+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 75

Tråd: Pingu

Medlem pingu har en flott utstråling
    Ble medlem
    11-2009

Smile Pingu

Jess... da lagde vist jeg også meg en sånn trenings/kostdagbok.

Litt om meg:
    Jente 17 år, 63 kg og i underkant av 170 cm høy =)

(men vekten min er veldig jojo.. I August veide jeg 53kg (!) )

Jeg har trent styrke i ca. 1 1/2 år... Har egentlig aldri fulgt noe fast plan, trent litt uten mål og mening, men har jo blitt en del sterkere enn jeg var da jeg begynte, kan man trygt si...

I tilegg er jeg glad i å trene utholdenhet, men dette går litt i perioder. Da går det mest i spinning, og noen ganger aerobic og løping, men løping dreper knærne mine... så yeah...

Pleier vanligvis å trene mellom 4 og 6 ganger i uken, men i det siste har jeg mistet mye motivasjon. (derfor jeg tenkte det var smart å lage dagbok.. :-) )

Når det gjelder kosthold pleier jeg å være ganske flink, men har hatt litt mange utskjeielser i år... Spiser varriert, mye grønnsaker og frukt... Før og etter trening får jeg i meg en proteiner, så ikke noe problem der... Det jeg sliter med er godteri, og alkohol....... Men det skal bli bedre..............

Av kosttilskudd går jeg på kreatin, tar også vanlige vitamin-piller og grønn te ekstrakt, og tranpiller noen ganger.. Går også på ppiller, noe iallefall jeg får mye større appetitt av...

Mål til sommeren: 58 kg

Slagplanen min er å trene litt mer kardio fremover og slutte å spise så mye dritt.. hehe.. blir spennende å se om jeg får det til da..

member jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    velkommen
    alltid kjek tå følge med i "nye" treningsdagbøker. Les litt rundt på forumet så finner du nok mye motivasjon både i form av treningsprogram og mat
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    11-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    velkommen
    alltid kjek tå følge med i "nye" treningsdagbøker. Les litt rundt på forumet så finner du nok mye motivasjon både i form av treningsprogram og mat
    Takk=) takk for råd ;-)

Da var første treningsøkt overstått.. styrke, helkropp.. gikk greit, har vært litt småsyk i det siste så tok ikke så mye i.. snart ny uke, med nye muligheter... =)

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Bilder!?
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

member jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    om du vil ha tilbakemeldinger og tips anngående treninga, er det nok lurt å beskrive øktene du kjører, i form av øvelse, kg, reps, sets
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    11-2009
    Jepp, skal skrive ned neste gang.. husker ikke alt i hodet her..

(edit: jooo fra dagens økt gjør jeg faktisk det...)

8 min oppvarming, elipsemaskin..

"roing - apparatet" (husker ikke helt navnet) : 2 * 12 (35 kg)
    Situps: 3*25
    Planken: 1min 45 sek * 2
    Beinpress: 12*3 (90 kg , 100kg på siste sett)
    Vet at knebøy er bedre og alt sånn, men jeg sliter litt med teknikken på det, så kjører benpress i stedet når jeg trener alene, iallefall foreløpig...
    Pushups, på knær..(jess..): 3*12
    Sidehev: 2 * 25 (4 kg)

Det var det jeg tok i dag.. er litt varrierende hvilken øvelser jeg kjører da..

og ang. bildet.. kommer kanskje, men finnet ikke laderen til kameraet mitt for tiden.. så når jeg finner den så kommer det kanskje noe

-passar under sängen Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Velkommen!
    www.mthereseo.blogg.no

Medlem MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Velkommen!
    Følger du noe spesielt styrkeprogram?

Ble medlem
    11-2009
    Takk =)

Medlem Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    23
    Velkommen
    Soy el diablo.

-WESTSIDE- burny_ er et navn kjent av alle burny_ er et navn kjent av alle burny_ er et navn kjent av alle burny_ er et navn kjent av alle burny_ er et navn kjent av alle burny_ er et navn kjent av alle burny_ er et navn kjent av alle burny_ sin avatar
    Ble medlem
    02-2008
    Alder
    21
    Velkommen Er ikke fra Notodden du vel? Hehe
    "Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men. Do not pray for tasks equal to your powers. Pray for powers equal to your tasks. Then the doing of your work shall be no miracle, but you shall be the miracle."

