+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 56

Tråd: På vei mot å bli PT

Kliss nytt medlem Lisab is on a distinguished road
    Ble medlem
    01-2011

På vei mot å bli PT

Hei!
    Jeg har startet med ett kosthold snart 2 år siden, og det er 80 % fett, og 20 % protein etter skaldemanns ratio, og under 5 gram karbohydrater i døgnet.
    Jeg trener i studio 2 ganger i uken, og jeg gjør styrketrening, og kondisjonstreningen gjør jeg i intervaller. I tillegg går jeg på ski, og går på fjellet om sommeren.
    Jeg møter ikke så fort veggen som før når jeg trente med karbohydrater, og passer på at karbohydratlagrene er helt tømt før jeg begynner og trene.
    Jeg får raskere muskler nå, enn når jeg trente med karbohydrater.
    Jeg kjenner også at jeg ikke blir helt utslitt etter en trening, men det ble jeg før fort når jeg gikk på karbohydrater.

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er mange som erfarer det samme som deg. Noen av oss har det tydeligvis bedre uten å konstant fore på med karbohydrater. Hvordan legger du opp kosten rundt treninngsøktene? Bruker du noe fettsyrer før og etter?

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Hvor høy fettprosent har du? Og hvordan passer du på at "karbohydratlagrene" er tomme før du begynner å trene?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Silver Member miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Velkommen

Skal du bli personlig trener? Hva gjør du for å bli det?
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Spennende! 0karbo, og aldri oppkarbingsdager?

Ble medlem
    01-2011
    Det er mange som erfarer det samme som deg.
    Noen av oss har det tydeligvis bedre uten å konstant fore på med karbohydrater. Hvordan legger du opp kosten rundt treninngsøktene?
    Jeg spiser 2 kokte egg før trening.
    Bruker du noe fettsyrer før og etter?
    Nei, jeg spiser ett hovedmåltid mellom kl 16:00 og 18:00. Da spiser jeg fett kjøtt eller fet fisk.
    Hvor høy fettprosent har du?
    Jeg spiser 80 % fett, og 20 % protein
    . Og hvordan passer du på at "karbohydratlagrene" er tomme før du begynner å trene?
    Jeg passer på å spise mest kvelden før mellom 16:00 og 18:00, og bare spise 2 egg to timer før trening. Hvis det er hard konkurranse, drikker jeg bare vann den dagen før trening, og spiser etter trening sammen med vann. Vann er det eneste jeg drikker.
    Skal du bli personlig trener?
    Ja, jeg skal bli PT.
    Hva gjør du for å bli det?
    Jeg studerer og leser bøker, og leser på enkelte nettsider, samt egentrening sammen med PT.
    Spennende! 0 karbo, og aldri oppkarbingsdager?
    Ja, ingen oppkarbingsdager.
    Sist endret av NK; 14-01-11 kl 07:00

Silver Member miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau uberuberuber miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Kult Hvis du trykker "svar med sitat" så slipper du å kopiere
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Ehh. du vet at du får høyt kolsterol av så mye fett ?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Ehh. du vet at du får høyt kolsterol av så mye fett ?
    Eh du vet at det ikke er skadelig?

-passar under sängen Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Skal du bli sertifisert PT er det lurt å gå på skole så du får papirer på det - lettere å få jobb bla

Men det er også bra å lese og bygge seg opp erfaringer før en startet på skole, da går det som regel mye lettere
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    01-2011
    "du vet at du får høyt kolsterol av så mye fett?"
    Jeg har fått lavere kolesterol (apo-kvote) og lavere triglyserider etter at jeg startet og spise så mye fett.
    Jeg har også fått lavere langtidssukker enn tidligere.

