Plan for trening i 2009
Styrketrening
Jeg vil fortsette med styrketrening 4-5 ganger i uka. Vurderer å dele splitten mer opp, slik at jeg har 5 dager styrke med kortere økter, siden gymmet ligger rett utenfor døra. Siden ryggen ikke tåler spesifikk styrketrening enda, blir målet å bygge litt volum, i tillegg til styrke innenfor det ryggen tåler selvfølgelig.
Har også lyst til å fokusere mer på øvelser med egen kroppsvekt.
Har en våt drøm om å trene litt strongwomanaktig etterhvert, men må få trent opp mer grunnstyrke og få mer stabil rygg først. Ikke som i å konkurrere (haha - langt derifra, jeg kjenner egne begrensninger), men å trene andre typer øvelser enn gymrotte-øvelser for å få variert trening både for fremgang og motivasjon.
Kardio og variert trening
Har tenkt å begynne med roing innendørs for å få trent (mye!) mer kardio. I tillegg til litt løping, jogging, fjellturer, skigåing og slikt innimellom. Til våren blir det sykkel i tillegg. Har også tenkt å trene yoga igjen.
Poenget med dette er å bli mer allsidig, få mer variert trening både for fremgang og motivasjon, og å holde ryggen og kroppen frisk.
Fikse ryggen
Satser på å finne en naprapat som kan hjelpe til med siste innspurt i ryggfiksingsprosjektet mitt.
Æ glær mæ!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Tror det blir veldig bra. Det samme med litt annerledes styrke i tillegg til standardpakka, og ikke minst yoga/stretching.

Heldigvis ingen stor krise, skulle "bare" benke og trene kardio.