Ikke dumt. Jeg tror det egentlig kommer av en svak hofte, og trener fremdeles såpass lett på underkroppsdager at jeg ikke tror at det kommer til noe særlig risiko for skader. (jeg måtte google hva du mente btw)
Ikke dumt. Jeg tror det egentlig kommer av en svak hofte, og trener fremdeles såpass lett på underkroppsdager at jeg ikke tror at det kommer til noe særlig risiko for skader. (jeg måtte google hva du mente btw)
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Jeg fikk mindre vingling med knærne ved å benytte bredere beinstilling, etter et FP-tips.
Desto lenger "ut" du får knærne jo mindre vil knærne fram ihvertfall. Tærne vinkla utover, forholdsvis brei beinstilling og fokus på å "vise fram skrittet" funker bra for meg. Veit ikke helt om dette hjelper men..
Alle tips mottas med takk og grønn prikkPoenget er jo å lære, og bli bedre (og sterkere)
"Vandrene kne", tolker jeg deg da rett når jeg ser for meg at knea går veldig langt fram i bunnen? Isåfall bør du følge mine tips. Hehe.
Som i at jeg tar en liten elvis-bevegelse på vei ned, egentlig![]()
Var på min første saltime på åtte år i dag, (styrke ofc) og innså at min teknikk med tanke på å få stang opp og bak hodet var, for å si det mildt, noe under pari. Stangen knallet i bakhodet en gang, og deiset i brystkassen en gang. Jadda, rolig og kontrollert og det der
Ellers var det hele egentlig veldig moro! Har unngått all gruppetrening siden jeg startet å trene på treningsstudio, så det var gøy å ha prøvd dette også.
Hvor mye økte 1rm i løpe av økten, mon tro?
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Hehe, sikkert ikke spesielt mye gitt, men det var moro å prøve noe som var litt annerledes også. Neste gang blir det yoga med tåspissko på bosuball, hvis det er å oppdrive.
Ikke helt. Jeg må nok strekke kroppen mer ut hvis jeg skal få den til 100%, har egentlig litt dårlig plass slik jeg utfører den nå. Oh well...
Trening i dag
Oppvarming, tøying, etc
Knebøy
20 x 5
20 x 5
35 x 3
40 x 3
55 x 3
60 x 3
65 x 3 pers
Teknikken var søplete og ujevn, men what the hell, jeg overlevde.
Hang-ups
Kroppsvekt x 1 pers
Hurra! Dette var moroEt av mine mål for 2009 er med andre ord allerede nådd... så da utvider vi ballet til å inkludere øvelsen chins med bredt grep i stedet for, med kroppsvekt
Markløft normalt
40 kg x 5
40 kg x 5
Markløft sumo
40 kg x 3
40 kg x 3
Chins med assistanse+ 20 kg x 5
+ 20 kg x 5
+ 20 kg x 5
"Nei-maskin"
70 kg x 8
70 kg x 8
70 kg x 8
Nedtrekk
45 kg x 8
45 kg x 8
45 kg x 8
Militærpress med stang
12 kg x 8
15 kg x 8
15 kg x 8
Litt utfall og slikt på slutten
Grattis med første hang-up!Når første er overstått blir det lettere å øke...
Grattla med nye perser. Det er alltid hyggelig.
'Feo, Fuerte y Formal'
Gratulerer med pers'er![]()
Har blitt faen så positiv at det er kvalmt
Gratulerer med perser! Både bøy og ikke minst chins!
Tipper du lett klarer 3 sett à 5 med kroppsvekt i løpet av 2009!
Gratulerer! Suveren trening, frøken!![]()
Takkikke hatt det så moro på trening på lenge
Å klare hang-up i min bleikfeite tilstand ser jeg på som en stor seierMen moro er det, veldig!
3 x 5 med kroppsvekt hadde vært veldig moro ja![]()
Tidlig trening i dag, noe jeg egentlig ikke liker, men ble tvunget.
