+ Svar på tråd
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 238

Tråd: Ciara i 2009

Superior newbie Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Ciara i 2009

Plan for trening i 2009

Styrketrening
    Jeg vil fortsette med styrketrening 4-5 ganger i uka. Vurderer å dele splitten mer opp, slik at jeg har 5 dager styrke med kortere økter, siden gymmet ligger rett utenfor døra. Siden ryggen ikke tåler spesifikk styrketrening enda, blir målet å bygge litt volum, i tillegg til styrke innenfor det ryggen tåler selvfølgelig.
    Har også lyst til å fokusere mer på øvelser med egen kroppsvekt.

Har en våt drøm om å trene litt strongwomanaktig etterhvert, men må få trent opp mer grunnstyrke og få mer stabil rygg først. Ikke som i å konkurrere (haha - langt derifra, jeg kjenner egne begrensninger), men å trene andre typer øvelser enn gymrotte-øvelser for å få variert trening både for fremgang og motivasjon.

Kardio og variert trening
    Har tenkt å begynne med roing innendørs for å få trent (mye!) mer kardio. I tillegg til litt løping, jogging, fjellturer, skigåing og slikt innimellom. Til våren blir det sykkel i tillegg. Har også tenkt å trene yoga igjen.
    Poenget med dette er å bli mer allsidig, få mer variert trening både for fremgang og motivasjon, og å holde ryggen og kroppen frisk.

Fikse ryggen
    Satser på å finne en naprapat som kan hjelpe til med siste innspurt i ryggfiksingsprosjektet mitt.

Æ glær mæ!

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    «Æ glær mæ å!»

Dette blir nok en spennende logg, Ciara!
    You ran a marathon? That's cute …

Superior newbie Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Jeg håper det!
    Tror jeg kommer til å trives med mer variert trening. Blir hardt med kardio i starten, det er lenge siden jeg
    har drevet med slik styggedom nå. Tror det blir veldig bra. Det samme med litt annerledes styrke i tillegg til standardpakka, og ikke minst yoga/stretching.

I desember blir det lite tid til trening, men kommer kanskje til å logge litt sporadisk. Starter opp skikkelig igjen ved nyttår.

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Hva feiler ryggen? Vært hos fysioterapeut?

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    Hva feiler ryggen? Vært hos fysioterapeut?
    Ja, i tillegg til lege, kiropraktor osv. Har hatt problemer med ryggen i 5-6 år nå, og ingen finner helt ut hva det er. Hjelper med kiropraktor, men det kommer tilbake, og jeg kan enda ikke trene knebøy, andre øvelser som "trykker sammen" ryggraden eller presse kroppen skikkelig hardt (tar jeg for mye i f.eks. bicepscurl slik at ryggen involveres, blir det f.eks. gærent det og). Og det er jo kjedelig. Av og til klikker korsryggen også, men det har vært bra lenge nå.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Yoga og grep

Lørdag 13. Desember

YOGA
    Startet med meditasjon, fortsatte med yoga og avsluttet med litt dill: 17 armhevinger (det er år siden jeg prøvde armhevinger sist, så skal lett slå gammel pers på 21 reps om kort tid) og magetrening.
    Yogaen føles bra, kjennes som om skuldrene plutselig festet seg 10 centimeter lenger ned enn før jeg startet. Genialt.

GREPSTRENING
    Har skaffet meg slike klyper. Holder man på lenge nok, virker det greit som tilleggstrening for grep og ikke minst for å tåle litt smerte i hendene. Er vel ingen klype av beste kvalitet, men varierer litt mellom å trene statisk og repetisjoner. Grep er forøvrig også noe jeg vil jobbe med å styrke fremover - jeg er svak.

Rå som få! adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    sal du trene mye grep og hender så husk og tøy godt ut i underarmene etterpå.. slipper du få plager med anspente muskler der osv, det er noe drit som setter seg skikkelig!

ang naprapat så har det gjort underverker her, dog med ett helt annet problem enn deg vær oppmerksom på at kvaliteten på naprapatene også varierer ekstremt!
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Det er sikkert et godt råd - jeg har igrunnen aldri tenkt over å tøye ut underarmene. Jeg har jo tøyd alt for lite generelt. Tror kanskje tøying av bestemte muskelgrupper kan hjelpe i knebøy også? Jeg faller mye fremover, og får lett trøbbel med korsryggen på venstre side.

Driver og tilpasser kroppen til knebøy nå, ved å sette meg i "knebøystilling" (type ass to grass) når jeg ser på TV, vasker o.l. Litt sært, men if it's stupid but works, it isn't stupid!

Uansett, jeg må gjøre en skikkelig innsats med grep/underarmer/feste, siden bicepsfestet hemmer meg i endel øvelser.

Rå som få! adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    det at du tipper for mye fremover f.eks kan vel være tegn på litt dårlig opparbeida støttemusklatur.. flere har samme problemet (litt skremmende igrunn), flere jeg kjenner har det løst seg ved å gjøre som du gjør, begynne med kroppsvekt og bare få inn bevegelsesbanen først så starte med lette lette vekter og øke rolig oppover.. men kan godt være ryggen og det problemet spiller inn en rolle her, litt vannskelig å si her jeg sitter..

ang tøying så er legger og underarmer der jeg får problemer om de ikke blir tøyd.. andre muskelgrupper lsipper unna tøyinga, selvom de helt sikkert hadde hatt godt av det
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Hehe, ja. Jeg hadde veldig god teknikk før, men mulig jeg kom litt ut på bærtur da det ble tungt, og at jeg ikke helt klarer å finne tilbake til teknikken igjen etter det. Eventuelt må jeg bare trene mer på hakket lettere vekter før jeg prøver noe tyngre. (Når jeg først kan trene knebøy igjen, riktignok.)
    Men det skjedde noe i korsryggen sist også, og da trente jeg veldig lett. Ellers er hovedproblemet i bøy at det skjer et eller annet mellom ryggraden og høyre skulderblad (om det er virvler/skjelett eller muskulatur er jeg ikke lenger sikker på), som gjør at det ikke er øvelsen i seg selv som er problematisk, men selve vekta hvilende på ryggen.

Ble medlem
    06-2005
    tja, prøv frontbøy til litt avveksling

-Phil Baroni

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Det er prøvd, samme med zercher og boks, men det blir ikke helt innertier. Satser på å trene opp bein og rygg, og få behandling hos naprapat. Jeg blir et lykkelig menneske når jeg får trene ordentlig knebøy igjen!

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Jeg får litt treningsabstinenser uten vekttreningen, så derfor ble det en liten tulleøkt i kveld også:

håndbak med et stk mannfolk på 120 kg - muhaha
    boksing med samme person som boksepute i mangel på annet utstyr
    femten armhevinger

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Flytting!

Tirsdag 16. desember
    Flytting av x antall møbler + montering.

Onsdag 17. desember

KARDIO ++
    Roing: 50 min.
    Armhevinger: 18 + 12 stk
    Mage

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ciara Vis post
    Tirsdag 16. desember
    Flytting av x antall møbler + montering.
    Om man ikke har tilgang på det treningsutstyret man ønsker, kommer man langt ved å bruke fantasien.
    You ran a marathon? That's cute …

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Litt småtteri

Absolutt!

Torsdag 18. desember

STYRKE

Nedtrekk, bredt grep
    35 kg: 8
    40 kg: 8 + 6 + 6

Enarms hantelroing
    25 kg: 10 + 10 + 10

Hantelcurl
    12.5 kg: 10 + 10

Bicepscurl m/ stang
    Ca. 18 kg: 10 + 10 + 10

KARDIO
    20 min. roing.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Mat

M1: smoothie med proteinpulver, jordbær, granateple og bringebær
    M2: omelett med skinke + to havreknekkebrød
    M3: omelett med skinke
    M4: smoothie med proteinpulver, blåbær og bringebær
    M5: wok med svin, squash, løk, hvitløk og paprika
    M6: smoothie

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Fredag 19. desember

KARDIO
    3 timers gåtur.

