Har ikke testet doggcrapp nei.
Jeg har prøvd å lese gjennom den orginale doggcrapp tråden. Men for mye snakk om steorider og bare stuff om treningsprogrammet innimellom. Så jeg klarte ikke å holde interessen der.
Har ikke testet doggcrapp nei.
Jeg har prøvd å lese gjennom den orginale doggcrapp tråden. Men for mye snakk om steorider og bare stuff om treningsprogrammet innimellom. Så jeg klarte ikke å holde interessen der.
Forståelig, men foreslår at du tester det og når du fatter interesse![]()
Kan du ikke lese de fire linkene i doggcrap linken min? De er enklere og ganske interessante...! HIT with a twist..![]()
Enig det der, er ganske demotiverende til tider. De første sidene er værst, så blir det litt bedre.Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Er jo litt viktig å vite at en del av de med sinnsykfremgang har fått det delvis pga steroider når ens egen fremgang ikke er like stor...
11.Desember 2003
5 minutter generell oppvarming - sykling
Bein
(Oppvarming: Beinpress 140x3, 170x1)
Pre exhaust leg extension: 91x13 (failure på rep nummer 12)
Beinpress: 180x14 (failure på rep nummer 12)
Stående tåhev: (oppvarming: 79x3, 97x1) 115x16 (failure på rep nummer 13)
Mage
Maskin crunch:(Oppvarming: 20x3, 30x1) 40x17 (failure på rep nummer 15)
Hvordan føltes den økta?
Sendte en pakke til deg i posten i dag.. HD bøkene mine ligger et annet sted! Sendte med Heavy Duty treningsvideoen (ikke forvent deg for mye) og Annihilation (This 80-minute video covers brutally hard training based on set variables, their descriptions, application, and what NOT to do. Included are cheat reps, forced reps, burns, forced overloads, forced negatives, pure negatives, superset, static stretch, up & down resistance, contracted partials, rest pause, alternate negatives, pre-exhaust, stripping, heavy & light, weak range partials, strong range partials, self-contained isometrics, extended set, one rep method, 21-method, stutter reps, breakdowns, and witness two full body workouts with Heather and Trevor Beairsto as they push to the extremes on every set by including set variables)
Samt noen tidligere utgaver av HD bulletin og exercise protocol!
Det var den hardeste økten jeg har hatt på beina på lenge. Mye pga en kjedel ankel skade som ikke har blitt helt bra.
Etter å ha tynt meg skikkelig på leg extensions, rolig opp, hold i 2 sekunder, rolig ned. Så slet jeg med p gp de ti meterene det er fra leg exension til beinpressen. På beinpressen kunne jeg glatt gidd meg etter 5 reps, men jeg trøkte på til det kjentes ut som om det var noe gale.
Tåheven var akkurat det samme, igjen så har jeg ikke kjørt den noe hardt pga ankelen, men i går gikk det helt glatt.
Vrunch apparatet tok jeg med samme teknikk som alt annet. rolig ned, hold i to sekunder, rolig opp.
Så i dag er jeg støl, stiv og øm.
Neste trening er på tirsdag.
Skal bli interessant å gå igjennom materialet ditt.
16.Desember 2003
Skuldre
Strak armet sidehev: (oppvarming: 6x3, 8x1) 10x11 (failure på rep 8)
Fremoverbøyd sidehev: (Oppvarming: 7x1) 8x10 (failure på rep 7)
Biceps
Knestående Palms-up pulldown (Oppvarming: 50x3, 75x1) 99x11 (failure på rep 8)
Triceps
(Oppvarming: Dips 3, 1)
Pre exhaust triceps pushdown: 70x9 (failure på rep nummer 6)
Dips: 4 (failure på rep nummer 2)
Ble tungt med dips etter pushdowns ja...
Svir rimelig godt i kassa!![]()
Hvilke tempo kjører du sånn ca. i øvelsene?
Fikk akkurat Mike Mentzer Heavy Duty I og II + HIT the Mike Mentzer way i posten i dag. Skal lese gjennom så kan jeg sende til deg etterhvert hvis du er interessert... Hvis ikke HIT finner igjen bøkene sine da (lite trolig, hehe...)
