+ Svar på tråd
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 558

Tråd: Kost og treningslogg! =)

member jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

Kost og treningslogg! =)

UKE 1

Mandag: 11 km jogging - 50 min
    Tirsdag: 55 min spinning x 2 - 110 min
    Torsdag: 90 min terrengsykling
    Lørdag: 90 min terrengsykling
    Søndag: 60 min styrketrening
    rygghev i bom med 10 kg
    nedtrekk m/ bredt grep - 12 x 2
    m/ samlt grep - 12 x 2
    framtrekk (45kg) - 12 x 2
    Benkpress - 12 x 2 (20kg)
    skulderpress m/ hantler (8KG) - 12 X 2
    fronthev m/ hantler (8kg) - 12 x 2
    bicepspress m/ hantler (5kg) - 12 x 3
    fransk press m/ stang - 12 x 2
    tricepspress (18 kg) - 12 x 2
    knebøy (22kg) - 15 x 2
    utfall
    en fots knebøy - 15 x 2
    legg curl (32 kg) - 3-4 x 5
    beinpress (150 kg) - 4 x 5
    beinpress m/ en fot (60kg)
    situps
    beinhev
    planken
    planken med armehevninger
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

member jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

kondisjonen blir bedre =)

har merket en ganske god forbedring i kondsijonen i det siste! hadde 2 spinningtimer på rad i går, uten særlig problemer, og det var relativt harde timer. Mil tiden er også forbedret med nesten 3 minutter og er nå på rett under 50.

utenom treningen er ikke formen på topp, og føler meg utrolig sliten og tung i hodet. Har vært slik ganske lenge, i varierende grad. Begynner å lure på om det kan skyldes jernmangel, så tenker jeg tar en tur til legen om det ikke kommer seg snart..

mandag
    kosthold
    0900 proteinshake
    1100 havregrøt + frukt
    1300 klementiner
    1530 3 KB, yoghurt
    kakao
    18-20 TRENING
    2030 2 skiver m ost + skinke
    youghrt m musli
    2300 pære
    aktivitet
    2 timer spinning (55min x 2)

Tirsdag
    kosthold
    0945 pære + nøtt
    1015 havregrøt
    kakao
    1230 eple + te
    1500 3 knekkebrød + yoghurt
    1800 proteinshake
    2030 regner med det blir knekkebrød og yoghurt...
    akt
    45 min spinning

The blogg =)

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jeg ville strengt tatt heller holdt en knapp på at du var sliten og tung i hodet fordi du spiste for lite for å være helt ærlig....
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

hmm..

jeg har gått opp litt den siste tiden uten å se noen logisk forklaring (med mindre d er muskler), noe som gjør at jeg er litt mer restrektiv på maten.

men det er godt mulig det er for lite mat inntak som er grunner. Har slitt en del med spisevegreing før, så innbiller meg nok om at jeg spiser mer enn jeg gjør. prøver så godt jeg kan å få tilbake et normalt forhold til mat, og ønsker mest av alt å unngå tilbakefall.

ellers er matlysten ganske dårlig for tiden, og sliter litt med magen. men om du har noen forslag til hva og når jeg evt kan spise mer så tar jeg gjerne i mot råd

The blogg =)

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    se om du ikke kan få inn f.eks. laks/ørret/torsk med f.eks. stekt brokkoli og kokte linser til middag. du får omtrent ikke i deg fett i det hele tatt gjennom maten ser det ut til, så du må begynne å spise fisk, eller i det minste få i deg fettsyrer gjennom kosttilskudd...de er livsviktige!

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    oki! skal bli flinkere! spiser fisk (peppermakrell, sardiner, tunfisk) daglig på knekkebrød. spiser ofte nøtter også

The blogg =)

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    nøtter og fiskepålegg er gull

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Endelig! Denne loggen har jeg ventet på lenge.

