+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: GreteFlode's logg

Kliss nytt medlem GreteFlode is on a distinguished road
    Ble medlem
    06-2009

GreteFlode's logg

Første dag på fitnessprat.no

En liten presentasjon av meg om mine mål:
    Jeg er ei 34 år gammel jente, 2 barnsmor og treningsnarkoman.
    Men jeg ser nå at jeg har kommet i komfort-sona, jeg trener og trener og har ingen progresjon... Jeg er evig opptatt av å komme i form og se bra ut, og jeg har ikke tenkt å bruke den unnskyldningen med at det henger både her og der på grunn av svangerskap. Den syns jeg bare er tynn, og heller vitner om latskap!!

Mål: Stramme opp, vil ha muskler, og jeg vil ha kondis!
    Jeg har begynt å trene igjen med vekter, men jeg skulle hatt meg ett program...ett to-splittprogram! Noen som har forslag til meg?

Målet er å trene 4 ganger i uka, vekter og kondisjonstrening

Treningen i dag:
    Syklet på ergosykkel, 45 min, svett
    Triceps, biceps, bryst
    Mage

Kom gjerne med forslag til meg!

member jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    forslag til en tosplitt kan jo f.eks være å ta ben og rygg en dag, og bryst, armer, skuldre og mage en annen dag. Få inn mest mulig baseøvelser som benkpress, skulderpress, knebøy og markløft.

Les litt rundt på forumet. mye bra info. Husk at kostholdet er avgjørende for framgangen. for ideer til splitter kan du evt gå inn på "hall of fame". ligger en god splitt oversikt der!

jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av GreteFlode Vis post
    Kom gjerne med forslag til meg!
    Velkommen!

Om du gir en kort presentasjon av hvordan du trener nå, hva du spiser i grove trekk og hvilke stats du har (høyde - vekt) vil du få bedre råd om hva du bør gjøre.

Ble medlem
    06-2009
    Treningen har vært hverken fugl eller fisk.... en normal uke har vært en time bodystep, en time bodypump og en joggetur. I det siste har jeg trent en del vekter, og det var når noen kommentert armene mine, positivt, at jeg virkelig fikk blod på tann.

Jeg vil ned i vekt og vil ha mer definerte muskler.

Frokost: en proteinshake
    Før lunsj: 2 fiberrik
    Lunsj: 2 skiver, fiskepudding eller skinke
    Middag: Alt... her kunne jeg ha gjort en innsats
    Kvelds: Knekkebrød med hvitost

Mine svakheter:
    Vin.. sukk
    Sjokolade, men i varmen er ikke suget så stort, så nå er det på tide å kutte ut!

Ble medlem
    06-2009
    Treningen har vært hverken fugl eller fisk.... en normal uke har vært en time bodystep, en time bodypump og en joggetur. I det siste har jeg trent en del vekter, og det var når noen kommentert armene mine, positivt, at jeg virkelig fikk blod på tann.

Jeg vil ned i vekt og vil ha mer definerte muskler.

Frokost: en proteinshake
    Før lunsj: 2 fiberrik
    Lunsj: 2 skiver, fiskepudding eller skinke
    Middag: Alt... her kunne jeg ha gjort en innsats
    Kvelds: Knekkebrød med hvitost

Mine svakheter:
    Vin.. sukk
    Sjokolade, men i varmen er ikke suget så stort, så nå er det på tide å kutte ut!

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Det som lyser rett i mot meg her er kostholdet. Du gjør kardinalfeilen blant alle jenter; Å spise for lite og å velge feil mat. Dette kan også være årsaken til at du blir fristet i retning vin og sjokolade.
    Du får bedre fremgang om du i første omgang prioriterer protein i alle måltid - feks kylling, tunfis, egg, kesam.. og deretter legger til salat, nøtter eller hva det nå skulle være. Men mer om det kan de som synes det er kjempestas å skrive om kosthold få gjøre.

Jeg kan gjøre et poeng ut av at damen min (she-ra her inne) gjorde samme feilen. Hun spiste 300kCal om dagen og hadde "normalt" høy fettprosent. Dagens måltid var som regel en gomorgen-yoggis. Etter å nærmest ha blitt tvunget til å spise 1800kCal om dagen bestående av kesam med funlight i eller egg tapte hun fett som om hun var i konsentrasjonsleir og fikk frem både blodårer og træler i forskjellige muskler.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    06-2009
    Jeg glemte å skrive inn høyde og vekt, 180 cm - 93 kg...

Ja, vettu hva, vio, det har faktisk slått meg at det er kosten som er problemet her. Har begynt å ha me en shake som jeg tar rett etter trening, og det har vært ett mirakel for meg, musklene mine er ikke halvparten så stive og støle, og jeg er mye kvikkere, så jeg er definitivt tilhenger av protein.
    Men, hva skal jeg spise da...? Hva er det som er greit å ha med på jobb for eksempel?
    Er det ok å bruke proteinshake som måltid eller bør det komme som ett supplement?

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Er mange måter å spise. En av dem som er på moten nå til dags er IF (intermittant fasting). Den kan du sikkert finne en del om her på forumet.

En mer tradisjonell måte å spise på ville vært feks:

Måltid 1: 1 sans kesam light med fun light appelsinsmak i.
    Måltid 2: 1 kyllingfilet med en 10-15 peanøtter og diverse sterkt fargede grønnsaker.
    Måltid 3: En 70g-pakke med serrano-skinke og litt fetaost!
    Etter trening: en proteinshake og en banan.
    Måltid 5: 2 egg (+ litt skivet røkelaks feks?).

Burde bli rundt 13-1400kCal. Fortsatt i minste laget, men bedre enn det du har der.
    Du burde sikkert ha nærmere 1800kCal, avhengig av hvor mye av vekten din som er muskel/fett.

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Den gang jeg jobbet i en helsekostbutikk hadde jeg et vrak av en kunde som ikke visste hvordan hun skulle gå frem og pinte seg selv på saftfastekurer og sluttet å spise. Såvidt hun klarte å holde seg på beina. :/
    Hun fulgte sånn ca akkurat den dietten der og gikk ned fra noen og 140kg til under 100 på et halvt år. I tillegg begynte å gå på i fjellet med skistaver. Så det er alltid håp ser du!

Ble medlem
    06-2009
    Takk for tipset!
    Syns jo den menyen der så bra ut, og langt mer spennende enn det jeg spiser pr i dag. :-)

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.