Jeg har jo hengt på forumet her i noen år så det er vel på høy tid jeg lager meg en egen tråd.
Etter noen år med tull og tøys hva gjelder min styrketrening fant jeg ut det var på tide å få litt system på ting. Derfor har nå min kjære vio utformet et program til meg jeg skal prøve å følge til punkt og prikke, så får vi se hva det har for seg. Tidligere har jeg trent tre ganger i uka og stort sett holdt meg til øvelser jeg liker og holdt meg unna skikkelige øvelser som benkpress, knebøy, etc. fordi jeg aldri helt har funnet ut av teknikk og dermed ikke fått noe særlig utbytte av slike øvelser. Jeg har hatt mange lange pauser fra treninga på grunn av avsluttende studier, mye jobbing, latskap og diverse.
Min treningsbakgrunn er hovedsaklig fotball som jeg alltid har drevet med. Veldig seriøs i ungdomsårene, men kneoperasjoner og dritt satte meg på sidelinja, og det var da jeg begynte så smått å løfte vekter. Ellers har jeg alltid holdt på med alt mulig av idrett på hobbybasis, noe jeg forsåvidt gjør til en viss grad ennå. Toppturer og frikjøring på ski er det siste, ellers blir det gjerne tennis, fjellturer, rollerblades, squash, ishockey, osv., uten at jeg skal skryte på meg at jeg er spesielt god i noen av delene. Uansett er jeg fan av allsidighet, og skulle jeg kun stått innendørs og svettet på et gym året rundt hadde jeg blitt sprø og mistet motivasjonen.
Jeg har ingen løft å vise til og jeg driver med jentevekter. På trening her en dag uttalte Tuba at om han i forbindelse med et eller annet program må trene med under 100 kg i benkpress så føler han seg som en jente, hvorpå jeg repliserte at da er jeg i 10 av 10 tilfeller ei jente. Vel, sånn er det. Jeg har hatt perioder hvor jeg har vært pittelitt stor og pittelitt sterk, men stort sett har fokus vært på å få ned fettprosenten til sommern fremfor å få mest mulig ut av styrketreninga. Jeg har overhodet intet mål om å bli stor og muskuløs eller stå på en scene i 2020, men heller å ha en overall bra fysikk og en god styrke. Uansett vil jo alle se deilig ut naken så jeg kommer ikke til å spise meg feit for å bli sterk.
Formen pr. i dag er 4/10 i forhold til hva jeg har vært eller burde ha vært. Jeg er 187 og 87 kg. Det jeg har hatt av masse er stort sett borte og den sixpacken jeg hadde en sommer har gjemt seg. Folk er jo så glade i bilder så jeg legger ut et par så de som ønsker kan få et inntrykk av hvordan jeg ser ut. Bilder som sier lite/ingenting, men det er alt jeg har. Ønsker man bilder uten sladd eller klær kan dette tas pr. PM.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat