+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 98

Tråd: Pyse-loggen

Superior newbie Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Pyseloggen fortsetter

Nå skal jeg prøve å logge dobbelt (her i tillegg til TF), for å få flere innspill fra flere folk på hvordan jeg skal få opp denne elendige styrken.

Det bør nevnes at jeg har en pinglete rygg hvor virvlene faller ut av stilling i ny og ne, så jeg må ta litt hensyn til det.

Jeg satser på styrke i markløft, knebøy og benk, og volum ved hjelp av tilleggsøvelsene.
    Har virra mye rundt og "trent" i noen år, men siden jeg har hatt pause hver andre uke - enten pga ryggen eller pga latskap, vil jeg påstå at jeg har begynt for ordentlig først i februar i år.'

Ja, jeg er forresten jente.
    165 cm, 63 kilo for øyeblikket, inkludert noen kreatinkilo.

Superior newbie Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Mandag 19. mai

Begynner med 1. dag denne uka, ellers blir det rot i huet mitt og det vil vi ikke ha noe av. Får forøvrig ikke trent bein denne uka pga masse jobb, men tar det neste mandag, så det blir ikke så ille.

BRYST OG BICEPS

Benkpress
    Oppv. 20 kgx5x3
    40 kg x 5
    40 kg x 5
    40 kg x 5
    40 kg x 5
    40 kg x 5 (+ 2 med hjelp/negativer)

Skrå flyes i kabel
    Oppv. 1plx8
    5 kg x 8
    5 kg x 8
    5 kg x 8
    5 kg x 8

Flyes med hantler
    7 kg x 8
    6 kg x 10
    6 kg x 12
    6 kg x 15 bena på benken

Pull-up's med hjelp
    6 x 2

Hantelcurl
    12 kg x 8
    12 kg x 8
    12 kg x 8
    14 kg x 5 + 12 kg x 3
    14 kg x 5

Ez-curl
    18.5 kg x 10
    18.5 kg x 8
    18.5 kg x 8

Curl i kabel med stang
    30 kg x 6
    25 kg x 5
    20 kg x 8 sakte

Mage - div. sit-up's
    60 stk.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Onsdag 21. mai

SKULDRE OG TRICEPS

Skulderpress med hantler
    14 kg x 8
    14 kg x 8
    14 kg x 7 (+ 1 med hjelp)
    15 kg x 3 (+ 3 med hjelp, ble litt vel tøff i trynet her)
    14 kg x 6 (+ 2 med hjelp)

Sidehev
    8 kg x 8
    7 kg x 8
    7 kg x 8
    6 kg x 12

Omvendt pecdec på benk
    4 kg x 8 for tungt/for dårlig teknikk
    3 kg x 12
    3 kg x 12
    3 kg x 10
    Kjente ikke så mye her, men gir meg litt tid for innkjøring. Ny øvelse.

Dips
    3 (en underkjent, én halveis godkjent, en godkjent) + 3 med hjelp
    2 + 4 med hjelp
    1 + 4 med hjelp
    1 + 5 med hjelp

Juhu! Jeg har aldri i mitt liv klart en eneste dips-repetisjon før.

Franskpress i kabel (liggende)
    20 kg x 10
    25 kg x 7,5
    20 kg x 12
    20 kg x 12

Franskpress med manualer (liggende på benk)
    4 kg x 12
    4 kg x 10
    4 kg x 10
    5 kg x 8

Mage: diverse
    60 stk.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Jeg droppa floorpress'en, siden min nærmeste treningsallierte mente den var dårlig mtp skaderisiko. Synd, men i dag løsna det litt i skulderpressen, så da er det ikke fullt så krise.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    ///...///

har 20kg biceps Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Viss du vil bli sterkere i "de tre store" må du nesten trene de istedet for mange andre tulleøvelser. Men du får ha lykka til.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Medlem Tonks er et navn kjent av alle Tonks er et navn kjent av alle Tonks er et navn kjent av alle Tonks er et navn kjent av alle Tonks er et navn kjent av alle Tonks er et navn kjent av alle Tonks sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    28
    Enig med Tuba.