"vet at det ikke er skadelig?"
    Jeg har hørt noen påstå det, men mener at det er forskingsjuks. Jeg har i alle fall ut fra evolusjonen funnet ut at hverken inuitter eller andre folkeslag tok skade av kostholdet, men etter jordbruksrevolutsjonen og den industrielle revolusjonen kom sykdommene, og konkluderer med at en hel del forskning er forfalskning og eller utelating av en del av sannheten. Forskningen er som regel finansiert av sukkerindustrien, legemiddelindustrien, eller produsenter av f eks margarin. Derfor stoler jeg ikke blidt på forskning og det vi får høre gjennom media, men vurderer hva jeg vil tro på ut fra funn gjort av døde mennesker, hva de levde av, og hvem som levde lengst, og hvilket koshold og hvilke medisiner de tok når de levde. Der i blandt lever de som har gått på kolesterolsenkende medisiner ett kortere liv, samt at de som bruker kolesterolsenkende medisiner (kalt satiner) får flere hejrte/kar - sykdommer enn de som ikke er behandlet med disse medisinene.
    Sist endret av NK; 14-01-11 kl 07:01

Ble medlem
    01-2011
    Jeg går på skole, og blir sertifisert PT til slutt, men jeg har erfaringer med tradisjonelt kosthold og trening i tillegg egne erfaringer med det "nye" kostholdet.

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Med fettprosent så menes hvor stor andel av kroppen din som består av fett, ikke hvor mye du har i maten.

Og bruk gjerne "Svar med sitat" som Miau foreslår, gjør det litt lettere å følge dialogen.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    01-2011
    Hei! Jeg regner med å ha lav fettprosent siden jeg bruker str XS i klær.

Medlem eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lisab Vis post
    Hei! Jeg regner med å ha lav fettprosent siden jeg bruker str XS i klær.

Ble medlem
    01-2011
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Med fettprosent så menes hvor stor andel av kroppen din som består av fett, ikke hvor mye du har i maten.

Og bruk gjerne "Svar med sitat" som Miau foreslår, gjør det litt lettere å følge dialogen.
    Jeg regner jo med å ha liten andel av fett i kroppen siden jeg bruker str XS i klær. Å måle fettprosent er jo bare å bruke penger på tøv!
    Jeg måler jo ikke fettprosenten i kroppen, men blodverdiene er blitt bedre etter at jeg startet med det "nye" kostholdet.

Ble medlem
    01-2011
    Sitat Opprinnelig skrevet av eXplode Vis post
    Kom med noe konstruktivt, eller la være og skrive svar!

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Klesstørrelse har ingenting med fettprosent å gjøre.

Medlem eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Der fant vi "svar med sitat".
    Mitt svar var vel rett og slett at jeg manglet ord! Mulig du har godt kunnskap om kosthold, trening osv, men jeg mener det er feil av en blivende PT å legge til grunn fettprosent basert på størrelsen på klesplagg! Isåfall er jeg smellfeit som bruker 2XL. Min konstruktive mening.

Ble medlem
    01-2011
    Jeg mener at når blodverdier blir normale av ett kosthold med mye fett og litt protein, og uten karbohydrater, blir det feil å måle fettprosent i legemet. Men jeg har jo også utdannelse fra helsevesenet, og vet mye om blodprøver, og kan analysere disse.
    Men jeg er interssert i emnet, og har målt blodverdier, og samt veid meg på tanitavekt som denne legen har.
    Så lenge jeg fungerer veldig godt med nåværende kosthold, vil jeg ikke tilbake til gammelt kosthold. Jeg har jo egen erfaring med det, og trener bedre med det nye kostholdet. Jeg ønsker jo å nå lengst mulig, og samtidig være rask, uten å miste tempo pga trege muskler.

Ble medlem
    10-2003
    jeg har jo også utdannelse fra helsevesenet, og vet mye om blodprøver, og kan analysere disse.
    Hva slags utdannelse?

