blæ.. muskler..hvor blir dere av ?!
blæ.. muskler..hvor blir dere av ?!
lørdagstråkk terrengsykling (teknisk)
tid: 1 t, 55 min
snitt: 77%
maks: 92%
kcal: 1011
desverre kortere enn planlagt, pga jobbing, og familebursdag nu i kveld
Spis mere!![]()
Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.
moar food!
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
har nettopp drukket 0,5 dl sjokkomelk og 2 skiver med peanøttsmør! det ert vel en start?!ser ikke noe vekttap med mindre jeg faktisk ser på klærene mine.. har ikke råd til nye.. så da må det vil bli mat?!
Bra du er klar over det selv at du er tynn.. du hadd ekledd noen kg mer med både fett og muskler
Nøtter feks mandler er billig med mye energi![]()
hvorfor vil du ha mere muskler? det er ytelsen som teller.
jeg har sett alt for mange jenter gå fra pen-jente til dolph-lundgren-kopi i løpet av mine år på fitnessprat.![]()
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
Sånn som situasjonen er nå så tror jeg faktisk aktivitetsnivået ditt (styrketrening og masse sykling) er alt for høyt til at kroppen din har overskudd til å bygge noe som helst muskler.
Er det aktuelt å kutte ned på syklingen?
Nevn to stk?![]()
.......................................R.I.P..........................................
aldri i livet.![]()
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
hm.. fordi jeg har pinnearmer! absolutt ingen planer om å bygge mye masse, men dersom vekta skal opp (vet ikke helt hvor nødvendig det er å øke den, men skal ikke ned ihvertfall) vil jeg heller ha vektøkning i form av mukler, enn av fett. fettmasse vil neppe øke ytelsen på sykkelsetet, litt muskler derimot... blir bare mer å drasse på :P
Anngående kommentaren om "hvor blir det av musklene" mente jeg egentlig bare at jeg frykter at mye av vekttapet også er muskler da jeg plutelig følte meg en smule pinglete.
hm.. er mulig, men ikke veldig aktuelt (eller gunstig for prestasjonen?).Under 8 timer i uka på sykkelen skjer ikke, og det blir nok enda mer når jeg endelig får ommerferie. treningen framover vil være en kominasjon rolige langturer (3 t +), kortere intensive økter, og 1-2 styrkeøkter.
søndag terrengsykling
tid:3t, 10 min
snitt: 73%
maks: 90%
kcal:1542
rett over en time i skogen - hardt terreng, men holdt igjen på intensiteten, snik kikk på onsdagens løype!. 2 timer langs grus og vei som lang nedkjøring
formen: veldig bra, men i dag var hodet faktisk helt rart.. følte meg svimmel og rett og slett "utenfor". gikk meget tregt i toppen til tross for at kroppen kjentes bra ut
mat
frokost: eple + havregrøt (45g gryn, litt melk, vann, 30g whey, 1 egg, syltetøy)
+ nøtter, tørket frukt
under trening: energibar (220 kcals) + fox karamell :P
etter trening: tørket frukt (papaya, ananas osv..) + yoghurtnøtter + melk
lunsj/middag: 3 brødskiver (havre) med peanøttsmør, leverpostei + skyr med musli
oi!: 2-3 ruter mørk sjokolade :O
bilder fra dagens terreng, fall, og rute:
uke 14
total treningstid: 10t, 45 min
tid på sykkel: 10 timer
økter: 5
plan - uke 15:
mandag: spinning (lav intensitet) 2t 15 min
tirsdag: hvile
onsdag: Bros cup - terrengritt 5 x 3 km (runt 50 min)
+ nedkjrøing 30-45 min
torsdag: restitusjonssykling / landevei - 60 min, lav intensitet
fredag: hvile/restitusjonssykling
lørdag: norges cup - terrengsykling 3 x 5,7 km - 17,1 km (70-90 min)
søndag: aktive restitusjon/hvile
mandag spinning
tid: 2t, 12 min
snitt: 67%
maks: 89%
kcal: 928
formen: sliten i dag, både i kropp og hodet. Tok det ganske me ro, men mistenker at pulsklokka ikke helt er i form heller, da den viste 67% nesten hele tiden, uansett hvor hardt jeg tok i. Helt klart treningsfri i morgen
mat
frokost; 2 wasa sport med leverpostein, ost & skinke. + yoplait 0,0% med litt musli
mellom: eple + håndfull nøtter
lunsj: 2 skiver rugbrød med peanøttsmør, yoghurt med 2 ss cottage cheese
før trening/middag: pære + havregrøt (50g gryn, 1 egg, liten dæsj whey, 2-3 cottage cheese) + nøtter
etter trening: proteinbar (220 kcal)
kvelds: 1 boks cottage cheese, yoplait 0,0%, litt syltetøy
gulrot, nøtter
1 glass melk
det ser mye bedre ut, flink nå! skulle sett at du spise mer karbo dog, spesielt rundt treningsøktene.
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
ja, jeg er dårlig på karbo! har nesten aldri pasta/ris osv til middag, liker ikke smaken eller konsistenen.. grovbrød, havregryn, og knekkebrød funker... Det hadde nok forbedret restitusjonen en del om jeg fikk i meg en dose karbo rett etter trening.. må bare finne noe som funker.
spiser bra nå føler jeg, men alikevell sitter jeg med den ekle følelsen av at jeg spiser mer enn "nødvendig", og at jeg automatisk eser ut!!
som jeg har nevnt tidligere, sjokomelk er gull etter trening. så mye som du trener kommer du ikke til å ese ut...tro meg.