Benkpress med hantler
10 kg x 9
10 kg x 9
10 kg x 9
Nedtrekk
40 kg x 8
40 kg x 8
45 kg x 8
45 kg x 8
i supersett med
Band-pull aparts
x8
x8
x8
x8
Skulderpress med hantler
10 kg x 5f
10 kg x 8
10 kg x 8
Ble forbanna etter første sett, så da var de to nye relativt uproblematiske.
Holde 50 kg x max tid x 3
Triceps extension
3/12 x 8
3/12 x 8
3/12 x 8
Takk takkJeg digger den band-smileyen
Har prøvd å utvide mitt repertoar med å prøve meg på noen saltimer i den senere tid. Yoga viste seg å være ganske festlig, og veldig ulikt slik jeg vanligvis holder på... Men det blir selvsagt tid til masse styrketrening likevel![]()
Litt alternative bevegelser er nok godt for oss. De blir ganske ensformige de hverdagslige treningsøktene våre.![]()
Hehe, det er sant det. Kanskje 2009 til og med byr på en løpetur![]()
Verden står ikke til påske!
Jeg tenkte vel først og fremst på litt mer alternative aktiviteter, der man bruker hele kroppen på de underligste vis. Som Yoga, Karate, Judo og andre aktiviteter med mye bevegelser i forskjellige retninger.
Jepp, det er det jeg driver med for tiden ogsåGreit å få litt bevegelighet gratis også, der hjelper yoga en del.
Sekulær yoga kan da umulig være noe fett?![]()
Hahahahahahahaha![]()
Torstein er ute etter hevn. Lurer på om valgte å kalle seg Torstein for å få sympati fra NK?
Har du sett på litt for mye CSI:Miami og prøver å bli lik David Caruso eller Arralou? Det er desperat og low mildt sagt
Jeg forstår dette. Jeg synes bare det er hyggelig. Ståpåjenta er et godt eksempel på at dersom man skal ha oppmerksomhet her inne på forumet, er det ikke dumt å trolle litt iblant![]()
Jeg skal forøvrig lære meg markløft på mandag. Gleder meg stort![]()
Jeg er aldeles ikke sintEr bare folk som Arralou som blir høy på pæra for alt som kommer opp. Hva er ASL?
Aldeles ikke! Har sett mye på David Letterman show og får mye erfaringer fra det talkshowetAbsolutt til å anbefale! Mens du derimot har vel vært innom han "NK"-fyrens profil så mange ganger at du tror alle går for hans sympati
![]()
Men er unødvendig å trekke ned på andre mennesker arralou, for å selv oppnå bedre samvittighet, mens det funker akkurat som stoffmisbruk, det bare skjuler følelsen istedenfor å fjerne den. Du må ikke være redd for å si det du mener, men ta det med omhu istedenfor å nedsette min venn. Vi vet du har et tungt liv med World of Warcraft og Runescape. Men ikke vær redd! Det er derfor du har rehabiliteringstjenester og psykologer til å ta av seg med personlige problemer og avhengighet.
Ikke spiller jeg, og ikke har jeg PC som er god nok til å spille på lenger heller. Er vel heller at du er så svak at du tar alt som et angrep. Du sier jeg skal si det jeg mener, er jo det jeg gjørKan du ikke være snill å bruke ord du vet hva betyr i framtiden? Jeg skal ta det med omhu, og si det jeg mener, det er jo helt absurde setninger du kommer med her. Runescape er sikkert et kult spill, håper du blir god i det og får mange internettvenner i årene framover.
![]()
Blir en del trening, men lite logging om dagene. Har fått et par nye perser, som fremdeles er rimelig puslete, men det går da fremover.