It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
- Mike Mentzer
http://www.mikementzer.com
http://www.i-a-r-t.com
Ja det var rimelig tungt, for å si det mildt.
Nå kjører jeg 10 sekunders repper som Mentzer foreslo.
4 - 2 - 4 reps
Må gå rimelig ned på vekten på det meste.
Ikke noe for folk som ikke kan legge igjen egoet hjemme.
Hehehe, alltid kjedelig å måtte gå ned på vektene...
Men bare vent til du har trent en liten stund, løfter nok mer enn du noen gang har gjort tidligere...
Har du tatt noen mål av kroppen din for å finne ut hvilke økninger du får?
Hadde vært spennende lesning!
Kos deg videre...
It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
- Mike Mentzer
Nei ingen mål, jeg er på bulk i tilegg så de tallene ville uansett være tvilsomme.
Ja jeg håper nå på å øke styrke sammen med muskelmasse.
Så resultatene skal bli interessante.
OK!
Uansett så vil du jo ha en følelse av hvordan det fungerer, du har jo holdt på en stund nå...
Ser fram til å se resultatene dine!
Får nok en del motvisajon av å følge med deg selv også, lyst til å kjøre på den måten jeg også, får vel lese masse i de nye bøkene nå i jula og starte på ny frisk på nyåret...![]()
- Mike Mentzer
21.Desember 2003
Bein
(Oppvarming: Beinpress 100x3, 150x1)
Pre exhaust leg extension: 91x14 (failure på rep nummer 14)
Beinpress: 180x15 (failure på rep nummer 15)
Stående tåhev: (oppvarming: 79x3, 97x1) 115x16 (failure på rep nummer 16)
Mage
Maskin crunch:(Oppvarming: 20x3, 30x1) 45x11 (failure på rep nummer 11) 10 sek hvile ---> statisk hold til failure + negativ
AU!
Ser tøft ut...
Bør kjenne det ganske bra i beina i dag?! Kommer nok mer utover kvelden...
Magetreningen må jo være rimelig psykisk hard også?!
Føler du deg "tom" etter trening? Eller har du mer å gi?
Hvordan føles det med så "mye" hvile mellom hver trening?
- Mike Mentzer
Hva er grunnen til at du ikke kjører egen øvelse for hamstrings? Føler du beinpressen gjør jobben aleine?
Ja leggene og quadricepsene er rimelig toast. Så en av filmene til HIT her i helgen. Der trener Mentzer en utøver, og de bruker det eksakt samme programmet som jeg bruker. Bortsett fra at de la inn leg curls på bein dagen. jeg vurderer å ta den med, da hamstringen ikke er noe sliten etter denne økten. MEN, så blir hamstringen kjørt hardt på ryst/rygg dagen da.
Alle øvelsene er psykisk tunge, spesiellt i går, da jeg var alene. Men allikevel å økte jeg på alle øvelsene. Jeg tok like mange reps alene som jeg klarte med hjelp forrige gang.
Jeg er tom etter første supersett jeg, så jeg har ikke noe problem med å ta de hvile dagene som jeg trenger. Det er litt befriende å ikke se studioet hele tiden![]()
En HIT-beindag uten treningspartner er HARD, og krever bra motivasjon. Dette vet jeg, for jeg gikk på en motivasjonssmell i våres da jeg måtte trene i lange perioder uten treningspartner. Økningene stoppa, og det blei kjedelig å trene.
26.Desember 2003
Bryst
(Oppvarming: Skråbenk 45x3, 65x2)
Pre exhaust flyes: 20x7 (failure på rep nummer 7)
Skråbenk: 90x2 (failure på rep nummer 1)
Rygg
(Oppvarming: Knestående Palms-up pulldown 50x3, 75x2)
Pre exhaust knestående straight arm pulldown: 50x7 (failure på rep nummer 7)
Knestående Palms-up pulldown: 95x6 (failure på rep nummer 6)
Markløft: (oppvarming: 80x3, 120x1) 145x12
Hvordan føles det MrMuscle? 145kx12 i markløft er ikke galt..![]()
Fikk tempoet på reppene mer riktig denne gangen en forrige gang jeg kjørte samme musklene.
Noe som resulterte i litt færre reps på et par øvelser.
