Es ist le Big Boy!
Es ist le Big Boy!
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Hei, jeg har drukket én flaske vin og nettopp poppet en ny tre-liter. Så det får vente![]()
Jeg glemte faktisk å logge noen negativer på skuldrene jeg kjørte på forrige styrkeøkt, der ble det altså 31 sett
Trente med Big Boy og Jabbe i går, pluss én som BB kjente.
Før trening tok jeg en hestedose Jack Bomb (pre workout-tilskudd) og reagerte så heftig på det at jeg 1: Var høy som en julegran og 2: følte meg uvel og hadde ortostatisk hypotensjon ved en hver anledning. Treningen ble derfor noe amputert. Følte meg derimot latterlig sterk og ingenting kjentes tungt ut, selv om jeg nesten svimte av bare jeg løftet litt. Neste gang: Max halv dose.
Benkpress med kroppsvekt (se video over)
34x92,5 (35f) og 4x10 reps med samme vekt
Div småmarking for første gang på 100 år:
160x3, 175x1 (enhånds), 200x1 (enhånds, men grepet glapp nesten på toppen), 200x4 (grepet glapp opp)
*Ikke tatt mark på svært lenge, så er uhorvelig støl i dag, selv av det småtteriet der.
Stående romaskin
70x10, 85x15m 85x12, 85x10, 85x8, 85x6, 85x5, 85x4, 85x3, 85x2, 85x1 pr. side
Shrugs
100x10, 140x10, 170x10, 170x10, 170x6 (glipper i grepet)
Nedtrekk
130x18, 130x12, 130x8
Litt usikker på repsene her.
Så ble det litt posing med BB, bilder her:
http://www.fitnessprat.no/f19/mcbain...tml#post789617
Edit: BB informerer om at det var 190 på enhåndsmarken. Det er ikke noe problem å dra, det er problem å holde det på plass selv med reimer. Vi får se om vi kan finne en løsning! 200 vil uansett gå helt fint å dra om jeg bare klarer å holde fast stangen![]()
Sist endret av McBain; 13-11-11 kl 12:49
fet økt broshan
hva måler du rundt magan? ca forbi navlen
film marken neste gang, 200 med en hånd er jo legit
Kan det gjøres på eit tidspunkt eg kan vere med neste gang?
'Feo, Fuerte y Formal'
Seff!
Hvorfor kjører du så tung enhåndsmark? Ikke spesielt bra for ryggen :P
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Hehe, antar at "ikke spesielt bra for ryggen" var en ironisk kommentar![]()
"kroppsbygger"? Er det det samme som en kråps byger?
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
62 min kardio på mølle, 12% stigning. 4x4 med etterfølgende steady state moderat. 908 kcal, 160 puls i snitt.
Dunket inn litt styrke også i dag.
Stående militærpress
50x40, 50x10, 50x10
Førti reps på en serie ble...kjedelig.
Utoverrotasjon skuldre kabel
3 sett pr. side
Singlehanded tri pushdown
57x8, 57x6, 57x2 pr. side
Torso rotation
95x20, 95x12, 95x15 pr. side
i annenhver serie med hoppende utfall, totalt 3x20 reps.
Fryktelig tam i formen i går, så kjørte bare litt Catslide 4 teh abz. 4 sett.
Ikke helt i form i dag heller. Spiste 680 g okse indrefilet før leggetid i går, og ettersom jeg ikke tygger maten så lå den som en murstein i magen. Der ligger den enda kjennes det ut som.
Skulle trene benk, men Alrek var fylt av pingler. Dessverre gjelder ikke naturlovene på Alrek, så den sterkeste rett råder ikke. Førstemann til mølla...
Så da ble det smithbenk.
Uopplagt og med svigermor på slep dro jeg i gang.
Smithbenk
80x5, 120x5, 140x4, 150x4, 160x4, 170x4, 140x6, 140x6, 140x6
Chins
BW x10, BW+30 x3, BW+45 x3, BW+65 x3, BW+55 x3, BW+45 x3
Chins i red cord
10 + 10 + 10
Tok noen knebøy på en invertert bosuball som litt balansetrening.
Cable flyes
100x12 rp 8 rp 4
Overhead cable curls
25x12 rp 8 rp 6
Franskpress
2 lette sett
Fransk/tri- press i red cord
2x10, tok godt
Sidehev
Div reps dropset med 2x18, 2x16, 2x14 og 2x10
Leg extension
Et testsett med 145 kg som kuriosa.
jeg mener naturlovene burde vært slått opp på plakater på gym.
siden de ikke gjør det, er jeg nødt til å bruke kroppsspråket for at folk skal forstå de. funker det, men tror ikke boiteenza på spenst liker meg veldig godt![]()
BumP!
Har logget litt her, under forsøket mitt med D-AA:
http://www.fitnessprat.no/f38/test-l...og-aakg-39357/
Jeg fikk noen greie styrkegains. Disse har jeg beholdt, og satte faktisk ny pers på chins i dag med 60 kg ekstra vekt.
Var på guttetur i London med blant annet Knebøy-jostein og Lureper forrige helg, noe som førte til at jeg ble syk. Har derfor ikke fått løpt som jeg skal denne uken, og treningen har kun vært styrke.
