+ Svar på tråd
Side 1 av 19 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 929

Tråd: Guardians tull og tøys

Fuglebrystet Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Guardians tull og tøys

Jeg har jo hengt på forumet her i noen år så det er vel på høy tid jeg lager meg en egen tråd.

Etter noen år med tull og tøys hva gjelder min styrketrening fant jeg ut det var på tide å få litt system på ting. Derfor har nå min kjære vio utformet et program til meg jeg skal prøve å følge til punkt og prikke, så får vi se hva det har for seg. Tidligere har jeg trent tre ganger i uka og stort sett holdt meg til øvelser jeg liker og holdt meg unna skikkelige øvelser som benkpress, knebøy, etc. fordi jeg aldri helt har funnet ut av teknikk og dermed ikke fått noe særlig utbytte av slike øvelser. Jeg har hatt mange lange pauser fra treninga på grunn av avsluttende studier, mye jobbing, latskap og diverse.

Min treningsbakgrunn er hovedsaklig fotball som jeg alltid har drevet med. Veldig seriøs i ungdomsårene, men kneoperasjoner og dritt satte meg på sidelinja, og det var da jeg begynte så smått å løfte vekter. Ellers har jeg alltid holdt på med alt mulig av idrett på hobbybasis, noe jeg forsåvidt gjør til en viss grad ennå. Toppturer og frikjøring på ski er det siste, ellers blir det gjerne tennis, fjellturer, rollerblades, squash, ishockey, osv., uten at jeg skal skryte på meg at jeg er spesielt god i noen av delene. Uansett er jeg fan av allsidighet, og skulle jeg kun stått innendørs og svettet på et gym året rundt hadde jeg blitt sprø og mistet motivasjonen.

Jeg har ingen løft å vise til og jeg driver med jentevekter. På trening her en dag uttalte Tuba at om han i forbindelse med et eller annet program må trene med under 100 kg i benkpress så føler han seg som en jente, hvorpå jeg repliserte at da er jeg i 10 av 10 tilfeller ei jente. Vel, sånn er det. Jeg har hatt perioder hvor jeg har vært pittelitt stor og pittelitt sterk, men stort sett har fokus vært på å få ned fettprosenten til sommern fremfor å få mest mulig ut av styrketreninga. Jeg har overhodet intet mål om å bli stor og muskuløs eller stå på en scene i 2020, men heller å ha en overall bra fysikk og en god styrke. Uansett vil jo alle se deilig ut naken så jeg kommer ikke til å spise meg feit for å bli sterk.

Formen pr. i dag er 4/10 i forhold til hva jeg har vært eller burde ha vært. Jeg er 187 og 87 kg. Det jeg har hatt av masse er stort sett borte og den sixpacken jeg hadde en sommer har gjemt seg. Folk er jo så glade i bilder så jeg legger ut et par så de som ønsker kan få et inntrykk av hvordan jeg ser ut. Bilder som sier lite/ingenting, men det er alt jeg har. Ønsker man bilder uten sladd eller klær kan dette tas pr. PM.
    Vedlagte bilder

Fuglebrystet Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Dag 1 / Uke 1

Benkpress 1 sek. stopp (5+)
    5x50, 5x57,5, 10x60
    Kommentar: Dette var veldig lett og det var litt småpinlig med slike vekter. Kunne nok tatt en del flere på siste settet. Uansett har jeg latterlig mye teknikk å lære meg merker jeg, og det var uvant med stopp for hvert løft.

Benkpress bunnstart, dropp til smalbenk
    3 x 10+10x42,5
    Kommentar: Aldri prøvd dette, ble tungt for triceps på slutten.

Pendlay
    8x40, 8x60, 8x60
    Kommentar: Legger stanga død for hver rep, tror jeg liker denne øvelsen, men ble tungt på slutten.

Chins
    1x3xbw, 1x3xbw
    Kommentar: Chins har jeg aldri drevet med. Jeg kan ta ganske mange med smalt underhåndsgrep, men bredt overhånds er vanskelig.

