+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Guggen starter det nye året med prolaps

Gold Member guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002

Guggen starter det nye året med prolaps

Jada,

Så har jeg fått prolaps nederst i korsryggen med dertil isiasjsmerter. Har for noen år siden hatt både en prolaps i nakken og en i ryggen.

Så nå om dagen er det forbud å trene med vekter. Får lov til å gå noen korte turer, skyte rygg og tøye gluteus.

Ellers skal jeg sitte minst mulig, og helst ligge på ryggen med bena høyt.

Ja, det er tøft psykisk for en som er vant til å trene 3 ganger i uka.

Prøver å ligge på vedlikeholdskalorier enn så lenge.

Trøstende ord og konstruktive tips tar i mot med takk

Gold Member Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Har egentlig ikke noe konstruktivt å komme med, annet enn at du får ha god bedring. Du har nok av tid igjen i livet ditt til å nå dine mål. 1 eller 2 måneder virker kanskje mye akkurat nå, men i den store sammenhengen har det forsvinnende lite betydning

Hvor lang tid trenger du for å bli frisk?

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sliter med det samme jeg også. Jeg har dog stilt diagnosen selv. Hvordan er bevegeligheten din? Stram i hamstrings og gluteus? Det, i tillegg til svake erector spinae, er nok årsaken til mine problemer. Jeg har droppet mark og tunge bøy. Kjører bare lette utfall og bøy. Prøver å tøye en del gastrocnemius, hams og glutes. Smertene er mye bedre etter bare ca en mnd uten tung belastning. Kjører alle overkroppsøvelser som normalt.
    God bedring! Ikke noe surmuling. Jeg har slitt med dette i over to år nå. Har ikke prøvd å fikse det før nå. Kanskje ikke det lureste jeg har gjort. Men men
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Banned Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av
    Ble medlem
    10-2006
    Vel velkommen til klubben. Gå bra med turer, og om du har muligheten til å ligge istedet for å sitte gjør det.
    Du får lov til å tøye gluteus? Klarer du det? Hvilke øvelser bruker du?

Gold Member guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Jada, gluteus og hamstrings er altfor korte. I alle fall hamstringsen. Har drevet og tøyet mye på dem, men sliter virkelig med å bli mykere.

Har tøyd hver dag i perioder. Har tøyd pnf 3 ganger i uka i andre perioder. Har tøyd hardt noen ganger, har tøyd inntil 2 min andre ganger. Har til og med tøyd mye dynamisk før hver økt. Med vektløftersko og bred benstilling har jeg allikevel fått en grei dybde i bøy uten krum i ryggen.

Mark er uaktuelt pga nakkeprolapsen også. Tror også jeg skal slutte helt med knebøy nå. Eventuelt bare noe veldig lett. Det får bli bulgarsk utfall og ettbeinsknebøy.

Som regel tørker vel en prolaps opp i løpet av 6-12 mnd. Regner med å kunne begynne å trene og gjøre noe med med bevegeligheten før det da.

Nå om dagen har jeg også en del vondt. Unngår å sitte, ligger med bena høyt. Puta mellom bena om natta. Sover litt dårlig.

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Jeg kan sitte ganske greit uten smerter nå. Må bare passe på å holde en liten svai i korsryggen. Gjør jeg ikke det, begynner N. Glutealis superior (L4-S1) å lage helvete etter en liten stund. Med andre ord: jeg får vondt i rævva.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Ble medlem
    12-2002
    Slik har jeg det også, jeg kjenner det imidlertid også litt lenger ned i låret, nesten helt ned til kneet.

Over the hill kevin25 er et navn kjent av alle kevin25 er et navn kjent av alle kevin25 er et navn kjent av alle kevin25 er et navn kjent av alle kevin25 er et navn kjent av alle kevin25 er et navn kjent av alle kevin25 sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    38
    Hold deg i bevegelse er mitt tips. Jeg har hatt en kjempeprolaps i korsryggen for noen år siden. Satt jeg eller lå lenge så ble det bare verre. Ble faktisk bedre av å begynne å jobbe igjen.
    Det er synd at de som virkelig vet hvordan dette landet skal styres er travelt opptatt med å kjøre taxi!

Banned Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av
    Ble medlem
    10-2006
    Jeg har bare 2-3 uker før jeg er ferdig med shiten, jeg kan marsjere som en soldat men r\blir litt småkrom i ryggen om jeg sitter i flere timer.

Ble medlem
    12-2002
    Jada, det å bevege seg anbefales.

I dag har jeg gått to rolige gåturer. Ellers er det kjedelig. Er ganske mye sosialt som blir litt merkelig når man ikke kan sitte. Kino, kafe, fest osv.

Ble medlem
    12-2002
    Heisann,

Da har jeg igjen vært hos fysio. Det ser ut til at jeg har en liten prolaps. Har fått øvelser og tøyinger jeg kan gjøre.

Jeg spurte litt om styrketrening, og ja, det går an å gjøre noe. Ting som ikke gjør vondt der og da, og unngå øvelser som gjør at jeg får vondt i etterkant.

Fikk også beskjed om å ikke kjøre tung på f.eks nedtrekk. Det er heller ikke bra å svaie i ryggen og kjøre tung benk.

Jeg har tenkt litt på å begynne å trene veldig rolig og forsiktig neste mandag. Tungt\lett er relativt. Jeg lurer litt på å begynne en deff. Skal få kjørt de fleste muskelgruppene, og begynner på 12-15RM vekter. Så får vi se hvor mye jeg får eskalert i vekter utover. Mulig jeg ikke får trent noe særlig på bakside lår, men da får jeg heller mister litt muskler der. Er jeg heldig tørker prolapsen opp i løpet av 6-12 mnd. Jeg får mer glede av å trene litt underveis, og deffe litt. Så får jeg heller miste bittelitt muskler noen steder hvis det skulle bli resultatet. Tror de kommer tilbake relativt raskt igjen. Og ja, jeg kommer nok til å eksperimentere med å kjøre litt tyngre etter hvert som ukene går. Men seff ingen knebøy eller markløft. Faktisk aldri mer.

Øvelser jeg tenker å kjøre er:
    Benk\Skråbenk(kanskje i apparat hvis benk gjør vondt)
    Nedtrekk\chins\roing med manual
    Mulig det blir noe bicepscurl\tric ext hvis det går greit
    Leggene kjører jeg en om gangen, trenger ikke mye ekstra belastning da
    Ser for meg noe utfall\ ettbeinsknebøy for låra
    Liggende sidehev for skuldre
    Enn så lenge blir det ingen korsrygg og magetrening.
    Støtteøvelser som roing til hals og YTWL får jeg prøve på.

Noen innspill?

Ble medlem
    12-2002
    Testet litt øvelser i dag

Kjenner litt i korsryggen ved mye svai i benk og skråbenk, gikk bedre med en hammer strength press maskin for brystet. Lurer på å evt kjøre benk med bena på benken og uten svai, men da vil jeg få trøbbel med skuldrene er jeg redd.

Roing uten støtte for brystet er umulig. Testa en pullovermaskin som funka ganske bra.

Vurderer pullover og brystmaskin istedenfor roing og benkpress. Forhåpentligvis varer ikke ubehagene ved prolapset så lenge, slik at jeg kan kjøre bedre øvelser snart.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.