Jepp!
Jepp!
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Skal du ned å leke på VT imorgen?
'Feo, Fuerte y Formal'
Meget mulig, planene ikke skissert ennå. Time will tell![]()
Eg skal rett innom ein begravelse og så på trening. Er vel på vt rundt kl17. Vio sa at han også skulle vere der kl 17. Så han konner rundt kl 18.
'Feo, Fuerte y Formal'
:--D Den er grei. Får se om det passer å ta turen rundt da
I dag var det "herje rundt på VT på måfå" trening, siden jeg begynner på nytt program på mandag
Chins med assistanse
33 kg x 8
19 kg x 8
12 kg x 4 x 4
Benkpress
Et par løft på rundt 45 (?) Tuba kom bort og sa hei. Det var hyggelig
Floorpress
15 kg x 4 x 5 rep
Et par negative chins og en hel rep () med underhåndsgrep alene
planke, sideplanke og diverse tralala til slutt.
Var ganske lett å peke deg ut. Eg stod for meg sjølv å drog halvmark og ventet på Vio. Han var ikkje sine 50 minutter for sein til trening, så eg begynnte å bli litt bekymret.
Så såg eg ei søt og sjarmerende pike som låg seg ned på ein benk og spendte seg opp for å løfte. Då var det berre å slippe stangen å gå bort å hilse på.
'Feo, Fuerte y Formal'
Løvstakkentur med venninne i dagMeget hyggelig og 1200 + kcal forbrent.
Jeg holdt meg hjemme for å ikke være cockblocker! Eller var det fordi jeg har eksamen i morgen? Nei, det var cb.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Litt ymse-økt i dag igjen:
Sittende roing med bredt overhåndsgrep
33 kg x 8
40 kg x 3 x 8
Skråbenk
12 kg x 3 x 8
Omvendt flyes
12 kg x 3 x 8
Floor press
14 kg x 3 x 8
Chins med assistanse - bredt grep
33 kg x 12
33 kg x 12
26 kg x 8
Diverse Jane Fonda øvelser på slutten
Jane Fonda gett! Kjører du øktene dine i ført rosa turndrakt og lilla leggvarmere?
![]()
"Wow… muscles _and_ curves, my penis is so confused!" Dr. G. House. (se5ep10)
Bildeprofilen min
Treningslogg
Hell yeahOg med høyt hår, såklart.
Eg såg det fredagen.
'Feo, Fuerte y Formal'
Trening i dag - bøy
Boksbøy opp til 3x5x70 kg. Egentlig ganske lett og greit.
Supersett med Jane Fonda øvelse
Hoppet bort og prøvde meg på en hang-up med bredt grep og jeg fikk det tilnå har jeg offisielt klart alle varianter, og nå er målet å komme opp i antall repetisjoner også
Utfall bakover med fremste bein på stepper i supersett med sideplanke - stjerne
Utfallene skulle utføres som rest pause trening. Møkkatungt, og skjønner plutselig hvorfor slik trening apellerer til folk. Eller i hvertfall masochister.
Nordic hamstring i supersett med planke med bakoverføring av arm
Legger.
Tok med en venninne på trening, og hun var også veldig fornøyd med opplegget. Så da har jeg forhåpentligvis en treningspartner i sommer også
Og siden jeg har tatt meg vann over hodet og bestemt meg for å løpe 10 km i høst, ble det løping i dag. Deilig støl og jævlig etter knebøy i går, så hver meter ble en fest. Rolig tur
59 min - snittpuls 170, max 191 - 688 kcal.
Aktivering: Scapular push up
Benkpress
3x1x50 kg. Rimelig uproblematisk. Deretter 3x5x40 kg
Diverse støtteøvelser etterpå
Floorpress i supersett med liggende roing
Nedtrekk i supersett med facepull
Hammer curl
Tungt og slitsomt som bare faen med alle de helvetes supersettene. Men føler det blir mer effektive treninger av det også.
Min treningsvenninne klarte 30 kg i benk i dag, som er ny pers for henneJeg tror hun offisielt er bitt av løftebasillen.
Trening i dag
Eksplosiv markløft 50 kg x 2 reps x 8 sett
Bulgarsk utfall med 2x8 kgs hantler i supersett med planke med fremoverføring av arm
Ettbeins markløft med 10 kgs hantel i supersett med pallof press
Sittende legger
Finfin fredagsøkt![]()
Trening i dag.
Eksplosiv benkpress. 25 kg x 3 reps x 6
Finfint for litt teknikkpirk.