Dag 2 / Uke 1
    Knebøy (5+):
    5x50, 5x57,5, 10x65
    Kommentar: Har aldri trent knebøy i frykt for stor rumpe.. Men deilig øvelse forsåvidt. Går så lavt som jeg overhodet greier.

Halvmark:
    5x10x70kg
    Kommentar: Dette var veldig veldig lett, men så er vel også det meninga iflg programmet, tror jeg.

Pendlay:
    5x5x60
    Kommentar: Enkelt og greit.

Chins:
    3x3xbw
    Kommentar: Fått litt teknikk på plass så da gikk det pittelitt bedre.

Pushups, maksreps 30 sek.:
    1x22stk.
    Kommentar: Brukte slike stativ som gjør at jeg kommer dypere.

Dag 3 / Uke 1
    Militærpress (5+)
    5x30, 5x32,5, 10x40, 2x10x22,5

Benkpress 3 sek. stopp, dropp til 1-planke
    3 x 4+4x52,5

Crunch og beinhev for litt magetrening
    3x10 for begge

Ja, da har jeg igjen 1 dag denne uka hvor jeg skal markløfte. Jeg klurer litt med å forstå programmet helt ennå, hva jeg skal løfte til hvilke dager og hvordan det henger sammen, og om jeg sender vio en melding med et ja/nei-spørsmål får jeg en avhandling til svar. Dette er vel uansett et 5/3/1-program, men så er det noen vio-modifikasjoner jeg ikke er helt med på ennå, men det blir!

har 20kg biceps Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Gratulerer med eigen logg.
    'Feo, Fuerte y Formal'

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    En treningslogg du har laget selv til og med...

*følge med*
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Banned Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av
    Ble medlem
    10-2006
    Kult med logg! Du er jo større enn jeg hadde trudd

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Flott! Stalkingen har gitt resultater! Nå har du en rosenrød fremtid i sikte.
    You ran a marathon? That's cute …

Ble medlem
    11-2002
    Søndag: 1 time med skøyter. To 500-metere og ellers tull og tøys. Kjekt å ha skøyter på beina igjen.

Mandag:
    Dag 4 / Uke 1
    Markløft (5+)
    5x82,5, 5x95, 11x105

Knebøy lett
    5x10x50

Liggende roing lett
    1x8x45, 2x8x50

Chins negativer
    1x5

Kommentar: Enkel og greit økt. Tuba kicka på teknikken min i mark så der har jeg litt å jobbe med. Knebøyen var veldig lett og jeg ble kalt ei jente. Liggende roing likte jeg, men for lette vekter der også. Chins negativer var tungt. Slet med å holde igjen på toppen, men ble lettere på veien ned. Da jeg skulle hjem ble jeg beordret tilbake for å få en innføring i benketeknikk av vio, som var veldig lærerikt. Der har jeg virkelig mye å lære. Benk neste gang, og det må være første gang jeg gleder meg til å benke.

Ble medlem
    11-2002
    Dag 1 / Uke 2
    Benkpress 1 sek. stopp (3+)
    3x55, 3x62,5, 12x70

Benkpress bunnstart -> dropp til ???
    3 x 10+10x45

Pendlay
    3x8x55

Chins
    3+3+2+1+1xbw

Kommentar: Benkinga gikk jo bra, prøver å få til litt teknikk nå som det er forholdsvis lette løft. Bunnstart gikk bra, men feila på 9. reppen på siste settet på ???-øvelsen jeg droppa til. ??? er en øvelse Tuba mente var tatepress (som jeg skulle ta iflg programmet), men det ser jeg nå at det ikke var.

Pendlay gikk bra, har aldri hatt 8 sett på én øvelse noen gang, så det var litt uvant. Enkelt og greit, men merker jeg krummer ryggen litt for mye, må stå litt smalere og ha litt mer knekk i knærne tror jeg. Chins skulle jeg ta 3x5xbw, men ble fjuskete og sliten etterhvert.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Opp fra 10x60 til 12x70 på en uke? Rimelig drøyt! Min jobb er allerede gjort, nice . Prognosen for i dag var 5 reps på 70 etter forrige styrkemåling.