MAT
    M1: 1 ss tran, omelett med to egg, skinke og løk + havreknekkebrød
    M2: blåbærsmoothie med proteinpulver
    M3: biffpizza
    M4: smoothie med is, blåbær og proteinpulver

God jul!

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Juleuka

Tirsdag 23. desember
    Kardio: 60 min.

Torsdag 25. desember
    Kardio: 50 min.
    Teller knekking av valnøtter med hendene som grepstrening?

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Strongwoman light

Lørdag 27. desember

STYRKE

Militærpress med bildekk og tømmerstokk.
    Litt draing av tømmerstokk og "markløft" og litt curl med stokk.
    Armhevinger.
    Digg å trene ute!

KARDIO
    Intervall i bratt bakke.
    100 meter spurt oppover, rolig jogg nedover.

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Tirsdag 23. desember
    Kardio: 60 min.

Torsdag 25. desember
    Teller knekking av valnøtter med hendene som grepstrening?
    Har kjørt valnøttsknekking til failure jeg , om det gav noe effekt kan nok diskuteres , men det er iallefall godt og sunt og et klenodium i julen

Bra med kardio på deg!
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Hehe, sær hobby.

Søndag 28. desember
    Kardio: 75 min.

Neste uke er jeg hjemme, og styrketreninga starter opp igjen. Ser fortsatt for meg 5 dager med styrke, men er usikker på oppdelingen. Siden motivasjonen er litt så som så tenker jeg på å dele opp slik:
    dag 1: bein
    dag 2: skuldre
    dag 3: bryst og triceps
    dag 4: biceps
    dag 5: rygg
    Men det er jo litt wasted time å trene to dager på armer. Ser for meg at jeg kan trene både rygg, bein og skuldre to dager i uka. Kanskje noe slikt:
    dag 1: rygg
    dag 2: skuldre og bein
    dag 3: biceps og triceps
    dag 4: bein
    dag 5: bryst, skuldre og (lett) rygg
    Eventuelt
    dag 1: rygg, bakside skulder, bakside bein
    dag 2: bryst, forside+midtre skulder, forside bein
    dag 3: fri (eventuelt biceps/triceps)
    dag 4: samme som dag 1
    dag 5: samme som dag 2

Får se litt.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Søndag 4. januar

Pga stengt styrkerom hele denne uka, begynner styrketreninga først nå til uka. Er nødt til å bli endel tilpasning de første ukene, siden jeg ikke har trent skikkelig på altfor lenge. Men det blir utrolig godt å starte på'n igjen!

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Mandag 5. januar

Formiddagsøkt
    KARDIO
    Roing: 30 min.

STYRKE: skuldre og mage

Militærpress
    25 kg: 8
    27.5 kg: 5 + 5 + 5
    25 kg: 6

Sidehev
    6 kg: 12 + 10
    + lettere vekter til utmattelse et par ganger.

Mage.

Haha, kjenner det er lenge siden kroppen har bedrevet aktivitet, særlig styrketrening. Men det er nyyydelig å være "tilbake".

Kveldsøkt

YOGA
    90 min.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Tirsdag 6. januar

KARDIO
    20 min. roing.

STYRKE: bein og biceps

Beinpress (der man presser plata oppover, har den noe navn?)
    40 kg: 12
    80 kg: 12
    100 kg: 8+ 8 + 8
    60 kg: 20 (saaakte ned, eksplosivt opp)

Liggende lårcurl (noen få sett - støl i bakside lår fra før av)

Leg extensions (et par sett)

Hantelcurl
    12.5 kg: 8 + 8
    10 kg: 6 (dette settet tok jeg etter stangcurlen nedenfor, og var ganske ferdig...)

Bicepscurl m/ ez-stang
    20 kg: 5 + 4 + 6 (2 negativer) + 6 (2 negativer)

Vekta er pluss stanga som jeg ikke vet hva veier. En lett variant av ez, med tynne stenger til å henge vektene på.