På markløften så kjører jeg nå komplett stopp mellom hver reps (som Mentzer sa i videoen din), altså ingen "spretting" med vektene. Rumpen kjenner den godt. En vondt trening med andre ord. Men det er nå 20 dager til neste gang, så da har jeg glemt det![]()
Godt å høre at tempoet sitter bedre, kvaliteten på utførelsen er jo alfa og omega...Opprinnelig skrevet av MrMuscle
![]()
Da har du 20 dager å forberede deg til å gi bånn gass!
- Mike Mentzer

Pleide du tidligere å dytte vektene i bakken, for en liten sprett mrmuscle ? Jeg har alltid tatt en stopp i mark, men over bakken... så sprett for meg er en ny greie i den øvelsen.
Et vanlig markløft har som regel ingen døtid, så når man bruker den eksentriske delen av løftet som en akkselerasjonsfase, så vil den konsentriske få en eksplosiv begynnelse. Det er dette man hører når de fleste løfter markløft. Men visst man kjører den eksentriske rolig, så vil man ikke engang høre at vekten er i bakken. Det er hva jeg prøver å oppnå.
31.Desember 2003
Bein
Pre exhaust leg extension: 91x15 (failure på rep nummer 15)
Stående tåhev: (oppvarming: 79x3, 97x1) 115x16 (failure på rep nummer 16)
Mage
Maskin crunch:(Oppvarming: 20x3, 30x1) 45x12 (failure på rep nummer 12)
Mrmuscle: Prøver ikke å fremstå som en bedreviter, men jeg veit ihvertfall at det ikke anbefales å senke stanga rolig i mark. Har med skader å gjøre. Regner med du også har hørt det?
Kan prøve å finne link.
Det anbefales ikke på maksløft, men når man kjører eksentrisk trening, så trenger man nødvendigvis å kjøre den eksentriske delen kontrollert. Ikke slippe den som mange gjør. Hvorvidt dette påfører korsryggen for mye belastning kan nok diskuteres.
Sist endret av MrMuscle; 02-01-04 kl 12:45
Hvorfor skal risikoen for skade øke når bevegelsestempoet er saktere og friksjonen på musklene, sener og ledd er mindre...?Originally posted by Kevin Levrone
Mrmuscle: Prøver ikke å fremstå som en bedreviter, men jeg veit ihvertfall at det ikke anbefales å senke stanga rolig i mark. Har med skader å gjøre. Regner med du også har hørt det?
Kan prøve å finne link.
Er ikke det litt bakvendt da??
Skader oppstår vel lettere ved "rykk og riv" trening, trening med mye vekt, dårlig utførelse og raskt utførelsestempo!
Driver en med styrkeløft så skjønner jeg det du mener med at det er en fordel å løfte raskt, da klarer en jo og løfte mere vekt. Trener du for å bygge masse så er det en fordel å trene saktere...
- Mike Mentzer
5.Januar 2004
Skuldre
Strak armet sidehev: (oppvarming: 6x3, 8x1) 10x9 (failure på rep 9)
Fremoverbøyd sidehev: (Oppvarming: 6x1) 8x11 (failure på rep 11)
Biceps
Knestående Palms-up pulldown (Oppvarming: 50x3, 75x1) 103x8 (failure på rep 8)
Triceps
(Oppvarming: Dips 3, 1)
Pre exhaust triceps pushdown: 70x9 (failure på rep nummer 9)
Dips: 3 (failure på rep nummer 3)
Sist endret av MrMuscle; 05-01-04 kl 14:05

10x19 (failure på rep 9)
Er dette 19 rep... fordi lengre ned står det i denne stilen:
Pre exhaust triceps pushdown: 70x9 (failure på rep nummer 9)
da bør vel reppene være likt på begge sider, isteden for å stå på hver sin side? Forvirret :P
Det er ikke alltid likt på hver side.
Når jeg trener alene så blir det likt pga at jeg ikke får hjelp.
Når jeg trener med min bror, så kan han hjelpe meg på noen reps slik at jeg kan nå total failure.
Men i dette tilfelle var det en skrivefeil.