Var ikke dette lett-økten i chins? Ikke ta 1-3rep max 2 ganger i uken, det er kontraproduktivt. Gå heller i den apparat-greien og avlast 11-17kg og kjør noen høyreps med stopp i bunn en av øktene. Tror du fikk det satt opp med 8 reps ene dagen i PM.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    11-2002
    Sånn jeg har forstått det skal jeg draøvelser 2 ganger i uka på rygg:

Dag A:
    Pendlay: 3x8x60% med 5% økning hver uke
    Chins: Yx5xBW, med økning 1 rep i flere serier eller 1 serie hver uke

Dag B:
    Liggende roing: 8x3x50% med 2,5% økning pluss 1 sett hver uke
    Chins negativer: 1x5, legg på dødvekt om for lett, etterhvert over til høyreps nedtrekk

Altså skal jo da det jeg holdt på med i dag være den tunge dagen i chins? Eller har jeg misforstått noe?

At jeg økte så mye i benken tenkte jeg faktisk ikke over før nå, men det er nok 90% teknikk etter innføringa di på mandag og 10% styrke tipper jeg.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Ja, noe sånt ja. Så chins negativer, i og med at du ikke tar mer enn et par vanlige chins, arter seg som singelreps hvor du får hjelp opp evt gir fart med beina, deretter prøver å holde deg med haken over stangen i et gitt antall sekunder, feks 3, hvorpå du siger ned så sakte som mulig.
    På den lette dagen (A) trenger du for all del ikke å ta BW, for da blir det 2-3 reps x 5, som per def fortsatt er et sett innenfor maksimal styrke. Det kommer til å slite deg ut fortere enn nøkken. Så det er den øvelsen du gjerne bør ta i avlastningsmaskin, den som har pute under knærne og kan brukes til både dips og chins. Står inne ved hamsterapparatene. Et godt utgangspunkt er å ta en vekt du klarer feks 8 reps og begynne med flere serier á 4 reps, og derfra legge til enten 1 rep per serie eller 1 serie per uke.. så lenge det totale antall løft øker for hver uke innenfor en grense hvor du ikke går til failure.

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    nå skrev jeg masse greier og så falt kabelen ut av laptopen og jeg mistet alt da jeg trykket svar. Piss.

Ble medlem
    11-2002
    Da er jeg med. Da bytter jeg de vanlige chinsa mot avlastingschins. Skal du ha alle økter på Haukelandshallen nå, eller vil du være på VT av og til? Jeg trenger fortsatt plenty hjelp med teknikk og sånt. Jeg fikk kramper i ryggen når jeg prøvde å legge meg i skikkelig bro i dag, Tuba mente det er meninga, stemmer det?

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Kramper er måten god teknikk kjærtegner ryggen din på!

Banned Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Guardian Vis post
    Da er jeg med. Da bytter jeg de vanlige chinsa mot avlastingschins. Skal du ha alle økter på Haukelandshallen nå, eller vil du være på VT av og til? Jeg trenger fortsatt plenty hjelp med teknikk og sånt. Jeg fikk kramper i ryggen når jeg prøvde å legge meg i skikkelig bro i dag, Tuba mente det er meninga, stemmer det?
    Du skal være skikkelig fucked i hele kroppen etter at du har tatt et sett med benkpress. Er en fullkroppsøvelse. Du skal være anspent i hele kroppen under hele settet. Da får du betraktlig mer opp. Selvfølgelig skal du ikke være i smerte av den dårlige typen, men regner med at du skjønner hva jeg mener.

Kan prøve å finne en video om dette til deg, om du er interessert

Ble medlem
    11-2002
    Neida, det trenger du ikke. Men du skal få en annen utfordring av meg, nemlig finne ut hva ???-øvelsen til Tuba kalles, og om det i det hele tatt er en øvelse. Øvelsen er som følger: Vanlig smalbenk, men med omvendt (underhånds) grep.