Ble medlem
    10-2003
    Jeg mener at når blodverdier blir normale av ett kosthold med mye fett og litt protein, og uten karbohydrater, blir det feil å måle fettprosent i legemet.
    .
    Folk som spør etter fettprosenten din på dette forumet, gjør ikke det på grunnlag av at de er interressert i din helsemessige status, sunnhetsgrad osv - men utelukkende pga av utseendemessige resultater, kroppsdefinisjon osv mtp å vurdere effekten av dietten samt at det gir en målestokk iht til resultater osv ved sammenligning av tidligere målte fettprosenter, og fremtidige målinger. Noe som jeg mener også er basic knowledge for en PT. Godt mulig du er enig i dette, men slik du fremstiller argumentene dine tolker jeg det slik at en blodprøve kan gi deg svar på hvor feit du er utseendemessig. Er selv sykepleier med flere års erfaring fra spesialavdeling på Rikshospitalet, også som medansvarlig i medikamentstudier for Pfizer, så jeg er fint klar over viktigheten av blodprøver. Men ærlig talt.. vil jeg ha et svar på hvor fet jeg er drar jeg ikke til legen min for å sjekke kolesterol, HDL/LDL osv, da speilet mitt driter i hvor strøkne blodprøver jeg har.
    SÅNN.. nå har jeg brukt nok tid på svada.. Ikke ta deg nær av motargumenter.. ta det til deg og lær!

Ble medlem
    01-2011
    Sitat Opprinnelig skrevet av eXplode Vis post
    Folk som spør etter fettprosenten din på dette forumet, gjør ikke det på grunnlag av at de er interressert i din helsemessige status, sunnhetsgrad osv - men utelukkende pga av utseendemessige resultater, kroppsdefinisjon osv mtp å vurdere effekten av dietten samt at det gir en målestokk iht til resultater osv ved sammenligning av tidligere målte fettprosenter, og fremtidige målinger. Noe som jeg mener også er basic knowledge for en PT. Godt mulig du er enig i dette, men slik du fremstiller argumentene dine tolker jeg det slik at en blodprøve kan gi deg svar på hvor feit du er utseendemessig. Er selv sykepleier med flere års erfaring fra spesialavdeling på Rikshospitalet, også som medansvarlig i medikamentstudier for Pfizer, så jeg er fint klar over viktigheten av blodprøver. Men ærlig talt.. vil jeg ha et svar på hvor fet jeg er drar jeg ikke til legen min for å sjekke kolesterol, HDL/LDL osv, da speilet mitt driter i hvor strøkne blodprøver jeg har.
    SÅNN.. nå har jeg brukt nok tid på svada.. Ikke ta deg nær av motargumenter.. ta det til deg og lær!
    Jeg kan ganske enkelt kritisere legemiddelindustrien for å ikke være objektive, men oppfatter det dit hen at de prøver og forfalske sannheten for å få solgt flest mulig medikamenter. Det er flere forskjellige eksperter, og eksperter som er uavhengige av legemiddelfirmaene har andre oppfatninger om dette. Det er hverken målt HDL/LDL, men blodprøver som heter APO - kvoter. Jeg er ikke fet, og har masse muskler, og ikke fettlever eller lignende. Jeg synes fettprosenter er ment for de som ikke tar blodprøver i det hele tatt. Samtidig har jeg også vært opptatt av å finne ut hvorfor fotballspillere plutselig kan omkomme midt under en kamp. At det kommer til å bli vitenskap om LCHF, må bare legemiddelindustrien finne seg i. Legemiddelfirmaene har ikke all rett til forskning, det kan også andre leger gjøre som ikke har økonomiske bindinger til legemiddelindustrien. Det er godt mulig at du kan, men du kan ikke påstå at legemiddelfirmaene er de mest uavhengige og objektive forskerne. At det er leger som kritiserer legemiddelindustrien, kan ikke en noen egentlig vurdere ut fra det, men må da se på døde som har brukt legemidler sammenlignet med de som nektet å bruke legemidler. Det er en ernæringsfysiolog (Dag Viljen Poleszynski) som gir Uffe Ravenskov rett når han sier at å spise fett og kolesterol er sunt.

member jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Du er klar over at de spør om hvor mye fett du har på skrotten, ikke hvor mye fett du spiser tanita vekten oppgir jo også dette?!
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    10-2003
    Les innlegget mitt èn gang til! Jeg gir blanke f. . . i legemiddelindustrien, forskning, fotballspillere som kollapser og hva som er sunt eller ei! Som sagt : Folk som spør etter fettprosenten din på dette forumet, gjør ikke det på grunnlag av at de er interressert i din helsemessige status, sunnhetsgrad osv - men utelukkende pga av utseendemessige resultater, kroppsdefinisjon osv mtp å vurdere effekten av dietten samt at det gir en målestokk iht til resultater osv ved sammenligning av tidligere målte fettprosenter, og fremtidige målinger.
    At du driter i fettprosenten din er HELT GREIT, men da får du heller si det - og ikke legge til grunn forskning på helse, legemiddelindustri osv når medlemmer av forumet spør om din fettprosent relatert til diett.
    Ved første henvendelse om fettprosent svarer du på fettinnholdet i maten din. Ved andre henvendelse svarer du på blodprøvene dine. Ved spesifisering av hva folk spør etter, avfeier du det med å henvise til forskere, legemiddelindustrien og fettlever!

Siden jeg ikke når frem forbi dine fordypninger i forskning og kalde fotballspillere gir jeg meg her. Lykke til med PT-karrieren og videre forskning.

Det her lukter en forkledd opplest ståpåjenta som mer enn gjerne spiser røkt laks på brødskiva..

!!

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Det jeg ikke skjønner helt heller, det er snakk om fettprosenten på kroppen ja, ikke som andel av maten.

Fettprosenten i maten sier alene lite om man går opp eller ned i vekt, det som har noe å si er totalt inntak (som er lettere å holde lavt dersom man unngår blodsukkerspikes osv.)

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    "vet at det ikke er skadelig?"
    Jeg har hørt noen påstå det, men mener at det er forskingsjuks. Jeg har i alle fall ut fra evolusjonen funnet ut at hverken inuitter eller andre folkeslag tok skade av kostholdet, men etter jordbruksrevolutsjonen og den industrielle revolusjonen kom sykdommene, og konkluderer med at en hel del forskning er forfalskning og eller utelating av en del av sannheten. Forskningen er som regel finansiert av sukkerindustrien, legemiddelindustrien, eller produsenter av f eks margarin. Derfor stoler jeg ikke blidt på forskning og det vi får høre gjennom media, men vurderer hva jeg vil tro på ut fra funn gjort av døde mennesker, hva de levde av, og hvem som levde lengst, og hvilket koshold og hvilke medisiner de tok når de levd
    Rolig nå, selv om du dropper karbohydratene trenger du ikke dra frem konspirasjonsteoriene. Siden du holder på å bli PT vil jeg tro at du neppe er verken lege, ernæringsfysiolog, biolog eller noe liknende, og da er det ganske morsomt at du på to sekunder har avskrevet store deler av forskningen som er blitt gjort. Men det er jo fint med konspirasjonsteorier. Alt man ikke liker, støtter konspirasjonen, og da kan man se bort fra det

Levealderen øker, og den øker lineært. Gjorde jordbruksrevolusjonen noe, så økte den både befolkning og forventet levealder. Lavkarboentusiaster trekker frem en del livsstilssykdommer, men dette er til stor grad tilknyttet inaktivitet. Regjeringen la blant annet frem en kilde til en studie der det viste at overvekt ikke hadde noen helsemessig ekstra risiko når man justerte for aktivitetsnivået. Det er heller ikke et godt argument at vi får mer kreft nå enn før. Det er fordi vi også blir eldre.

Det finnes flere gode grunner til å kutte karbohydratene. En romantisering av hva folk gjorde på en tid der forventet levealder var under 30 år, er ikke en av dem.

Ble medlem
    01-2011
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Gjorde jordbruksrevolusjonen noe, så økte den både befolkning og forventet levealder.