Om du er interessert vet jeg om et supert program du kan prøve, som skal sørge for at du blir sterk i de tre store og få volum av støtteøvelsene. De støtteøvelsene i programmet er veldig bra øvelser. Som stangroing, skulderpress med hantler, skråbenk med hantler, dips, chins/nedtrekk osv. Men det er dog lurt å putte på litt på bakside skuldre. Jeg brukte selv facepull.
    Programmet heter "Slik blir du sterk" og du finner det på iform.no
    Jeg har kjørt det 1 gang, og egen utgave av det 1 gang. Begge gangene har jeg økt bra på både mark og knebøy. Benken skjedde det ikke så mye med.
    Feks så økte jeg fra 120 til 130 i markløft, første gangen. Og andre gangen økte jeg 12,5kg til i marken

Det er et tøft program, så man må gå 100% inn for det, og spise godt

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tuba Vis post
    Viss du vil bli sterkere i "de tre store" må du nesten trene de istedet for mange andre tulleøvelser. Men du får ha lykka til.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tonks Vis post
    Enig med Tuba.
    Synes dere jeg har masse andre tulleøvelser nå? Hm. Hva er bullshit-øvelser og hvilke er gode?

Jeg bruker jo mange av de støtteøvelsene du nevner som gode, Tonks. Men jeg er interessert i det programmet du nevner, så jeg skal kikke på det når jeg får tid. Mulig jeg må vente litt mtp ryggen - avhengig av hvordan programmet er. Det blir spanande å se.

Takk for innspill begge to!

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Jeg har snik-kikka på programmet nå, og det så veldig interessant ut. Jeg får trent 4 ganger i uka, med mange av øvelsene jeg liker best, så det er gullegodt.

Har noen spørsmål, men får ta det etter trening.

Medlem Tonks er et navn kjent av alle Tonks er et navn kjent av alle Tonks er et navn kjent av alle Tonks er et navn kjent av alle Tonks er et navn kjent av alle Tonks er et navn kjent av alle Tonks sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    28
    De "tulløvelsene" jeg tenker på er sånn som franskpress, bicepscurl, flyes osv i kabel. Jeg ser ikke de har noe for seg når man får det så mye bedre med frivekter

Ang ryggen din så tror jeg programmet skal gå bra. Om du setter maxene i øvelsene litt under hva du har hatt skal det ikke bli for hardt.
    Av erfaring ble knebøyen min i tyngste laget selv om jeg satt under maxen min.

Om du lurer på noe ang programmet skal du bare spørre

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Om du lurer på noe ang programmet skal du bare spørre
    Flott! Det kommer jeg til å gjøre, må bare sette meg mer inn i det først.

I dag hadde jeg tidenes dårligste ryggtrening, siden jeg har strukket en diger muskel på høyre side av ryggen. Trodde det skulle gå greit, men den gang ei...

RYGG - spolert pga strekk i hele høyre side

Gikk igjennom noen få øvelser med lett belastning likevel, bare for å ha trent. Håper det gir seg snart. :-\

Chins med hjelp
    8 x 4

Markløft: utgikk etter noen få reps.

Rygghev
    petzl x 15
    petzl+5 kg x 10
    petzl+10kg x 8
    petzl x 12

Nedtrekk bredt grep
    25 kg x 15
    30 kg x 10
    35 kg x 6
    40 kg x 4

Stangroing: utgikk.

Enarms hantelroing
    20 kg x 10
    22.5 kg x 8
    20 kg x 10

Sittende roing
    25 kg x 10
    30 kg x 10
    30 kg x 10

Ryggøvelser uten belastning

Mage

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Tirsdag 27. mai

BRYST OG BICEPS

Benkpress
    30 kg x 8

42.5 kg x 5
    42.5 kg x 5
    42.5 kg x 5
    42.5 kg x 4 (+ 1 med hjelp)
    42.5 kg x 4 (+ 1 med hjelp)

Skråpress med hantler
    15 kg x 8
    15 kg x 8
    15 kg x 8
    15 kg x 8

Flyes med hantler
    8 kg x 8
    7 kg x 10
    7 kg x 12
    7 kg x 12

Hantelcurl
    15 kg x 7
    14 kg x 8
    14 kg x 8
    15 kg x 5
    12 kg x 10

