+ Svar på tråd
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 182

Tråd: Evi's treningslogg

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Medlem Ivi is a jewel in the rough Ivi is a jewel in the rough Ivi sin avatar
    Ble medlem
    01-2012

Evi's treningslogg

Ah, dette har jeg ikke drevet med på år og dag. (Nærmere 1 år og et par dager, sånn egentlig)
    Målet er å gå ned fra 65kg (nåværende vekt) til et sted mellom 55 og 58kg. Jeg er 170 cm. Bilder kommer etterhvert, tror jeg.

Planen:
    Mandag: styrketrening: PT
    Onsdag: dans
    Torsdag/ Fredag: ballett + styrketrening (armer, skuldre, bryst, mage og rygg)
    Fredag/ Lørdag: styrketrening (bein, mage og rygg)

Mål før sommeren 2012
    Ta min egen kroppsvekt i knebøy, dvs. 65 kg.
    Klare å ta chins
    35 kg i benkpress
    Gå fra 33 % kroppsfett til 25 % (vil ned til 20 % langsiktig)
    Få mer markert bakside lår
    Passe inn i de gamle buksene mine.

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Velkommen til forumet
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Glemte å skrive hva jeg spiser. Som regel består kostholdet mitt av dette:

Egg
    Kesam/ Vaniljekesam
    Bær
    Havregryn/ Havregrøt
    Hjemmelagde rundstykker (olje,vann, havregryn, grovbakstmel)
    Spekeskinke
    Diverse magert kjøtt
    Lettmajones
    Ost
    Fullkornspaghetti
    Villris
    Activia
    Røket/ gravet laks
    Makrell i tomat
    Smoothie (frosne bringebær u/søtning, litt splenda, vann og vaniljekesam)
    Nøtter (iblant)
    Sushi (iblant)

--------- Oppdatering 05.05.12----------
    Tofu
    Kikerter
    Linser
    Bønner
    Tempeh
    Veganske ferdigprodukter (nutella burger, falafel, nuggets etc)
    Vegetarfarse (brukes til taco, bolognese)
    Smoothies, bær
    Rismelk
    Soyamelk
    Frukt
    Grønnsaker
    Vegansk pizza
    Sopp
    Nøtter
    Diverse gjærbakst jeg lager selv
    Vegansk sushi, vegetar indisk take-out
    Tofutti "ost"

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Takk takk

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Start Uke 1

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Dette har potensiale til å bli bra. Hold koken og ikke gi deg etter to uker sånn som de fleste jenter gjør
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Velkommen hit!

Ser ut som om både kost og trening kan bli meget bra, så det er bare å fortsette knallsterkt videre!
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Takk Jeg skal IKKE gi meg! Er SUPERmotivert. Har drevet med styrketrening før i sånn 12-16 måneders tid, men da synes jeg det var driiiit kjedelig og droppet det til fordel for annen trening til slutt. Nå gleder jeg meg til å trene styrke faktisk Sikkert fordi jeg har droppa apparatene. Frivekter er mer gøy!

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

Oppdatert styrkeprogram

Justerte litt opp på programmet etter dagens økt.

Knebøy: 25 kg. 10*3 (økt 5 kg)
    Benkpress: 12,5 kg. 10*3 (økt 2,5 kg)
    Bicepscurl: 12,5 kg. 10*3
    Strake markløft: 20 kg. 10*3 (økt 7,5 kg)
    Skulderpress m/hantler: 8 kg. 10*3
    Triceps m/ hantel: 6 kg. 10*3
    Rygghev: 5 kg. 10*2
    Planke: 3*30 sek.
    Chins (apparat) -68kg. 10*3

Var litt uvant med triceps m/hantel og chins. Løftet veldig lite, men synes det var tunge/ uvante øvelser. Mulig det blir litt enklere når jeg får bedre teknikk. Kan hende jeg kan øke litt til på knebøy, markløft og benkpress neste gang, det er de øvelsene som går lettest føler jeg.