Det finnes flere gode grunner til å kutte karbohydratene.
    Forskerne er uenig seg i mellom at levealderen økte med jordbruksrevolusjonen. Jeg viser til en som er utdannet ernæringsfysiolog som har studert evolusjonsbiologi i ettertid (tidligere nevnt Dag Viljen Poleszynski). Det er mye motstridende forskning, og blandt forskere må hver enkelt vurdere hvem hver enkelt vil stole på. Da går det ganske enkelt ikke an å stole på all forskning, for alle forskere er ikke enige seg i mellom. Tror det er stor mangel på uavhengig forskning, i og med at så mange kan bli medisinfri og bli sterk med lavkarbo kosthold. Ett eksempel er Bjørn Ferry som bruker lavkarbo, og vinner i skiskyting.

Ble medlem
    01-2011
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    Du er klar over at de spør om hvor mye fett du har på skrotten, ikke hvor mye fett du spiser tanita vekten oppgir jo også dette?!
    Ja, jeg har det nedskrevet på treningsstudioet jeg trener på, men det er ikke noe jeg går rundt og tenker på eller husker utenat. Jeg har vært aktiv, og kommer fortsatt til å være det. Men blodprøveresultatene har jeg kopi av her hjemme, og kan sammenligne med tidligere prøver. Jeg får også vite resultatet på tanita - vekten hos legen når jeg er hos legen.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Er Bjørn Ferry syk?

Ble medlem
    01-2011
    Nei, Bjørn Ferry er frisk, og oppnår gode resultater med ett fettrikt kosthold.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Da går det ganske enkelt ikke an å stole på all forskning, for alle forskere er ikke enige seg i mellom.
    Forskning handler ikke om hva man MENER. Det handler om fakta At alle forskere er så utrolig uenige hele tiden er først og fremst
    en vrangforestilling media fyrer oppunder.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Nei, Bjørn Ferry er frisk, og oppnår gode resultater med ett fettrikt kosthold.
    Ok, fordi du brukte han som et eksempel på en som er medisinfri og sunn på lavkarbo. Jeg tror lavglykemisk kosthold er veldig bra, uten at man trenger å være panisk for litt karbo (men disse blir naturligvis redusert ved lavglykemisk diett).

Ble medlem
    01-2011
    Forskning handler ikke om hva man MENER. Det handler om fakta At alle forskere er så utrolig uenige hele tiden er først og fremst
    en vrangforestilling media fyrer oppunder.
    Hei! Hvis du leser på internett, kan du finne ut at de er uenige seg i mellom. Men hvis du bare leser magasiner/aviser/ser TV, så virker de veldig enige seg i mellom. Det er bare noen forskere som skriver fakta, andre jobber for og er sponset av bestemte firmaer, leste den svenke boken "Pengene og makten bak kostrådene, av Lars Erik Litsfeldt og Per Wikholm". Jeg leser f eks bøker av Frank Nilson og Uffe Ravenskov med flere.

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    *hente popcorn*
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    01-2011
    McBain: Det er veldig forskjellig hvor mye karbohydrater hver enkelt kan bruke, det er veldig individuelt hvor følsom man er på antallet karbohydrater. Noen kan spise mindre karbo, og andre mer karbo. Alle har ulike gener og blodtyper, og det som passer til en enkelt, passer ikke til en annen. Jeg er også sunn og medisinfri.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    McBain: Det er veldig forskjellig hvor mye karbohydrater hver enkelt kan bruke, det er veldig individuelt hvor følsom man er på antallet karbohydrater. Noen kan spise mindre karbo, og andre mer karbo. Alle har ulike gener og blodtyper, og det som passer til en enkelt, passer ikke til en annen. Jeg er også sunn og medisinfri.
    Greit nok det, men det blandes inn elementer i argumentene som ikke har sammenheng og som gjør at du misforstås, for eksempel glidende temaskifter og eksemplet du brukte om at Bjørn Ferry er medisinfri, selv om han ikke er syk.