Preachercurl, ez-stang, smalt grep
    18.5 kg x 5 + 3 negative
    13.5 kg x 10
    13.5 kg x 8

Pull-up's med hjelp
    6 x 2

Mage x 60.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Torsdag 29. mai

BEIN

Knebøy ATG
    30 kg x 10
    62.5 kg x 5
    62.5 kg x 5
    62.5 kg x 5
    62.5 kg x 5
    62.5 kg x 5

Strake markløft (med overhåndsgrep)
    60 kg x 8
    65 kg x 8
    62.5 kg x 8

Grepet svikta, så fikk ikke trent bakside lår noe særlig i det hele tatt her. Skal bruke reimer neste gang, siden jeg må ha overhåndsgrep pga ryggen. Trener grep utenom istedet.

Beinpress
    14 pl x 10
    14 pl x 10
    15 pl x 12
    17 pl x 10

Litt slakkere vinkel enn vanlig, siden ryggen er litt ustabil.

Stående leggpress
    180 kg x 12
    200 kg x 12

Utfall (antall kg i hver hånd)
    12 kg x 8
    15 kg x 8
    12 kg x 6

Mage x 60

Underarm/håndledd/grep.

Gold Member Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Virker som bøyen er sterk når ryggen er på lag
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Jeg har gått på turn, og blitt kjent med en del yngre jenter..hehe. Hun er voksen for aldern også:) haha

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av AndreasIr Vis post
    Virker som bøyen er sterk når ryggen er på lag
    Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med effekten av treningen - jeg er så sjukt støl nå at jeg skriker som et nyfødt barn av alle uventede bevegelser. Jeg har tatt 60 kg i bøy før, men aldri i nærheten av ATG, så det kan ikke sammenlignes.

Ellers er ryggen ikke helt på lag for tida, så jeg kommer til å ta ryggøkta i morra med relativt stor forsiktighet. Blir skulder og triceps i kveld.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    SKULDRE OG TRICEPS

Skulderpress med stang
    8.5 kg x 10
    20 kg x 10
    25 kg x 8
    25 kg x 8
    25 kg x 8

Trener ikke militærpress pga trykket i ryggen, men prøvde denne varianten nå. Lenge siden sist... Er denne bedre enn skulderpress med hantler, selv om det er sittende?

Sidehev
    7 kg x 10
    7 kg x 8
    7 kg x 10
    8 kg x 8
    8 kg x 8 ganske dårlig teknikk her, ble litt tungt

Omvendt pecdec i maskin
    20.4 kg x 8
    20.4 kg x 8
    20.4 kg x 6
    15.9 kg x 10

Dips
    2 (+ 6 med hjelp)
    2 (+ 5 med hjelp, skulle vært seks, men holdt på å tippe inn i veggen )
    1,9 - såå close! (+ 6 med hjelp)

Liggende franskpress
    10 kg x 10
    14 kg x 8
    14 kg x 8
    14 kg x 10
    14 kg x 8

Kræsja manualen rett inn i hodet opptil flere ganger - kløne!
    Prøvde å kutte ut "tulleøvelsene" for triceps (kabel etc.), slik dere anbefalte. *lydig*

Mage x 60.

pusi she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    30
    Dette ser jo utrolig bra ut jente. Syns du er sterk. Velkommen hit forresten. Alltid kult med nye damer.

Medlem Ronja is a jewel in the rough Ronja is a jewel in the rough Ronja is a jewel in the rough Ronja sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    30
    Du er flink Petzl!!! Husk å passe på ryggen din. ellers blir det strenge pekefinger vet du

Synes du skulderpressen er bedre for ryggen din enn militærpress?

Jeg har hvertfall god erfaring med å bytte ut vanlig hantelskulderpress med militærpress eller skulderpress med stang for min tidligere dårlige skulder. Det hjalp veldig faktisk. Det har sikkert noe med støttemusklaturen og bevegelsesbanen å gjøre. Men mulig det samme gjelder for ryggen din. Det blir jo mer stabilt med stang hvertfall.

Evt. kan du ta skulderpressen i en "hantellignende" maskin. De nye til techngym gir tilnærmet lik bevegelsesbane som skulderpress med hantler. Ofte er det nok stabiliteten som ødelegger tror jeg, når vektene blir tyngre eller man løfter for tungt.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Takk she-ra!