Medlem Renegade har en flott utstråling Renegade sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Guardian Vis post
    Neida, det trenger du ikke. Men du skal få en annen utfordring av meg, nemlig finne ut hva ???-øvelsen til Tuba kalles, og om det i det hele tatt er en øvelse. Øvelsen er som følger: Vanlig smalbenk, men med omvendt (underhånds) grep.
    liggende triceps press med smalt grep på benk ca, har sikkert ett fancy navn på engelsk men uansett.
    edit:Ca sånn sant
    Reverse Grip Close Grip Bench

Lykke til

Ble medlem
    11-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Renegade Vis post
    liggende triceps press med smalt grep på benk ca, har sikkert ett superfancy navn på engelsk men uansett.
    edit:Ca sånn sant
    Reverse Grip Close Grip Bench

Lykke til
    Ja, akkurat den der var det! Fremgår ikke så godt av illustrasjonene at det er omvendt grep, men ser det står beskrevet. Usikker på hva denne øvelsen gir deg som ikke vanlig smalbenk gir deg, men. Det var en del tyngre med omvendt grep i alle fall, og litt vanskelig å få til en rett løftebane, men dette kommer nok med litt trening.

Medlem Renegade har en flott utstråling Renegade sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Trente en gang for mange år siden sammen med en som sverget til den øvelsen der, han følte han sparte håndleddene til andre ting (som vanlig benk f.eks) og at han fikk bra kontakt med triceps.

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    revers grep er tyngre i forside skulder og den klavikulære brystmuskelen dersom løftet går fra magen. Hvis du løfter høyt, mot kragebeinet, så er det en tricepsøvelse. Hvis du gjorde sistnevnte er det greit nok i henhold til programmet. Hvis du gjorde førstnevnte er du kanskje for sliten til å perse på militærpress i overmorgen..

Ble medlem
    11-2002
    Jeg prøvde å starte løftet ca. fra nederste del av brystbeinet og løfte i rett linje litt bakover mot hodet. Var i det hele tatt litt vaklete bevegelse i løftet siden det var så uvant. Uansett har jeg faktisk hatt gangsperr i forside skulder siden sist uke, men det har gått over nå. Vi får bare se hvordan det går.

Det eneste er at jeg løfta litt tyngre enn hva som var meninga sist:
    Program: 29,25x5, 33,75x5, 38,25x5+
    Faktisk: 30x5, 32,5x5, 40x10

Neste gang skal jeg løfte:
    31,5x3, 36x3, 40,5x3+

Dessuten tok jeg tre sett med skulderpress i maskin etter militærpressen sist fordi jeg ikke følte jeg hadde fått trent skuldrene nok..

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Neimen du må slutte å tulle! Det der er sånt jeg kan finne på å gjøre og kuke til programmet fullstendig. Du må lære av mine feil! hehe .

Eksempel på A/lett-dag chins:
    La oss si at du i hangupsmaskingreien tar 8 reps med BW-11kg med stopp på bunn.
    Uke1: 4x5xBW-11
    2: 5x5xBW-11
    3: 6x5xBW-11
    4: 7x5xBW-11
    5: 4x5xBW-7
    6: 5x5xBW-7
    7: 6x5xBW-7
    8: 7x5xBW-7
    9: 4x5xBW-2
    10: 5x5xBW-2
    11: 6x5xBW-2
    12: 7x5xBW-2
    Uke13: 4rep x 5s x BW hangups
    Uke16: 7-8 x 5 x BW.

Sånn kan du gjøre volumøkningen med gradvis tilpasning av vekt.
    Når du etter 3-4 mnder da har en maxreps på ca 15 chins (8x5 evt), så kan du begynne å anse dagen som totalvolum i stedet og evt bruke en del dødvekt på tungdagen og iblant deloade den med lett nedtrekk. Jaaa!

Ble medlem
    11-2002
    I går:
    Dag 2 / Uke 2
    Knebøy (3+):
    3x52,5, 3x62,5, 10x70
    Kommentar: Programmet sa 3x53,3, 3x61,2, 3+x68,8, så må vel være fornøyd med den.

Halvmark:
    5x10x77,5kg
    Kommentar: 50 løft kjentes etterhvert jah. Program var 5x10x55%.