Jeg tror nok at du med fordel kan drikke både en og to kartonger sjokomelk om dagen. Å ese ut er ditt minste problem med dette aktivitetsnivået.
alright, da får jeg gi det et forsøk
er vel ikke noe mer magisk med disse ferdig blanede iforhold til å bare kjøpe oboy? billigere med en kg oboy, enn å kjøpe ferdig blanda
Blir vel mye mindre næring i et glass og null protein med oboy istedet..
åå?? protein i melken? men hvordan lages sånn "butikk-sjokolademelk" da.. ?? trodde det bare var melk, sukker, sjokolade - smelting/blanding/risting = simsalabim?
Jo sant, tenkte oboy blandes med vann![]()
tirsdag treningsfri!
vært vanvittig søvning og slapp hele dagen.. MÅ være bra i morgen for da er det BROs CUP! årets første ritt for min del. 5 runder x 3 km, i hardt terreng. Beregnet tid er mellom 50-60 min
skal kjøre samme løype som mennene, så det kan bli hardt, bare håper jeg ikke mister motet. psyken er min største svakhet. Ikke i form av at jeg ikke orker stresset, men ved at jeg innbiller meg at jeg ikke har noe der å gjøre, og at jeg ikke er kjapp nok, eller god nok teknisk... får alltid for høyt spenningsnivå!
men med mine svakheter lagt ut for alle - ønsk meg lykke til, kryss fngre, tær, armer og ben!![]()
Du har vel holdt godt følge med mannlige syklister tidligere, så jeg antar noen av dem blir flaue i morgen. «Slått av ei jente …», mumler de vel etter målgang.
Lykke til i morgen!![]()
lykke til ja, husk karbs underveis i løpet! ikke bare vann!
Lykke til, og ikke tenk at du er noe dårligere enn alle andre![]()
Jeg hadde ikke tatt meg tid til noe særlig drikking i en såpass kortvarig konkurranse, om det ikke var veldig varmt.
er litt der jeg også er! eneste er at gjennomsykling av løypa er kl 1730, ogjeg skal ikke i gang før 19:30.. så regner med å hive i meg solid prorsjon havregrøt før jeg drar, og så ha med enten matpakke eller energibar, eller begge deler å hive i meg noe rett før, og noe rett etter ?!
Jeg hadde gjort det samme.
Men de siste 30-60 minuttene før start/oppvarming, skal man ikke innta noe karbohydrater, mener jeg de lærde sier. Her var det snakk om blodsukkerverdier og slik biologi som jeg aldri har blitt helt venn med.
å?? tenke hive i meg energibaren en halvtime før.. men da tar jeg heller en matpakke med noe brød e.l 70-80 min før ?!
Etter at man inntar karbohydratene stiger blodsukkeret, og når vel en topp etter rundt en halv time. Deretter tar det vel en halv time før det er nede igjen. Denne prosessen skulle være ferdig før aktiviteten starter om jeg har forstått dette riktig. Men dette er ikke mitt fagområde.
Ikke lytt til meg, om du har gode erfaringer med andre løsninger.![]()
dreit i hele blodsukkeret, og heiv i meg energibar 20 min før. Jeg vantdet var nok bare pga timingen av energi-inntaket
![]()
rått!! grattiss![]()
dagens
"økt" 1; oppvarming, gjennomsykling av løype
tid: 40 min
snitt: 74%
maks: 93%
kcal: 347
økt 2: oppvarming med spurter + RITT
tid 1t 41 min (45 min var oppvarming)
snitt: 81%
maks: 94%
kcal: 995
gigantisk inntak av mat:
frokost: 2 wasa sport med vitaost, fisk + yoplait m/ musli
mellom: eple, nøtter
lunsj: 1 knekkebrød med vitaost + fruktsalat (melon, nektarin, halvt beger mager vaniljekesam)
middag: havregrøt (50g gryn, 1 dl melk, 30g whey, 100 g cottage cheese)
+ kakao
rett før ritt: energibar (210 kcal)
etter: 1,5 skive med peanøttsmør
kvelds: 2 knekkebrød med fisk + skyr + 1 egg
+ nøtter, melon
hjelpemeg...for en liste!
Grattis!
Ja, det var bare energibaren sin skyld. Må passe på ikke røpe hemmeligheten til fremtidige konkurrenter:P
Gratulerer!
Så utrolig kult at du vant!![]()
![]()
Gratulerer! Dette er kjempebra! Antar det ble litt mumling blant guttene, ja …
Puls under 90% hadde jo vært litt rart …![]()
Vant ikke over mannfolkene! syklet i min klasse (ble flytta fra u23 til ksenior/elite?!), men vi syklet samtidig som herrene. slo noen av dem da, og det var mye herligere enn å slå damene, selv med en australsk sykkel-mainiac blandt dem
skal hive inn noe bilder så snart jeg får tak i dem
torsdag terrengsykkel (for d meste langs vei)
tid: 2t 25 min
snitt: 71%
maks:86%
kcal: 1123
meget rolig økt - som også var planenformen kjennes bra ut, men bena kjenner at de kjørte hardt i går!
mat
frokost: 2 wasa sport med ost, skinke, + 1 egg + yolpait 0,0% med 2 ss vottage cheese
tidlig lunsj/før trening: 2 skiver rugbrød med leverpostei
under trening: deler av energibar
rett etter trening: resten av baren + melk
bare så det er sagt - en pynter seg ikke før ritt, og man bryr seg ikke om å matche bukse, shorts og sokker. Hjelm-hår er også meget kult. Ikke mobb.
sist der - den australske mesteren.. frykter hun kan ta meg i norgescuppen på lørdag. Kanskje jeg kan få henne diskvalifisert fordi hun ikke er norsk?!![]()
Grattla med seier.
'Feo, Fuerte y Formal'
Du utklasset de andre jentene totalt, ser jeg. Ingen andre jenter var synlige bak deg på bildene.![]()