Ronjaponja,

jeg passer på. Jeg er sannsynligvis den som er minst interessert i å ødelegge ryggen igjen. Synes det virker bedre for ryggen min med få reps i mark f.eks., så har endret litt på opplegget der. Tar mange sett med få reps, relativt tungt (i forhold til mine forutsetninger) - føles veldig bra!

Når det gjelder skuldre, så har jeg droppa militærpressen siden ergoterapeuten mener den er lett å skade seg på for min rygg. Det er lett å jukse ved å bruke ryggen, det blir skeivt, osv. Men det er jo ikke lett å gjøre det samme når man sitter, derfor prøvde jeg stang isteden for manualer. Må se det litt an når jeg får på litt mer vekt, men synes det virka bra. Har en skulderpress-maskin her, men jeg ødelegger skuldrene på den...

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Søndag 1. juni

RYGG

Markløft
    40 kg x 10
    60 kg x 5
    70 kg x 5
    80 kg x 5
    85 kg x 3
    85 kg x 3
    82.5 kg x 5
    82.5 kg x 5
    80 kg x 5

Chins med hjelp
    8reps x 4sett
    To sett med reimer - genialt, fikk mye bedre kontakt med lats.

T-stang-roing
    20 kg x 8
    35 kg x 8
    35 kg x 10
    35 kg x 8
    Alle tall er uten stanga, vet ikke om den pleier å telles med eller ikke.
    Helt ny øvelse, så må nok ha litt tilvenning her... Gikk så som så.

Bred nedtrekk
    35 kg x 8
    32.5 kg x 8
    32.5 kg x 6

Enarms hantelroing
    20 kg x 10
    20 kg x 10
    22.5 kg x 8
    25 kg x 8
    25 kg x 6

Mage x 60.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Gikk på trening, løftet 45 kg x 2 i benk, og dro hjem igjen. Spiste masse, og prøver igjen i morra. Hadde null energi, og siden jeg uansett får trent 4 ganger i uka spiller det ingen rolle.

Så sånn var det.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Tirsdag 3. juni

BRYST OG BICEPS

Benkpress
    25 kg x 10
    45 kg x 4 (+1 med hjelp)
    42.5 kg x 5
    42.5 kg x 4 (+1 med hjelp)
    42.5 kg x 3 (+2 med hjelp)
    42.5 kg x 4 (+1 med hjelp)
    42.5 kg x 3 (+2 med hjelp)

Skråpress med hantler
    15 kg x 8
    15 kg x 8
    15 kg x 8
    15 kg x 8

Flyes med hantler
    7 kg x 12
    8 kg x 8
    8 kg x 8
    8 kg x 12

Hantelcurl
    15 kg x 6
    15 kg x 8
    14 kg x 8
    14 kg x 10

Bicepscurl med EZ-stang
    18.5 kg x 12
    20 kg x 10
    20 kg x 8
    20 kg x 8

Mage x 60.

Skikkelig møkkaøkt , men sånn blir det vel av og til. Litt bekymra for benken...

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    BEIN - økt type katastrofal

Ingen krefter i det hele tatt i dag - vanvittig dårlig! *bekymra* Det er sikkert mange mulige årsaker til det, men hva det er vet jeg jammen ikke... Kan kanskje ikke skylde alt på varmen. Gjennomførte det meste av økta likevel, om ikke annet så for å trene viljen... Tok det veldig lett, selv om det var tungt nok i dag på bøyen. Det andre var ikke fullt så tungt, men tok det lettere pga korsryggen fikk så mye slit i bøy.

Knebøy ATG
    30 kg x 10
    65 kg x 4 (+1 med hjelp)
    65 kg x 2? (+2 med hjelp)
    60 kg x 6
    55 kg x 6

Til og med 55 kg ble altså tungt i dag...
    På 65 kg falt jeg fremover og fikk utrolig mye trykk på ryggen. Det kjentes som om det var ryggen som "ødela" - beina hadde klart det, er jeg rimelig overbevist om. Tips?