Blir spennende å følge med på kondisdronningen!
    You ran a marathon? That's cute …

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

Onsdag 07.01

koshold
    1000 havregrøt
    kaffe mocca
    1315 eple + nøtter
    1440 1 skive m/ost + sinke
    1 kn.brød md cottage cheese
    1 yoghurt (lett yoplait)
    16-17 styrketrening
    1700 proteinshake
    1845 klementin & nøtt
    snart... enten wok med svinekjøtt, eller noe "lettere" som knekkebrød.. hva er best?? hehe

trening
    8 min spinning - oppvarming
    STYRKETRENING
    rygg
    rygghev i bom (5kg) - 15 x 2
    nedtrekk, bredt grep (18,5 kg) - 12 x 2
    nedtrekk smal grep (22,5 kg) - 15 x 1
    framtrekk (45kg) - 12 x 2
    armer, skuldre, bryst
    benkpress (20kg) - 15 x 2 (vondt i skulder..! :S)
    skulderpress med hantler (8kg) - 12 x 3
    bicepscurl (5 kg) - 15 x 4
    franskpress - 12 x 2
    dips - 15 x 2
    bein
    knebøy (25 kg) - 15 x 2
    utfall
    en fots knebøy - 15 x 2 per fot
    beinpress (150 kg) - 4 x 5
    beinpress en fot (65 kg) - 15 x 2
    mage
    situps vanlig
    planken med armhev
    benhev (1&1)
    skrå situps - sykkel

powerrow (22,5 kg) 15 x 2

The blogg =)

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    snart... enten wok med svinekjøtt, eller noe "lettere" som knekkebrød.. hva er best?? hehe
    Det ble grisemiddag, håper jeg.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    jau! det blei skikkelig "grisemiddag"
    150 g renskåret svinekjøtt og grønnsaker =)

The blogg =)

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Enig med det som blir sagt over, jeg ville prøvd å økt matinntaket. Syns og du har noen ugudelig lange treninger. Jeg leser over 30 arbeidssett på en trening. Har ikke noe imot høyvolumtrening, men dette var voldsomt.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

takk for tilbakemelding

føler det går fint med "lange" økter.. men kan jo prøve å heller dele det opp i en 2 splitt. ble frarådet å kjøre utholdenhet og styrke i samme økt, o trener utholdenhet nesten alle andre dager i uka, derfor virket det best å kjøre 1-2 dager med hard styrke.

anngående matinntak ville jeg nesten tro det er høyt nok energinivå.. regner med inntaket ligger på 2000-2300 kcal per dag, til og med på daager uten mye trening. bør ikke dte være nok ?? =)

The blogg =)

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    0945 pære + nøtt
    1015 havregrøt
    kakao
    1230 eple + te
    1500 3 knekkebrød + yoghurt
    1800 proteinshake
    2030 regner med det blir knekkebrød og yoghurt..

Nå kan det være det går med 1 liter kakao, at du spiser nugatti på knekkebrødet, eller at du slenger 80 gram protein i shaken din ellerno, men dette har jeg store problemer med å få til 2000 kcal
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Tror du at du ligger så høyt altså? Det er bare noen hundre kalorier under hva jeg spiser daglig så om det stemmer så er det mer en nok ja.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

hmm...

det er meget mulig jeg "overdriver" når jeg teller kalorier og innbiller meg at eg får i meg mer enn jeg egentlig gjør..

havregrøt - 300
    kaffe mocca - 150-200
    eple + nøtter 250
    1 skive m/ost + sinke 150
    1 kn.brød md cottage cheese 100
    1 yoghurt m musli (lett yoplait) 150
    proteinshake 100
    2x klementin & nøtt 250
    svinewok (150 g kjøtt, ovlivenolje) + 400

noe slikt?? og hvor mye kalorier trenger en egentlig?? har alltid tenkt rundt 2000 på en vanlig dag, og oppmot 2500 ved mer trening.. som f.eks lang sykkeltur..

The blogg =)

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    tar du noe kosttilskudd ved siden av? omega-3 osv?

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

kosttilskudd

tar ikke noe jevnlig nei.
    har omega 3 tabellet med noen vitaminer stående men glemmer å ta dem! tenker jeg bør begynne å ta dem jevnlig å få det som en vane =)

The blogg =)

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    jepp...det er nok ikke så dumt.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

føler med bedre!

har lenge følt meg små sjuk og vært tung i hode, og tett i nese og bihuler. Begynner endelig å føle meg bedre og mer opplagt. Har også prøvd å spise litt merr enn jeg har de siste ukene, og føler meg faktisk ganske mye bedre

trening denne uka:
    Mandag: 2 timer spinning, 1800-1900
    Tirsdag: 45 min spinning, kl 1700
    Onsdag: 80 min styrketrening
    Torsdag: 75 min spinning, kl 0700
    Fredag: 60 min krønsj, 20 min styrke

