+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: HIT trening (høy intensitet trening)

Medlem Geir is on a distinguished road Geir sin avatar
    Ble medlem
    08-2002

HIT trening (høy intensitet trening)

Heya!
    HIT trening (høy intensitet trening)

1) Knebøy - 15-20 rep
    2) Pullovers - 10 rep
    3) Stående Press - 10 rep
    4) Chins - 10 rep (henge i stang med håndf mot deg, skulderbredde.
    5) Dips - 12 rep
    6) Stang Curl - 10 rep
    7) Shrugs - 15 rep
    8 ) Markløft med rette ben - 15 rep

Ingen Benkpress siden Dips er bedere for Bryst(volum). Kan henge vekter i belte på dips og chins. Bare ett sett trenes pr øvelse (nybegynnere 2)- på en time. Tren tungt som f....du blir pokker så sliten. Gå hjem og spis og kom igjen om 3-5 dager og legg på vekter.

Om du vil ha et enda mer intensivt og bedere program (siden du kan løfte tyngre) er det dette. Blir du ikke sliten trenger du mer vekter på stanga.
    Ikke tren oftere enn hver 4 dag - det er faktisk ofte med slikt program for ellers blir du overtrent, tro meg.

1) Knebøy - 15-20 rep
    2) skulder-press bak nakken - 10 rep
    3) Markløft/Shrugs - 15 rep (varier hver gang)
    4) Chins - 10 rep (heng i stang med håndf mot deg,skulderbredde
    5) Dips - 12 rep (paralelt grep)
    6) 1/4 Situps

Det er dette jeg trener nå. Pokker til pump jeg får og fremgang.
    Mange synes dette er for hart så de gidder ikke. Hvorfor? fordi du skal kjøre deg helt ut i alle øvelsene, og må fokusere på teknikk - det er vondt, spesielt Knebøy og Markløft. Mange byggere eier jo ikke kondsisjon for slik trening. Jeg har hatt enorm fremgang med det og jeg trenger ikke bruke masse unøding tid i gymmet. Og jeg spiser veldig vanlig.

Silver Member propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen er et navn kjent av alle propellen sin avatar
    Ble medlem
    08-2002

..

jeg bruker samme prinsippet som deg når jeg trener. altså Høy Intensitets Trening. Det er helt genialt. Tror ikke det er noe bedre metode å trene på enn det 8)
    så jeg råder de som ikke har prøvd denne metoden til absolutt å prøve den, den gir GARANTERT resultater.

FOR ALL DEL: VARM SKIKKELIG GODT OPP. når du skal foreta slike tunge løft, så må du ha senene med deg når du skal løfte... ellers går det ille!
    rata tat tat

www.kalibergym.no Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Som hentet ut av HIT faqet.... 8)
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Kliss nytt medlem tynnj-tynnj is on a distinguished road
    Ble medlem
    08-2002

Hist + 4-split?

Ville det være smør på flesk å eventuellt kjøre en enkel 4 split, en dag hvile, HIT programmet som er nevnt ovenfor, 2-3 dager hvile, og så begynne på 4-splittn igjenn? Blir det for mye?

Medlem Geir is on a distinguished road Geir sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Nå skal jeg trene som følger:

Skal ta 1-2 sett på alle øvelser og trene dem hver 4/5 dag eller sjekke form/stølhet men skal ikke ta meg helt ut i begynnelsen. Forte seg sakte er det noe som heter så første måneden er komme i gang trening. Først uttpå nyåret skal jeg kjøre max.

1) Knebøy - 15-20 rep
    2) Markløft/Shrugs - 15 rep (hver annen gang)
    3) Sidehev - (i stenden for press bak nakken pga skade)
    4) Chins - 10 rep (heng i stang med håndf mot deg,skulderbredde
    5) Dips - 12 rep (paralelt grep)
    6) 1/4 Situps max

Målet er å øke 10 kg muskler. Siden jeg har trent masse før i min ungdom så skal det gå greit. Jeg veide 62 kg og gikk opp til 76 da, nå veier jeg 65. Målet mitt er å komme opp på 80 kg i vekt og at det er muskler. (da må jeg vel opp i 85 først)
    Mindre er mer!! "got it"

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Hadde vært spennende og sett hvor mye vekter du bruker...?

Repetisjonstempo??
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Platinum Member forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Geir
    Målet er å øke 10 kg muskler. Siden jeg har trent masse før i min ungdom så skal det gå greit. Jeg veide 62 kg og gikk opp til 76 da, nå veier jeg 65. Målet mitt er å komme opp på 80 kg i vekt og at det er muskler. (da må jeg vel opp i 85 først)
    Med den vekt svingningen, føler jeg at jeg trygt kan si at du vil med et godt kosthold samle masse vann og glykone slik at vekten hopper raskt opp til 75kg... så får vi se hvor mange kg muskler du legger på deg... 10kg muskler tar laaaaaang tid... men det er jo så mye annet som kommer "med" musklene (glykone mm.).... 80kg når du nok snart!

Vurderer HIT selv.. så skriv gjerne litt rapporter av og til

Bedreviteren Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    glykogen
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. DoggCrapp-trening (hovedposten)
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 14-03-07, 12:54
  2. Doggcrap-trening oversatt til norsk!
    By Oracle in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 24-10-04, 15:32
  3. HIT VS High Volume Training
    By HITFrank in forum Artikler