Strakmark
    60 kg x 8
    60 kg x 8
    60 kg x 8
    60 kg x 8

Beinpress
    14pl x 8
    13pl x 8
    13pl x 8

Utfall
    15 kg x 8
    20 kg x 5
    18 kg x 5
    15 kg x 6

Mage x 40.

pusi she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    30
    Hmm.. Har lenge tenkt på å starte med walk outs eller noe sånt pga at jeg innbiller meg at jeg også sliter noe med ryggstyrken.

Da tar du bare å lesser på så mye kilo du klarer å holde på stangen i stående tilstand, med stanga bak på nakken som for knebøy og tar noen skritt bakover, holder i en ti til femten sekunder.. eller var det mye mer? Like lenge som en serie varer var det kanskje..? Og så setter du stangen på plass. Gjenta et par tre ganger.

På denne måten vender du ryggen og cns(?) til tyngre vekter. Hmm.. Sorry at denne forklaringen ble noe mangelfull, men det er sikkert andre her som kan mye mer om dette? Jeg skulle gjerne også hatt et vidundermiddel for å øke knebøystyrken. Min suger enda mer enn din nemlig. Og så hjelper det ikke at det er en hatøvelse for min del.. Men jeg tror nok dette skyldes at jeg er sånn en pingle. Hadde vært mye kuliere om jeg løftet hundre kilo.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Kan det tenkes at du gjør den velkjente "for-smal-beinstilling"-blunderen?
    Hvis du står veldig smalt og forsåvidt gjør det riktige som er å skyte rumpen ut blir det gjerne slik at ryggen må veltes fremover for at stangen skal havne i loddlinje med hælene. Og da risikerer du å velte. Hvis du klarer å stå en del bredere enn skulderbredt og senke deg ved å by spotteren på rumpe i stedet for å knekke i knærne unngår du kanskje velt.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Det var lurt, she-ra. Det vil nok løse mye av teknikktrøbbelet, siden jeg mister litt kontrollen når det føles som om ryggen trykkes ned i rumpa.

vio, det kan muligens tenkes. Jeg har vel cirka skulderbredt tror jeg, men jeg kan prøve å øke bredden mer og se om noe skjer.

Håper jeg får det til snart, for jeg er en sånn apekatt som klikker mongo når jeg ikke får løftet det jeg vil. Glad jeg ikke trener på SATS.

Medlem Ronja is a jewel in the rough Ronja is a jewel in the rough Ronja is a jewel in the rough Ronja sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    30
    Tipset til Vio er lurt, så prøv det!

Hvordan spiser du om dagen, søte venn? Og ikke minst drikker.. jeg merker enorm forskjell når det gjelder væskeinntaket.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Jeg spiser som vanlig, egentlig. Såvidt jeg vet. Væske er det nok litt verre med, når du nevner det..... Jeg glemmer å drikke vann.

Søvnen sliter jeg igrunnen mest med. Jeg får ikke sove, så tar det igjen på ettermiddagen og får dermed veldig sjelden fullgod søvn. Det er jo ikke så rart at sånne ting virker inn (samtidig så er ikke det noe som har skjedd nå plutselig, jeg pleier ikke å reagere på sånt, men så har jeg vel aldri trent så hardt iforhold til forutsetningene mine før heller). Hmmm.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Lørdag 7. juni

SKULDRE OG TRICEPS

Skulderpress med stang
    20 kg x 10
    25 kg x 8
    25 kg x 8
    25 kg x 10

Dips
    3 (+5 med hjelp)
    2 (+6 med hjelp)
    2 (+6 med hjelp)

Sidehev
    7 kg x 10
    7 kg x 10
    7 kg x 10
    7 kg x 10

Facepulls
    40 x 12
    35 x 12

Jeg er for lett, så kroppen ble med stanga tilbake. Prøvde derfor å sette meg ned på gulvet isteden:

40 x 18 (testing av teknikk...)
    50 x 10
    45 x 12

Jeg lurer nå litt på teknikken her - gikk jo "aldri" tom. Men føltes som om det tok på riktig sted. Må prøve ut litt mer. Aldri kjørt facepull før, brukte stang i høy kabel nå. Andre måter?

Franskpress med hantel
    15 kg x 10
    16 kg x 10
    18 kg x 8
    18 kg x 6

Mulig jeg har litt dårlig teknikk på enkelte sett her, gikk litt vel lett.

