+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: Marte`s treningslogg anno 2012

Kliss nytt medlem martemor is on a distinguished road
    Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23

Marte`s treningslogg anno 2012

Oppstart 02.01.12

Idag er første dag på mitt nye treningsprogram, noe som var veldig gøy og tungt.
    Venter på en kostholdssplan som jeg skal starte opp med så fort jeg får den. Men underveis så prøver jeg å få i meg et daglig kosthold som vil inneholde mest av protein, deretter karbohydrater og ganske lite fett. I mens tar jeg i gledelig i mot tips nyttig mat i forhold til mest effekt ut av trening og få lavere fettprosent!

Treningsprogrammet mitt består av 2 deler og 3 styrketreninger per uke. I tillegg spiller jeg innebandy og får en del utholdenhetstrening der.

Styrkeprogram Del 1 - Bryst, rygg og mage:

1. Oppvarming 10min
    2. Benkpress 1 set x 20 reps - 1 set x 15 reps - 1 set x 10 reps
    3. Stående kryssdrag 3 sets x 10 reps
    4. Liggende brystpress 1 set x 20 reps - 1 set x 15 reps - 1 set x 10 reps
    5. Nedtrekk bak 3 sets x 20 reps
    6. Nedtrekk med spesialhåndtak 20 sets x 2 reps - 12 sets x 1 rep
    7. Sittende roing 3 sets x 12 reps
    8. Liggende bekkenhev 3 sets x 20 reps
    9. Situps på ball 3 sets x 20 reps
    10. Kneløft på ball 3 sets x 12 reps
    11. Kardio ca. 20 min

Styrkeprogram Del 2 - Lår, rumpe, biceps, skuldre og triceps:

1. Oppvarming 10 min
    2. Knebøy 1 set x 12 reps - 1 set x 10 reps - 1 set x 8 reps
    3. Rygghev 3 sets x 12 reps
    4. Bakside lår/lårcurl 3 sets x 12 reps
    5. Skråsittende benpress 3 sets x 20 reps
    6. Liakov m/ hantel 3 sets x 20 reps
    7. Sittende hantelpress 3 sets x 10 reps
    8. Sittende hantelcurl 1 set x 12 reps - 1 set x 10 reps - 1 set x 8 reps
    9. Dips m/støtte 1 set x 12 reps - 1 set x 10 reps - 1 set x 8 reps
    10. Triceps press m/stang 3 sets x 8 reps
    11. Kardio ca 20 min

Startvekt: 70 kg
    Midjemål: 88 cm

Mål på lang sikt er å redusere midjemål en del og ønskelig vekt 58 - 62 kg Ønsker å være fornøyd med kropp og at selvtillit blir bedre!

Wish me luck!!

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Logg dag 1:

- Benkpress 20 reps x 20kg -15 x 25 kg - 10 x 25 kg
    - Stående kryssdrag 10 x 15kg
    - Liggende brystpress 20 x 6 kg - 15 x 6 kg - 10 x 8 kg
    - Nedtrekk bak 20 x 15 kg - 20 x 15 kg - 20 x 20 kg
    - Nedtrekk med spesialhåndtak 20 x 15 kg - 20 x 20 kg - 12 x 20 kg
    - Sittende roing 10 x 15 kg - 10 x 20 kg - 10 x 20 kg

har 20kg biceps Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Lett og fint.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Startbilde av meg:

mateeee.jpg

Its the true...og skal i løpet av noen forhåpentligvis noen mnd bli mye bedre!

Gleder meg til å endelig ta tak !

