Ser ut som treningen i det siste har gitt resultater. Var svært yoked i dag på trening, selv om jeg bare spiste ca. 1000 kcal før økten (dag 1 på IF). Satte i tillegg pers på hangups med 45 stk!
Kjører litt moderat volum i dag, har HARD kondisøkt i morgen og er på diett.
Benk (30 sek pause)
130x11 @7-8, 130x2, 130x2, 130x3, 130x3
Chins (30-60 sek pause)
45+8+6+5+4 med kroppsvekt (95,5)
Skulderpressmaskin (30 sek pause)
120x20, 120x5, 120x3
120 var lettere enn forventet.
Front Pulldown (Hammer)
3 sett med 90
Pec deck
138x8?, 110x10
Discomuskler, 3 sett på biceps og triceps.
YOKED
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Har du film av persen?
Jævla bra!
Dro opp stoltzen i dag også. Elendig føre. Issvuller og snø. Ble i tillegg så kald på føttene (five fingers-sko) at jeg var bekymret for forfrysning. Allikevel, kroppen fikset biffen og da jeg var nede igjen (via Munkebotn, var for glatt til å gå ned stoltzen) så hadde kroppen kokt opp litt varme i tærne. Det var nesten som å gå barbent i snøen.
Brukte 16:47 opp, noe som ikke var så ille mtp. forholdene. Nådde bare 183 i maks puls og hadde 176 i snitt. 841 kcal, 57 min total varighet. Spist 1000 kcal (IF) før trening, merket det litt på slutten i form av vansker med å holde pulsen oppe, selv om jeg ikke følte meg sliten. Satser på å spise 3000 kcal slik som i går.
Løp 6,22 km i Oslo torsdag på 30 min.
I dag var jeg med Knebøyjostein på noe friidrettsgreier hvor vi trente i en hall med 200m bane. Svært fint anlegg.
Løp ti drag på 200m med tider varierende mellom 31 og 39 sek. De fleste 34-35. Variasjonen kom av at jeg løp med noen gamle travere som ikke var så raske, så vi begynte på 37 sek og jeg dro litt mer på etterhvert. Løp på 31 sek som et av de midterste dragene med andpusten start og fulgte veteranene i starten før jeg gønnet litt. Mao. my å gå på.
Nådde 183 i puls på det meste.
EDIT: Syklet nettopp en time med 130 i snittpuls. 196 watt/snitt:
![]()
bare 12 sekunder bak han negern med den eide lattern da![]()
Du var oppe i Ekeberghallen eller?
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Styrke i dag. Noen dager siden sist. Ble derfor en moderat økt. Løftet allikevel ganske greit.
Smithbenk:
100x5, 120x5, 140x5, 150x5, 160x5, 170x5, 170x5, 140x16 rp 100x6
1 sett tricepsøvelse
Chins:
3 serier med ghetto-style sideveis bevegelse i toppen. 2-3 serier med vanlige chins etterpå.
2 sett bicepsøvelse
Sidehev
2x20 x20, 2x14x15, 2x14x10
1 min sykling all out. Langt over 500 watt, vanskelig å si hvor mye men måleren var låst på 500 blank hele minuttet og med god margin.
Her er en kort snutt fra i går!
Du har vel ikke vurdert sprint?
You ran a marathon? That's cute …
Ikke testet, dette var vel i ca 33-34 sek/200m tempo, så ganske moderat.
Terskelintervaller i dag på sykkel: 4x8 min. 165-170 stort sett i dragene, noe over på slutten på noen. 50 min total varighet.
60 min sone 1 på sykkel. Etter 30 min ble jeg hypoglykemisk, ikke så vanlig lenger for meg men det kom av høyglykemisk kost et par timer før økten. 678 kcal, 143 i snittpuls. Ganske sur den siste halvtimen :0
Kor var det du løp?
'Feo, Fuerte y Formal'
Fuckarounditis | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health
Man kan ikke si én fuckarounditis...blir vel i så fall en fuckarounditist! Det er en nevrologisk sykdom, som manifesterer seg i form av ubrukelige treningsøkter.
Styrke:
Smithbenk
110x10, 140x5, 150x5, 160x5, 180x5 @8 så droppsett: 160x1, 140x5, 110x10
Cable flyes
2x28 x 12, 10, 8 reps
Chins
Div oppvarming med egen kroppsvekt, BW+45 x 12 (ikke strict) + 12, 10,,8, 6 reps med egen kroppsvekt og kort pause (45 sek ca).
Hang Cleans
60x10, 60x8, 60x6 (Lett og fort)
Bicepscurlmaskin
3 sett
Sidehev
2x22 x15, 2x18x10, 2x14x10
Bosuball-situps
15-10-8 reps
Fikk pump i magen - et L&F-øyeblikk!
Veide forresten 91,7 kilo i dag, det er sykt lavt! Fuark yeah!
For de som lurer så har jeg kjørt IF med litt under vedlikehold en liten stund, men nå godt over til IF men ikke bry meg så mye om kaloriene (mest at det generelt er sunne måltider). Vi får se hva det bringer. Foreløpig liker jeg hvordan det føles og funker.
Noen spesiell grunn til at du kjører smithbenk isteden for vanlig benk.
Trener uten spotter og med tunge vekter, samt at SIB Alrek har elendige benker. Jeg får rett og slett tatt meg mer ut tryggere i en slik benk.
66,5 min terskelkardio. GREIT VARMT. 171 i snittpuls, 1008 kcal. Syntes kalorimålingene drifter avgårde, men hei...hva vet jeg. Kjørte økten på Precor i100 Crosstrainer.
Jeg fant én tørr flekk på t-skjorten etter økten:
IMG_20120202_191403.jpg
50 min med 12% stigning. 4x4 inkl noe sone 1/2. 9 km/t i dragene. 5,42 km, 650 høydemeter. Rekordbra form om dagen, og styrken er upåklagelig. 91,4 kilo idag tidlig!.
Edit: Hadde 60 i puls mens jeg ordnet og styret før jeg løp på mølle (dvs. oppreist mens jeg tok på meg sko, skrudde på møllen etc.). Hva hvilepulsen er vet jeg ikke, men tydeligvis et stykke under dette![]()
Synes du bør prøve deg på det MAD 900 de snakker om på iForm. Tipper du hadde knust de fleste der:
KETTLEBELLS vs BODYBUILDING (WEB-TV)
Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!
Hehe, gjerne for meg. Det han skrøt av som syke resultater er jo omtrent hva jeg ville disket opp med. Kanskje bedre! Kan ta en 400m på mølle etterpå som oppvarming bare for å sjekke tiden der (styrke på planen i dag). Disse guttene burde jo lansert i detalj hvor mange chins som gir hvor mange poeng,hvor mye mark som gir hvor mange poeng og hvor mange poeng man får ifht. tid på 400m. Det er jo meningsløst uten en referanse.
Ellers trener jeg jo ikke mark i noe særlig grad ettersom jeg får så korte hamstrings og merker det i korsryggen dagene etterpå. Dette kommer nok av at når jeg først trener mark så blir jeg støl ettersom det er så lenge siden, så med jevnlig trening burde det jo bli grei skuring.
Til ære for Biggus og Andreas testet jeg 400m på mølle som laktatøvelse. Satte møllen på maks fart (23 km/t) og lot det stå til. I den farten tar det nøyaktig 1 min og 2 sek å løpe 400m. Det gikk knirkefritt, og gikk av møllen bare middels andpusten. Skal nok barbere flere sekunder av den på en god bane. Hva er det de sier i filmen? Han Soran som løper 400m på 1 min 15? Og så mener de at det nok er spirrevipper på 70 kg som kanskje løper på 55 sek? Jeg er 95 kilo på dagtid og løper nok på ca. 55 sek
Litt av noen pingler disse korpsbyggerne!