Gående utfall
    (12.5kg x 2): 20 skritt + 16 skritt
    (15kg x 2): 12 skritt

Chins og pull-up's for gøy
    Chins: 4 + 2 (håndflatene fra meg)
    Pull-up's: totalt cirka 4-6 reps (håndflatene mot meg)
    Ikke perfekt utførelse, og stanga var ny og ekkel og rullet rundt i hendene mine.

KOSTHOLD
    M1: proteinshake og en ss tran
    M2: nudler
    M3: svin og grønnsaker
    M4: omelett med skinke
    M5: proteinshake

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Onsdag 7. januar

STYRKE: bryst

Benkpress m/ stang
    35 kg: 5
    40 kg: 5 + 5 + 4
    35 kg: 4 her var det tomt, gitt...

Skråbenk m/ manualer
    Tomt, tomt, tomt.
    15 kg: 4
    12.5 kg: 4
    10 kg: 8

Ga opp skråbenken - men er fornøyd med stangbenken i dag. Er lenge siden forrige trening, og har ikke trent stangbenk på over et halvt år. 40 kg føltes fint og greit. Pushet ikke noe særlig, siden jeg har no krøll i korsryggen. Testet ut ny teknikk som lest her på forumet.
    Neste gang blir det 37.5kg x 5 x 5 - i dag fant jeg ikke 1.25-skivene før jeg var ferdig.

Flyes
    6 kg: 12 + 12 + 10

KARDIO
    40 min roing/løping.

KOSTHOLD
    M1: proteinshake
    M2: omelett med skinke
    M3: banan (etter trening)
    M4: kyllingfilet, brokkoli og fullkornsris
    M5: proteinshake og en ss tran

pusi she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    30
    For en benk søta. Om jeg hadde droppet den i et og et halvt år hadde jeg nok vært tilbake på stangnivå igjen.

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    hvilke øvelser bruker du på rygg og mage? jeg har også gått lenge med ryggproblemer med tror faktisk jeg har funnet hvordan jeg skal bli kvitt det nå.

Bronse Member Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Abefaler å få fysioterapaut til å se på deg ang. ryggen. masse finurlige ting som kan skape ryggproblemer. Selv sleit jeg med for stive hofteleddsbøyere og erectors noe som gjorde at hoften ble vridd fremover og gjorde den allerede veldig svaie ryggen min alt for svai.

Fysioterapaut er gull

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    tøying av hofteleddsbøyere, skinke og rygg er et must for meg hvertfall.

Bronse Member Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    Jepps, jeg blir ubrukelig uten

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    hvilke øvelser bruker du på rygg og mage? jeg har også gått lenge med ryggproblemer med tror faktisk jeg har funnet hvordan jeg skal bli kvitt det nå.
    Mage: vanskelig å forklare, men jeg ligger på ryggen, og hever beina helt opp, og senker de sakte ned igjen. Pluss litt vanlige sit-ups etterpå.
    Rygg: markløft, hantelroing, chins, nedtrekk.

Fortell gjerne hvordan du gjør det.

Sitat Opprinnelig skrevet av Royb Vis post
    Abefaler å få fysioterapaut til å se på deg ang. ryggen. masse finurlige ting som kan skape ryggproblemer. Selv sleit jeg med for stive hofteleddsbøyere og erectors noe som gjorde at hoften ble vridd fremover og gjorde den allerede veldig svaie ryggen min alt for svai.
    Hm. Jeg har tenkt å begynne hos naprapat. Har fått mye hjelp av kiropraktor, men har en mistanke om at det ikke bare har å gjøre med skjelettet. Jeg tror en naprapat kan hjelpe med flere ting, de ser vel også slike ting som du beskriver tror jeg. Det er kanskje hipp som happ akkurat hvem man går til - eller?

Hvordan tøyer du de muskelgruppene? Ja, det er sikkert like lett å forklare som mageøvelsen min.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av she-ra Vis post
    For en benk søta. Om jeg hadde droppet den i et og et halvt år hadde jeg nok vært tilbake på stangnivå igjen.
    Det sier du! Var innom hos deg og så i dag, og du benker jo lett 50 kg. Det er mitt mål. Jeg droppet det bare i et halvt år, ikke 1 1/2, og har brukt litt hantler innimellom, så veldig bra er det ikke altså. Men jeg er fornøyd likevel!

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    den mageøvelsen din er ikke bra for korsryggen siden du belaster ryggen mens den er bøyd, og vanlige sit-ups er drepen.

anbefaler curl-ups, planke/sideplanke i stedet for de to du tar nå. synes du planken er for lett så bytt ut den med ab-wheel.

forklaring til øvelsene finner du her og her.

tøying ja...skal prøve å forklare:

skinka:
    pass på at holdningen i ryggen er bra når du gjør denne

hofteleddsbøyer:
    her lener du deg frem på fremre fot, og kjenner at det tøyer på den andre...

rygg:
    det var det beste bildet jeg fant...jeg bruker en litt modifisert versjon av den der. ligg på siden med det nederste benet rett ned, og det øverste bøyd (slik som det nederste på det bildet). så vrir du skuldrene motsatt vei mens du strekker ut armen og kikker etter den. du justerer hvor i ryggen det tøyer ved å variere hvor høyt du holder hånda.

den siste der tøyer noe helt for jævlig, og det smeller godt i korsryggen min når jeg gjør den, så jeg vil nesten anbefale deg å få en naprapat eller fysio til å vise deg den først.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    den mageøvelsen din er ikke bra for korsryggen siden du belaster ryggen mens den er bøyd, og vanlige sit-ups er drepen.
    Jeg passer på å holde korsryggen i gulvet, og det kjennes ikke vondt ut når jeg gjør det slik. Men det er jo mange måter å gjøre det på, og mange varianter av magetrening kjenner jeg i korsryggen slik du sier. Ryggen er strak når jeg gjør den første øvelsen jeg (prøvde å) beskrive, det er bare bena jeg beveger ved hjelp av magemusklene.

Jeg skal prøve ut curl-ups og ab-wheel. Tøyeøvelsene kjenner jeg til, bruker to av dem i yoga. Hofteleddsbøyetøyeren hadde jeg glemt, så den skal jeg ta med igjen. Skal generelt bli bedre på å tøye - det blir det altfor lite av, og du har sikkert rett i at dette kan hjelpe på diverse skader (håper det!). Takk.

Hvor ofte tøyer du dette?

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    på søndager kjører jeg hele core programmet (det er de to linkene du fikk), og da tøyer jeg skikkelig godt ut. resten av uken prøver jeg å få tatt minst en av de tøyingene etter hver trening.

og det er rett som du sier ang den andre øvelsen...bare jeg som blingsa

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Ok. Da skal jeg ta én dag med skikkelig tøying etter kardio for å være ordentlig varm, og minst en av øvelsene etter hver økt ellers. Copycat, med andre ord.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    lykke til

pusi she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    30
    Det sier du! Var innom hos deg og så i dag, og du benker jo lett 50 kg. Det er mitt mål. Jeg droppet det bare i et halvt år, ikke 1 1/2, og har brukt litt hantler innimellom, så veldig bra er det ikke altså. Men jeg er fornøyd likevel!
    Det klarer du helt sikkert.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Torsdag 8. januar

STYRKE: rygg

Chins (håndflatene fra meg)
    4 + 2 + 2 + 2 + 2

Glemte meg på første settet - har fått råd her på FP om å dele opp i 2 reps på hvert sett, så jeg gjør det slik på hele sullamitten neste gang.

Markløft (rehab)
    60 kg: 8
    70 kg: 12 + 8

Herreguuuud! Andpusten som en hvalross på land. Hrmph! Regner med at det kommer seg fort. Kjørte med belte på alle sett, siden korsryggen har krøllet seg til den siste tida. Kommer plutselig ikke opp igjen hvis jeg ligger osv. og det stikker no forjævlig på venstre side. Etter økta i dag føles det heldigvis ganske bra!