Føler det går veldig bra med kostholdet Unner meg litt sushi og nøtter i dag

Come back king Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sushi må man ha minst hver uke
    Det ser ut til at du har veldig gode forutsetninger for at dette skal bli bra.

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Takk for det Sushi er altfor godt!

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

Sum-up

Januar
    Oppstart styrketrening, fullkropp
    Vekta varierer mellom 64 og 65
    Fett%: 33

Februar
    Gått litt ned i vekt. Et sted mellom 63,5-64,5
    Fullkropp
    Oppstart personlig trener
    Splittet programmet på slutten av måneden.

Mars
    Etter 5 uker med PT, hadde fett% gått ned til ca. 30
    Lagt på meg 2 kg i muskelmasse
    Vekta ligger på omkring 64 kg.

April
    Var mye dårlig i begynnelsen av måneden. Mer kvalm enn ellers.
    Ble et veldig usunt kosthold, ettersom jeg ikke visste hva jeg tålte.
    15.04: Sluttet å spise kjøtt & egg. Vekt: 65,5
    23.04: Sluttet med meieriprodukter. Har ikke vært kvalm etter dette!

Mai
    Veiedag 4.mai: 63,7
    Endret programmet. Må ha fokus på bein, spesielt legger, nedre rygg, balanse og spenst før jeg flytter og starter på den nye danseskolen.
    Kroppsmål: 66(midje) 83(bryst) 96,5(rumpe, bredest punkt)

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

Justeringer

Ikke så greit å finne ut hva man bør ligge på!

Endringer:
    Knebøy: 35kg. 10*3 (opp 10 kg)
    Strak mark: 30kg. 10*3 (opp 7,5 kg)
    Benkpress: 20 kg. 10*3 (opp 7,5 kg)

Var veldig deilig å ta den "ordentlige" stanga i benk i dag. De andre er mye kortere og vanskeligere å holde og jeg får ikke satt de ifra meg noe sted. Må ofte rulle de nedover kroppen, noe som utrolig nok ikke er så digg.

Ulempene nå er:
    - Jeg har ikke nok armstyrke til å øke i mark. Vanskelig å holde stanga. Muligens hjelper det med hansker, for jeg synes det sklir litt.

- Knebøy er litt ubehagelig på skuldrene. Er kanskje vane?

Gold Member Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Hvis du sliter med grepet i mark er det grepsstyrken (evt. underarmsstyrken) og ikke armstyrken din som er svak
    Jeg ville anbefale å bruke reimer samtidig som du trener grepet utenom med statisk grepstrening.
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Jeg har gått på turn, og blitt kjent med en del yngre jenter..hehe. Hun er voksen for aldern også:) haha

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Takk

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Skal ta en "sunnhetstest" med personlig trener til mandag. Blir spennende, måle fettprosent, osv. Så tenkte jeg kanskje å ta et par timer til med pt. Kanskje hun har noen gode tips til bakside lår og mage. Forbedre litt teknikk også

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

12.01.12

Knebøy
    40kg x 10
    50kg x 10
    50kg x 10

Benkpress
    25 kg x 4 (måtte teste hvor mye jeg klarte)
    20 kg x 10
    20 kg x 10
    20 kg x 10

Strak mark
    40 kg x 5
    40 kg x 5
    30 kg x 10
    30 kg x 10

Nedtrekk
    27,5 kg x 10
    27,5 kg x 10
    27,5 kg x 10

Skulderpress
    8 kg x 10
    8 kg x 10
    8 kg x 10

Triceps m/ hantel
    6 kg x 10
    6 kg x 10

Biceps curl
    12,5 kg x 10
    12,5 kg x 10

Rygghev
    5 kg x 10
    5 kg x 10

Ble litt kort tid i dag, hadde lagt på for halvannen time på parkometeret. Såå måtte skynde meg og det gikk utover hatøvelsene, biceps, triceps og mage. kremt. Tenker kanskje å splitte programmet snart. Blir litt lenge med 1t og 30-45 minutter. I tillegg er jeg veldig sliten etter nedtrekk og føler ikke jeg får tatt i så veldig i øvelsene som kommer etter.
    You say banana, I say potato.