Pushups, maksreps 35 sek.:
    1x26-27stk.
    Kommentar: Ene drittstativet ga etter etter 15 sekunder slik at ene hånda var 10cm lavere enn andre, noe som egentlig ødela alt, men fortsatte bare med skeive pushups. Kom ut av tellinga med kødderiet, men ble i alle fall 26-27.

Ble medlem
    11-2002
    Dag 3 / Uke 2
    Militærpress med stopp(3+)
    3x32,5, 3x37,5, 11x42,5, 2x10x25
    Kommentar: Programmet sa 31,5, 36, og 40,5, så ble litt tyngre hele veien. Uansett gikk dette greit, men var bra sliten på de siste 2 settene med tullevekt.

Benkpress 1-planke, dropp til 2-planke (3 sek. stopp, pause < 30 sek.)
    3 x 4+5x55
    Kommentar: M&#229;tte styre med plankene selv s&#229; m&#229;tte sette stanga p&#229; plass mellom hver plankeskift s&#229; det ble litt tullete. Hadde pauser mellom settene p&#229; 15-20 sekund (ikke ved plankeskift, da var det s&#229; kort pause som mulig). Dette skulle vel v&#230;re en lett benke&#248;kt, men det var egentlig noks&#229; tungt.

Crunch og beinhev for litt magetrening
    3x10 for begge

Fin s&#248;ndags&#248;kt, men ble et par glass r&#248;dvin for meget i g&#229;r kjente jeg. N&#229; blir det egg og bacon til den store gullmedaljen. I g&#229;r spiste jeg en 250grams burger fra Inside med mengder av bacon og ost, den var helt fantastisk. Jeg er en feit mann i en tynn manns kropp!

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Men du trenger ikke 15-20 sek mellom seriene, da har du ikke misforst&#229;tt meg rett! Klart det ble tungt! hehe
    Jeg skrev den notisen for at du skulle f&#229; med deg at droppet fra 1 til 2 planke innen en droppserie skulle foreg&#229; s&#229; hurtig som mulig (og aller helst ved at en spotter bare legger p&#229; en ny planke slik at du ikke m&#229; racke stangen). Imponerende at du i det hele tatt klarte 30 reps uten mer enn 45 sek pause, heh.

Ble medlem
    11-2002
    Hehe, jass&#229; du, da er det kanskje ikke s&#229; rart det ble tungt nei. Trodde du mente under 30 sek pause mellom hovedseriene jeg. Jeg hadde vel 3 sekunder pause mellom plankeskiftene (hadde bare plankene liggende ved siden av og slengte de opp&#229; og l&#248;ftet av stanga igjen s&#229; fort jeg maktet), og mellom hovedseriene hadde jeg som nevnt 15-20 sek pause.

Men n&#229;r jeg skal ha s&#229; lang som 3 sek stopp p&#229; planken, skal jeg legge stanga nesten d&#248;d eller skal jeg holde stanga s&#229;vidt p&#229; planken og opprettholde spenningen i kroppen? Mao., skal jeg puste ut og slappe av i noen sekunder eller ha full spenn? F&#248;les som en liten evighet mot slutten av droppsettet med "1001..1002..1003"..

Og hva er egentlig hensikten/forskjellen p&#229; &#229; ikke ha noen stopp, 1 sek. stopp og 3 sek. stopp?

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Ingen stopp er med sprett. 1 sek stopp er &#229;penbart.. med stopp, men ikke utladet strekkrefleks. 3 sek stopp er med utladet strekkrefleks.
    P&#229; lang stopp lar du stangen ligge d&#248;d og slapper av i brystet og armene, men ikke slipp broen! Det er det verste med &#229; bytte planken selv og skynde seg voldsomt, du mister sikkert stillingen litt.. :E

Ble medlem
    11-2002
    I g&#229;r:
    Dag 4 / Uke 2
    Markl&#248;ft (3+)
    3x90, 3x100, 11x115