Mage x 40.

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Face pulls kan du best ta ved å bruke tau, slik som på dette bildet:

Dra helt bak til ørene.
    You ran a marathon? That's cute …

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Ah, skal prøve neste gang. Hvis jeg finner et tau. Takk.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Søndag 8. juni

I dag tror jeg jeg skal bruke det tauet til noe helt annet enn facepulls, etter tidenes verste markøkt... Haha

RYGG

Markløft
    40 kg x 10
    70 kg x 5
    80 kg x 2
    90 kg x 2

To-tre forsøk på 100 kg... Fikk ikke rikka det engang. :-\ Litt overraska, egentlig. Forrige trening var så lett. Ble uansett sinnsykt sliten i korsrygg, rumpe og lår etter dette.

87.5 kg x 1 WTF?
    70 kg x 10 heldigvis lett...

På dette tidspunktet foreslo treningskompisen at jeg heller burde prøve meg i pilkasting, noe jeg jo må si meg enig i at kan være en idé.

Stangroing - teknikk, ny øvelse (overhåndsgrep)
    30 kg x 10
    40 kg x 8
    35 kg x 10
    35 kg x 10
    35 kg x 10
    35 kg x 8

Dette er vel riiiimelig svakt i en slik øvelse, men jeg må jo begynne et sted. Tror nesten jeg kan begynne å like denne, selv om det er en ro-øvelse. Kryss i taket!

Chins
    Første settet med reimer.
    2 (+6 med hjelp)
    2 (+6 med hjelp)
    Det skal riktignok sies at kroppen ikke hang helt strakt ned i bunnposisjon, og haka var ikke helt over stanga. Men det er en syk forskjell fra tidligere forsøk, så jeg er happy.
    1 (+7 med hjelp) her var bunnposisjonen strict, men fortsatt ikke haka helt over.

Enarms hantelroing
    22.5 kg x 8
    22.5 kg x 8
    22.5 kg x 8

Smal nedtrekk
    55 kg x 3
    50 kg x 4
    45 kg x 5

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Ja, jeg tok forresten video av noen markløft i dag. Kan jo slenge de ut her hvis jeg med min ikke-eksisterende tekniske innsikt finner ut hvordan man gjør det.

Biatch Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Tror jeg skal teste ut reimer etter hvert jeg også. Det aner meg at jeg aldri kommer til å bli fullt så sterk i klypa at jeg får trent slik jeg vil.

Har du følt at grepet har vært det største problemet når du har gjort chins?

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mihoe Vis post
    Tror jeg skal teste ut reimer etter hvert jeg også. Det aner meg at jeg aldri kommer til å bli fullt så sterk i klypa at jeg får trent slik jeg vil.

Har du følt at grepet har vært det største problemet når du har gjort chins?
    Nei, og det fant jeg jo også ut når jeg droppa reimene på de to siste settene. Jeg klarte det like bra uten. Grunnen til at jeg brukte det var at jeg fikk bedre kontakt med lats forrige gang, når armene ble tvunget til å holde seg unna. Det beste er jo å klare det uten.

Biatch Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av petzl Vis post
    Nei, og det fant jeg jo også ut når jeg droppa reimene på de to siste settene. Jeg klarte det like bra uten. Grunnen til at jeg brukte det var at jeg fikk bedre kontakt med lats forrige gang, når armene ble tvunget til å holde seg unna. Det beste er jo å klare det uten.
    Helt klart best uten, men jeg lurer litt på å begynne med dem på siste sett av markløft feks når jeg blir mye mer sliten i hendene enn i ryggen, låra og rumpa

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Markløftvideo

Dårlig mobilkvalitet, og video nr. 2 er så mørk at man nesten ikke ser noe som helst. Men likevel.