Trening i dag!
    60 min spinning, kl 10-11
    7,5 min oppvarming
    Bakke 1: 7,5 min (stå/sitt)
    "pause": 1,5 min
    Bakke 2: 9 min:4 sitte/stå, 5 min tung jobbing vs spurter
    "pause": 2,5 min
    Bakke 3: 8,8 min: sitte/stå, høyt tempo
    pause: 2,3 min
    Bakke 4:8,25 min - 4 min sitt: 20 sec spurt, 40 sec pause x 4
    - 4 min stå: 20 sec spurt, 40 sec pause x 4
    pause: 2 min
    Bakke 5: 3,5 min: 4 takter ståing, 4 takter sitting, høyt tempo
    10 min nedkjøring + tøying

15 min balansetrening (kjernemusk - rygg & mage)

mat i dag
    0900 yoghurt med musli + pære
    kaffi
    1100 proteinshake (etter trening)
    1300 polarbrød (extreme) med tunfisk og grønnsaker + eple
    1500 sjokolademelk + håndfull nøtter
    1700 3 knekkebrød: ost og skinnke, cottage cheese
    yoghurt med musli2

usikker på resten av kvelden.. regner med polarbrød med tunfisk og frukt til kvelds!
    kanskje litt mørk sjokolade i kveld.... får se hva det blir!!

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

Søndag

FOOOOD
    Søndag:
    1040 eple 100
    1145 havregrøt + nøtter 500
    pære 100
    1500 3 knekkebrød med fisk, ost, skinke + yoghurt 500
    1830 yoghurt med havre + melk 200
    1940 polarbrød (extreme) med lettmargarin, grønnsaker og tunfisk (i vann)

Trening i dag!
    50 min krønsj styrke (bodypump-aktig trening)
    50 min krønsj move

søndag er vanligvis sykkeldag for meg, men det er ekstremt med regn og vind, og da gadd jeg rett og slett ikke. ikke fristende i det hele tatt

anngående styrke vurderer jeg å dele det opp i et 2 split program, og redusere litt på øvelsene, og heller trene oftere. Har fått en del kommentarer om at det jeg gjør noe kan være litt vel i meste laget til en økt. Såp da blir det to split! tenker jeg deler det opp ca slik:

del1: bryst, armer, skuldre, mage
    benkpress 3x15
    skulderpress med hantler 2 x 12
    stående roing (delta musk.) 3 x 12
    biceps curl med hantler 3 x 15 (veksle mellom rette, skrå)
    franskpress 2 x 15
    dips fra benk 1-2 x 15
    + div. mageøvelser (benhev, planke, planke med armhevinger, side-planke, hofteløft osv)

del 2: ben og rygg
    Rygghev i bom 2 x15
    nedtrekk med bredt grep 2 x 12
    nedtrekk med smalt grep 2 x 12
    roing (sittende) 3 x 12
    knebøt uten vekter 20 pr fot
    knebøy m/ vektstang 2 x 15
    beinpress, 150 kg - 4x5 (maks)
    beinpress, en fot om gangen, 60-70 kg, 12 x 2 pr fot
    legghev

usiker på om jeg bør trene både knebøy og beeinpress i samme økt, eller oom jeg bør trene det annehver gang. noen innspill??

The blogg =)

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    tar ikke noe jevnlig nei.
    har omega 3 tabellet med noen vitaminer stående men glemmer å ta dem! tenker jeg bør begynne å ta dem jevnlig å få det som en vane =)
    Har du noen gode argument for å ikke ta dem jevnlig?

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    hehe! nei, absolutt ingen god grunn i det hele tatt! tok dem jevnlig med frokosten før, men så var jeg på ferie, kom ut av rutinene, og kom aldri på å ta dem etter jeg kom hjem. står ganske bortgjemt sammen med salt, pepper og kanel i vinduskarmen!

men har tatt dem hver dag nå de siste dagene! gjelder bare å huske på det slik det blir en rutine =)

The blogg =)

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Hva med å droppe beinpress, og legge inn markløft? En fullverdig bein- og ryggøvelse på bein- og ryggdagen.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    ja, god ide!
    men er ikke helt 100% sikker på teknikken.. :S

The blogg =)

