+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: Fettporsentjakten: fra 22% til 12%.

Kliss nytt medlem Fjordkraft is on a distinguished road
    Ble medlem
    06-2011
    Alder
    27
    Blog Entries
    1

Fettporsentjakten: fra 22% til 12%.

Da har jeg egentlig funnet ut at etter 10 år med varierende trening, på sats og løping i Bergensfjellet har egentlig virket bra. Men det er et Men her, og det er laster. Laster som ødelegger egentlig all trening.
    • Cola er noe som er elsket og hatet, jeg har ikke vært den som har drikket mest cola, men det har kanskje vært 1-3 halvlitere for dagen. 1-2 på jobb og kanksje 1 hjemme.
    • Helge kos, da går det i standard kost som er skrekkelig dårlig til trening. fredag, lørdag og søndag, med Pizza-mat, chips og snop...

Jeg er egentlig en helt vanlig person, som har litt mer mage enn jeg trenger, den er ikke så veldig stor, midjemålet er 94 cm, men den skulle gjerne vært midre, for det er her fettet ligger, ikke så mange andre steder.

Så målet mitt her er å få motivajson til å gå ned dit jeg skal, slutte å drikke sukkerholdig brus og spise relativt sundt, og få masse gode tips

Det værste er egentlig at jeg, kan masse om kosthold, men jeg anvender ikke den kunskapen:P

Da kjører vi på.

Vanligvis , trener jeg 5-6 ganger i uken,

Mandag: Rygg og biceps, mage + cardio 30-60min
    Tirsdag: løping til jobb
    onsdag: Bryst, skuldre mage og triceps
    Torsdag: fri
    Fredgag bein + Cardio 30-60min
    Lørdag fri
    Søndag: Fjelltur over vidden 2 mil ca

Fyr løs med komentarer, så lenge de er konstruktive jeg er ikke redd for å få tilbakemeldinger..

På vedlegget med litt fleks til Webkameraet har vi utgangspunktet :P
    Vedlagte bilder

_̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴ Whimp er et navn kjent av alle Whimp er et navn kjent av alle Whimp er et navn kjent av alle Whimp er et navn kjent av alle Whimp er et navn kjent av alle Whimp er et navn kjent av alle Whimp sin avatar
    Ble medlem
    12-2004
    Jeg vil påstå at 1-3 halvlitere cola hver dag er skrekkelig mye da, god start å kutte ut bare det. Ikke minst vil tenna dine takke deg.

Anbefaler deg å legge inn alt du spiser og drikker på diett.no for å få bedre oversikt over inntaket. Vet ikke hvor mye kcal som er passende for deg, men si du legger deg på feks 2000 kcal. Spis mer på treningsdager og tilsvarende mindre på hviledager, feks 2300kcal og 1700kcal. Så er det bare å spise det du vet er sunt og styre unna junk food, kan være vanskelig i starten, men så blir det en vane.

Ellers anbefaler jeg deg å sjekke ut IF, det har hvertfall hjulpet meg å med å få kontroll på kostholdet. Lettere å velge sunn mat når man kun spiser 2-3 store måltider om dagen.
    Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

Ble medlem
    06-2011
    Alder
    27
    Blog Entries
    1

God beinøkt og deling av mine synder

Ja jeg skal være enig at det er en del Cola ja og jeg skal ikke legge noe filter i denne tråden heller Jeg er en person som kan holde kosthold på et meget bra nivå i en periode og så sprekke skikklig etterpå. Feks i dag kan jeg ikke akkurat skryte av mine måltider som jeg har inntatt (grei nok, jeg har vært syk i 2 dager, men det er INGEN unskyldning)

Frokost: 0
    Mellommåltid: Kaffe
    Lunch: Frokostrundstykke med kyllingfille og et glass Drue juce
    Mellomåltid: cola
    mellomåltid 2: Iste
    Middag Orginale Pizza
    Kveldskos: 6dl cola, 150 chips og 100gr sjokolade.

