NB! Dette er også postet i presentasjonsdelen av forumet. Ok, til business:
Etter altfor mange kommentarer om at jeg er "tynn" fra damer, besteforeldre og andre frittalende mennesker, tok jeg i fjor høst en beslutning om å gå opp i vekt.
Tidligere drev jeg med jogging, breaking og fotball, og trente noe styrke ved siden av. Dette, samt en heftig forbrenning, har nok vært blant årsakene til kombinasjonen min av 180 cm høyde og 66 kg kroppsvekt. Nå kjører jeg imidlertid fullt ut på styrke, og gjør minimalt av annen aktivitet for ikke å ødelegge for vektøkningen.
Mål
1. delmål: Komme opp i 80 kg kroppsmasse (fra nå til utgangen av desember 2010)
2. delmål: Ha en proporsjonal muskelsammensetning (fra nå til utgangen av des. 2010)
3. delmål: Trimme vekk fett, slik at jeg begrenser "magen" (fra jan 2011 til juni 2011)
Gjennomføring
1.delmål: Etter å ha stagnert på 72,5 kg har jeg nå bestilt gainerpulver. Skal spise dette flere ganger per dag for å sikre nok inntak. Har også bestilt kreatin, som skal hjelpe på muskelbyggingen.
2. delmål: Poste bilder av kroppen her og få kommentarer og forhåpentligvis tips til øvelser. Dette kommer.
3. delmål: Dette er ikke aktuelt før jeg har nådd 80 kg, og jeg holder meg derfor unna overdreven fettforbrennende trening inntil vektpilen bikker over dette tallet.
Motivasjon
Å få et mest mulig attraktivt kroppsbilde og bli en mer allsidig mosjonist. Jeg er singel, men har ambisjoner utover middelmådige damer. Enklere å få til dette med en attraktiv kropp.
Resultater
I november veide jeg 66 kilo, i slutten av mars er jeg oppe i 72,5 kg (på full mage). Får høre at jeg ser kraftigere ut, men fortsatt at jeg er "tynn".
Øvelsene jeg har gjort
5x5 sumoløft (utvikling: des.09: 60kg, mars.10: 110kg)
5x5 benkpress (utvikling: des.09: 60kg, mars.10: 70kg)
5x5 roing (utvikling: des.09: 60kg, mars.10: 80kg)
5x5 knebøy (utvikling: des.09: 60kg, mars.10:90kg)
I det siste har jeg også gjort noen bicepscurls og dips, men dette har vært sporadisk i forhold til de fire jerneøvelsene jeg har fokusert på (over).
Jeg vil gjerne ha kommentarer på øvelsene jeg tar og planen jeg har lagt.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat