Så det var en del "WS4SB'ere" her, så da tenkte jeg at jeg prøver å logge her.
Presentasjon om meg:
Er selv en skinny bastard som trenger å legge på meg muskler og holde meg i god form og fordi jeg synes trening og ernæring generelt er interessant. Jeg er ca. 1,83 m høy og har hatt en normalvekt på 73-75 kg (70 kg før jeg begynte å trene).
Jeg har trent styrketrening siden videregående (5 år siden), men ble aldri til noe seriøs og strukturert trening før de siste 2 årene.
Da pleide jeg å kjøre 3-splitt (hhv. bryst, rygg og bein), men det hendte seg ofte at jeg hoppet over beinøkta og trente benk, med andre ord altfor mye fokus på pressøvelser. Etter videregående var jeg i militæret og brøt ned muskulaturen min der og spiste mye karbs. Så jeg lå og slet rundt +/- 60 kg i benkpress før jeg bestemte meg for å følge et program strukturert i 2007/2008. Da begynte jeg også skikkelig med knebøy og markløft med Rippetoe's Starting Strength (høsten 07, tror jeg).
Ellers prøvde jeg meg på det Superhero-programmet på T-Nation 20 pounds of Hollywood muscle og andre diverse bodybuilding-programmer uten noen nevneverdige resultater, sikkert pga. dårlig kosthold og progresjon.
I Vår08 kjørte en ny runde med Rippetoe's SS og økte kaloriinntaket (kanskje litt for mye). I sommer ble det litt 10x3, mye jobbing og lite mat (men nok proteiner!). I høst startet jeg først på et 5-splitt byggeprogram, men måtte finne meg noe annet fordi det tok opp altfor mye tid. Da testa jeg myo-reps og det fungerte bra og var fleksibelt (økte svært godt også!). Etter en deloadinguke, begynte jeg med WS4SB, washed-up meatheads templaten.
Progresjonen for de 3 store og kroppsvekt ligger vedlagt i PDF nederst.
Kosthold:
Mye forskjellig mat laget fra bunnen av. Kan være alt i fra kinesisk, indisk, meksikansk, italiensk og norsk. Det pleier å gå i brødskiver eller havregryn om morgenen. Lite karbs på kvelden.
Ernæring rundt trening:
- Mat ca. 1 time før eller proteinshake med karbs rett 15 min før
- Raskeproteiner/BCCA + karbs etter trening
- Etterhvert middag med masse kjøtt og grønt
Mest brukte proteinkilder: Proteinshake m/melk, karbonadedeig, kyllingfilet, laks, makrell, egg, svinefilet
Mest brukte grønnsaker: Brokkoli, løk, gulrot, blomkål
Mest brukte fettkilder: Rapsstekeolje, olivenolje, omega-3, krillolje
Mest brukte karbohydrater: Potet, basmateris, fullkornspasta
Current stats:
Kroppsvekt: ca 84 kg
Fettprosent: 16-17% (målt i juli-09)
Beste løft:
Benkpress: 3x105 kg
Knebøy: 5x110 kg
Markløft: 1x140 kg (strak-mark 6x140)

LinkBack URL
About LinkBacks