Kneb&#248;y lett
    10x5x50

Liggende roing lett
    8x60, 6x60, 6x60

Chins negativer
    5x1

Kommentar: Det er lagt opp til at jeg skal trene annenhver dag, men fikk s&#229; lyst &#229; trene i g&#229;r (mandag) at det fikk bare bli to dager p&#229; rad. Marken var enkel og grei. B&#248;yen ble latterlig tung etterhvert med 20-30 sek. pause mellom settene. Selve vekta var ikke tung, men ble satans sliten av &#229; sette rumpa i gulvet 50 ganger p&#229; kort tid. Liggende roing ble tullete, for her skulle jeg ta 8x3x50&#37; og hvordan jeg fikk det til &#229; bli 60 kg fatter jeg ikke, reduserte derfor repsa p&#229; de to siste seriene. Min 50% er nok mer 35-40kg, i alle fall ikke 60 kg. Samme for b&#248;y egentlig, her skulle jeg ha 50%, men det ble til 50 kg, mens min riktige 50% er 42,5 kg. Beina er gele i dag s&#229; jeg tror jeg m&#229; holde de lette &#248;velsene lette fremover. Chins var enkelt og greit, holdt igjen 3 sekunder p&#229; topp og senka meg rolig og greit ned p&#229; 7-8 sekunder.

Ellers m&#248;tte jeg kj&#230;resteparet vio og she-ra p&#229; vei ut. vio er i siste fase av konverteringen til Haukelandshallen og she-ra er tr&#248;nder.

Ble medlem
    11-2002
    Ble tydelig for meg i g&#229;r og i dag at jeg ikke har noen god b&#248;y-teknikk. Presser med t&#230;r fremfor h&#230;l og har gangsperr fra helvete fremside l&#229;r og hofteleddsb&#248;yere. Neste b&#248;y-&#248;kt blir det fullt fokus p&#229; teknikken.

Ellers skal jeg n&#229; innta mitt faste mellomm&#229;ltid mellom frokost og lunsj, YT og snus:

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Begynn &#229; st&#229; s&#229; bredt du er god for uten &#229; rakne pungen og med f&#248;ttene vendt litt utover p&#229; lett-dagen. Hvis du l&#248;fter mer slik er det ingenting i veien for &#229; g&#229; over til den m&#229;ten &#229; l&#248;fte p&#229; i en fremtidig 5-3-1-syklus.

Ble medlem
    11-2002
    Dag 1 / Uke 3
    Benkpress 1 sek. stopp (1+)
    5x57,5, 3x65, 10x72,5

Benkpress bunnstart -> dropp til kazmeyerpress
    10x3x50
    10x3x40

Pendlay
    3x8x60

Chins
    3+3+3xBW

Kommentar: Fin &#248;kt med godt selskap. Tuba ble igjen selv om han var ferdig og pirka litt p&#229; teknikken min her og der. Utover det slengte han p&#229; dungevis av skiver p&#229; stanga jeg holdt p&#229; med og l&#248;ftet mellom bare for &#229; vise at han er 14 ganger s&#229; sterk som meg. Kazmeyerpress var en fin &#248;velse for triceps. Bunnstarten var veldig veldig lett, men ble sliten av droppsettet. Skulle egentlig ta chins 5x5 med avlasting, men det var milelang k&#248; foran det apparatet s&#229; jeg tok noen vanlige..

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Dette var snodig.. ned fra 12x70 til 10x72.5 i benk? Drakk du masse heimert i g&#229;r? :s

Ble medlem
    11-2002
    Hehe, nei. Litt lite s&#248;vn og mat, mye jobbing, etc. i det siste som kanskje hadde sitt &#229; si. N&#229; skal det sies at jeg nok hadde et par reps til inne, men jeg sa meg egentlig forn&#248;yd med 10 reps og plasserte stanga. Tenkte ikke over at jeg l&#248;fta 12 reps sist og tenkte det var greit nok med 10reps n&#229;r programmet sa 1+.. Skal jeg klemme ut alt til failure hver &#248;kt p&#229; +-settet?

har 20kg biceps Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Det var ikkje for å vere ekkel at eg løftet. Men for å ta siste resten av treningen. Vi tok faktisk ikkje samme øvelse eingang. Du hadde "kamikaze press" med bunnstart, eg hadde benkpress til hals med brett grep.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    11-2002
    Skj&#248;nte det. Den &#248;velsen m&#229; v&#230;re noe av det verste &#229; feile skikkelig p&#229; om du ikke har noe/noen som sikrer, da blir man tannl&#248;s og ellers pen i utseendet.