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

Kroppsanalyse

Ganske deprimerende (motiverende?) resultater med personlig trener i går.

BMI var ok, ligger rundt 22, men fettprosenten er over 33 % Jeg er faktisk på lett "obese" ift. fettprosent. Hun understreket at jeg var "en liten jente" og ikke overvektig, men fettprosenten burde lengre ned og fat free mass opp.

Det positive var at jeg var nesten 100 % balansert. Min venstre side og høyre side er like sterke. Det var pga. dansinga, mente hun på.

Hun lager et program som jeg trener alene 1 gang i uka og sammen med henne på mandager. Start er mandag 23. januar!

Trener mitt eget program ut uka

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

17.01.12

Knebøy: 40kg/45kg/45kg
    Benkpress: 25kg*5/20/20
    Strak mark: 35kg/30kg/30kg
    Nedtrekk:--- samma som sist
    Skulderpress: ---
    Tricepspress: ---
    Bicepscurl---

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Hadde time med personlig trener i dag. Spydde. (mest sannsynlig pga. at jeg styrta en YT før trening)
    Kommer tilbake med nærmere detaljer :P

Come back king Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ivi Vis post
    Hadde time med personlig trener i dag. Spydde. (mest sannsynlig pga. at jeg styrta en YT før trening)
    Kommer tilbake med nærmere detaljer :P
    Gleder meg allerede til en detaljert beskrivelse av når YT'en passerer drøvelen og flommer gjennom munnen
    Bilder?

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    FACK! Posta hele programmet og klarte å slette Driiiit. Anyways, hun trenern sa jeg hadde bra styrke i beina, ok i armene og dårlig i magen. Mye mageøvelser. Fortsatt kvalm og uggen, vært mye magevirus på jobb, så lurer på om det også egentlig har litt skylden for spyepisoden.

Her er programmet!
    Utfall 6 kg. 10 x 3
    Push ups på kasse 10 x 2
    Liggende lårcurl med sklimatter 10 x 3
    Romaskin 800 meter, level 5.
    Nedtrekk 22,5 kg. 10 x 2
    Rygghev-variant (mye bakside lår/ rumpe) 2,5 kg. 10 x 2
    Knebøy med ball og vekter 8 kg. 10 x 2
    Foldekniv med ball 10 x 2
    Liggende kroppshev i slynge 10 x 2
    Hoftefleksjon i slynge ?? ikke fått tatt ennå
    Bosu-situps
    Bosu-planke
    Sittende magevridning (russian twist)

Silver Member miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Hardcore med spying på trening!

Hvordan gjør du knebøy med ball forresten?
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Man har en stor ball mellom ryggen og veggen. Jeg plasserer den sånn ca. ved rumpa, fordi jeg får så fort svai i ryggen ved knebøy. Så skal man presse den inn mot veggen og gå helt ned, på en måte. En god del mer en 90 grader, liksom. Jeg tok med hantler på 8 kg og det var sånn passe tungt, synes jeg.

Tar 45 kg når jeg gjør det "vanlig", men da har jeg ikke gått lengre ned enn 90 grader. Jeg er dårlig til å forklare :P

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Og da var omgangssyken her. FAEN

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    God bedring
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Takk. *velte seg i selvmedlidenhet*

Silver Member miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Man har en stor ball mellom ryggen og veggen. Jeg plasserer den sånn ca. ved rumpa, fordi jeg får så fort svai i ryggen ved knebøy. Så skal man presse den inn mot veggen og gå helt ned, på en måte. En god del mer en 90 grader, liksom. Jeg tok med hantler på 8 kg og det var sånn passe tungt, synes jeg.

Tar 45 kg når jeg gjør det "vanlig", men da har jeg ikke gått lengre ned enn 90 grader. Jeg er dårlig til å forklare :P
    Skjønte den!!
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Laster opp noen nye bilder. Synes først og fremst lovehandles-området og bakside lår er de største problemene. Vil gjerne bli kvitt fettet på nedre del av magen og ryggen så fort som mulig, slik at jeg passer alle buksene mine igjen. Det hadde vært trivelig.