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Du finner nok noen som kan vise deg teknikken. Det skal ikke være den verste øvelsen å lære.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

trening denne uka

'trening så langt denne uka
    mandag: 2 timer spinning
    tirsdag: 45 min spinning
    Onsdag:
    30 min styrke
    benkpress - 3 x 12
    skulderpress - 2 x 12
    sidehev - 3 x 12
    fronthev - 2 x 12
    dips fra benk 2 x 15
    biceps curl med hantler 3 x 12
    franskpress 2 x 12
    + div mageøvelser
    sykling
    2 timer, 1 time i terreng (sørmarka)
    1 time langs vei (rundt harfsfjord)

mat i dag

1000 1 kn.brød med cottage cheese + rugbrød med ost & skinke (300)
    frukt (100)
    12-1230 styrke
    1310 havregrøt + nøtter (500)
    1415-1630 SYKLING
    1630 yoghurt + nøtter (300)
    1730 40 g fullkornpasta + 150g renskåret svinekjøtt+grønnsaker (500)
    en stor kopp kakao (200)

kanskje noe kveldsmagt senere, men føler jeg har spist nok i dag.. kanskje merr enn nødvendig, mn enormt sulten i dag !! ;S

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

resten av uka =)

trening
    torsdag: 55 min morgen spinning
    fredag:60 min krønsj
    lørdag:første treningsfrie dag på ganske lenge
    søndag: 45 min styrke + 50 min krønsj move
    styrke søndag
    ble litt eksperimentelt i dag, for å teste litt hvordan jeg skal trene stykre framover. skal dele opp treningen i 2 splitt. ben og rygg en dag, bryst, skulder, armer og mage en annen dag.

rygghev i bom: 3 x 15, + 5 kg siste sett
    netrekk, bredt grep: 2 x 12 - 18,5 kg, 22.5 kg
    nedtrekk smalt grep: 2 x 12 - 27,5 kg
    power row: 2 x 12 - 22.5 kg
    hantelrow: 2 x 12 per side - 5 kg
    markløft: 3 x 12 - 22,5 kg
    knebøy 5 x 5 - 45 kg
    beinpress med en fot 5x5 - 75 kg
    leg extension 5 x5 - 27 kg, 31.5,31.5, 36,36
    legcurl 5 x 2 - 27 kg

følte det gikk greit men kommer til å fjerne 1 eller 2 av ryggøvelsene, og enten kjøre knebøy eller beinpress, ikke begge i samme økt (tror jeg). slet md legcurl. Fikk en følelse av at d kom "strøm" gjennom leggen.. fran ankelen tilkneet. ikk vondt, men rart, og ubehagelig..så ga meg da..noen som vet hva ddette kan skyldes ?? får også sykt vondt i lårene på framsiden,, akkurat som om musklene blir most mot benken når jeg tar i :S

Kosthold i dag
    klementin + eple
    1130 havregrøt
    kaffe mocca
    1515 2 skiver + yoghurt
    1820 tørket frukt + eple
    klemnentin + melk

snart noe kveldsmat..vurderer pasta + tunfisk. mn har sykt dårlig matlyst.. :S

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

ny dag

trenign i dag
    spinning 55 min x 2
    totalt 8 bakker a la 7- 9 min
    totalt 15 min oppvarming
    ned kjøring + uttøying
    + noen enkle styrkeøvelser - hadde veiledningstime for en vedrift, var med på deler av timen =)

kosthold i dag
    1030 eple + havregrøt
    1300 kakao + nøtter
    1430 pasta + tunfisk +grønnsakerr
    1700 yoghurt med musli + knekkebrød
    spinning!
    håndfull tørket frukt
    2100 3 knekkebrød + yoghurt
    frukt

The blogg =)

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    2 spinningøkter a. 55min ?

Bra kosthold
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    er spinninginstruktør..så på mandagene er det to slike økter =)
    en i morgen, men kun 45 min, og en torsdag på 55.

kostholdet er greit det, men føler jeg spiser så mye mer enn alle rundt meg, litt redd for å legge på meg, men er for sulten til å droppe mat! hehe

The blogg =)

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Med så mange spinningøkter og styrkeøkter blir man jo sabla sulten , sålenge vekta ikke spretter opp så er det vel ikke noe farlig , man blir jo ikke feit på 1-2-3 sålenge man følger med
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

tirsdag!

først: wow.. det var uvandt å se den nye "layouten" for siden, trodde først jeg var kommet feil.

