk noen spm om hva heter grunnstoffet som er oppkalt etter Albert Einstein. Så sa jeg på kødd at det må jo hete Einsteinium.( for jeg har jo ikke peiling på det periodiske systemet) og så var det faen meg det d het :POpprinnelig skrevet av Tank_Fjell
![]()
Haha.Opprinnelig skrevet av PG*
![]()
Bryst
Benk
50x12
70x8
90x5
100x4
105x3
110x2
110x2
hadde ikke spotter og gym'et var tomt, så stoppet der
Brede Dips
Bw+25x10
Bw+25x8
Bw+25x8
opp 5 kg og samme reps, men tok megjo ikke så mye ut i benk som sist
Pecdec
90x10
90x8
90x7
Rygg
Chins
Bw+15x3
Bw+15x3
Bw+15x3
Bw+0x5
Kuttet sitende roing og mark. pga 3 milen til fredag
kuttet skuldre da jeg kjenner litt enda til skaden, og skal svømme nå etterpå
Bw=101,3 i morges som ikke er så ille m tanke på all maten og fylla i helgen, gikk jo bort noen tusen kalorier..
tid:36 min
snitt 103
maks 153
Husebybadet er fritt for pest og kolera Æ( legionella) så da var det lit svømming igjen..
kjørte brystsvømming 10-12 min oppvarming, så en 7-8 hundremeterdrag med 1:30 pause mellom
tid 35:44
maks: 178
snitt 148
Hinderbane test.
Tid 2:46 (elendig) ramlet ned 3 ganger fra balansehindre, så tapte 15-20 sekunder på å ta de omigjen. Kryping og hundehus som pleier å gå dårlig gikk bra. burde klart det under 2:30 helst under 2:20. får trene mere teknikk..
med oppvarming ble det 40 min
snittpuls 126
Triceps
Smalbenk
75x8
85x8
95x7
Franskpress
40x7
40x4
Pulldown i cable m tau
70x10
70x9
70x8
Biceps
Stangcurl m ez
30x10
30x10
Cablecurl
55x10
55x10
droppsett
tid 37 min
glemte pulsbeltet
godt fornøyd, spsielt med smalbenken. franskpress ble tungt etterpå
Imponert over smalbenken! 95kg x 7 er sterkt!Regner med at det ikke var 7kg x 95 reps? :P
-Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
-Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
-Trener HARDT, annen hver dag.
-Lar blodet BLØ på trening.
-1 kg kylling, HVER dag.
-Har janteloven i PWO-shaken.
-37% ren.
The list!
Big Boy
Mitt bidrag.
hehe takker, neida var 95kg 7 ganger. Hadde jeg hatt spotter så kunne jeg kanskje kjørt 1-2 reps til.. økt bra i det siste både på benk og smalbenk.. (spurvebrystet mitt løftet sikkert veldig lite på benken og triecepsen alt for mye)Opprinnelig skrevet av Kim Falch
En rolig runde i 3 milsløypen for å bli kjent med den og teste sekken. 5 km
tid 45 minutter
ikke styrke i går, i dag eller i morgen pga 3 milen i morgen..
6 runder a 5 km fra kuhaugen og rundt oppe på høyden her..
gikk ut roligt og jevnt med en 32 min pr runde som er litt under 6:30 min pr km
4 første rundene på 32 min pr runde
5 runden på 33:50
6 runden på ca 37 min
totaltid 3:17:09
makspuls 181
snittpuls 168
Beina holdt helt fint, fikk en del antydning til kramper i leggene siste rundene så måtte passe på at jeg ikke fikk det..godt fornøyd
Bryst
Benk
50x12
70x6
100x4
105x3
110x3
110x3
110x3 litt hjelp på siste reppen her
Breie dips
Bw+30x8
Bw+30x7
Bw+30x7
Pecdec
90x10
90x8
90x5
Rygg
Chins
Bw+15x3
Bw+10x4
Bw+10x3
Bw+0x6
Sittende cableroing
95x8
95x8
Skuldre/rygg
Bred roing i leveler
30x10
45x8
Skuldre
Arnoldpress
25x8
Knirket litt i skulder så tokm bare d settet
Tid48:30
snitt 116
godt fornøyd med trykket i benk, snart ta 130 1rm'n nå.. var sliten i armene etter forrige uke, så klarte ikke så mange chins, men fikk veldig god kontakt og nesten pump i lats
Edit: forøvrig hadde Narkosør runde på brakka med bikkjer i dag... De syntes protein og tilskuddlageret mitt var "voksent" i følge kadetten som var med på på inspeksjonen.![]()
Svømming litt crawl ( begynner å få litt bedre tak på det) men mest bryst..
tid: 38 min
maks: 163
snitt: 142
Fine alternative treningar du harBlir bra dette her.
