Rekorder:
50,5 kg Benkpress
40,5 kg markløft
35,5 kg knebøy
18 kg smalbenk.
Dette blir min vei mot toppen!![]()
Rekorder:
50,5 kg Benkpress
40,5 kg markløft
35,5 kg knebøy
18 kg smalbenk.
Dette blir min vei mot toppen!![]()
Det er ikke størrelsen på bilen som teller, men størrelsen på armen som henger ut av vinduet!:gaa:
Det var jo rimelig rævva egentlig...
neinei, ikke ræva i det hele tatt!
endelig noen jeg kan måle meg med!! hehe
Dette er da slett ikke verst , 16år betyr at man ikke har løftet tungt i flere år og da skal man begynne en plass , 50kilo i benkpress er for veldig mange et greit tall , vet om fler som knapt klarer å løfte stangen
Ruslebiffen kan ta bena fatt og rusle hjemover. Er et helt greit sted å starte som 16-åring det derLykke til.
Opprinnelig skrevet av Dick Justice
Hvor lenge har du trent? høyde og vekt?
Kan bli bra det her. Vio her på forumet løftet vel 35 kilo første gang han trente (i benk) og ligger vel nå på ca. 200.
Selv så har jeg gått fra 60 kilo i 7. klasse til 75 i 9. til 110 ved 16 år og 135 når jeg var 17 til ca. 200 i dag. Høres ut som jeg har trent jevnt i mange år, men det stemmer ikke. Trente periodevis lite og bortsett fra de siste 2-3 årene med meget begrenset kunnskap, men alltids trent noe. Med andre ord er det bare å stå på, styrken kommer.
Viktigste er kontinuitet på trening og kost. Ikke ta lange avbrekk etc. Økte vel 40 kilo i benk på et år (pers->pers, ikke trent opp gammel styrke). Dette kom av god innsats. Til sammenligning var det en 3 års periode med laber innsats som kun ga vedlikehold. Tapte 5 kilo i den perioden...innsats er alt.
Grunnen til at jeg skriver dette her er fordi jeg husker godt når jeg trente i den alderen du er i nå. Så har du noe som setter ting i perspektiv og et inntrykk av hvor lang tid ting tar om man skal gjøre det rent med undulerende innsats.
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.