trening i dag
    1200-1240: 7 km jogging - rolig joggetur, få vekk stress og rastløshet, hjalp litt mot di "sure" beina også =)
    1700-1750: 45 min spinning (hard!)

mat i dag
    0900 eple
    1000 havregrøt
    kaffe mocca
    1315 yoghurt + pære
    nøtter
    1500 40 g (rå) fullkronspasta + tunfisk + squash, løk,tomater
    1800 lett yoghurt (yoplait) + ananas (1 boks hermetisk)

kveldsmat blir i 8-9 tiden. tenker det blir knekkebrød med makrell og evt yoghurt eller frukt

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

onsdag!

lite søvn og pyton vær (og da snakker vi PYTON!! hagel, vind, regn) gjore at jeg droppa terrengsyklinga i dag. Bler heller en svært lat dag med litt husarbeid og lite annet. Kun en kort økt på treningsstudio

trening i dag
    1640 - 1740: krønsj high
    50 min kondisjonstrenig
    1750 - 1820: styrke
    benkpress - 3 x 12
    skulderpress - 2 x 12
    stående roing - 2 x 12
    franskpress - 2 x 12
    dips fra benk 2 x 15
    bicepscurl 3 x 12
    sidehev/fronthev med strikk - 20 x 3 (skulderskade!)

mat i dag
    0900 ananas + nøtter
    1000 havregrøt
    kaffemocca
    1430 3 knekkebrød + yoghurt
    1730 vingummi
    1900 pære + yoghurt

kveldsmat om en times tid blir nok brødmat med makrell!

The blogg =)

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    hmm...mulig jeg tar feil, men er ikke dips fra benk mye kjipere for skuldrene enn vanlige dips? siden du skriver at du har skulderskade lenger ned kan det kanskje være lurt å bytte.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    godt mulig, men jeg er nok ikke sterk nok! når jegg bruker benken har jeg såå vidt hælene i golvet, noe som gjør det litt lettere.

Problemet med skulderen oppstår når jeg fører hendene ut fra siden av kroppen.. går helt fint med dips, da skulderen er ganske passiv =)

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

magetrøbbel ? :S

trening i dag: 55 min morgen spinning 0700- 0800

mati dag
    0630 yoghurt + knekkebrød
    0830 eple
    1000 havregrøt
    1300 kaffemocca + knekkebrød (uten pålegg)
    1500 3 knekkebrød (1 ost, 2 fisk) + yoghurt
    4 ruter mørk sjokolade

jobber fram til 8, regner med eg får tid til et mellommåltid (herm. ananas, eller yoghurt) og s en lett kvelds når jeg kommer hjem

sliter med magen. Har hatt problemer av og på i over to uker nå. noen dager går det helt fint, mens andre dager er magen helt på tryne. I dag gikk det greitt med frokost, men etter å ha spist knekkebrød og yogurt begynte det å komme opp igjen :S har ikke brekninger eller noe slikt, mer som om det bare renner ut av kjeften på meg.. :S har skjedd en god del ganger før. forstår ikke hva som gjør det. trodde ikke det var et såpass stort måltid at det er det som er grunnen, blir jo heller ikke overmett.. men ganske frustrerende.. noen andre som har vært bort noe lignende?? er eller i grei form, litt sliten de sistte 2 dagene, så skal ta det litt roligere med treningen i helga, se om det hjelper.

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

update

trening fredag
    ble litt "rotete" trening, fikk d[rligere tid en jeg trodde. Ble en kort styrkøkt for ryggen, men merka at jeg ikke var helt i form til løfting, så tok heller en lang omvei hjem og fikk en liten sykkeltur
    styrke
    rygghev i bom 3 x 15
    hantel "kast" 3 x 12
    nedtrekk bred 2 x 12
    markløft 3 x 12
    good morning 2 x12
    catslide - kjørte kun i ca 5-6 minutt for å teste konseptet, gleder meg til å begynne skikkelig med det!
    sykling ca en time i terreng

mat fredag
    0830 eple
    1000havregrøt
    1320 knekkebrød m smør
    1400 pasta med tunfisk
    2 ruter mørk sjokolade
    1745 ½ rundstk, appelsin, lett yoghurt
    1930 nutrilett + liten kinder sjokolade
    2230 1 knekkebrød mws oat og skinke + ananas

trening lørdag: 60 min spinning
    8 min oppvarming
    4 lange bakker a la 7 - 9 min + en kort "avslutningsbakke" på 4 min
    1-2 min "pause" mellom hver bakke
    nedkjøring + uttøying

mat i dag (så langt)
    0845 lettyohgurt med musli + 1 skive med smøreost
    1130 eple + melk
    1300 50 g havregrøt med ekstra lett melk + 1 ss usukret syltetøy

blir sansynligvis tunfisk og pasta/brød senere, med mindre vi skal ut og spise sushi =)
    grei form i dag, mye mer opplagt enn i går, til tross for at jeg sto tidlig opp. røttheten tar me kanskje igjen senere, får se.