Hadde berre eg våre så flink![]()
Jo, det er min bil du ser i avataren :)
What?? du sykler jo opp det fjellet oftere en jeg ser sykkelen min.. Mye av alternativ treningen er obligatorsik, som jeg må være med på..Men svømming, hinderbane og slikt er bra trening ja.Opprinnelig skrevet av Mercedes
Vant forøvrig hovedpremien etter 30 km, var ikke premiering etter resulatet, alle som var med kunne vinne.Trekning på startnummer.
Så nå har jeg enda en ny sykkel. Nakamura offroad til en 4000,- ++ og jeg som har en ny DBS edge 700 som jeg har syklet 46 km på tilsammen eller noe slikt![]()
men regner med å dra inn 2500-3000 på den nakamuran når jeg selger den![]()
Rolig jogging på Ladestien, men gange i bratte bakker. Restituering etter 3 milen ( en del i klassen som trengte det)
tid 56 minutter
ca 6,5-7 km
maks 167
snitt 143
Triceps
Smalbenk
80x6
90x6
100x6![]()
Franskpress
40x7
40x6
pluss stang og stoppere
Pushdown i cable med tau tohånds
75x9
75x8
75x7
droppsett
Biceps
Stangcurl m ez
40x6
40x6
40x5
pluss stang og stoppere
cablecurl
60x10
60x8
tid 30 minutter
maks...
snitt 115
første gang jeg har holdt på å spy under en armøkt.. måtte droppe magetrening for jeg var så kvalm.. men er bra fornøyd med økningen på triceps![]()
kjennes ut som overarmene skal sprenge![]()
er snart sterkere i smalbenk en i vanlig benk..Opprinnelig skrevet av Kjekkas
Hadde forøvrig hvertfall 1 rep kanskje 2 til inne på siste settet, men uten spotter dropet jeg det..
langkjøring 1 time på mølla med fart 10,5 så ble rett over 10km
tid 60 min
snitt: 153
maks: 165
grei økt, var litt sliten i hamstrings etter 40 minutter
Hinderbane i fyfo'n
15 minutt oppvarming så to og to sammen, intervall, pause mens han ene gjennomførte og så full fart gjennom selv
6 runder
tror besterunden ble 2:31 som er 15 sekunder bedre en sist.. bør ennå komme ned en 15-20 sekunder før jeg er fonøyd..
lå på 3:00-3:15 på de andre 5 rundene
tid totalt 55:50
makspuls......
snittpuls 149
Rygg
Chins
Bw+0x11
Bw-10x12
Bw-15x14
Rygghev
20
17
15
Bryst
Dips
24
18
17
Benk
50kgx20
50kgx15
50kgx12
Var særdeles sliten etter hinderbanen, så er svært fornøyd med å ikke gå ned på ryggen. dipsen klarte jeg samme som sist også , men benken var utrolig tung, så gikk ned 5 reps på vært sett. Pausene ble litt korte også , for ville bare hjem, og var litt for lenge etter mat. 3 timer fra siste måltid før trening![]()
tid 32 min
maks.....
snitt 125
Har du noen egentrening på hinderbanen?Opprinnelig skrevet av PG*
Jørgen
har vært en gang helt rolig og prøvd og trene tekknikk, men det funker ikke..Opprinnelig skrevet av Poo
Hadde feil fokus.. men 1 og 1 og trene 1 og ett hinder tror jeg er det beste.. selv har jeg slit med "overtenning" og for liten forståelse.. Hinderbane er en av de mest alsidige treningsformene en kan ha..
vi har hatt noe vær uke i det siste , så da har liksom egentrening forsvunnet i "mengden" men bør ha minst 1 gang i uken på hinderbanen-- er sliten denne ukenOpprinnelig skrevet av Poo
Svømming teknikk og langkjøring
trente teknikk på crawl først.. begynner å komme seg ( klarer svømme 50 meter uten å kave for mye) så bryst resten av tiden..
tid: 40:43
maks: 163
snitt: 140
Bryst
Benk
50x12
80x6
100x5
100x5
100x5
100x5
Brede dips
bw+30x8
bw+30x7
bw+30x7
Pecdec
95x10
95x8
95x6
Rygg
chins
bw+15x3
bw+15x3
bw+10x3
bw+10x3
Ga meg der.. trøtt og sliten etter svømmingen.. ikke noe sjakktrekk å ta den først, men ble sånn pga feltdag i dag.