10.Januar 2004
Bein
Pre exhaust leg extension: 91x16 (failure på rep nummer 16)
Leg Curls: 84x8 (failure på rep nummer 8) 10 sek hvile -----> negative hold til failure + negativ
Stående tåhev: (oppvarming: 97x1) 115x13 (failure på rep nummer 13)
Mage
Maskin crunch: 45x12 (failure på rep nummer 12)
Hvordan funker det for deg så langt??
Fungerer veldig bra. Styrke og volum har fått merkbare økninger. Spiser fremdeles like mye som når jeg trente fire splitt. Må se hvordan det fungerer, om jeg trenger å reduserer det om en liten stund. Men er ikke sikkert, er tross alt på "bulk".
Fyr opp noe bilder, veldig lenge siden sist.
hvordan er vekta?
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
blir ingen bilder før til sommeren.
er 102kg om morgenen på tom mage.
Jeg sier det samme som Hardway: Bilder, bilder!
15.Januar 2003
Bryst
(Oppvarming: Skråbenk 50x3, 70x1)
Pre exhaust flyes: 20x9 (failure på rep nummer 9)
Skråbenk: 90x2 (failure på rep nummer 1)
Rygg
(Oppvarming: Knestående Palms-up pulldown 50x3)
Pre exhaust knestående straight arm pulldown: 50x10 (failure på rep nummer 10)
Knestående Palms-up pulldown: 95x7 (failure på rep nummer 7)
Markløft: (oppvarming: 80x3, 120x1) 150x12
20.Januar 2004
Bein
Pre exhaust leg extension: 91x16 (failure på rep nummer 16)
Leg Curls: 77x12
Stående tåhev: (oppvarming: 97x1) 115x14 (failure på rep nummer 14)
Mage
Maskin crunch: 45x12 (failure på rep nummer 12)
Fortsatt fornøyd med HDII MrMuscle? Gjør du noe cardio på dagene du har fri?
Ja jeg er fornøyd jeg, liker det veldig godt.
Alle øktene er noe av det mest smertefulle jeg har vært med på, men jeg har som regel glemt det dagen etterpå
Ingen cardio whatsoever.
Holder du formen i sjakk med kosthold da, eller er det bulk2k?
Har alltid kontroll over kroppen min. VIsst det kommer noe ekstra på den så er det bevisst.
25.Januar 2004
Skuldre
Strak armet sidehev: (oppvarming: 6x3, 8x1) 10x10 (failure på rep 10)
Fremoverbøyd sidehev: (Oppvarming: 6x1) 9x9 (failure på rep 9)
Biceps
Knestående Palms-up pulldown (Oppvarming: 50x3, 70x1) 103x12 (failure på rep 12)
Triceps
(Oppvarming: Dips 1)
Pre exhaust triceps pushdown: 70x10 (failure på rep nummer 10)
Dips: 2 (failure på rep nummer 2)
Rimelig kjørt når du kommer til dipsen ser jeg...
Tar du hele dips, eller kjører du korte?
Er du helt ferdig da, eller har du bitte litt igjen?
Jeg liker alltid å kjøre 2-5 negative only til slutt, kanskje det blir mye?!
- Mike Mentzer
Jeg kjøre fulle dype dips, klarer to hele, og så tar jeg en negativ på den siste. Så er det game over.
31.Januar 2004
Bein
Pre exhaust leg extension: 91x17 (failure på rep nummer 17)
Beinpress: 180x16 (failure på rep nummer 16)
Leg Curls: 77x13
Stående tåhev: (oppvarming: 97x1) 115x14 (failure på rep nummer 14)
Mage
Maskin crunch: 45x8 ---------> 10sek hvile + Statisk hold til failure
hmmm, denne "gamlemetoden" til Mentzer virker egentlig ganske interresant, kunne kanskje tenkt meg å prøve den i nærmeste fremtid. Foreløpig går det bra med HIT-en hos meg. Hvor stor masse-økning har du egentlig hatt? Det virker jo ikke som at du har økt så særlig mye i styrke, selv om det er litt da.. F.eks Beinpressen.
Selv syns jeg å gå fra 11 reps på 140 i markløft på denne metoden, til 12 på 150 er rimelig bra framgang.
Men jeg antar folk har forskjellig oppfatning av framgang.