Ps: Dette er et veldig trivelig forum, men det er fort gjort for nye medlemmer å bli litt skremt av den harde kjernen som har hatt 10 000 debatter her før

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Hei! Hvis du leser på internett, kan du finne ut at de er uenige seg i mellom. Men hvis du bare leser magasiner/aviser/ser TV, så virker de veldig enige seg i mellom. Det er bare noen forskere som skriver fakta, andre jobber for og er sponset av bestemte firmaer, leste den svenke boken "Pengene og makten bak kostrådene, av Lars Erik Litsfeldt og Per Wikholm". Jeg leser f eks bøker av Frank Nilson og Uffe Ravenskov med flere.
    Hehe. Jeg kjenner veldig godt til hvordan akademia fungerer, jeg har sett det fra innsiden i en god del år. Igjen så mener jeg helt personlig at når man må ty til konspirasjonsteorier, da har man godt tom for gode argumenter. Fakta snakker godt for seg selv, og det er ganske godt gjort at noen skulle klart å lure med seg hele scientific community over på karbobølgen bare fordi sukkerindustrien har så masse penger.

Hvis du mener at alle kostholdsforskere i Norge med noen hederlige unntak er i lommene på sukkerindustrien og resten av røvergjengen foreslår jeg at du sjekker litt i skattelistene. De selger seg i såfall ekstremt billig. Og om du mener at de tar imot støtten "under bordet" så er vel økokrim neste naturlige stoppested

Ble medlem
    01-2011
    Hehe. Jeg kjenner veldig godt til hvordan akademia fungerer, jeg har sett det fra innsiden i en god del år. Igjen så mener jeg helt personlig at når man må ty til konspirasjonsteorier, da har man godt tom for gode argumenter. Fakta snakker godt for seg selv, og det er ganske godt gjort at noen skulle klart å lure med seg hele scientific community over på karbobølgen bare fordi sukkerindustrien har så masse penger.

Hvis du mener at alle kostholdsforskere i Norge med noen hederlige unntak er i lommene på sukkerindustrien og resten av røvergjengen foreslår jeg at du sjekker litt i skattelistene. De selger seg i såfall ekstremt billig. Og om du mener at de tar imot støtten "under bordet" så er vel økokrim neste naturlige stoppested
    Jeg mener at de ikke tar penger under bordet. De krever høye egenandeler fra sine pasienter, og de hederlige er privatpraktiserende.

Max
    Max er ikke aktiv
    Gold Member Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    26
    Derfor stoler jeg ikke blidt på forskning og det vi får høre gjennom media, men vurderer hva jeg vil tro på ut fra funn gjort av døde mennesker, hva de levde av, og hvem som levde lengst, og hvilket koshold og hvilke medisiner de tok når de levde. Der i blandt lever de som har gått på kolesterolsenkende medisiner ett kortere liv, samt at de som bruker kolesterolsenkende medisiner (kalt satiner) får flere hejrte/kar - sykdommer enn de som ikke er behandlet med disse medisinene.
    Det hadde vært spennende hvis du kunne utdype dette og henvise til kildene du drar dine slutninger fra siden meningene dine er veldig radikale.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Hun kan ikke vise til kilder. All forskning er finansiert av coca cola og big pharma. Følg med

Ble medlem
    01-2011
    Sitat Opprinnelig skrevet av Max Vis post
    Det hadde vært spennende hvis du kunne utdype dette og henvise til kildene du drar dine slutninger fra siden meningene dine er veldig radikale.
    Hei! Skal utdype menigene mine på en egen nettside, og legge inn artikler og linker som bekrefter det jeg har lest. Skal offentliggjøre navnet på siden når jeg er ferdig med å bygge den opp. Det er lettere å forklare nyansene om hva jeg mener og ikke mener på en egen nettside.
    Jeg mener jo også at ikke alle trenger så strengt karbohydratregime som meg selv, men for noen andre kan jo det være en forbering. Det er en del andre som kan spise mer karbo enn meg selv, men det er ikke så lett å forklare, da både gentype og blodtype spiller inn.