god helg

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

Søndag, fri og fint vær!!

ble sen kveld i går. var på besøk hos en venn fram til halv 2. fikk sovt greit, og sto opp i 10 tiden. første jeg la merke til da jeg våkna var en knall blå himmel gjennom takvinduet. første tanken i hodet mitt, var jo da at nå må jeg sykle!
    fikk meg en god tur, og håper oppholdsværet holder seg

mat i dag
    eple
    1100 havregrøt
    sykling 1230-1530)
    1400 banan
    1545 1 (liten) skive + yoghurt
    3 stk vingummi + 3 sjokoladerute3
    1645 50g pasta, tunfisk, grønt

trening i dag - sykling MTB
    1 time i terreng, høy intensitet - naturlig intervell (sørmarka)
    2 timer langs vei: ullandhaug - hinna - sola - tjelta - mot klepp, kjørte meg litt vill, men omsider tilbake til sola sentrum - stavanger

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

en oppdatering

trening
    mandag: 2 timer spinning (2 x 55 min)
    - 7 min oppvarming, 3 bakker a la 8 min, 1 bakke på 11 min + nedkjrøing
    tirsdag: 45 min spinning
    - 6 min oppvarming, 2 bakker på 8 min, 8 min med 20 sec spurt + 30 sec pause, 5 min tung tråkking + maks jobbing, 5 min nedtrapping
    onsdag
    styrke 1200 - 1240
    benkpress 3 x 12
    skulderpress med hantler 2 x 12
    sidehev + fronthev med skuld (ørten reps, skulderskade)
    bicepscurl 3 x 12
    franskpress 3 x 12
    dips fra benk - 25 stk
    div mageøvelser
    kardio 70 min
    5 min gange
    10 min rolig jogging (flatt terreng)
    40 min hardere jogging i terreng (grus stier, mye opp og ned, natrulig intervall, samme fart oppover som ned og fram)
    10 min rolig jogging

mat i dag
    0830 eple + håndfull nøtter
    1000 havregrøt (50g gryn + 3 dl skummet melk)
    1300 3 dl skummetmelk + pære
    kaffemocca
    1430 3 knekkebrød med makrell, leverpostei, skinke&lett ost
    yoghurt med musli
    1800 lettyoghurt med 1 - 2 ss cottage cheese

blir noe kveldsmat om en times tid, sannsynligvis brødmat med fisk..

The blogg =)

Now with added cuteness Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    26
    Hvordan føler du det har gått med treninga? Kjenner du/ser du noen forbedring? Vil jo tro at kondisjonen er på god vei
    Har blitt faen så positiv at det er kvalmt

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stoffer Vis post
    Hvordan føler du det har gått med treninga? Kjenner du/ser du noen forbedring? Vil jo tro at kondisjonen er på god vei
    pulsklokka mi er ødelagt, så får ikke brukt den under treningsøktene.. gleder meg til den funker igjen så jeg kan følge bedre me på pulsen og trene mer spesifikt..

men jeg tror og føler det går framover =) Trodde jogginga i dag skulle bli hardere enn den var, pga terrenget, mye opp og ned, og har kun gått den løypa før. Men det gikk overraskende bra. kunne fint løpt lengre og hadde det ikke vært for at leggene verket mot slutten.

merker også framgang på spinningsykkelen. blir lettere for hver gang, til tross for at jeg tar hardt i. samme med utesykling =) så føler virkelig kondissen kommer seg. er nok ikke i superform sammenliknet med de fleste her, men føler alikevell det går framover.. tok hvilepulsen om morgenen, da lå den på rett under 50 =)

må jobbe mer med kostholdet tror jeg, blir litt for lite variasjon. går for d meste i havregrøt, frukt, yoghurt og knekkebrød. sliter som sagt en god del med magen, og opplever enda at maten "renner opp igjen" etter måltid.. skjedde etter middag mandag , og etter lunsj i går.. forstår ikke hva det er, men magen er virkelig ikke som den skal, så er til tider "redd" for å spise, men samtidig ønsker jeg jo framgang i treninga, så må jo spise noe. mistet også en nær vennine i helga, noe som gjør at energien, humøret og matlysten er som en berg og dalbane fortiden.