Dagens økt videre:
Smithbenk
110x10, 140x8, 150x17 rp 130x6, rp 110x8
Kabelflyes
3 sett med 2x24,5 (2x49 kg)
Triceps cable ext
Droppsett med 90, 70 og 50 kilo
Kruttpump
Chins
20+15+10+5 strikte og fine med ca. 1 min pause
Syntes ikke chinsen gikk så bra, men på dette tidspunktet var jeg übertørst av den ridikuløse pumpen så det var nok årsaken
(Glemte å ta bicepscurls!!!!1)
Hang Cleans
70x10, 70x8, 70x6. Tipper 90 sek pause.
Skulderøvelse med kabler, 3 sett
Kommentar til økten: 400m på 1min 02 sek (maks på møllen) var lett som en plett. Ligger nok greit på 50-tallet. Ellers fikk jeg Diesel-Yoked Kruttpump. Kan ha noe med:
- Ultragrovt rugbrød med Mer Smak-leverpostei og én med NUGATTI til frokost
- 1/3 scoop 1RM med 10 g AAKG ekstra og 10 g kreatin ekstra
![]()
Hehe. Good going bro! Synes det MAD greiene hørtes litt kult ut. Blir spennende å se hvilke parametere de bruker for å regne ut poeng.
Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!
1:02 er helt insane!
Tipper det er 15 sek raskere enn jeg klarer, og jeg har jo en halv meter lengre bein. Hva blir det.. 26-27 km/t?
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Kan ikke skjønne at du fikk den tiden på 23km/t. Jeg satt møllen på 20km/t og løp, og da klokket jeg inn til 1:33 på 400m.
Det er jo bare å finne frem en kalkulator. Jeg har en app som heter Run PaceCalc og som beregner forlengs og baklengs hvilken tid som er hvilken fart og motsatt.
20 km/t er 1:12. Hadde du løpt et maraton i den farten hadde du kommet på fjerdeplass i Chicago Maraton 2009![]()
Er vel fordi møllen bruker en del tid på å komme opp i 20km/t fra 0. :E
Altså, du må jo hoppe på ifart når det er mølle...de bruker jo en evighet på å få opp farten.
Kjørte litt rolig motbakke på mølle hjemme i dag (sone 1). 905 høydemeter, 76 min. 780 kcal. 138 i snittpuls. 7,54 km.
Har trent en god del siden jeg logget sist. Kjører fast styrke på ons+lør og kondisjonstrening resten.
Uken ser slik ut, ikke medregnet styrke. Regner man med styrke kan man plusse på 1,5 time og ca. 900 kcal.
ount: ount: 9 Activities 9 Activities
Distance: Distance: 74.52 km 74.52 km
Max Distance: Max Distance: 24.20 km 24.20 km
Time: Time: 3:57:25 h:m:s 3:57:25 h:m:s
Avg Time: Avg Time: 26:23 h:m:s 26:23 h:m:s
226 m 226 m
Elevation Gain: Elevation Gain:
Avg Elevation Gain: Avg Elevation Gain: 75 m 75 m
Max Elevation Gain: Max Elevation Gain: 211 m 211 m
Avg Speed: Avg Speed: 18.8 km/h 18.8 km/h
Avg HR: Avg HR: 154 bpm 154 bpm
Calories: Calories: 3,217 C 3,217 C
I går kjørte jeg blodhardt i stappfullt gym. Sikkert 30 grader der inne. Nesten alle kardioapparatene i bruk, varmeovner på og i tillegg en haug som trener styrke.
Kjørte 4x10 min drag rundt terskel (170-180 i puls) og noe over. Løp mellom 13,2 og 16 km/t i dragene (løp fort i starten av draget for å raskt få opp pulsen). 1119 kcal på 60 min, ca. 12,5 km inkl. oppvarming. Møllen og fotsensoren avviker ca. 80 m på den distansen, primært i pausefarten på 10 km/t (fikk 9,4-9,6 km/t stort sett).