N&#229;r skal vi beramme spisekonkurransen da Tuba?

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Kva med lørdag? Eg skal berre nokon timer på jobb på dagtid, så er eg klar til å ydmyke deg.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    jeg f&#248;ler vi trenger en poll her!!
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    11-2002
    Neinei Tuba, tatt v&#229;r st&#248;rrelse i betraktning har jeg alt &#229; vinne og du alt &#229; tape. Passer ikke f&#248;rstkommende helg, men muligens neste. Er litt reising med jobben fremover, men skal sjekke kalenderen i morra. Og nei, dette er ikke unnskyldninger, for spise skal vi, og vinne skal jeg.

Ble medlem
    11-2002
    I g&#229;r:
    Dag 2 / Uke 3
    Kneb&#248;y (1+):
    5x60, 3x65, 11x72,5

Halvmark:
    5x10x82,5 (60&#37

Pushups, maksreps 40 sek.:
    1x40

Kjapp og grei &#248;kt. Stod mye bredere og med beina pekende litt utover for &#229; tvinge meg til &#229; presse med rumpa i stedet for fremside l&#229;r, var ganske deilig egentlig, men litt uvant og tungt etterhvert. Halvmark var lett. Tok 39 pushups p&#229; 35 sekund, brukte 5 sekund p&#229; siste, var g&#229;en.

Ble medlem
    11-2002
    Dag 3 / Uke 3
    Militærpress (1+)
    5x35, 3x40, 17x42,5, 2x10x30
    Kommentar: Programmet sa 33, 38, 42 og 24, så la på litt ekstra hele veien.

Benkpress 3 sek. stopp, 1-planke -> dropp til 2-planke
    3 x 5+5x60
    Kommentar: En eller annen knøl har stjelt plankene så jeg måtte improvisere med forskjellig greier som gled og kødda det til for meg. Ble mer 0-planke som droppa til 1-planke (som gled av slik at det ble 0-planke igjen). Tok to ekstra sett fordi det ble så mye rot. Programmet sa 55kg, men det blir litt for lett.

Trapz-trening
    To øvelser for trapz jeg ikke vet hva kalles. Ene var løft til foran ansikt med kettlebell med begge hender, andre var i apparat, tror det kalles MTS Hammer Row elns.

Crunch
    3x10 i maskin

Ellers tok i dag vandreren 200ognoe i knebøy. Jeg håpte han skulle tryne, men den gang ei. For de som ikke kjenner til han skal det sies at hans knebøy er maks 10 cm ned. Han var veldig stolt etterpå.

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    hehe.. 17 reps p&#229; 1repdagen? Kanskje du begynte litt lett p&#229; milit&#230;rpress.. hehe.

Ble medlem
    11-2002
    Gjorde nok det. Jeg hadde 50 som maksverdi. 60 hadde jeg ikke sjans p&#229; da jeg testa f&#248;r programmets start, 50 greide jeg akkurat, men 55 er vel n&#230;rmeste sannheten, kanskje..

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Programmene mine virker som gull p&#229; alle andre enn meg selv. hehe.

Skal bli godt &#229; bli ferdig p&#229; tannlege..

Ble medlem
    11-2002
    Du bekymrer deg for mye mister, gj&#248;r det beste ut av hverdagen! Du lever her og n&#229;, ikke i fjor og ikke i 2012.

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    hehe, grunnen til at jeg er tr&#248;tt, deprimert, blir svakere og har sluttet &#229; dr&#248;mme om nettene er pga dette studiet, s&#229; jeg m&#229; bare belage meg p&#229; at slik blir det til jeg er ferdig. H&#229;per jeg ikke har tapt alt av b&#229;de personlighet og muskler innen den tid. Vel, men har jo alltids sommerferien.. Ikke lett &#229; f&#229; til noe n&#229;r man jobber 13-15 timer hver dag.