Kjørte en økt på overkropp, en på ben og en til på overkropp i dag.
Gidder ikke logge de to fra tidligere i uken, men her er dagens:
Smithbenk:
170x8, 150x12, 150x6
Kabelflyes
2x28x12, 2x28x10, 2x28x6
Chins
BW+30 x3, BW+60 x5, BW+45 x12, BWx12, BWx8 (superslow med bunnstopp de to siste)
Stående kabelroing med tau (for lats)
3 sett med 47 kilo
Litt core
Kjørt lavkarbo denne uken fordi jeg har vært syk (mindre aktiv). Mistet litt fett. Gainet styrke. Fuark yes!
Hei! Hvor finner man informasjon om hvordan man setter opp et kondisprogram? Jeg har forsøkt å se litt rundt på nettet, men det virker ikke som det er så mye info om det. Ihvertfall i forhold til styrke.
De fleste programmer er spesifikke til hvilken idrett du skal drive med. Hva skal du drive med?
Ellers er det en rekke generelle prinsipper man legger til grunn.
Det er en rekke egenskaper man bør trene opp. Oksygenopptak er én ting, melkesyreterskel og arbeidsøkonomi er også kritiske. Derfor nytter de ikke å bare gjøre én ting, ettersom man trenger å stimulere alle disse tingene.
Eksempelvis er intervaller bra for å øke oksygenopptak, men volumet blir for lite ifht. å opparbeide maksimal arbeidsøkonomi. For å understreke hvor viktig dette er, så kan jeg fortelle at Paula Radcliffe hadde markant lavere makt VO2max da hun satte verdensrekord, ifht. da den var på sitt beste. Men arbeidsøkonomien var enda bedre, og dermed ble det rekord.
Konvensjonell tankegang er at Miles Build Champions: Absurd volum gir mestere. En kondisjonsutøver på toppnivå trener 800-1300 timer i året, mesteparten (80-90%) svært lett i sone 1 (se olympiatoppens intensitetsskala). En mosjonist med få treningstimer har mye mer glede av høyere intensitet. Dessuten trenger man høy intensitet, ettersom selv ekstremt volum ved lav intensitet slutter å gi økning i 02-opptaket.
Har du begrenset med tid, ville jeg kjørt eksempelvis:
- Intervalløkt (eksempelvis 4x4)
- rolig langkjøring sone 1 (60-120 min i moderat tempo)
- terskeløkt på ca. 45 min (en intensitet du akkurat kan holde i en time om du makser helt)
Eventuelt flere intervalløkter/langkjøringer dersom du har tid.
Edit: Syklister har typisk mye lengre treningsøkter enn løpere.
Jeg driver ikke med noen spesiell idrett. Jeg satser først og fremst på styrketrening for tiden, men kondisen min er avskrekkende så jeg tenkte å få denne opp på et nivå som tillater noenlunde ok funksjon til hverdag og fritid!
Det jeg ser for meg er mest hensiktsmessig kan være å kanskje kjøre litt 4x4 blandet med sone 1-trening foreløpig. Jeg vil ikke bli for katabol heller.
Trent litt i det siste. Styrke i går med knebøyjostein, tabata før det og 30 min med 177/88,5% snittpuls.
Styrkeøkten:
C&J, benk (92,5 x 35 speedreps samt fire sett til), chins med 45 kilo ekstra 15 reps (og tre sett til), kabelroing, skulderpress, triceps.
Dicked phreak!!!
Boling med Knebøyjostein og Sternum på VT.
Hatt noen løpeturer i det siste, blant annet dro jeg av 1001 kcal på julaften for å ha plass til litt ekstra pølse. Ligger dog langt etter målet i desember (kun halvveis på km) pga guttetur med påfølgende 1,5 uke med luftveiskødd/forkjølelse.
Derimot begynner jeg å nå all time low på fettprosentsfronten. Veide meg til 93,2 i dag tidlig, noe overrasket da jeg veide 91,2 (tror jeg?) for noen dager siden. Det var rekordlavt, og har ligget ganske lavt på kcal siden da. Uansett ser jeg mer og mer magemuskler i speilet. Er på vei til å bli en Dicked Phreak!!!11
Dagens økt, uten detaljer:
260 kilo benpress RM for å maksimere laktat.
Benkpress
95x31 + 5 sett til/forbi failure (bruker vekten til Knebøyjostein)
Nedtrekk
127 kilo div reps, 5 sett
Fronthev med ez-stang
40 kilo div reps, 3 sett
Dekkvelt -> Mer laktat
4 runder a 6 flipp på kortest mulig tid med nest tyngste dekket (rundt 200 kilo?)
Hvorfor laktat?
Det kommer det en post på snart!
Dere må ha vært forferdelig raske, jeg var der klokken fire, og da var det ingen der?![]()
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Ferdig til kl 1559 grunnet family dinnah kl 17.
Drøye 3000 kcal igjen av målet i desember (10 000 kcal på kardio). Hindret av guttetur med påfølgende sykdom. Kan klare det om jeg gir 110%.
Svir av 800-1100 kcal i timen, så er vel bare å sette av ca. 3 timer.
Ny logg:
Mr. Berserk - Mad 'Mirin Log