Ble medlem
    11-2009
    Takk!=)

søndag:
    Satt barnevakt + familiemiddag, så jentekveld.. så ble ikke akuratt tid til å klemme inn noe trening... Rakk ikke siste buss hjem, så gikk hjem, som tar rundt en times tid, så nooe trim ble det jo da

Mandag:
    Var på en core-gruppetime med puls, eller noe sånnt noe.. Var ganske slitsomt. Hardt for knærne..

har ikke hatt noe særlig matlyst idag, men spiste en liten sushi etter trening, og litt smågodt...

Medlem MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow er et navn kjent av alle MissSnowPlow sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Øyh, legg bort smågodtet og dra frem en banan eller noe istedet
    Maten er viktig

Ble medlem
    11-2009
    haha :P

jeg hater banan da. det er kvalmt..

men jaa.. må bli slutt på sukkeret...

Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Prøv å ha andre alternativer tilgjengelig, så blir det enklere å styre unna fristelsene Jeg har som regel alltid med meg en banan eller en yoghurt rundt omkring. Og vann!

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    mager kesam!! med en skvett fun light er det kongeerstatter for søtsakene
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    11-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av MissSnowPlow Vis post
    Prøv å ha andre alternativer tilgjengelig, så blir det enklere å styre unna fristelsene Jeg har som regel alltid med meg en banan eller en yoghurt rundt omkring. Og vann!
    sant.. spiser ofte skyr - youghurten den er chillern..

Har egentlig ikke så store problemer med sukker, unless jeg har pms.. men liksom etter jeg begynte på ppiller er jeg konstant pms-moody og sykt sug etter sukker.. er noe dritt..

Ble medlem
    11-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    mager kesam!! med en skvett fun light er det kongeerstatter for søtsakene

ahh , skal testes =D

Ble medlem
    11-2009
    .

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av pingu Vis post
    ahh , skal testes =D
    bruk wild berries smaken, den passer best

Ble medlem
    11-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    bruk wild berries smaken, den passer best
    Ok ;-)

Dagens trening:
    75 min kardio

Styrke:
    Pushups 10 * 4
    Pushups på knær 15 * 3

100 situps
    Planken 2 * 90 sek.
    Båten 90 sek

maskinen jeg aldri husker navnet på, men man skal liksom "ro": 2*12 (35 kg)

Sidehev (?) : 3*10 (4 kg)

Ble medlem
    11-2009
    31. Mars:

30 min løping...

Ble medlem
    11-2009
    1. april

oppvarmin: 5 min løping..

Beinpress: 12 * 4 ( 2 førse 90 kg, 3. set 100kg, 4. 110)
    Markløft: 12 * 4 (har null peiling på hvordan man leser av kg, men tar de som passer meg.. :P )
    "legcurl": 10*2 (40kg) - hatøvelse..

Pushups: 10 * 4

situps: 100

planken: 1 min 45 s * 2

Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Hvilket apparat bruker du for beinpress, den man legger på vektskiver selv eller den med vektplater som henger i trinse?

Markløft er vel bare å regne sammen vektene på hver side + stanga?

Ble medlem
    11-2009
    Den med vektplater, tror jeg :S sånn vanlig..

Jaaaa, men det står liksom 27 men så er det streket over 7 tallet og skrevet 1 i stedet, men jaa, jeg vet ikke helt hvordana det funker, og aner ikke hva stanga veier og det hele..

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Markløft: 12 * 4 (har null peiling på hvordan man leser av kg, men tar de som passer meg.. :P
    Skivene med finest farge?

Ble medlem
    11-2009
    finest farge? er metall tror jeg :S

Ble medlem
    11-2009
    idag:

en time kardio, også en sånn "coretime" på 30 min etterpå... jess

Går på sånn detox rensekur-greie.. første dag i dag og varer 6-7 dager.. Det vil si relativt dårlig med mat og den slags, jaaa.....