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Det kan jo være stangen er problemet i markløft.. prøv å bruke den olympiske stangen i mark! Samme som du ville gjort vanlig knebøy med osv... den vil jo ha områder som er mer ru enn andre, sånn at det skal være lettere å holde den.

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Jeg bruker den samme som jeg gjør i knebøy og slikt, er nok bare grepsstyrken min som er altfor svak. Tenker å kanskje prøve vanlig markløft etterhvert, i stedet for strak. Men nå er jeg jo på pt sitt program, så problemet er skjøvet foran meg inntill videre -.-

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Åja ok! Jeg tenkte siden du skrev 12,5 kg markløft og stangen veier 20kg! Man pleier å legge ved vekten til stangen når du skriver opp hvor mye man har løftet.. plutselig føler du deg mye sterkere :P

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Hehe, jeg tok ikke den olympiske stangen i begynnelsen. (turte ikke) Jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle gjøre det, og da tok jeg kun 12,5 kg. Men så fant jeg ut at jeg kunne øke en del og bruke den olympiske stangen, så nå tar jeg mellom 30 og 40 kg, men sliter med å holde den.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Heng litt i et chinsstativ eller liknende for å bygge opp grepsstyrken. Eller kjør markløft med litt statisk hold på toppen.

Klypen kommer fort, med mindre stangen der du trener er eksepsjonelt glatt. I såfall kan det være en fordel med en reim på en hånd.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

26.01.12

Er fortsatt ikke helt i form, så ble en liten pingleøkt før balletten i dag, som btw. var usedvanlig hard. Bra timing. :P

Sittende magevridning
    2 kg x 10
    2 kg x 10

Bosu-planken
    20 sek x 2

Bosu-situps
    15 x 3

Hoftefleksjon i slynge (får ikke helt til ennå)
    5 x 3

Liggende kroppsheving i slynge (får ikke til på en GOD stund)
    5 x 2

Foldekniv med ball
    10 x 2

Knebøy med ball m/ skulderpress
    8 kg x 10
    8 kg x 10
    8 kg x 10

Rygghev + skyve frem (bakside lår)
    2,5 kg x 10
    2,5 kg x 10

Nedtrekk, bredt grep
    22,5 kg x 10
    22,5 kg x 10

Liggende lårcurl, med slide-matter
    10 x 2

Sååå... Blir det hele programmet i morgen.

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    skal teste å henge litt neste gang! Takk for tipset

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

27.01.12

Utfall 12 kg.
    10 x 2

Push ups over kasse
    10 x 2

[B]Liggende lårcurl m/slide[B]
    10 x 2

Romaskin level 5
    800 meter

Nedtrekk, bredt grep 22,5 kg
    15 x 2

Rygghev med skyve frem 2,5 kg
    10 x 2

Knebøy m/ball, med skulderpress 8 kg
    10 x 2

Foldekniven med ball
    10 x 2

Hoftefleksjon i slynge
    10 x 2

Bosu-situps
    15 x 3

Bosuplanken
    20 sek x 2

Sittende magevridning 3 kg
    10 x 2

Fikk vondt i albuen i dag, når jeg skulle ta nedtrekk. Det liksom klikker inni der. Hmmsss... Ikke merket det på smalt grep.

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

Kosthold, del 2.

Jeg spiser for usunt/ mye. Jeg kunne tenkt meg å gå litt raskere ned i vekt egentlig, gått ned omtrent nada på 1 måned, såå... Kostholdsplan blir tingen da.

BMR = ca. 1400 kcal.

Usikker på hvor stort kaloriunderskuddet blir med denne planen, egentlig.

Mandag
    Havregrøt m/skummet melk, litt smør, splenda & kanel
    2 hjemmelagde rundstykker med kjøttpålegg/ egg
    1 banan
    60 minutter styrketrening med PT
    Sushi
    Pastarett med kjøtt, ost & egg + litt div.