benken var tung men gikk, ikke noe spotter så tok ikke tyngre
pecdec opp 5 kg og samme reps så den er jeg fornøyd med
chins ble litt tingt med +15, tror jeg må ta noen uker til med +10
kuttet siste øvelsene da jeg gikk lei, for sent på kvelden for meg
tid 37 min
maks ....
snitt 111
edit: ble av en eller annen grunn dobbelpost
løping, pyramideintervall 85% av maks
15-20 min oppvarming
1 min , 1/2 min pause
2 min og 1 min pause
3 min , 1,5 pause
4 min , 2 min pause
3 1,5
2 1
1
10 min nedjogging
total tid 53:25
snitt: 155
maks 184
Triceps
Smalbenk
50x12
80x7
90x7
100x6 (pluss 1 som jeg fikk veldig mye hjelp på da jeg endte opp med stangen på brystet og var helt tom)
Franskpress
40x7
40x6
+stang og stoppere
Pushdown i cabel m tau 2 hånds
75x11
75x9
75x8
droppsett
Biceps
Stangcurl m ez
40x6
gjorde vondt i høyre underarm så kuttet mere biceps trening
Mage
ab-chrunch
50kgx60
70x15
70x15
tid 33:00
maks.....
snitt 107
Økt i hallen med styrke med egen kropp og medesinball på 5kg, pluss 20 min kanonball til oppvarming og 20 min innedørshinderbane til slutt
tid totalt: 1:07
snitt: 130
maks......
bra økt.. sliten så dropper styrkerommet, høyre underarm trenger litt hvile.. Nå blir det treningsfri frem til Mandag..
ikke trent siden torsdag da jeg har vært på konferanse på Geilo, noe som resulterte i nesten ikke mat (3 små måltid om dagen) og en hel masse alkohol.. Trodde ikke kroppen min kunne få i seg så mye veske.. dette kombinert med 2-3 timer søvn vær natt siden fredag var min oppladning til å perse i benken![]()
Bryst
Benk
20x20
50x10
70x5
90x3
110x1
115x1
130x0
skråbenk m hantler
40x3
Pecdec
100x5
100x5
100x5
100x5
100x5
droppet dips og ryggtrening.
Skulle perse i benken, var så sikker jeg skulle klare det at jeg dro i gang uten spotter. fikk de 130 2/3 av veien og så var det slutt. gøy å ha 130 kg på brystet og ikke få rikket det.. klarte få av vekskivene på ene siden så da gikk greit. får prøve igjen før jul en gang..
tid 30 min
puls 101 i snitt
Sightseeing løping i trondheim.. først til kongsten og videre til nidaros med litt pause på de stedene for info..
Tungt med bakkene oppigjen
tid1:06
maks 212 ( tror d er feilmåling)
snitt: 137
212 puls er hardt, hehe. Husker ikke hva jeg hadde etter en røykdykkerøvelse i armyen, men mener å tro at det var over 200. Da føler man seg ikke helt vel.![]()
-Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
-Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
-Trener HARDT, annen hver dag.
-Lar blodet BLØ på trening.
-1 kg kylling, HVER dag.
-Har janteloven i PWO-shaken.
-37% ren.
The list!
Big Boy
Mitt bidrag.
Tror 212 er en liten feilmåling jeg også
Husker jeg slang sykkelen på ryggen og løp opp en lengre mosefylt fjellskrent en gang. Hadde 198 slag på toppen. Da satt jeg på huk og hiksta mens slim, snørr og tårer rant. Jeg er ikke bygd for sånne utfordringer.![]()
Jeg er ganske sikker pådet var feilmålimng, dvs når jeg overører til pc så stod 187 som maks på den økten. har forøvrig rundt 200 som makspuls
Nede og var spotter for en i klassen som skulle makse nå rett eter middag, så da tok jeg ett forsøk til på 130kg i benken og det gikk på håret
Benk
60x8
80x5
100x3
115x1
130x1
100x6
10 hangups
godt fornøyd med benken.Prøvde ikke å på maksløft når jeg startet men klarte jo bare 5-6 rep på 70 i mars, så si 80 kg 1RM da.. Nå er neste mål 150 1RM innen mars, men siden jeg skal smådeffe går nok ikke det

Heisann PG.
Er ett par måneder siden jeg var inne på dagboken din og leste sist, og må si du har hatt en meget bra framgangSer du trener meget allsidig du og, med kondisjon og forskjellige kardiometoder i tillegg til vekttreningen, bra at det ikke bare er meg som prøver å satse litt på mer allsidig fysikk med kondis og grei form.
Fortsetter du med så bra trening og opplegg så er 150 1 rm til mars innenfor rekkevide.![]()