Enarms hantelroing
    25 kg: 10 + 10 + 10

Nedtrekk
    Bredt grep
    40 kg: 6 drop 35 kg: 4 drop 30 kg: 6
    25 kg: 12
    Muhahaha! Så latterlig dårlig. Ik! (Tok lettlett og kjørte saaaakte isteden, og oppnådde ihvertfall god kontakt.)
    Smalt grep
    40 kg: 5 + 5
    35 kg: 5 + 5

Tøying
    Hofteleddsbøyere, rygg, lår og ræv

KARDIO
    Roing: 25 min.

Hadde virkelig håpet på litt mer her på alle øvelser, men det kommer seg vel. Ryggen er vel ikke systematisk trent på nesten 2 mnd nå, så jeg kan ikke vente all verden - selv om det er "litt" pinlig å logge (og jeg blir selvfølgelig irritert! ).

KOSTHOLD
    M1: pasta og skinke
    M2: kyllingfilet og fullkornsris
    M3: to bananer (etter trening)
    M4: nudler, skinke og en ss tran

En smule halvveis i dag. Pasta, ris og nudler fordelt på tre måltider blir litt i overkant.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Fredag 9. januar

STYRKE: triceps
    Gidder ikke logge øvelsene, men en grei økt med isolasjonsøvelser.

KARDIO
    40 min. roing.

KOSTHOLD
    M2: yoghurt med müsli
    M3: yoghurt (ble dårlig tid på dagen i dag, inte bra inte)
    M4: tre kyllingkarbonader og et hamburgerbrød + en halv Bounty
    M5: scampi og grønnsaker

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Lørdag 10. januar

Treningsfri.

KOSTHOLD
    M2: tre egg, to skiver grovbrød og bacon
    M3: tre pizzastykker og sukkercola
    M4: en banan, to mandariner og godteri......

Fredag og lørdag er OK mtp usunt kosthold/godteri og slikt nå i vinter. Helst bare lørdag, men ingen krise om det blir litt på fredag også. Endrer dette utover våren.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Søndag 11. januar

KARDIO
    60 min. rask gange.

KOSTHOLD
    M1: liten porsjon pasta
    M2: tre glass smoothie med blåbær og proteinpulver
    M3: kyllingfilet og nudler
    M4:

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Mandag 12. januar

STYRKE: rygg

Chins
    BW: 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2+ 2+ 2
    Korte pauser, men ikke helt strikt på alle - litt "hjelp" med beina.

Markløft
    60 kg: 6
    70 kg: 6
    75 kg: 6

Her fikk jeg en strekk på høyre side av korsryggen... Juhu. Tror det går fort over, da. Det var ikke tungt i dag, bortsett fra at det kjennes i korsryggen på en ikke-så-positiv-måte og at jeg derfor ikke går så høyt opp. Men likevel - tungt nok! Når jeg løfter disse vektene her kan jeg ikke fatte at jeg løftet 80kgx10x2 lett for to mnd siden.

Enarms hantelroing
    25 kg: 12 + 10 + 10 + 10

Nedtrekk
    Smalt grep
    55 kg: 4 + 2 --> drop til 50kg: 2 reps
    45 kg: 5 + 4
    Bredt grep
    35 kg: 8 + 6
    30 kg: 10 + 10 + 10

Sittende roing
    30 kg: 10 + 12 + 12 + 12
    40 kg: 6 + 6

Tar aldri denne... Hate it. Skal begynne nå likevel. Var ikke SÅ ille som fryktet, men jeg er jo latterlig svak.

Tøying
    Rygg, hofteleddsbøyere og lår.

KOSTHOLD

M2: to egg og to skiver grovbrød
    M3: pasta og litt ost
    M4: proteinshake
    M5: smoothie medblåbær, bringebær og proteinpulver
    M6: thaimarinert kylling med squash, paprika og løk

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Tirsdag 13. januar

Treningsfri - sovna til gymmet stengte (!). Heldigvis ingen stor krise, skulle "bare" benke og trene kardio.