Tot: ca. 1700

Tirsdag (lang dag på jobb)
    Havregrøt
    1 rundstykke med pålegg
    Pastarett, rester.
    1 biff + sjampinjong, saus & brokkoli
    treningsfri

Tot: ca. 1500

Onsdag
    havregrøt
    2 rundstykker
    ovnstekt laks, ris, saus & grønnsaker
    60 minutter moderne ballett
    1 banan + litt nøtter, evt. vaniljekesam & bær

tot: ca. 1600

Torsdag
    havregrøt
    2 rundstykker
    mini-treningsøkt, ca. 40-50 min
    biff & ris-kinesisk
    Klassisk ballett
    kyllingfilet, saus og grønnsaker
    vaniljekesam & bær

tot: ca. 1800

Fredag
    havregrøt
    2 rundstykker
    1 banan
    ca 80 minutter styrketrening
    Sushi
    Nøtter
    Muligens noe kveldsmat

tot: ca. 1700

Lørdag
    Spisedag. Juhu! Prøver å spise mest carbs. max: 2500

Søndag
    Blir alltid litt lite mat. Sen frokost og familiemiddag er standard. max: 1500

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

Mitt framtidige treningsprogram

Etter at jeg er ferdig med pt-perioden, dvs. om 4 uker, så tenkte jeg å kjøre et program ala dette:

MandagBein, mage, rygg
    Knebøy
    Utfall
    Strak mark
    Rygghev med skyving foran
    Liggende lårcurl
    Foldeknic med ball
    Sittende magevridning
    Bosu-situps
    Hoftefleksjon
    Romaskin: 800 meter

TorsdagArmer, bryst, skuldre, mage, rygg
    Benkpress
    Push ups over kasse
    Nedtrekk, bredt grep
    Skulderpress
    Biceps curl
    Triceps m/ hantel
    Foldekniv m/ ball
    Bosu-planke
    Sittende magevridning
    Romaskin: 800 meter

Fredag Bein, armer, bryst
    Knebøy
    Strak mark
    Utfall
    Liggende lårcurl
    Benkpress
    Nedtrekk
    Push ups over kasse
    Skulderpress
    Biceps curl
    Triceps m/hantel

Tenkte det var greit å lagre hva jeg hadde tenkt her inne. Jeg er litt glemsk.

har 20kg biceps Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Kor er markløften?
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    strak mark er mandag og fredag? :P Jeg har ikke testet vanlig markløft før, føler jeg må se litt flere videoer før jeg tester.

har 20kg biceps Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Det er egentlig veldig lett.

Kor i landet er du frå?
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Østfold, nærmere bestemt Fredrikstad.

Jeg er bare litt skeptisk ift ryggen, men det er nok ingenting å bekymre seg over når man ikke løfter så tungt uansett. Kanskje jeg skal teste det i morgen...

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Vi kan sende ein lokal representant frå FP til å lære deg det. Baronen er også frå fredrikstad. Stikker du til oslo kan MHG lære deg det, ho er jente(ligner ihvertfall veldig) og styrkeløfter, så ho har god peiling.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Ja, Baronen har måttet hjulpet meg med mye, stakkars :P Skal spørre han neste gang jeg sern.

Jeg har planer om å stikke til Oslo, men det blir ikke før til høsten!

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Du kan ta ein svipptur.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

30.01.12

Jeg spiste en eventyrsjokolade i dag. Det gjorde at jeg fikk dårlig samvittighet. Så da trente jeg 50 minutter cardio før timen med personlig trener. Burde selvsagt gjort det _uten_ å spise sjokoladen. Men spist er spist osv.

Det var en time fra helvete, men jeg spydde heldigvis ikke denne gangen. Markløft var en del av programmet, men dette var sånn rumpa helt ned i gulvet opplegg. Virket litt annerledes enn vanlig markløft, men kanskje det var samme greia (?) Hun sa at teknikken var bra i hvert fall, men jeg føler jeg blir veldig fort svai i ryggen. Jeg er jo konstant svai i ryggen egentlig.