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Ikke det verste utgangspunktet jeg har sett. Holder du koken burde du se resultater til sommeren Hvor trener du?
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Hva er tanken bak det høye repsantallet?
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Ikke det verste utgangspunktet jeg har sett. Holder du koken burde du se resultater til sommeren Hvor trener du?
    Trener i Trondheim på skolen til typen. Styrkerommet for meg selv er deilig
    Ja, håper virkelig jeg klarer det nå! Litt vanskeligere å lure seg unna ved å oppdatere på forum, nytt for meg dette. Men er jo helt genialt

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Hva er tanken bak det høye repsantallet?
    Er ikke jeg som hatt satt det opp. Har en venninne som er fysoterapeut og veldig styrkeinteressert som ordnet til meg.
    Men jeg tar gledelig i mot innspill på ting og tang?

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Er ikke akkurat så mange som anbefaler å hovedsaklig ligge så høyt i repsantall, bare derfor. Var også fryktelig stort volum for en nybegynner.

Hva med benk/bøy/mark/ chins? Trener hele kroppen med de øvelsene.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Er ikke akkurat så mange som anbefaler å hovedsaklig ligge så høyt i repsantall, bare derfor. Var også fryktelig stort volum for en nybegynner.

Hva med benk/bøy/mark/ chins? Trener hele kroppen med de øvelsene.
    Hadde et nybegynner program før jul. Så har på en måte grunnlaget der. Benk og bøy har jeg på del 2 som jeg skal trene i morra. Markløft måtte jeg kutte ut, grunn jeg har prøvd i flere mnd, sett på videor osv. Fikk vondt i korsryggen. Aldri fått noen ordentlig veiledning på det, så den sliter jeg skikkelig med. Kuttet ut å tok noe alternativt istede. Vet det er en veldig god øvelse, men velger heller "safe" og ta noe annet Chins det veit jeg ikke, må høre med ho :P

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Slenger med nok et bilde!

faf.jpg

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Uke 1 økt 2:

Treningsprogram del 2:

2. Knebøy 40 kg - 45 kg - 45 kg
    3. Rygghev med 10 kg 3 x 12
    4. Bakside lår/legcurl 15 kg - 10 kg - 15 kg
    5. Skråsittende benpress 110 kg x 3 sets
    6. Liakov m/ hantel 4 kg - 6 kg - 6 kg
    7. Sittende hantelpress 8 kg x 3 sets
    8. Sittende hantelcurl 6 kg - 8 kg - 8 kg
    9. Dips m/støtte 36,5 kg støtte
    10. Triceps press m/stang 15 kg - 17,5 kg - 17,5 kg

Idag var det helt grusomt å trene, oppe klokka 7 for å få i gang de faste rutinene. Ingenting er som å være ferdig trena kl halv 10 om morran. Men idag var alt bare et ork. Den første uka er vel alltid værst?? Håper flere føler det samma! Satser på at treningsmotivasjonen kommer seg ordentlig på banen snart...i miss it!!

Must be an emergency! Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Det blir absolutt lettere etter hvert. Ikke vær redd for å løfte litt lettere enn du er i stand til i starten. Når kroppen ikke er vant til å trene på den måten bruker den lang tid på å hente seg inn igjen som kan gå utover nesten økt.

Hvor lenge skal du trene med dette programmet?

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vrimmel Vis post
    Det blir absolutt lettere etter hvert. Ikke vær redd for å løfte litt lettere enn du er i stand til i starten. Når kroppen ikke er vant til å trene på den måten bruker den lang tid på å hente seg inn igjen som kan gå utover nesten økt.

Hvor lenge skal du trene med dette programmet?
    Aah skjønner!
    Vet du det aner jeg faktisk ikke. Hva er vanlig lengde på et treningsprogram?
    Ble veldig usikker i går også når McBain kommenterte dette med antall reps. Alt av tips til hvor mange reps og andre type øvelser som er best tar jeg i mot med stor takk! Jeg ønsker det som er mest effektivt i forhold til lavere fettprosent og som strammer opp :P Og jeg er veldig glad i muskler på jenter da, det er fint! Så litt synlig selv på egen kropp er ikke feil

Must be an emergency! Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Lengden av treningsprogram varierer. Det finnes en del "designerprogrammer" som har en fast lengde, vanligvis mellom 4-13 uker.

