+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 60

Tråd: Roughneck's treningsdagbok

Jamt & Trutt Roughneck is a jewel in the rough Roughneck is a jewel in the rough Roughneck sin avatar
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28

Smile Roughneck's treningsdagbok

Tenkte å få satt opp en oversikt over treninger og måltider Har trent en del, men aldri satt meg skikkelig inn i annet enn riktig teknikk. Liker å holde meg rundt baseøvelser og sykling/gåturer.

Er for tiden i kaloriunderskudd, men jeg tar det rolig på den fronten. Hvis jeg føler meg sliten, så spiser jeg det meste. Likevel har jeg hatt en nedgang på 17kg siden januar, som jeg må si meg fornøyd med. Ligger nå på 100,5kg.

Prøver å holde minst 6 treninger i uken, men kan bli vanskelig å få til i forhold til andre aktiviteter, så er fornøyd med rundt 4 hvis det er hektisk

Mandag 24.05.2010

Markløft
    Oppvarming
    80*15
    100*10*3
    80*12

Roing
    60*10*3

Sideløft (rygg)
    25*10*3

Bicepscurl (stang)
    35*12*3

Mage
    Lett sykling (30min)

--

Måltider:

1: Havregryn m/melk
    2: 2 Brødskiver m/skinke
    3: Havregryn m/melk
    4: Eple + Glass Juice
    5: Tunfisksalat
    6: Kyllingsalat

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Bra logg. Stå på videre!
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Imponerende nedgang siden januar.

Jamt & Trutt Roughneck is a jewel in the rough Roughneck is a jewel in the rough Roughneck sin avatar
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Iron-Kim Vis post
    Bra logg. Stå på videre!
    Will do

Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    Imponerende nedgang siden januar.
    Takker. Jeg prøver å passe på at det ikke går utover muskelmasse i den grad jeg klarer å "måle" dette gjennom styrketreningen. Har ikke lagt merke til annet enn at jeg tar mindre i benkpress og sidehev enn hva jeg gjorde i januar, men har på andre siden økt (minimalt) i alt annet.

Det viktigste med vektnedgang er vel å finne sin egen harmoni, samtidig som du lytter til kroppen og følger gode råd.

Tirsdag 25.05.2010

Benkpress
    Oppvarming
    60*10*3
    40*13*2

Flyes (sittende, maskin)
    45*10*3

Incline Benk (maskin)
    50*10*3

Sidehev
    7,5*10*3

Triceps
    45*10*3

Sykling

--

Måltider:

2: Havregryn m/melk
    3: Banan
    4: Kyllingfilet m/salat, litt ris
    5: Tunfisksalat m/chili
    6: Tunfisk i vann (planlagt)

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Bra matinntak!
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Takker, men bare vent, det er veldig lite spennende i lengden. Er nesten for rutinert på havregrynen og salat-komboene mine (som er 90% kinakål eller isbergsalat uansett). En dag, langt inn i fremtiden, vil jeg nå mitt store mål med "5 om dagen"

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Onsdag 26.05.2010

Knebøy
    Oppvarming
    70*15
    100*8*3 (-2 pr sett)

Benpress
    195*5 (forstod ikke hvorfor det var så tungt)
    170*9*2 (tilbake til standard)
    150*10 (helt skutt)

Stående tåhev
    250*16*3

Mage (maskin)

50kg*20*3 (Liker ikke denne, finner ikke posisjonen)

Fornøyd med tåheven, overrasket at det gikk såpass greit i forhold til alt jeg tok før. Resten var labert.

2: Havregryn m/melk (liten)
    3: Kyllingfilet m/Cahmpignon+Løk, stekt i soyasaus
    4: Tunfisksalat
    5: Kyllingsalat (planlagt)
    6: Usikker (liten salat?)
    Sist endret av Roughneck; 26-05-10 kl 16:28 Begrunnelse: Glemte "(planlagt)" på måltid nummer 5.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Torsdag 27.05.2010

Markløft
    Oppvarming
    80*13
    100*9*2 (-1rep)
    100*8 (-2rep)
    (Ingen nedtrapping)

Bicepscurl (stang)
    30*9*3 (-5kg, -1rep)

Nedtrekk
    60x8
    50x10
    50x8
    (Slakt, men forventet)

Roing
    60*10*3

Sideløft (rygg)
    25*10*3

Lett sykling (20min)

Grei nok økt, som forventet litt slakt. Blir interessant å se økningen neste uke om den holder mål.