Ble litt spensthopp, (fy faen jeg har dårlig spenst) utfall, strak og vanlig markløft, roing, situps med vekter, varianter av knebøy og skulderpress.

Føler magestyrken har kommet seg litt allerede. Det er muligens innbilning.

Ellers:
    Jeg går ikke ned i vekt.
    Jeg føler meg fortsatt dvask rundt magen
    Jeg sovner kl 22 hver kveld
    Jeg er mer sulten.

Klarte å følge matplanen noenlunde i dag, bortsett fra den sjokoladen. Kuttet ut banan og spiste litt jordbær med vaniljekesam til dessert i dag.

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012

Kroppsmål, 30.01.12

I og med at det å veie seg er såå 2011, så tenker jeg at jeg fokuserer på mål i stedet.

Armer og bein klarer jeg å se greit selv, når de blir slik som jeg ønsker, men midje, hofter og rumpe kjekt å ha mål av.

Midje: (smaleste punkt) 68 cm
    Nedre del av mage: (lovehandles-område) 89 cm
    Rumpe: (bredeste punkt) 98 cm

La ved et bilde av ryggen og arm. Kremt. Enorm biceps. Og ja, jeg er veldig svai i ryggen.

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Ble medlem
    01-2012
    Funnet ut at jeg er elendig på å telle kalorier. Skal logge på diett.no en stund framover nå, jeg spiser visst en del mer enn jeg trodde!

onsdag:
    1650 kcal
    156.28 karb
    115 prot
    54 fett

Og jeg er egentlig ikke mett, jeg tror jeg må spise litt etter dansingen etterpå og da havner jeg vel rundt 18-1900 totalt.
    Jeg må slutte med eventyrsjokoladen. Og spise mer protein og mindre fett.

Regnet ut at jeg forbrenner omkring 2200-2300 kalorier gjennomsnittlig, med 5 treningsøkter i uka. Må minimum ligge på et kaloriunderskudd på 500, helst mer ettersom jeg har spisedag på lørdag.

Ny plan:
    Mandag: max 1700 kcals (PT)
    Tirsdag: max 1500 kcals (treningsfri)
    Onsdag: max 1600 kcals (moderne ballett)
    Torsdag: max 1800 kcals (styrkeøkt + klassisk ballett)
    Fredag: max 1700 kcals (styrkeøkt)
    Lørdag: max 2500 kcals (spisedag)
    Søndag: max 1500 kcals (treningsfri)

Blir ofte litt gåturer og sånt på dager med treningsfri og i helgene, men føler ikke at jeg trenger masse energi av den grunn. Hvis jeg forbrenner 2300 gjennomsnittlig per dag, vil jeg få et kaloriunderskudd på 3800. Det er vel 0,5 kg i uka elns?

Om 1 uke så blir det Sverigetur og proteinpulver-innkjøp!

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Funnet ut at jeg er elendig på å telle kalorier. Skal logge på diett.no en stund framover nå, jeg spiser visst en del mer enn jeg trodde!

onsdag:
    1650 kcal
    156.28 karb
    115 prot
    54 fett

Og jeg er egentlig ikke mett, jeg tror jeg må spise litt etter dansingen etterpå og da havner jeg vel rundt 18-1900 totalt.
    Jeg må slutte med eventyrsjokoladen. Og spise mer protein og mindre fett.
    Jeg synes egentlig du har for lite fett, slik det vises i "kosthold del 2"-posten din ovenfor. Ville slengt med hvert fall 1ss daglig av f.eks. udos choice, eller rapsolje/olivenolje/vita hjertego. I tillegg til daglige kapsler med fisk/sel-omega3, selvsagt.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

+ Svar på tråd
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. Min treningslogg!
    By dvergin in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 19-02-09, 21:42
  2. Treningslogg for Ø
    By ØyvindC in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 67
    Nyeste innlegg: 29-01-08, 13:23
  3. Treningslogg m.m.