Bare en liten disclaimer, jeg lover det ikke blir ørten logger fra denne kanten, men jeg følte for en fresh start med nytt treningsprogram
Yes, fra og med mandag, skal jeg alliere meg med en venninne og kjøre Westside for Skinny Bastards. Hun skal gjøre en del offseason trening for å få opp styrke/spenst og løpshastighet, mens mine mål ellers begrenser seg stort sett til det estetiske, og det å bli enda flinkere å rekke bussen om morgenenProgrammet er hentet fra denne siden som vi fant via litt googling, og det passet oss egentlig veldig bra begge to.
MONDAY – Max-Effort Upper Body
TUESDAY – Dynamic-Effort Lower Body
WEDNESDAY – Off
THURSDAY – Repetition Upper Body
FRIDAY – Max-Effort Lower Body
SATURDAY – Off
SUNDAY – Off
DE underkropp vil bestå av spensttrening, og er tilpasset pinglete idrettsutøvere som ikke nødvendigvis er verdens beste i knebøyI tillegg passer det bedre for venninnen min, som i perioder har hatt litt rusk i kneet som har blitt rimelig ubehagelig når hun kjører knebøy. Ettersom jeg har spenst som en potetsekk, vil ikke dette programmet skade meg heller
Ellers skal alt være likt det "originale" ws4sb
MONDAY – Max-Effort Upper Body
Max-Effort Exercise – work up to a max set of 3-5 reps in one of the following exercises:
Thick bar or regular barbell bench press
Weighted chin-ups
Vi er ikke spesielt flinke i benken noen av oss, så det kan være at det blir chin-ups vi satser på. Det tas opp til vurdering etter hvertDet hadde selvfølgelig vært veldig gøy å kunne skryte av noe mer enn 40 kg i benk etter hvert.
Supplemental Exercise – perform 2 sets of max reps in one of the following exercises. (Choose a weight you can perform for 15-20 reps on the 1st set. Use the same weight for both sets and rest 3-4 minutes between sets).
Flat DB bench press (palms in or out)
Incline DB bench press (palms in or out)
“Triceps death”
Vi står litt mellom disse, men triceps death hørtes unektelig veldig moro ut
c)
Horizontal pulling / Rear delt superset - Superset one exercise from “Group 1” with one exercise from “Group 2.” Perform 3-4 supersets of 8-12 reps of each exercise
Her var planen en kombinasjon av
Group 1
Seated cable rows (various bars)
eller
T-bar rows
Group 2
Rear delt flyes
d) Traps
Perform 3 – 4 sets of 8-15 reps of one of the following exercises:
DB shrugs
eller
Barbell shrugs
Selv om jeg allerede har en hals som får Atle Antonsen til å se ut som en sjiraff, så tenkte jeg at jeg likevel skulle prøve meg litt på noen øvelser for traps. Så får jeg i verste fall roe ned etter hvert
Elbow flexor exercise - Perform 3-4 sets of 8-15 reps of one of the following exercises:
Barbell curls (regular or thick bar)
eller
DB curls (standing)
eller
Hammer curls
TUESDAY – Dynamic-Effort Lower Body
Jump training – choose one of the following exercises and perform 5-8 sets of 1-3 jumps:
Her vil vi nok variere noe, ettersom både horisontal og vertikal spenst skal trenes opp
Box jumps
Vertical jumps
Broad jumps
Hurdle hops (jump over hurdle and land on ground, nydelig forklaring)
Unilateral exercise (w/ added ROM) – choose one of the following exercises and perform 2-3 sets of 8-10 reps:
Bulgarian split squats, front leg elevated (holding DB’s or with a barbell)
eller
Step-ups (box height slightly above knee)
Hip extension exercise – choose one of the following exercises and perform 3 sets of 8-12 reps:
45-degree hyperextensions
eller
Romanian deadlift
Weighted Abdominals – choose one of the following exercises and perform 4 sets of 10-15 reps:
Hanging leg raises
THURSDAY – Repetition Upper Body
Repetition Exercise – choose one of the following exercises and perform 3 sets of max reps OR 4 sets of 12-15 reps:
Chin-up variations
Barbell bench press (55-60% of 1RM)
Vertical pulling / Rear delt superset - Superset one exercise from “Group 1” with one exercise from “Group 2.” Perform 3-4 supersets of 8-12 reps of each exercise.
Group 1
Lat pulldowns (various bars)
Group 2
Rear delt flyes
eller
DB military press
Traps / Arms superset - Superset one exercise from “Group 1” with one exercise from “Group 2.” Perform 3 supersets.
Group 1 (Perform 8-10 reps)
DB shrugs
Group 2
DB curls (8-10 reps each set)
eller
Hammer curls (8-10 reps each set)
Grip / Forearms – choose one of the following exercises:
Wrist roller (2-3 sets of 2-3 reps)
*DON’T train your grip/forearms if you’re planning on deadlifting the next day.
FRIDAY – Max-Effort Lower Body
MAX-EFFORT LIFT – work up to a max set of 3-5 reps in one of the following exercises:
Free squats (regular bar, safety squat bar, cambered bar, buffalo bar)
eller
Straight bar deadlifts (traditional style, sumo style)
UNILATERAL MOVEMENT – choose one of the following exercises and perform 3 sets of 6-12 reps:
Step-up variation
HAMSTRING / POSTERIOR CHAIN MOVEMENT – choose one of the following exercises and perform 3 sets of 8-12 reps:
45-degree hyperextensions
eller
Romanian deadlifts
Ground-based, high-rep abdominal circuit – Example: sprinter sit-ups, V-ups, toe touches, hip thrusts. Perform 10-20 reps of each exercise and go through the circuit 2-3 times. Rest 1-2 minutes between circuits.
I tillegg kommer det inn noen løpetreninger, som kanskje erstatter DE underkropp noen av gangene, vi får sjå. Veldig hyggelig med tilbakemeldinger på opplegget også, øvelsene er blitt valgt ut av øvelser vi stort sett kjenner til fra før, sånn at det ikke blir ekstra styr med å få inn teknikk etc. på ukjente øvelser... Opplegget er ikke helt klart ennå, må samkjøre det med min kjære treningspartner, men her er i hvertfall grovskissen foreløpig![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

Programmet er hentet fra 
Svar med sitat
De fleste jeg ser der rangerer fra alt til ingenting
Au.