-passar under sängen Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    hvorfor detox-kur?
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    11-2009
    Er noe moren min har satt meg på.. Skal vistnok "rense" kroppen.. jeg er litt usikker, men er iallefall jævlig bra for huden.. også får man mye lavere matlyst også.. så yeah.

tar det hver 3. mnd..

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    I call bullshit. Omega-3 er bra for huden din, ta det. Å "rense" kroppen er pisspreik helt på høyde med blodtypediett.

Ble medlem
    11-2009
    haha:P takk for å høre synspunktet ditt da

syns det er ganske effektivt jeg da, men..

omega-3 går jeg på

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    logikken bak "rensekurer" er jo helt feil. som om vi har råtten mat i tarmene osv. hvis det gjør underverker for huden din så tilfører kuren noe du mangler i det daglige kostholdet, så da bør du finne ut hva det er og begynne å spise det fast.

Ble medlem
    11-2009
    Kanskje det, men er jo matvarere jeg spiser hele tiden, så ville vel heller tro omvendt.
    anyways.. du vet sikkert mer enn meg på det område, men det er ikke noe farlig kur eller noe sånnt noe.. er bare en del matvarer man ikke skal spise på de forskjellige dagene, osv... så er jo ikke som om jeg dør eller noe av å gjøre det.. er også skeptisk til hvor mye en sånn kur renser systemet osv. men som tidligere nevnt er det moren min som har satt meg på det... og hun har vistnok peil.

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Han her hadde også ganske peil

Spiser relativt sunt. Jeg vet hva et godt kosthold innebærer i og med at jeg går på toppidrett.

Vanlig kosthold i ukedagene er:

Frokost: Havregryn med fruktose og melk - Juice og omega 3
    Etter trening varierer litt: Brødskive med sjokolade pålegg, youghurt, bixit barer osv
    Mellom måltid: Boller, skyr, melk
    Lunsj: 3 Brødskiver med diverse pålegg
    Mellommåltid: Frukt
    Middag: Alt mulig som Mamma lager
    Før trening (Eventuelt) Det samme som etter trening
    Etter trening: Se over
    Kvelds: To knekkebrød med ost og melk

Så jeg syns selv at jeg har et relativt bra kosthold i ukedagene, problemet er når vi kommer til helga spiser jeg masse godteri og drikker brus hele tiden. Tror dere hvis jeg hadde kuttet ut det helt så hadde det blitt bedre?

Skjønner jo selv at det ikke er bra, men hadde det hjulpet masse på deffinga?
    http://www.treningsforum.no/forum/in...?topic=95658.0
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    11-2009
    eh, javel? Det er en rensekur.. Er man liksom stokk dum i hodet om man tror det gir en effekt da?

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Nei - men om du ikke har noe behov for å rense kroppen da du har et bra nok kosthold som gir deg de rette næringsstoffene og du sier jo selv du er skeptisk til en slik kur, så hvorfor lar du moren din bestemme?
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Det er ingen som har sagt at du eller moren din er stokk dum i hodet. Men hvorfor trenger en jente på 17 år å kjøre en detoxkur hver x mnd?

Ble medlem
    11-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av Riinoo Vis post
    Nei - men om du ikke har noe behov for å rense kroppen da du har et bra nok kosthold som gir deg de rette næringsstoffene og du sier jo selv du er skeptisk til en slik kur, så hvorfor lar du moren din bestemme?
    Joda, har et greit kosthold, men drikker jo en del, så det renses jo vist med det, eller noe.. ?

Har ikke noe særlig imot å gå på sånne rensekurer, og hovedgrunnen til at jeg gidder å gå på det fordi jeg får sykt mye lavere appetitt, og nå er det snart sommer, så kommer jo godt med.. Det er ikke som om moren min tvinger meg til noe som helst, men tror hun kan ganske mye mer om kosthold enn meg i og med at hun har studert det i mange år og jobber med det, så velger å stole på henne..