Info: Kjører 3-splitt x 2 pr.uke, der jeg tar vekk ett sett i forhold til hvordan formen er og bytter ut med en sykkeldag. Har fått en del kommentarer om at det ikke er så ideelt grunnet potensiell overbelastning, men for meg funker det. Ingen overbelastninger siden jeg startet på denne måten.

Derimot er jeg interessert i tips om potensielle endringer som kunne ha hjulpet til på splitten min (flytte øvelser, maksimere potensialet ut i fra grunnlaget), men er lite interessert i å begynne med noe "Front-Sumo-Power-Invers-Decline-Bøy" La det i så fall være en øvelse som er lett å komme inn i, og har en "fornuft" rundt seg

--

Måltider:

4: Tunfiskboks
    6: Kyllingsalat (planlagt)
    Sist endret av Roughneck; 27-05-10 kl 18:52 Begrunnelse: Copy/Paste - feil :-)

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim elefantastiskuber Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Bra økt i dag som alltid broder. Men har 1 spørsmål. Hvorfor så lite variert kost? Er det 1 ting jeg prøver på hver dag så er det å variere kosten. hehe. Nå skal det sies da. At det ikke er alltid like lett hver dag.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Helt enig, det er ikke enkelt, spesielt på et begrenset budsjett. Jeg er ganske sikker på at jeg er et vanemenneske. Jeg finner en "formel" som fungerer, og forholder meg til den. Får jeg kastet inn mer variasjoner av grønt så er jeg fornøyd egentlig.

Det skal også nevnes at dette er min "tankeformel" for et fungerende kaloriunderskudd som ikke sluker muskelmasse. Karbo på dagen, som hjelper å laste opp til treningen, så proteiner og grønt etterpå.

Når jeg kommer meg ned på sirka 90kg (og etterhvert når matbudsjettet får mer tilskudd), så vil kosten bli mer variert med en god del fullkorn pasta, hjemmelaget pizza, Biff ala Roughneck, og taco, evig med taco

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Roughneck Vis post
    Ditt bidrag: Helt enig, det er ikke enkelt, spesielt på et begrenset budsjett. Jeg er ganske sikker på at jeg er et vanemenneske. Jeg finner en "formel" som fungerer, og forholder meg til den. Får jeg kastet inn mer variasjoner av grønt så er jeg fornøyd egentlig.
    Så lenge det fungerer for deg. Så fungerer det for deg. Hold deg til det som fungerer. Å ikke la noen fortelle deg hva som fungerer. For det vet DU best selv. Keep it up.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Definitivt Men måtte kjøpe inn taco i dag Fikk det helt på hodet, så nå er det fredagskos etter trening

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Hørtes digg ut. Taco er jo gott. Å trenger ikke være så usunt heller. *fikk lyst på litt Taco*
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Fredag 28.05.2010

Benkpress
    Oppvarming
    60*10
    70*7
    60*10
    17,5*12*2 (Hantler)

Flyes (Droppet)

Incline Benk (maskin)
    35*20*3

Sidehev
    7,5*10*3

Triceps
    40*10*3 (-5kg)

Mage (Maskin)
    45*20*3 (Hat!)

Fornøyd med benken. Det gikk såpass ok at jeg prøvde meg på "gamle" 70kg. Dette gikk glatt, så da prøver vi på 70*x*3 neste benk-dag. Tok det rolig og droppet flyes og kjørte easy på incline. Skal ha sauesanking (merking, avlusing, veie, løftes inn i henger) i morgen tidlig, så trenger ikke å være helt ødelagt.