Sittende roing i supersett med pushups (Og endelig mer enn 3 ordentlige pushups pr sett)
Nedtrekk med underhåndsgrep 47/40 kg 15 RP
JM-press 6 kg (lol) 15 RP
Ez-curl 15 kg 15 RP
Helvete så jævlig tungt rest-pause trening er . På JM-press trodde jeg at jeg skulle dø. Men det føles egentlig ganske greit å slite såpass på treninger også.
Boksbøy
70 x 1
75 x 1
80 x 1
Tangering av gammel pers. Burde gå finfint å gå til minst 90. Egentlig ganske lett og fint men uvant med så mye vekt på ryggen igjen.
Deretter 60 kg x 5 reps x 4
Støtteøvelser:
Utfall bakover med fremste bein på stepper i supersett med sideplanke - stjerne
Nordic hamstring i supersett med planke med bakoverføring av arm
Legger.
Du må finne deg en klubb, og bli styrkeløfterske!![]()
Kanskje jeg burde det. Jeg har alltid hatt lyst å prøve å gi noen en klem med benkpressdrakt på.
Er vel Oslo SK som er greia på østlandet og her i Bergen er det vel... Odin kanskje?
I Oslo-området er det faktisk flere klubber. Frogner AK må være stedet for de pene piker …
Alle klubbene i Norges land:
Det blir nok hakket mer spennende og seriøst når man blir med i en klubb.
Frogner AK består kun av menn
Trening i dag
Benkpress
52.5 x 1
Tangering av gammel pers. Prøvde meg på et nytt løft på samme med litt for kort pause, og det ble bom. Dritt.
Deretter
50 x 1
50 x 1
og
40 x 4 x 5
Støtteøvelser
Nedtrekk i supersett med floorpress
Facepull i supersett med liggende roing på benk
Hammer curl
Fin økt i en fantasilliard grader. Min treningspartner imponerte også stort med noen fine løft og ny pers i benk![]()
Haha! Da setter de sikkert ekstra pris på et kvinnelig medlem, om ikke det er en «Herreklubb».
Flott økt, forresten!
Trening i dag.
Eksplosiv benkpress. 27.5 kg x 3 reps x 6
Sittende roing i supersett med pushups
Nedtrekk med underhåndsgrep 40 kg
JM-press 7 kg
Ez-curl 15 kg
Alt kjørt med rest pause
Men husk at hvis du begynner i en styrkeløftklubb må du tåle daglig mas om dietmar og fordommer mot wsb. Det finnes ingen toleranse i de kretsene. Så godt som alle medlemmene er hjernevasket og nærmest briljerer med sitt fravær av kunnskap når de forteller om alle andre programmer. De er som mormonere er de.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Hehe, såpass
Vel, uansett er det en ganske fjern problemstilling ettersom det å komme i en styrkeløftklubb med en sammenlagt på 222.5 kg er omtrent som å joine Hells Angels med Diamant-sykkel.
Lykke til med å bli medlem i Norges mest diskriminerende organisasjon= NSF...
Prøvde meg på en bøyøkt i en fantasilliard grader i dag men måtte bare kapitulere. Kjørte støtteøvelser og gikk hjem i illsinne. Jeg tror jeg er nødt til å finne ut hvilket treningssenter som har mest behagelig innetemperatur
Trening i dag
Benkpress
52.5 x 1
Tangering av gammel pers. IGJEN. Prøvde meg på et nytt løft på samme med litt for kort pause, og det ble bom. IGJEN
Deretter
50 x 1
50 x 1
og
40 x 5 x 5
Støtteøvelser
Nedtrekk i supersett med floorpress
Facepull i supersett med liggende roing på benk
Hammer curl
Påfølgende uke blir deload og så håper jeg neste runde gir bedre resultat. Å ikke bli syk midt inni et treningsprogram og være vilt allergisk hjelper sikkert også![]()
Eksplosiv benkpress. 30 kg x 3 reps x 6
Støtteøvelser
Sittende roing i supersett med pushups, max antall (for tiden åtte reps, haha )
Nedtrekk med underhåndsgrep 47 kg
JM-press 8 kg
Ez-curl 16 kg
Alt kjørt med rest pause
Så hvor svak hadde jeg blitt siden sist? Jeg måtte sjekke
Benkpress
opp til 52.5 kg. En ukes sammenhengende øldrikking og en sommer med trening med puslvekter hadde ikke tatt fra meg benkmaksen. Her burde 60 innen jul være innenfor rekkevidde
(eller i hvertfall øke til 55-57)
Chins
Jeg klarer fortsatt en. Nå kom strikkene endelig i posten så nå skal vi få opp repsantallet der
Nedtrekk smalt grep
45 kg x 5
55 kg x 5
55 kg x 5
60 kg x 5
Floorpress
16 x 3 x 8
Planke, sideplanke etc, noe tricepsgreier, blablabla
Jeg innser til stadighet at jeg har langt mer flaks enn jeg fortjener. Også her, åpenbart. Må bare jobbe masse med bunnstyrken fremover, den er rævva.