The blogg =)

Now with added cuteness Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer er et navn kjent av alle Stoffer sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    26
    Uff da. Kondolerer

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

Update

Hvilepuls i morges: 48 (tatt med pulsklokke)

trening di siste dagene
    torsdag:
    kardio - 35 min morgen spinning (lite søvn, gjorde det til en ganske halvhjerta økt, så tok noen intervaller og ga meg relativt tidlig)
    styrke - bein og rygg
    rygghev i bom 3 x 15: 5 kg vektskive
    hantelkast - 2 x 12 per side, 7,5 kg
    markløft - 3 x 12, 22.5 kg
    nedtrekk bredt grep, 3 x 12, 22,5 kg
    knebøy 5 x 5, 50 kg
    beinpress 1 fot - 5 x 5 per for, 75 kg
    + balanse/core trening for rygg og mage

*økt fra 60 til 75 kg på enfots beinpress
    *økt fra 150 - 175 kg 1 rm i beinpress

fredag: 75 min krønsj mix (utholdenhet + 15 min lett styrke)

lørdag: 60 min spinning - høy intensitet!
    4 lange bakker på ca 8 min + 1 kort bakke på 4
    pauser på 1-2 min
    oppvarming 7-8 min
    nedkjøring 8 min

mat så langt i dag
    0830: 1 skive med smør + skinke
    lett yoghurt med musli
    1100 melk + hååndfull nøtter
    1230 havregrøt (50g gryn), 3 dl ekstra melk, 1 ts lett syytletøy
    kaffemocca

ganske mye mat allerede i dag.. men har spist utrolig dårlig di siste 2-3 dagene, og kasta opp etter minst ett måltid.. i dag føles magen endelig bedre enn på lenge, og jeg har vært ekstremt sulten og ikke minst tørst hele dagen.
    håper virkelig magen roer seg snart. skal prøve gi kroppen litt hvile, istedenfor å gi meg ut på lanngtur i det fine (men kalde!) været.. prøver heller være litt sosial, og tar meg en roligere gåtur.
    god helg!! =)

The blogg =)

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    26
    Det med magen kan jo være at du spiser noe du ikke tåler?

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

mage

Sitat Opprinnelig skrevet av Stoffer Vis post
    Det med magen kan jo være at du spiser noe du ikke tåler?
    ja.. det er det jeg også tror. men finner ikke ut av hva det kan vært. Har prøvd å kutte ut alt med melk/laktose fordi jeg hadde laktoseallergi som liten, men ingen bedring. Kutta og ut brød/gluten uten resultater. Kutta og ut sukker og nøtter. har tatt matallergi prøver før pga mageproblemer menaldri funnet noe. Så jeg aner ikke hva det er, men det har vært skikkelig ille den siste tiden.
    Legen min tror jo bare jeg har bulimi og vil henvise meg til psykolog, idiot. skal til gastroskopi, men ikke før om 5 uker..

The blogg =)

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    I stedet for å kutte ut visse matvarer, kan du prøve å basere kostholdet ditt på ingredienser du vet du tåler, for deretter å legge til én og én matvare. På et eller annet tidspunkt bør du kunne finne ut hva du ikke takler ... ?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

Red face ..

takk for rådet =) får prøve på det!
    finner forhåpentligvis ut av det snart

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

prøver meg på bildeopplasting

Mange laster opp bilde, og flere sier det hjelper som motivasjon.
    Målet mitt med trening er først og fremst å forbedre kondisjonen.

I tillegg ønsker jeg (som de fleste andre?) også en strammere og mer definert kropp, så derfor legger jeg ut noen bilder.. og så kan jeg forhåpentligvis se framgang etter en stund, litt mindre lovehandles og mer markerte muskler (ikke bodybuilder aktig, men u know, stram ihvertfall!)
    Vedlagte bilder

The blogg =)

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    og tror ikke jeg vil ligge ut flere bilder uten å få klipt vekk rumoe osv.,. hehe
    jodda...det vil du
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

+ Svar på tråd
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.