Huff, dette er ikke bra i det hele tatt.. Men jeg tenker jo som mange andre. I morgen skal jeg begynne skikkelig :P

Men jeg har kjøpt inn:
    6kg proteinpulver
    0,5kg havregrøt
    melk
    rosiner

Så mellommåltidene skal bestå av shaker frammover og ikke cola :P

Jeg er en av de som har forsømt bein, når deg gjelder styrketrening. Jeg kan i dag løpe 10km uten problemer og har god kondis. Med den tankegangen at jeg har sterke nok bein, siden jeg går masse i fjellet eller i stoltzen har jeg tenkt som så at beinstyrke har jeg.

Den tankegangen er jo bare helt på trynet. Jeg var med Big Boy på Beintrening for noen dager siden og fikk kjørt meg skikkelig

Oppvarming: 30min på elipsemaskin
    jeg vet at det er mist 15 min for lenge, men jeg måtte vente på en skulle kommer på trening :P

Hovedøkten:

Knebøy med stopp helt nede:
    60kgx7 - 60kgz8 . 65kgx4
    jeg hadde psykologisk støtte på den i midten, slik at noen kunne "redde" meg hvis jeg skulle feile

Beinpress:
    130kgx16 - 140kgx9
    på de 16 så ville jeg max klart 13 hvis ikke jeg hadde en ved siden av meg "rope" og være til psykologisk hjelp. Da jeg gikk ut av maskinen klarte jeg ikke å stå på beina

Strak Mark:
    60kgx14 - 70kgx11
    jeg har tatt denne øvelsen en gang før, og utfordringen med denne øvelsen er ikke selve vekten, men det er å gripe tak i stangen, jeg klarte det mye bedre denne gangen, men første gang var det tunkt å holde selve grepet

L3 Bakside lår:
    40kgx10 per fot - 40kgx10 per fot - 40kgx10 per fot

L6 legg:
    75kgx12 - 95kgx12

Cardio:
    35 min på møllen, med en snittpuls på 132

Dette vil jeg påstå har vært min beste økt noen gang på beil og jeg ser framover til nye resultater.

Og jeg må skjerpe meg selv seriøst med kostholdet....

IMAG0085(2).jpg

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Heia heia Godt med stor bergensrepresentasjon!
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Bronse Member BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert sin avatar
    Ble medlem
    10-2010
    Fortsett å skynde deg sakte.

Cola er jo grønnj**lig digg, men den er en stopper ja...
    Misunner deg din evne til å gå i fjellet, jeg selv må stoppe hver 50 meter når det er oppoverbakke

Ble medlem
    06-2011
    Alder
    27
    Blog Entries
    1
    Okai søndagen som var hadde jeg en god Pupp trening med 60 min cardio på slutten
    maten jeg spiste den dagen
    Frokost: 60g proteinpulver+50g havregrøt
    Etter trening: 60g proteinpulver+30g havregrøt
    Middag etter trening500g encalada, dvs lefser med karbonadedeig i ovnen gratinert (nam)
    dessert etter trening: en hel cheescace is fra Delideluka (spiste under en time etter trening)
    kvelden etter trening: 2 cola, etter trening :P (huff)

Økten

Benk med stopp i bunn
    60kgx5 - 65kgx5 - 70kgx2

Floorpress
    60x6 - 60x6 - 60x6

Skulderpress med big stang
    27,5x9 - 30x6 (ble litt forstyrret av en fantastisk pen jente:=)

Press maskin skuldre
    25(per hånd)x13 - 25(per hånd)x12

Sidehev
    7kgx9 her holder jeg nesten armene strake

+ 60 min cardio.. ( går fort i hill, med en snitt puls på 132)

Det går framover....

Ble medlem
    06-2011
    Alder
    27
    Blog Entries
    1

Mandagstrening alene etter 10 timer på kontorstolen:P

klokken er 1930 og jeg har stort sett sittet på kontorstolen i 10 timer :P ikke bra, derfor var det en god glede å komme seg på trening selv om kroppen egentilig sa, gå hjem gå hjem..