Benkpress: 47.5 (snaaaart 50)
Markløft: 80 (vil så fort som mulig opp til 105 kg for å i det minste få en "ok" i hvor sterk er du - tråden)
I tillegg er planen å ta puslevarianten av Oslo Maraton i år (10 km lol) som er ca 7 km lengre enn det jeg har løpt - noensinneBlir moro
Heia! Heia!
10km er ingen pusledistanse. Jeg vil egentlig påstå at alle distanser er like krevende, bare på forskjellig vis. Man kompenserer tross alt med å redusere hastigheten når distansen øker. Tren fornuftig, så går det helt fint.
Lykke til!![]()
*klappe*![]()
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Da ser det ut som om det blir deltagelse i Holmenkollstafetten på meg også, så nå skal de siste 6 ukene brukes på å peile inn formen til å få en bra tid på en distanse <1000 meter. Mye lengre enn det jeg tidligere har kjørt, men det er rett før det blir tørt ute, så da satser jeg på at jeg i hvertfall får inn nok løpeøkter til at jeg ikke dør. Så får jeg heller nøye meg med å miste stafettpinnen, snuble, løpe feil og de andre tingene jeg gjerne er tilbøyelig til å gjøre...
Første halvdel av påsken skal tilbringes på ski, så da får jeg i hvertfall inn litt kardio.
Har noen (Tom) idé til et greit program?
Har forøvrig passert 50 i benk nåMitt håp om 270 sammenlagt i løpet av året kommer nærmere og nærmere... :P
Gratulerer med den kommende deltakelsen i Holmenkollstafetten, og de 50kg-ene selvsagt!
Når er Holmenkollstafetten?* Her er et 1500m-program som jeg har tittet litt på de siste årene. Med litt modifikasjoner, burde det kunne fungere veldig bra. Dette programmet har nok litt for mange kilometer for de fleste. Du bør legge et best mulig fundament med rolige løpeturer før du hopper på dette programmet, og alle andre intervallbaserte program. Om du/vi er heldige, får du løpe samme etappe som Cordura. Så blir det også en liten intern FP-konkurranse.
* Ja, jeg burde visst dette …
HeheHolmenkollstafetten er den niende mai!
Link også til det programmet?
Ooops!
Her er linken. Men når det er allerede 9. mai, blir det ikke snakk om å trene rolig i starten! Om vi tar utgangspunkt i programmet jeg linket til, blir det en del korte intervaller fra 100-300 meter og et par tre økter med 1x1000m, som tilvenning til konkurransen. Kan ta det litt mer detaljert i morgen.![]()
SuperdupertTusen takk!
*tørker støv*
Da har pollensesongen satt inn for fullt, og jeg går rundt i en mer eller mindre vedvarende zombie-tilstand. Eksperimenterer med ulike typer antihistamin, og har så langt funnet en som gjør meg fullstendig sløv, og en som gjør meg til et high strung og nervøs som faen. Moro moro. Har ikke funnet ut hva som skader treningen mest ennå, så jeg sitter litt på gjerdet.
Snøen er forsvunnet, og første joggetur er planlagt. Forhåpentligvis får jeg inn to løpeøkter før holmenkollstafetten, kanskje 3, om jeg er heldig. Har fått meg noen mil på ski, og på grunn av at jeg kommer fra en vestlandsfamilie som overhodet ikke kan smøre ski, blir det mye trening av triceps og lite annet, får håpe det er lockout-relevant, om ikke annet.
Kommer igjen til å prøve å få en venninne med på offseasontrening i sommer, tvang henne med meg og holdt henne mer eller mindre nede på benken med makt for et par dager siden, men 2-3 løft og hun var begeistret :d moro. Har endelig rundet 50 kg i benkpress, og med et grisete løft på 52.5 inne er ikke 55 såå langt unna. Har store planer om et forsøk på 55 i løpet av uken.
HVa hvis du tar halv dose av hver?![]()
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Hehe, må bli noe såntMen satser på at det løser seg etter hvert. Får kompensere med styggmye kaffe ellerno
![]()