Her skal jeg skrive inn treninger, og hva jeg spiser. Kanskje kommer det noen bilder etterhvert også.
Jeg er 163 cm høy og veier ca 61-60kg. Jeg ønsker å gå ned noen kg FETT og bli mer markert. Gleder meg til å komme igang!
Her skal jeg skrive inn treninger, og hva jeg spiser. Kanskje kommer det noen bilder etterhvert også.
Jeg er 163 cm høy og veier ca 61-60kg. Jeg ønsker å gå ned noen kg FETT og bli mer markert. Gleder meg til å komme igang!
Utifra vekt og høyde ser det ut som du har et bra utgangspunkt, også at du har trent litt også.
Når du kommer igang med mer rutinert trening/kosthold kommer nok både motivasjon(ser ut som du er bra motivert aerede!) og resultater!![]()
www.mthereseo.blogg.no
Det er berre å begynne å trene litt meir og spise meir protein og litt mindre karbo. Så går det greit. Lykke til.
'Feo, Fuerte y Formal'
hvordan ser du for deg trening og kost framover? har du noen bestemte planer/ideer, eller blir det å ta det som det kommer??
Akkurat nå tror jeg at jeg skal kjøre morgencardio 6 dager i uka for å få litt fart på forbrenningen. Har lyst til å ha 2-3 styrkeøkter i uka med cardio etterpå. Pleier dessuten å gå 2-3 fjellturer i uken.hvordan ser du for deg trening og kost framover? har du noen bestemte planer/ideer, eller blir det å ta det som det kommer??
Har lyst til å bygge muskler, men er mest motivert til å gå litt ned i vekt først, er ikke helt komfortabel med den vekten jeg har nå..veide 53kg for 2 mnd siden, så disse kg kom litt fort...hihi. Jaja. :P
23. mars, mandag
Morgentur:
45 min rask gange
Frokost:
1 kyllingfilèt
2 store tomater
4 tran kapsler
Lunch:
1 liten biff
en neve sukkererter
2 poteter
Trening:
Jogget 1 km på tredemølle
Kort styrkeøkt
Jogget 30 min tredemølle, 8km/t (puls ca. 71-75%)
Middag:
1 kyllinfilèt
wokede grønnsaker
Kveld:
1 proteinshake
Kommentar:
Har drukket masse grønn te i dag.![]()
hørtes ut som ein grei plan det, bare ikke begynne for hardt. veldig vanlig er det at en blir overivrig i begynnelsen og tar hardt i og går fort lei. i tilleg må kroppen få litt tid til å venne seg til treningen, så la det bli en gradvis overgang =)
har du styrkeprogram å følge ?
husk også at matvalg har en god del å si for resultatene. det sies at trening og hvile utgjør 30% og kosthold 70%
ikke fokuser kun på vekten heller. følg litt med på kroppsmål, og på hvordan klærene sitter osv.. =) dette klarer du! lykke til!
Jeg ville ikke fulgt med på vekta i det hele tatt. Så lenge du legger inn litt innsats vil resultatet bli positivt over tid![]()
det er gode råd som kommer herIkke tenk på vekta, kjøp deg et målebånd og bruk speilet! Med styrketrening er sjansen for at du går opp i vekt veldig stor samtidig som formen blir bedre! Lykke til
![]()
Hun er jo ganske slank fra før av i følge profilen. Så er vel ikke så mye som skal til.
Disse rådene høres veldig fornuftige ut! Skal skaffe meg målebånd!!
Har et styrkeprogram som jeg fikk på laget av instruktørene på nautilus! Er lagt opp slik at det er to ulike økter pr. uke. Har ikke vært så veldig flink til å følge det, men nå skal det følges! Må si farvel til lyst-prinsippet mitt!![]()
Jeg ville egentlig ikke brydd meg med målebånd heller. Du blir nok større her og der når musklene vokser, og så blir du forvirra og ender opp med å spise for mye og for lite om hverandre i en evigvarierende syklus av smerte.
jau speil og kamera er nok den beste indikasjonen. Men kan ta tid før du ser noe forskjell på bilder. Men greit å ha historikk.
Skal legge inn bilder ca annen hver uke.Vil se forandring, he he.
24. mars 09
Morgentur:
45 min
Resten av dagen ble ganske misslykke sånn matmessig. Var i besøk og endte opp med å spise litt av hvert (eller heller mye av hvert) Men jaja.
25. mars 09
Frokost:
Mett etter i går, så ble bare litt te og en kaffe.
Tur:
Gikk på fjellet, 1.5t. Jogget en del. Forbrente 550kcal ifølge pulsklokka.
Lunch:
2 skiver grovbrød
2 egg
Middag:
2 soyapølser
gulerot
2 poteter
mm:
1 eple
1 banan
Kveld:
1 nutrilettbar
Kommentar:
Har ikke akkurat fått en pangstart, men det skal bli bedre!:![]()
Det å gå forsiktig ut øker bare sannsynligheten for at du vil klare å holde det ved like. Når folk går for Det Perfekte Kostholdet(tm) og kjempemasse trening fra dag 1 er det lett å miste motivasjonen etter rimelig kort tid.