Litt om matinntaktet i fag

Frokost 0, klarte å forsove meg på jobb stod opp kl 10
    Lunch kl 12: 3 grovbrødskiver med laks, reker og ost og skinke, med 1 glass drue juce
    Mellomåltid: kaffe og cola for å holde meg våken
    middag: 1 stor salat fra rema100 med skinke ost og dressing, 1 stratos og en cola :P (huff den kombinasjonen)
    Etter Trening: 60 g proteinpuler
    1 time etter trening: 400g karbonadedeig kryddret med pepper, kayanepepper og salt med litt baconterninger for å sette god smak.

Beinøkt

Knebøy med stopp
    70x7 - 70x6 - 75x4 Forrige økt (60kgx7 - 60kgz8 . 65kgx4) så jeg har gått opp yey

Beinpress
    140kgx14 - 140kg x 15 forrige økt (130kgx16 - 140kgx9) økning her og

Strak mark
    80kgx9 - 80kgx7 - 80kgx6 forrige økt (60kgx14 - 70kgx11) (kanskje litt for mye økning , skulle puttet på 70kg istedenfor 80?)

maskin baksidelår
    40kgx10 - 45kg-9

og tilslutt legg maskin (gidder ikke å føre denne, for det er en stor forskjell til den jeg vanligvis bruker)

Men alt i alt, denne gangen hadde jeg ingen å presse meg, så jeg hadde sikkert klart litt til om jeg hadde en som stod bak i nakken og pustet.

Men jeg er fornøyd med økten..

Judge, Jury & Executioner Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    KUTT DEN STYGGE COLAEN...

(hilsen han som kommer til å gjøre neste økt jævlig pga all colaen du drikker )

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    06-2011
    Alder
    27
    Blog Entries
    1

Rask Onsdagstrening med personlig rekord :)

Jepp, da har jeg vært høyt og lavt i dag. Opp 0645 reiste til oslo, kom tilbake kl 1630, så var det å kjøre rett til trening som startet kl 1730 og programmet i dag RYGG.

Siden jeg har vært slem og drukket litt cola skulle jeg få gjennomgå av Big Boy i dag, og det vil jeg på stå at jeg fikk.

Nedtrekk:
    57kgx15 - 60kgx12 - 63kgx7- 67kgx5 (dette er en fin økning, vanligvis trente jeg 55kgx9)

Halvmark
    80kgx15 - 90kgx12 - 100kgx7 - 110kgx6

PERSONLIG REKORD, dette er første øvelsen jeg kommer over 100kg Jeg tok denne øvelsen for ca 4 uker siden, da slet jeg med 60 kg så dette går rette veien..

Jeg veier fortsatt 92 kg som jeg veide for vell 4 uker siden selv, men jeg vil påstå et at det er mer muskler nå enn det var da..

Mat:
    Frokost: 60g proteinpulver+50g havreblanding
    Frokost+ (på sass flyet) brødstykke med ost og skinke og 1dl apelsinjuce
    Mellommåltid (cola) fyyyy,
    Lunch: en talerkem med pasta bolonese
    middag: club sandwish, pinneis og Cola
    Kvelds: 1/2 bigone (cola)

Jeg har lovet fra i morgen av at det er slutt med cola, så vi får gå over til et substitutt, pepsi max... (målet er å kutte brus helt)

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Bør kutte ned på pizzan også
    Pepsi max slår cola anyday, du må bare gi det et par ukers tilvenning.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Bronse Member BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert er et navn kjent av alle BareRobert sin avatar
    Ble medlem
    10-2010
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fjordkraft Vis post
    Jeg har lovet fra i morgen av at det er slutt med cola, så vi får gå over til et substitutt, pepsi max... (målet er å kutte brus helt)
    Tommelen opp, det smaker bare bedritent de to første dagene. Etter det smaker pepsi max merkelig godt

edit: Rema ettusen hadde tilbud (mulig de har det enda) på brett med pepsi max bokser til 123,- pr. brett (inkl. pant)
    "Æ ska ha en burger. Me ækstra fett..."

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Fine treninger fjordkraft! Men kostholdet ditt er helt elendig, cred for ærlig logging dog...

Ble medlem
    06-2011
    Alder
    27
    Blog Entries
    1
    Det er ikke vits å lyge til deg selv å si at du er bedre enn det jeg er, og jeg vet at på kostholdsbiten har jeg litt å lære.. og jeg lærer hver dag...

