Ny vår - ny treningslogg!
Har nettopp begynt med treningsopplegget som finnes i boka "New Rules of Lifting" (Lou Schuler, program av Alwyn Cosgrove) - etter et flere måneders langt treningsopphold. Målet i første omgang å komme ordentlig i gang igjen, få kontroll på kosten og kvitte meg med et par kilo som jeg har kost på meg. Mer muskler er alltid ønskelig.
Trener ikke kardio utover at jeg sykler omtrent en mil om dagen (hvorav halvparten av strekningen består av mye oppoverbakker).
To økter gjennomført så langt av "break in" programmet:
28.04:
Oppvarming: Ti minutter oppoverbakke.
Knebøy: 1×10 30kg, 2×15 40kg
Alternerende sett:
Statisk utfall: 2×15 20kg
En hånds roing med manual: 2×15 5kg
Alternerende sett:
Armhevinger: 2×10 (skulle gjøre femten -ha, ha!)
Sit ups på ball: 2×20
Hatet de statiske utfallene og ble så støl at jeg nesten ikke klarte å gå. Overdrev nok en smule på knebøyen.
Trening 01.05:
Oppvarming: 15 min på tredemølle i ganske bedagelig tempo (på grunn av tidligere omtalte stølhet).
Markløft: 1×10 28,5kg, 2×15 33,5 kg
Alternerende sett:
Step-ups: 2×15 med fire kilos manualer i hendene (måtte bruke lavere step enn foreskrevet her, den skal være i knehøyde, nok en gang på grunn av denne stølheten min).
En hånds-skulderpress: 2×15 3kg
Nedtrekk med smalt grep: 2×15 (med svært varierende vekt – alt ble for tungt – noe som defintivt var litt nedtur fordi jeg for noen måneder siden tok dobbelt så mye i kilo). Endte vel opp med å ligge rundt 25 kg
Reverse incline crunch: 2×20
Bra økt selv om jeg var litt redusert i beina. Har mistet litt styrke, men egentlig ikke så mye som jeg trodde mens jeg var på trening. Konferert noen gamle treningslogger og det ser egentlig ikke så ille ut. Kan ha en sammenheng med at jeg har trent sammen med noen fyrer og det er litt vanskelig å godta at relativt utrente fyrer løfter tyngre enn meg.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

sånn går det når en roter seg borti mannfolk! Nå skal jeg bli gymnonne.
)