Ble medlem
    11-2009
    Det er ingen som har sagt at du eller moren din er stokk dum i hodet. Men hvorfor trenger en jente på 17 år å kjøre en detoxkur hver x mnd?
    Skal vist fjerne avfall - og giftstoffer, men resultatet er litt omstridt ettersom noen mener kroppen ikke samler opp dritt, osv...

JEG personlig vet ikke så mye rundt dette.

skulle jeg trenge det mindre siden jeg er 17, btw..??

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Joda, har et greit kosthold, men drikker jo en del, så det renses jo vist med det, eller noe.. ?

Har ikke noe særlig imot å gå på sånne rensekurer, og hovedgrunnen til at jeg gidder å gå på det fordi jeg får sykt mye lavere appetitt, og nå er det snart sommer, så kommer jo godt med.. Det er ikke som om moren min tvinger meg til noe som helst, men tror hun kan ganske mye mer om kosthold enn meg i og med at hun har studert det i mange år og jobber med det, så velger å stole på henne..

Hmm..
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    11-2009
    what? Det er sant da..

Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Det er sikkert sant, men ikke en bra/holdbar måte å gå ned i vekt på
    Om du klarer å bytte godteriet med mager kesam er du jo langt på vei Hehe.

Must be an emergency! Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Kan jeg få spørre hva som er galt med huden din som gjør at du er nødt til å ta disse kurene? Det finnes en rekke spesifikke behandlinger som er dokumentert effektive, om du ønsker noen tips (og da mener jeg av andre kilder enn selskapene som produserer de).

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Hvordan er kostholdet ditt egentlig?

ble litt nyskjerrig jeg nå
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    11-2009
    Det er sikkert sant, men ikke en bra/holdbar måte å gå ned i vekt på
    Om du klarer å bytte godteriet med mager kesam er du jo langt på vei Hehe.
    haha, yeah. er vel ikke kauratt godteriet som er problemet men sånn ellers har jeg ganske stor matlyst.. Men jeg vet godt hvordan jeg skal ned i vekt, og det avhenger ikke på noe dietter, eller denne rensekuren for den sags skyld..

Ble medlem
    11-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av Riinoo Vis post
    Hvordan er kostholdet ditt egentlig?

ble litt nyskjerrig jeg nå
    typisk dag.
    Frokost:
    2 brødskiver med ost
    Te
    youghurt
    1- 2 kapsler kreatin

Lunsj:
    Varrierer litt men pleier å spise en sfrukt og en skyr, eller en youghurt. og om jeg har med hjemmeifra er det oftest noe magert kjøtt med salat og cottage cheese og en del grønnsaker.. Om jeg ikke har med pleier jeg bare å kjøpe en salat eller baguette, eller sushi..

Etter skolen / før trening:
    Spørs litt hva vi har hjemme og når jeg skal på trening men blir ofte noe frukt også prøver jeg å få i meg 100 g cottage cheese, eller lignende..

tar 1-2 kapsler med kreatin før trening

Etter trening / middag:
    1-2 kapsler kreatin. Sjokolademelk, skyr eller proteinbar, eller cottagecheese om jeg er blakk rett etter trening..

Middag:
    Her er det veldig forskjellig, siden jeg bor hjemme.. men lager oftest mat til meg selv som ofte er noe magert svinekjøtt eller noe med grønnsaker....

Ikke noe anorektiker jeg nei ...

litt mer slækt i helgene da... spiser litt godis ogsånn da..:P

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Du virker ikke særlig disiplinert om du ønsker å redusere fett% til sommern?
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    11-2009
    Er vel ikke noe mindre disiplinert enn andre folk? JA, jeg spiser noen ganger godteri og kake i helger osv, men da pleier jeg å legge inn en ekstra økt. gidder ikke bruke masse tid og energi på å angre og suttre over ting jeg har spist..

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    ikke hør på Rinooo...hun har vært på diett i over et år og tenner på ordet godteri

men seriøst, ikke for å oute moren din ellerno, men en person som jobber med kosthold og samtidig anbefaler detoxkurer rimer ikke helt.

kroppen samler ikke opp giftstoffer og avfall.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.