--

Måltider:

1: 2 brødskiver m/ost
    2: 2 brødskiver m/speilegg
    3: 1/2L Brus
    4: Litt havregryn m/melk
    5: Etter trening: Kyllingkjøttdeig blandet m/bønner, tilsatt tacokrydder og store mengder hjemmelaget chilli. Episke mengder med Løk og Isbergsalat lagt inn i 2 tortillas, litt salsa og store mengder Kesam Mager m/hvitløk. Tilsatt litt kyllingkjøttdeig.
    6: Kyllingkjøtteig-bønner-taco-mix-salat (planlagt)

Jeg har nå evige mengder taco i kjøleskapet... Dette må konsumeres med omhu og med tanke på vekt... Jeg skal bare ha et par til før seng...

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Lite trening grunnet mye sauesanking, men det blir roligere nå til mandag, så da er det på'n igjen.

Måltidene har preget seg av tacorester og mye brødmat. Har tatt helomvending og er tilbake på tunfisken min

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Tirsdag 01.06.2010

Knalldag

Knebøy
    Oppvarming
    70*15
    110*7*3 (+10kg, -3reps)

Benpress
    160*10*3 (-10kg)

Benkpress
    Oppvarming
    45*10*2
    70*6*3 (+10kg, -4rep)

Sidehev
    7,5*10*3

Flyes (sittende, maskin)
    55*10*3 (+10 raringer)

Ingen incline

Triceps
    45*12*3 (+2reps)

Sykling (60min)

Veldig fornøyd med denne treningen. Jeg har pyset rundt en stund føler jeg på knebøy og benkpress, holdt godt igjen alt for lenge. Så i dag ble det en pushdag Jeg hadde faktisk massevis igjen å gi på knebøy'en, men bestemte for å ta det rolig å konse på teknikk. Hvis dette går såpass bra neste trening, så er det økning i slutten av neste uke igjen Benkpressen var ok, bygger meg opp til 70*10*3, og kjører min normale (men sikkert lite logiske) overgang til 80kg.

Brukte litt over 2 timer på treningen i dag, og føler meg faktisk ikke så utslitt som jeg forventet. Litt øm rundt om kring, men er i godform for tiden

--

Måltider:

3: 3 brødskiver m/brunost... Mmmmm
    4: Kyllingfilet m/salat
    6: Tunfiskboks (planlagt)

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Bra økt. Er det 6 packen som skal fram til sommeren, hehe.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Hehehe, nei blir nok å ta vare på den 1-pack'en jeg har hatt i alle år. Men en dag så kommer nok den også

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Markløft
    Oppvarming
    80*15
    110*7*2 (+10kg)
    120*7*2 (+20kg) (PB, på en måte)
    100*10*2 (Sumo-stil)

Bicepscurl
    35*10*3

Nedtrekk
    60x8
    50x8
    50x8
    (Tok det rolig, kjente skulderen var uggen)

Ingen roing

Sideløft (rygg)
    27,5*10
    20*15*2

(skulderen)

Sykling (60min)

Kanonsjef å øke med 20kg på markløften. Vet det er bare meg selv som holder igjen, det er massevis av ekstra godsaker som ligger på underflaten merker jeg Kommer til å legge meg på 115, terpe teknikk, for så å ta ett nytt stag mot 130-140 om en stund

--

Måltider:

5: Kyllingsalat
    6: Kyllingsalat (planlagt)

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Havregryn m/melk hele dagen. Er farlig å like noe så enkelt alt for godt

Har vært mange tunge gårdsløft i dag, samt kjøpte meg sykkel. Ble bare 1 times hurramegrundt på sykkelen i litt div terreng. For en person som ikke har lapen, er dette den ultimate frihet. At jeg ikke har kjøpt meg sykkel før nå er ufattelig, er vel over 8år siden jeg hadde en sykkel sist

Da er det litt kylling og salat på vent. God kveld folkens

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Vet akkurat hvordan det føles å SUSE rundt på en nyinnkjøpt sykkel. Vinden i nesehårene og sportsjakka fra Cubus til 199,- som blafrer. :-D
    Keep it up.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Hei!
    Bra fremgang om du har gått ned nesten 20 kg siden januar
    Hvor på Haugalandet er du fra?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Takker! Er Haugesunds-bu