Så jeg er veldig spent på hvordan det blir når det blir "normal" trening etter Oslo maraton
Hvordan i all verden kan flaks spille inn her?
Fordi jeg knapt har trent på en måned ++ og brukt de to siste ukene på et ganske intenst menneskelig forfallJeg diskrediterer ikke min egen innsats når jeg først gjør en innsats, men her har jeg rett og slett bare hatt flaks når formen ikke var dårligere enn den var
![]()
I dag bestemte jeg meg for å terrorisere noen sprintere og være med på treningen deres. Det ga igrunn mersmak, så det tror jeg at jeg kommer til å gjøre igjen. Fikk en del skryt for grunnlaget (kraft osv) og de mente jeg hadde potensiale. Løpeteknikken var det verre med, jeg trigget en god del småfnising under oppvarmingenVurderer å løpe en 100 og en 200m nå før sesongen er slutt for å ha noe å sammenlikne med etter vinteren. Kanskje jeg gjør det?
Dagens trening:
Oppvarming
Div. driller (les: jeg prøver å lære å løpe på nytt igjen mens de andre fniser)
2 x stigningsløp
2 x 5 x 100 m i sånn halvgreit tempo (jeg løp veldig tett opp til maks og klarte ikke helt å avmåle krefter så av og til var det 80 m sprint og 20 m jogg)
Vurderer ny sprinttrening på onsdag også![]()
Stilig! Dette vil også helpe på teknikken til det noe lengre løpet som kommer i løpet av høsten en gang. Stå på!![]()
Det var det jeg tenkte også egentligPluss at dette synes jeg er veldig gøy, og da kommer det mer motivasjon på kjøpet
Dessverre har primus motor bak 10 km falt fra, hun hadde brukt hele vinteren/våren til å trene seg opp og for 2 uker siden røk kneetJeg derimot, som knapt har trent og er bleikfeit og jævlig, er i strålende fin form og er pent nødt å stille.
Får anse det som trening av viljestyrken
Forøvrig kom det masse kjekke strikk i posten i dag, så nå er målet å få orden på chinsene mine etter hvert.
Bare ta det litt rolig i starten, så ikke du også ender opp med skade. Skader er ordentlige motivasjonsdrepere.
Siden jeg tidligere har tenkt mitt om sprintere som late og øvelser som ikke så veldig tunge må jeg bare få slengt på en ting: 200 meter er JÆVLIG langt. Fy faen.
Løp 100-120-150-200 meter i dag. På 200 meter sprakk jeg etter ca 60 og resten gikk bare på høy smerteterskelNoterte ned noen tider i blokken så håper jeg på mange sekunders fremgang rimelig raskt når jeg får lært meg å løpe litt bedre
I dag var treningen rævva. Etter oppvarming og drill skulle jeg ha starttrening, og var idiot og sjekket ikke at startblokken satt skikkelig fast. Dette førte til at jeg skled bakover da jeg startet, og strakk forsiden av låret ordentlig![]()
Tok et par 60- og 100-m i halvanstendig fart etterpå, men det var for vondt til å gunne ordentlig på. Kjedelig, og jeg har ikke tid til at dette skal sitte i noe særlig lenge. 100 m i sving gikk fortere enn 100 meter rett på forrige trening, så man får ta de seirene man får
I morgen blir det boling med en venninne![]()
Litt koseboling med pusevekter i dag, og et enkeltløft av 50 kg i benk bare for å tilfredsstille egoet![]()
Nå skal jeg ut og løpe, detaljert logging senere![]()
Hvor blir det av den detaljerte logginga frøken westside?![]()
Jeg skal bli flink igjen... Fra og med i dag ja!![]()
De siste ukene/mnd har det vært oppkjøring til 10km i Oslo Maraton. Ikke noe alt for seriøse greier, men nok til at det gikk bra ut over styrketreningenDet hele endte i en kneskade to dager før start, og løpet fra sidelinjen, og en måneds styrketrening rett i dass
![]()
Så da var det på tide å komme seg på trening igjen for å se an formen:
Benkpress
Skulle egentlig ta 4RM på 45 kg. Det ble 3.5RM i stedet, og 4 på 40
Sittende roing
35 x 8
40 x 8
40 x 8
45 x 8
Chins med strikk
3x3 reps
supersettet med
Floor press
4x6x15 kg
Biceps curl
17.5 x 2 x 8 reps
JM-press
5 kg x 2 x 12 reps
Egentlig alt for konservativt
Alt stresset gjennom med sånn ca null pauser. Herfra kan det bare bli bedre![]()