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Er jo ganske lenge til sommeren også, så jeg har da litt god tid på meg!![]()
26. mars 09
Morgentur:
30 min (ble ikke så veldig lang i dag, men men, jeg kom meg da ut.
Frokost:
1 polarbrød
2 egg
Lunch
smoothie av 2dl sk. melk, 2 scoop soyaprotein, 1 liten mango, i kiwi, 1ts HUSK fiber, 1ss kokosfett
Før trening:
1 nutrilett bar
Trening:
Jogget 5km på tredemølle
en runde vekttrening på apparater.
Middag
1 kyllingfilet, wokede grønnsaker, 50g eggnudler
OG SÅ SKJEDDE DET NOE:
Jeg fikk et utrolig matkick og måtte spise alt jeg fant i huset. Ikke var jeg særlig sulten heller. Er nok en vanesak tror jeg; har vært altfor lite flink til å være streng med meg selv når jeg får lyst til å kose meg. Litt kos er OK, men jeg vil jo se resultater og da nytter det ikke slik jeg holder på! Skal begynne å spise snop bare en gang i uken; på lørdagen. Starter neste uke. Resten av denne uken har jeg ikke fortjent noe mer snop. Grrrr.![]()
27. mars 09
Morgentur:
1t, mest oppoverbakke
Frokost:
1 protein shake (var fortsatt ganske stinn etter i går, så orket ikke mer mat)
Lunch:
2 polarbrød
tofu
4 skiver agurk og 2 ringer paprika
"Trening":
Var på treningssenteret og fikk nytt styrkeprogram med frivekterDette skal bli bra!
Middag:
200g kyllingkjøttdeig
50g eggnudler
1 løk (elsker løk)
140g tomtpurrè
Kveld:
150g mager kesam med fun light
Kommentar: Bra dag. Er fornøyd. Har sett litt på diettene på olympispirit.no. Har lyst til å begynne på nybegynner-dietten neste uke![]()
Helgen:
Har kost meg litt i helgen. Men gikk en lang tur på lørdagen. Selv om maten ikke er helt OK enda, så er jeg i alle fall godt igang med treningen!
Mandag 30.03.09
Morgentur:
45min
Måltid 1
40g whey tech
2 dl melk
40g havregryn
Måltid 2
2 grove rundstykker med proteinrikt pålegg
Måltid 3
100g karbonadedeig
30g ris
Måltid 4
Etter trening: 1 banan
Når jeg kommer hjem: 40g whey tech
Måltid 5
125g laksefilèt
100g grønnsaker
Måltid 6
40g whey tech
Kommentar: Skal følge dietten fra olympiaspirit.no (nybegynner). Vil ikke ha spisedag nå i starten, merker det gjør at jeg bare kommer ut av rutinene mine. Senere vil jeg ha det hver 10. dag (eller noe lignende)
Trening i dag blir 1t step (med styrke på slutten) og 1t spinning. Elsker disse timene![]()
Tirsdag 31.03.09
Måltid 1
2 scoop whey tech
ca. 50g havregryn
multivitamin
3 trankapsler
c-vitminer
Måltid 2
2 grove rundstykker
50g kalkunpålegg
3 trankapsler
Trening
Oppvarming: 1km rask gange på tredemølle
En kort styrkeøkt (skal bli bedre til å føre disse skikkelig)
5 km jogging/rask gange på tredemølle
Etter trening:
1 banan
1.5 scoop whey tech
Måltid 4:
100g wokede grønnsaker
100g karbonadedeig
3 trankapsler
Måltid 5:
100g wokede grønnsaker
1 laksefilèt
Måltid 6:
150g mager kesam med litt fun light
01.04.09
Måltid 1
2 scoop whey tech
50g havregryn
Måltid 2
2 grove rundstykker
50 g kalkunpålegg
Måltid 3
100g karbonadedeig
100g wokede grønnsaker
Trening
1t 45min på tredemølle (570kcal ifølge pulsklokke)
Etter trening:
2 scoop whey tech
1 banan
Måltid 5
100g rent svinekjøtt
100g wokede grønnsaker
Måltid 6
1 scoop whey tech
02.04.09
Trening: Sykkeltur 4.5 mil. Kjempe deilig! (1000kcal forbrent!)
03.04.09
Trening: Fjelltur 2t (800kcal forbrent!)
Har fulgt dietten til punkt og prikke begge dagene! Er litt stolt over meg selv!![]()
04.04.09
Fulgte dietten, men ble 1 flaske vin og nattmat. Var i bursdag.
Trening: Tur på fjellet 1.5t
05.04.09
Typisk dagen-etter-fylla-mat, dvs. usundt. Litt skuffet over meg selv som ikke klarer å holde dietten i helgene. SKAL BLI BEDRE.
Ingen trening.
06.04.09
Trening: Tur på fjellet (påskeferie!). Har fått lånt meg en hund noen dager, så blir masse tur!