Hva du bør ha i repantall varierer avhengig av hva du ønsker å trene. Høyt antall repetisjoner er vanligere for bodybuilderprogrammer som trener for å få store muskler, mens de som trener for å øke sin maksimale styrke i en repetisjon trener heller med ganske få repetisjoner. Merk at uansett hva du skal trene for så er det lurt å regelmessig variere antall reps og vekt. Dersom du trener det samme over lang tid vil du stagnere.

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Jaokei!
    Jeg blir ganske fort lei, så prøver å bytte på programmet etter ikke altfor lang tid
    Takk for info!

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Mål for morrada`n:

- Enten ut på morgenkardio
    - Eller skitur

Nå må jeg begynne å komme meg ut!!!

Navn:		last ned.jpg
Visninger:	101
Størrelse:	4,0 KB

Bilde fra dagens økt...trøtt i tryne og støl

God natt!

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Medlem Ivi is a jewel in the rough Ivi is a jewel in the rough Ivi sin avatar
    Ble medlem
    01-2012
    Hvordan går det?
    You say banana, I say potato.

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ivi Vis post
    Hvordan går det?
    Joda, går veldig bra! Bare vært veldig dårlig på å notere her inne.
    Styrketreningen går det framover med, men vekta står regelrett stille.
    Mens på en måte er jeg fornøyd med forandringene på kroppen forde. Er vel kanskje kroppen som blir strammere?

member jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av martemor Vis post
    Joda, går veldig bra! Bare vært veldig dårlig på å notere her inne.
    Styrketreningen går det framover med, men vekta står regelrett stille.
    Mens på en måte er jeg fornøyd med forandringene på kroppen forde. Er vel kanskje kroppen som blir strammere?
    Husk at vekten ikke alltid viser hva som skjer i kroppen, så fint å se at du til tross for den ser framgang selv. Stol på det du ser, det er viktig!!

Hvis du trener mer nå enn før er det ikke så rart om vekten ikke faller med en gang. Det er forskjellig hvordan folk reagerer men for mange (for meg også) går vekten opp 1-2 kilo ved trening. Jeg trener vanligvis jevnt, men etter en uke uten trening veier jeg mindre enn når jeg trener jevnt. For utrente som begynner å trene skjer det også mange endringer i kroppen.
    - andelen vann i blodet øker -- dermed noe økt vekt
    - størresen på glykogenlagrene øker (mest for kondisfreakene som meg selv)
    - muskelfibrene bristes når du trener tung styrke, og de må "reparere" seg selv -- i denne prosessen bindes også vann
    - over tid: økt muskelmasse = økt vekt uten at du blir betydelig større da en kilo muskler tar mindre plass enn en kilo fett!

stå pÅ!! =)
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    12-2011
    Alder
    23
    Et ord: Blææ!

Det er ossen jeg føler meg om dagen. Prøve desperat å skjule dobbelhaken som de siste dagene blir bare mer og mer fremtredende! jeg føler det hvertfall veldig sånn! Magen buler og jeg blir feit!! Noen drar vekk og jeg mister totalt grep om alt! Gnisten, lysten og gleden. Trøstespiser og bare føler meg enda værre. Hvordan kommer jeg meg ut av denne suppa? jeg vil bare ned 10kg ikke opp de 10 igjen aldri mer! Jeg vil ikke! Mitt eget hode sier det er det greit, en dag til med sånn mat er ikke så farlig, begynner bare i morra. Føler bare mer avsky og orker ikke å se meg selv i speilet. Hvem er den feite kjerringa der?!!

har 20kg biceps Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Et mindre tren meir. Lett og fint.
    'Feo, Fuerte y Formal'

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Parfymefavoritter anno 2008
    By Gulliksen in forum Style, Fashion and Grooming
    Svar: 61
    Nyeste innlegg: 09-05-10, 14:49