KOSTHOLD
    M2: egg og nudler
    M3: svin, grønnsaker og nudler
    M4: to skiver grovbrød med skinke
    M5: smoothie med proteinpulver, jordbær og blåbær

Ble medlem
    01-2008
    Alder
    30
    Hehe.. Det der har skjedd en del med meg og i det siste. Du trengte nok den, blir ikke stor og sterk uten skjønnhetssøvnen vettu.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Onsdag 14. januar

Så sant, så sant she-ra.

STYRKE: skuldre, triceps + benkpress

Oppvarming:
    - altfor kjapp tur bortpå concept II'en
    - skulderøvelser ala linda fodor

Benkpress m/ stang
    25 kg: 12
    37.5 kg: 5 + 5 + 5 + 5 + 5

Dips
    bw: 5 pers + 4 + 2 + 2 + 2 + 3

Militærpress
    27.5 kg: 5 + 5 + 3.5

Arnoldpress
    12.5 kg: 3 drop 10 kg: 3 drop 8 kg: 4.
    8 kg: 8 + 6 drop 6 kg: 6

Sidehev
    6 kg: 12 + 12 + 12
    8 kg: 8 + 8

Skull crush
    Vet fortsatt ikke hvor mye stanga veier, så logger bare vektplatene.
    10 kg: 12 + 12 + 7 (2 steintunge negativer)

Triceps pushdown
    6 plater: 12
    9 plater: 6 + 6 (sakte negativer på siste reps)

KOSTHOLD

M2: havregryn og yoghurt
    M3: skinkebiff, nudler og grønnsaker
    (kreatin før trening)
    M4: to bananer rett etter trening
    M5: ?

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Torsdag 15. januar

STYRKE: ben (lett pga ryggproblemer) og biceps

Knebøy ATG
    20 kg: 8
    40 kg: 12 + 12 + 12

Juhu! Ikke fordi det er tungt, men fordi jeg vanligvis ikke kan ha stanga på skuldrene uten at det klikker mongo i skulderbladet. Kjente ingenting i dag. Tar det rolig fremover, og trener lett for ikke å fremprovosere noe. Kanskje det begynner å komme seg..?

Benpress oppover
    80 kg: 12 + 15

Her kjentes det ikke bra i korsryggen, så avsluttet.

Hantelcurl
    12.5 kg: 10
    15 kg: 6

Bicepscurl m/ ez-stang
    (logger kun vektene, ikke vekta på stanga, da den er uviss)
    20 kg: 5 (+ 3 negativer) + 4 (+ 3 negativer)

Mer hantelcurl
    10 kg: 8
    8 kg: 15
    10 kg: 12
    Konsentrert og sakte.

Mer curl med ez-stang
    (Fortsatt ikke med stangvekta)
    10 kg: 25 [altfor lett - 4 sek pause] + 10

Mye tulletrening på biceps i dag, siden jeg aldri følte meg sliten nok.
    Hjalp først etter denne:
    Negative hammercurls
    10 kg x 3.

Utfall
    15kgx2: 16 skritt + 12 skritt + 12 skritt

GREPSTRENING
    Med høyst fantasifullt og effektivt redskap.

KOSTHOLD

M2: to egg og nudler
    M3: to egg og liten porsjon pasta
    [kreatin før trening, banan etter trening]
    M4: to skiver grovbrød med skinke og ost
    M5: proteinshake

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Tok noen bilder i dag som jeg vurderer å legge ut, men jeg er litt redd internettet, så jeg må tenke på det litt til.

Gold Member Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    STYRKE: ben (lett pga ryggproblemer) og biceps

Knebøy ATG
    20 kg: 8
    40 kg: 12 + 12 + 12

Juhu! Ikke fordi det er tungt, men fordi jeg vanligvis ikke kan ha stanga på skuldrene uten at det klikker mongo i skulderbladet. Kjente ingenting i dag. Tar det rolig fremover, og trener lett for ikke å fremprovosere noe.
    Prøv et bredere tommelløst grep. Du er kanskje litt stiv i skuldrene?

+ Svar på tråd
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.