Men det blir bedre og SKAL bli bedre framover...

Ble medlem
    06-2011
    Alder
    27
    Blog Entries
    1

Har dag uten Cola gitt

Hmmm. Cola er byttet ut med Pepsi max, lang i fra det samme. Merker litt hodepine...

Jeg var nå på vei hjem fra stadion og hadde et sykt søtsug. det kommer sikkert av det nye kostholdet jeg har.. men vanligvis ville jeg da ha svingt innom rema 100 og kjøpt met ett eller annet for å dekke det behovet.

Men jeg kjørte rett hjem og kastet noen rundstykker i ovnen og skal spise med noe skinkepålegg.. regner med det vil hjelpe mot søt suget..

Mat i dag:
    Frokost: 60g proteinpulver og 50g havregryn

Pepsi max..

Lunch: halv skyllinglår med ris og grønnsaker

banan

middag: 300g kyllingkjøttdeig stekt i smør og takokrydder

kvelds: 2 rundstykker med skinkepåleg

Kanskje det har vørt litt lite karbohydrater etter lunchen, siden søtsuget kom. Pleier vanlig vis ikke å hadet..

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Nå ser det langt bedre ut fjordkraft! Stå på!

Ble medlem
    06-2011
    Alder
    27
    Blog Entries
    1

Fredag og trening etter 9 timer stillesittende arbeid er ferdig :)

Må være ærlig å si at det å spise som hesten , havre og proteinpulver smaker bedre og bedre for hver dag . Husker første gangen jeg helte nedpå 60g sjokobanan proteinpulver sammen med 50g havregryn, smakte helvtete. Men nå, gleder jeg meg til å spise det:P (hverfall nesten)

MAT
    ikke vært like flinl med å kutte ut colaen, men isteden for 2 cola i dag så har det gått ned en Pepsi max og en cola, rett etter trening kjøpte jeg megen sjokolade og skal ha litt fredags kos no snart. (håper det ikke utgjør så masse)

Forkost: 60g sjokobanan proteinpulver og 50g harvre gryn
    Kaffe,cola
    Lunch: et Pizzastykke fra kantinen og en skikkelig grovskive med hvitost og 2dl eplejuce
    Etter trening: 60g sjokobanan proteinpulver+50ghavregryn, 1 stratos :P
    Middag: kl 2100: 300g strimlet svinekjøtt med tako krydder
    Fredagskos: 100g chips og 1/2l pepsimax og 1/2l cola
    Før jeg legger meg: 60g sjokobanan proteinpulver

Hvis det er noen som mener at jeg spiser for mye protein så gi beskjed...

Trening: Bryst, skuldre og Triseps + 30 min intervall

Benk med Planke og stopp
    60kgx5 - 65kgx5 - 70kgx2
    60x5 - 65x5 - 70x8 grei øknining her

Skråbenk med feit stang
    37,5x10 - 40x8 (denne øvelsen er helt sykt tung)

Flyers i maskin
    47x21

Skuldre med handtler press
    18x9 - 18x6 (burde ha tatt 2 kg mindre for å få litt flere repitisjoner)

Smith Press
    20x9 - 20x8

Press maskin skuldre
    25x8 - 25x7

Franskpress triseps
    25x7 - 25x7 - 25x7 (grei å holde repitisjonene, men burde kanksje hatt 2 kg mindre)

I dag Løp jeg på 10km/h i15 min før jeg begynte med 15 min hardcore intervall 1m:17km/h - 1min:12km/h - 2 min:6,5km/H

Løping etter styrkeøkten

Det å løpe 17km svir noe sykt i lårene, min løpstenkikk er som om du kunne hatt en bok på hode og konsentrer meg om bevegelsen i underkroppen med gode armbevegelser.

Etter 17km/h i et minutt gikk jeg ned til 12km/h, i de første 30 sekundene er superharde, det svir i lårene, men det går vekk så blir det bedre. Du kjenner det skikkelig i mageområdet

Det å gå i 2 minutter gjør at kroppen klarer å løpe fort igjen.