1119 kcal er ikke ille på en Garmin som bruker Firstbeat 2 til å estimere kalorier. Denne er mye mer konservativ enn pulsklokker flest, men var uvanlig nære møllen denne økten. Møllen mente jeg brukte 1284 kcal på én time.
PROTIP: Kompresjonstøy fra Rehband er genialt dersom du må løpe i ekstrem varme. Årsaken er at stoffet leder varme godt og blir som mikroskopiske kjøleribber på kroppen. Hadde nok fått heteslag i annet tøy. Snakk med Tuba!
Knallbra økter, du er en atlet. Kombinere kardio OG styrke er en uber kombo. Får helsegevinster fra begge, man ser bra ut, og man klarer å bruke kroppen litt, hehe.
Forøvrig så er 200w/h på ( 65% HR ? / 130 puls ) rimelig bra. Sykler du mye?
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"
Takk takk.
Ikke helt pålitelig de wattmålingene da. Sykler egentlig lite nå om vinteren. Har så vidt begynt etter at jeg meldte meg på Bergen Voss. Men for å si det på en annen måte: jeg er en bedre syklist enn løper.
Gleder meg til utesesongen starter, så jeg kan ta karbonhelvete ut på landeveien igjen
Edit: Noe av grunnen til at jeg ikke sykler så mye inne er at jeg føler det er vanskelig å få pulsen skikkelig høyt. Ute er dette derimot ikke noe problem.
Kjører du racer eller XC?
Innesykling suger, det må isåfall være en skikkelig pro-klasse spinningsykkel for at det skal bli noe greie på det.
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"
Har en racer med karbonramme og SRAM Force. Stiv og lett, men føler at karbon er et sprøtt materiale og er redd for å dø bare jeg klikker meg på pedalene![]()
Haha, jeg kjører XC men, er helt klart for superlett alu fremfor karbon. Karbon er vel rimelig sterkt i lengderetningen, men kan tåle endel mindre i slike saksetreff, når man får slag midt på rammen, vinkelrett inn.
Men klart, det kan være veldig stivt og fint, perfekt for racer der stivhet er veldig viktig
Til sammenligning med wattstyrken din, så tror jeg Hushovd spurtet med mellom 800-1000W, men å sykle ett lenger ritt med snitt på 300 mener jeg er rimelig bra. Du får prøve deg på noen ritt når du blir trøtt av løpinga![]()
Blir som sagt Bergen-Voss. Vi får se hva vi gjør av andre ting. Ellers går det vel mest i at jeg syntes det er ubehagelig å sitte med hendene nede samt at jeg er uvant med å sykle tett.
Trener masse, men logger ganske lite her. Mer praktisk å bare logge alt via Garmin Connect.
I dag løp jeg 6 km, og trente styrke litt senere på dagen. Økten så slik ut:
Militærpress: 40x10, 60x20, 60x12, 60x8, 60x6
Cable flyes: 126x8, 112x8, 112x6
Chins: +50x8, +50x3, +30x8, +30x3
Mark: 100x30
Stående roing: 80x10, 80x10, 80x10, 80x10
Core, 4 sett
Knebøy kroppsvekt: 100 reps, 1 serie
Calf Extension Machine: 185x50 reps
Hittil i uken (lørdag) ser det altså slik ut, men blir også en langkjøring i morgen:
Distance: 77.04 km
Max Distance: 33.00 km
Time: 5:16:22 h:m:s
Avg Time: 39:33 h:m:s
Elevation Gain: 171 m
Avg Elevation Gain: 171 m
Max Elevation Gain: 171 m
Avg Speed: 23.5 km/h
Avg HR: 156 bpm
Calories: 4,714 C
Ett hundre reps? Det hørtes ut som : tortur.
Når det er sagt, den langkjøringa di, er det sykkel vi snakker om her? Synes kalorianslaget var høyt iforhold til distanse og avg HR.