Erigert brukertittel LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Levealderen øker, og den øker lineært. Gjorde jordbruksrevolusjonen noe, så økte den både befolkning og forventet levealder. Lavkarboentusiaster trekker frem en del livsstilssykdommer, men dette er til stor grad tilknyttet inaktivitet. Regjeringen la blant annet frem en kilde til en studie der det viste at overvekt ikke hadde noen helsemessig ekstra risiko når man justerte for aktivitetsnivået. Det er heller ikke et godt argument at vi får mer kreft nå enn før. Det er fordi vi også blir eldre.
    At overvekt ikke har noen helsemessig ekstra risiko justert for aktivitetsnivå er piss.

Lavkarboevangelister er ofte idioter, ingen tvil om det - men det er likefullt tilfelle at det er mye, mye lettere å overspise på et karbohydratrikt kosthold til forhold til et basert på fett og proteiner.

Det finnes flere gode grunner til å kutte karbohydratene. En romantisering av hva folk gjorde på en tid der forventet levealder var under 30 år, er ikke en av dem.[/QUOTE]
    http://www.dingsekongen.no

Must be an emergency! Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Kan noen lage en god oppsummering av de forskjellige påstandene i denne tråden? Dette ble veldig rotete.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Nyere forskning har vist at det er ikke overvekten i seg selv som er hovedproblemet, men derimot inaktiviteten som ligger bak overvekten. Korrigerer man for fysisk form, finner man ingen økt risiko ved overvekt. Overvekt i seg selv er dermed ikke forbundet med en økning i risiko for ulike sykdommer og tilstander, så lenge man er i bra fysisk form (Blair 1996). I behandlingen av overvektige bør det fokuseres både på aktivitetsnivå og kosthold (Vekt-helse 2000)
    1.4 Andre faktorer som... - regjeringen.no

Ble medlem
    01-2011
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Det finnes flere gode grunner til å kutte karbohydratene. En romantisering av hva folk gjorde på en tid der forventet levealder var under 30 år, er ikke en av dem.
    [/QUOTE]
    Levealderen var høyere før jordbruksrevolusjonen, mener en del evolusjonsbiologer. Men noen døde pga farlig levesett og rovdyr som fantes den gangen, og disse rovdyrene finnes ikke i dag. Det var f.eks. ikke oppvarmede hus å bo i den gang.

Ble medlem
    01-2011
    MHG:
    Jeg stoler ikke blindt på foskning, men vurderer det ut fra funn gjort av døde. Dette kan evolusjonsbioger mye bedre enn noen forskere noen gang vil kunne gjette seg til. 81 % av svenskene stoler ikke på offesielle kostråd gjort av livsmiddelverket. Jeg stoler ikke blindt på regjeringen, de i regjeringen er ikke eksperter.

Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vrimmel Vis post
    Kan noen lage en god oppsummering av de forskjellige påstandene i denne tråden? Dette ble veldig rotete.
    Det startet ihvertfall med et spørsmål om vedkommendes fettprosent.. noe som åpenbart var heeelt idiotisk! tvitvi!!

Must be an emergency! Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Nyere forskning har vist at det er ikke overvekten i seg selv som er hovedproblemet, men derimot inaktiviteten som ligger bak overvekten. Korrigerer man for fysisk form, finner man ingen økt risiko ved overvekt. Overvekt i seg selv er dermed ikke forbundet med en økning i risiko for ulike sykdommer og tilstander, så lenge man er i bra fysisk form (Blair 1996). I behandlingen av overvektige bør det fokuseres både på aktivitetsnivå og kosthold (Vekt-helse 2000)
    1.4 Andre faktorer som... - regjeringen.no
    Det er vel et slags catch-22-fenomen å kunne finne en person som er overvektig og som spiser sunt og er fysisk aktiv. Dersom man eliminerer det usunne kostholdet og den lave aktiviteten vil en person som er frisk bli normalvektig.

Ble medlem
    01-2011
    Det sunne kostholdet er nok et kosthold med lite karbo og da går man ned i vekt.
    Hvis man slanker seg med karbo, er det ikke så lett å slutte å gå ned i vekt når du har nådd slankemålet ditt. Hvis man blir for tynn, mister man energien og kraften til å trene.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.