Denne øvelsen gjentok jeg 4 ganger

Jeg er meget fornøyd med denne treningsdagen og ser fram til neste økt
    Sist endret av Fjordkraft; 01-07-11 kl 23:23 Begrunnelse: feil i skråbenk øvelsen

Ble medlem
    10-2010
    For mye protein blir bare brutt ned til energi så det er ikke no no stress annet enn hva økonomi angår
    Det at man har EN dag i uka hvor man langer innpå raske karbs er ikke no stress det heller, leptinmanipulasjon FTW

Dette går i rett retning dewd

Judge, Jury & Executioner Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av BareRobert Vis post
    For mye protein blir bare brutt ned til energi så det er ikke no no stress annet enn hva økonomi angår
    Det at man har EN dag i uka hvor man langer innpå raske karbs er ikke no stress det heller, leptinmanipulasjon FTW

Dette går i rett retning dewd
    Kan du på noen måte vise til at det finnes en forsikringsrapport som tilsier at det finnes en øvre grense for når kroppen får for mye protein og omdanner dette til energi? Og evt hva denne er.

TEAM BODYTECH

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Noe øvre grense finnes kanskje ikke, men all proteiner konverteres delvis til kalorier i kroppen. F.eks fra et egg som er blant matvarer med høyest proteinverdi blir bare rundt halvparten av proteinene tatt opp av kroppen. Resten blir konvertert til kalorier og produserer nitrogen under prosessen.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Noe øvre grense finnes kanskje ikke, men all proteiner konverteres delvis til kalorier i kroppen. F.eks fra et egg som er blant matvarer med høyest proteinverdi blir bare rundt halvparten av proteinene tatt opp av kroppen. Resten blir konvertert til kalorier og produserer nitrogen under prosessen.
    Den kjenner jeg til fra IntenseMuscle dagene mine Men det er jo som sagt ikke noe galt i å spise "mye" protein, en må bare drikke mer vann for å kompansere for nyrene.

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    10-2010
    Jeg mente på ingen måte at det er en øvre grense, men 700 gram proteiner TROR jeg ikke blir tatt opp til om man får i seg så mye i løpet av en dag

edit: med andre ord kan man ha et så høyt inntak av proteiner som man selv ønsker. Litt dyrt kanskje, men fullt mulig

Ble medlem
    06-2011
    Alder
    27
    Blog Entries
    1

Søndags Bein trening dagen der på :P

I går var det vin, shots og drink, som var konsumet. Jeg var hjemme kl 0400 og stod opp kl 1300 i da og gikk på trening kl 1630. Dette var en slitsom dag..

Mat:
    Frokost kl 1400: 60g protein+50g havregryn
    Før Trening: 1 liten boks med rosiner for å få litt energi
    trening
    ettertrening: 60g protein+50g havregryn og 1 battery energi drikk
    Middag: maxiboller med 65g spagetti
    Før jeg legger meg :60g protein

Bein Trening:

Knebøy med stopp
    65x8 - 70x4 - 60x5
    Forrige øvelse 60kgx7 - 60kgz8 . 65kgx4

I dag var det supertunkt

Beinpress
    140x17 - 160x13
    130kgx16 - 140kgx9, god økning her. tror jeg klarte mer her enn knebøyen siden jeg hadde bedre sikkerhet med at jeg ikke kom til å skade meg selv

Strakmark- baksidelår
    80x12 - 90x8 - 100x6
    60kgx14 - 70kgx11, god økning her, men er ikke helt sikker på teknikken her. ryggen er rett brystet ut, men jeg tror jeg bøyer knærme for masse

Baksidelår maskin
    40x10 - 45x9
    grei øvelse, supertung :P

Legg maskin
    85x12 - 105x15

Veldig tung økt i dag, så det ble ingen cardio på meg, men litt magetrening. Men jeg vil påstå at det var en god økt, og det var sikkert mer psykisk enn fysisk tunkt i dag.

Håper på i morgen at jeg kan ta meg en 4 timers spassertur i fjellet, fra ulriken til fløyen over vidden...

By the way, det er mye kjekkere å gå å prøve klær i prøve rom nå, enn det var for 2 mnd siden. kroppen forransrer seg masse

det med følger et stemningsbilde uten pump :P

arm power.png

+ Svar på tråd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.