70 kg
    80 kg
    90 kg

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mihoe Vis post
    Helt klart best uten, men jeg lurer litt på å begynne med dem på siste sett av markløft feks når jeg blir mye mer sliten i hendene enn i ryggen, låra og rumpa
    Ja, sånn ja. Jeg er litt fan av det, selv om mange er uenige. Jeg bruker reimer på mange markløft nå, siden jeg må bruke overhåndsgrep pga ryggen (blir skeiv belastning med omvendt grep). Men da er det jo viktig å trene grep utenom - hvis man vil være litt funksjonell, ihvertfall.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    28
    Gøy å se video.
    Du løfter veldig likt meg. Og det jeg kikker på hos meg er at rumpa ikke kommer langt nok ned. Å bruke beina litt mer er bare bra

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Gøy å se video.
    Du løfter veldig likt meg. Og det jeg kikker på hos meg er at rumpa ikke kommer langt nok ned. Å bruke beina litt mer er bare bra
    Ja, jeg ble litt overraska da jeg så videoen, for jeg føler at jeg setter meg skikkelig langt ned og bøyer ordentlig i knærne. Men det ser jo ut som om jeg har en god del mer å gå på der, som du sier.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    28
    Det samme føler jeg. Trodde også jeg satte rumpa mye mer ned, men mange ganger kunne det se ut som strakmark heller

Men det er sikkert ikke noen krise. Det viktigste er jo at ryggen er rett og ikke krummer seg, da.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Tirsdag 10. juni

SKULDRE OG TRICEPS

Skulderpress med stang
    20 kg x 8
    27.5 kg x 8
    27.5 kg x 8
    27.5 kg x 8
    27.5 kg x 8

Smalbenk (helt ny øvelse)
    20 kg x 8
    30 kg x 10
    35 kg x 6 (+2 med hjelp, håndleddet vred seg)
    30 kg x 10 lettlett
    35 kg x 7 (+1 med hjelp)

Gikk overraskende bra her! Aldri prøvd smalbenk før, og tror jeg kan øke litt neste gang.

Facepulls med tau
    25 kg x 10
    35 kg x 8
    30 kg x 10
    30 kg x 10

Liggende franskpress (én hantel)
    18 kg x 8
    18 kg x 8
    18 kg x 8
    18 kg x 8

Shrugs
    25 kg x 8
    25 kg x 8

Kjente lite i trapz, var mest grepet jeg slet med...

Grepstrening med planke ala Kurt

Mage x 60.

Dips og sidehev utgikk, pga noe kødd i høyre skulder. Muligens begynnende betennelse eller noe drit i festet.

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Hvordan gikk det med tauvarianten av Face-pulls, Petzl?

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Hvordan gikk det med tauvarianten av Face-pulls, Petzl?
    Joda, jeg tror det funka. Kjente ikke så veldig mye, men kan hende jeg må legge på litt mer vekt (problemet er at jeg blir for lett, og blir dratt med tilbake sammen med tauet...), fikse på teknikken - eller så finner jeg ut at jeg er støl likevel, om et par dager.

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Jeg hadde litt av samme problemet da jeg passerte halvparten av kroppsvekten min. Lente meg omtrent 45 grader bakover. Noen tar dem sittende i nedtrekksapparatene. I de fleste av disse apparatene har man vel muligheten til å feste beina. Sittende i roapparatet kan vel også fungere. Men disse løsningene var du vel inne på i et tidligere innlegg. Du kan lese litt om øvelsen et stykke ned på denne siden.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Ja, det går greit nok når jeg lener meg bakover og har det ene beinet fremfor det andre. Det er ikke noe ordentlig problem, bare litt kukete.

Takk for link.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    BEIN

Knebøy ATG
    30 kg x 10
    65 kg x 4 (+1 med hjelp pga vondt i ryggen)
    65 kg x 1 ---> smell i ryggen

Jadda. Tittelen på loggen er igjen ganske passende. Hadde en strekk/kink i høyre side av ryggen før trening, men tenkte det skulle gå bra. Feil tenkt. Det gjør jævlig vondt, jeg får ikke bevegd på nakken og det hogger til i smerte ved alle tilløp til brå bevegelser.

Spørs om ikke det blir en stund med treningsfri... Krysser fingrene for at det går fort over.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Det positive er at 65 kg føltes mye lettere enn sist. Stod litt mer bredbent, og rettet opp ryggen mer så tyngdepunktet kom lenger bak.

Ble medlem
    05-2008
    Krysser fingrene for at ryggen din blir fin igjen raskt!

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Takk. Det håper jeg og. Nå må jeg nemlig sitte i én stilling og får ikke lagt meg ned. Det kan bli en lang natt.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.