Ble medlem
    11-2002
    Tennis 60 min. p&#229; innend&#248;rsbane
    6-4, 1-6. Starta bra, men rakna s&#229; fullstendig. Skal sies at jeg pr&#248;vde p&#229; masse greier jeg ikke er god nok til i siste settet. Godt &#229; v&#230;re andpusten igjen, ikke bare pumpe jern. Det ble uansett jern senere p&#229; dagen:

Dag 4 / Uke 3
    Markl&#248;ft (1+)
    5x95, 3x107,5, 7x120

Kneb&#248;y lett
    10x5x50

Liggende roing lett
    10x5x50

Chins negativer
    5x1

Kommentar: F&#248;lte meg som en bajs da jeg skulle starte med marken. Lite s&#248;vn og mat og mye jobb er unnskyldningen. Fors&#248;kte uansett &#229; fokusere p&#229; teknikken og hadde 1-2 sekund stopp ved bunn hver rep. Kneb&#248;y var i dag kjempelett selv om jeg satt rumpa p&#229; gulvet hver rep. Liggende roing ble litt for lett. Chinsa gikk greit.

N&#229;r jeg tenker meg om er vel mark den eneste &#248;velsen hvor jeg hadde korrekt maksverdi, s&#229; det var ikke s&#229;&#229; ille selv om jeg er god for mer enn det der.

Ble medlem
    11-2002
    I dag ble det en tur til Fl&#248;ien i rask gange. P&#229; toppen ble det kakao og vafler. Jogg ned igjen. Fin tur.

I g&#229;r:
    Dag 1 / Uke 4
    Er jo egentlig en deloaduke n&#229;, men er ikke noe s&#230;rlig sliten, og s&#229; m&#229; jeg reise en del neste uke s&#229; blir litt lite trening da. Skal uansett pr&#248;ve &#229; holde det g&#229;ende med litt tull og t&#248;ys til ny runde.

Benkpress 1 sek. stopp
    10x40, 10x60, 8x70, 6x80, 4x85, 2x90, 2x92,5

Flatbenk med manualer
    6x3x36

Pec-deck
    8x3x89kg

Dips
    10xBW, 5x3xBW+20

Og s&#229; et par &#248;velser for &#248;vre rygg i apparat.

Benkinga gikk jo veldig bra i dag. Tydelig at teknikk har fryktelig mye &#229; si. Fikk en liten strekk i ryggen etter de siste l&#248;ftene, men den er borte i dag.
    Treningslogg

I love life because what more is there.

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Se der ja, 1RMen din er sikkert oppe i 100kg allerede.
    Det er alltid spennende og forfriskende &#229; se gjennom loggen din. N&#229;r jeg er s&#229; fittete og puslete selv og bare blir svakere s&#229; kan jeg leve gjennom deg, barnet mitt! Jeg er hun feite suggen fra texas med skj&#248;nnhetsflekk midt i trynet og utvasket permanent som tvinger sin 3 &#229;r gamle datter til &#229; gj&#248;re sexyposes p&#229; en scene. She really enjoys it!!
    Sweet.

2x92.5 var vel ikke akkurat deload dog. H&#229;per du holdt inne 1-2 rep i det minste .

Ble medlem
    11-2002
    Hehe, det er godt &#229; se at det funker det her da. Tror nok ikke jeg er p&#229; 100 kg allerede, siste reppen p&#229; 92,5 var j&#230;vla skeiv og gikk bare s&#229;vidt. Spotteren skulle til &#229; ta stanga halvveis, men jeg fikk gurgla ut et "nei!" f&#248;r jeg pressa den opp selv, f&#248;rst p&#229; venstre side og s&#229; p&#229; h&#248;yre.. Men alle l&#248;ft opp til 90kg var veldig lette og fine og jeg traff veldig godt med teknikken, det var digg!

Ikke akkurat deload mao, men kan jeg ikke bruke denne uken p&#229; &#229; finne nye 1RM-verdier?
    Treningslogg

I love life because what more is there.

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    sann 1RM= 90x1.07

+ Svar på tråd
Side 1 av 19 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.