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Iron-Kim Vis post
    Vet akkurat hvordan det føles å SUSE rundt på en nyinnkjøpt sykkel. Vinden i nesehårene og sportsjakka fra Cubus til 199,- som blafrer. :-D
    Keep it up.
    Sportsjakke fra Cubus! Rikmannsgutt! :-D

Kom for sent på gymmen i dag, så ble bare full Benrunde + Benk :-( Får ta en armdag i morgen med en lengre sykkeltur :-)

Knebøy
    Oppvarming
    70*15
    110*7*3

Benpress
    160*10*3

Stående tåhev
    100*30
    230*15*3

Benkpress
    Oppvarming
    45*10*2
    70*7 (+1)
    70*6*2

Mage (Maskinjallafaenskap! Nok er faen meg nok, vanlige sit-ups fra søndag av!)

45*20*3

Helt ok økt egentlig, ikke noe opp eller ned. Sov dårlig og har spist litt for lite, så greit detta.

--

Måltider:

Havregryn m/melk * 3
    Kylling og champis i soya planlagt

(som sagt, lite mat i dag)

God Helg!

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Mandag 05.06.2010

Markløft
    Oppvarming
    80*15
    100*5
    115*10
    115*5*5
    80*10

Easy

Sideløft (rygg)
    25*10*3

Klarte å glemme bicepscurl *facepalm*

Nedtrekk
    40*10
    60*8*2
    60*7

Blytungt

Jallamaskin, "nedtrekk"
    35*10*3

--

Måltider:

4: Kylling + Champis + Salat, nam nam
    5: Kyllingsalat (planalgt)
    6: Tunfisksalat (planlagt)

--

Ble ikke teltturtest (3T) som planlagt Får ta det igjen neste helg...

Sitter å vurderer 5/3/1, meget interessant lesing hvertfall

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    2 timer sykling i djupadalen (turområde nær Haugesund), som ikke var noe særlig utfordrende utenom et par veldig små bakker. Jeg er ikke stor på fart, så kjører tungt i bakker, men tar det veldig rolig på langstrekninger (eller nedoverbakker).

Ble til at jeg tok 45min på sykkel i studioet også, for å få godfølelsen i beina

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Bra økt. Hvordan var været under sykkel turen?
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av Roughneck Vis post
    2 timer sykling i djupadalen (turområde nær Haugesund), som ikke var noe særlig utfordrende utenom et par veldig små bakker. Jeg er ikke stor på fart, så kjører tungt i bakker, men tar det veldig rolig på langstrekninger (eller nedoverbakker).

Ble til at jeg tok 45min på sykkel i studioet også, for å få godfølelsen i beina
    Jeg regner Djupadalen som en eneste lang motbakke …

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Fra Sentrum inn til Krokavatn S er det en del oppover, blir en del ståing på sykkelen ja, men det er så rolig og fint atte Tilbake så er det jo bare nedover til man kommer til y-koblingen og sykkelveien nordover, som i seg selv er ganske rolig og fin. Liker meg bedre når man kommer østover i 'dalen.

Skal også sies at jeg har ikke noe terrengsykkel, så jeg kommer meg ikke inn øst over Krokavatn S, eller lignende terreng, uten å gå på trynet

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Ja, det er fint innover der, men jeg ble aldri glad i stiene, med tanke på løping.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Mandag 07.06.2010

Da er oppstarten på 5/3/1 i gang. Nå blir det 1rm denne uken, så oppstart neste.

Benkpress
    Oppvarming
    50*1
    60*1
    80*1
    85*0 F
    60*10*3
    40*15*2

Ok, da vet vi hvor vi står. Trudde jeg skulle mist få opp 85, kanskje 90, men det er vel så

Incline (panatta?)

60*8*3

Sykling (60min)

Greit utgangspunkt dette. Tok det rolig og kuttet mange øvelser grunnet rar i begge skuldrene, og det blir en del tunge dager fremover utenom 1rm kalaset. Neste på listen er Markløft, så Knebøy, og Militærpress til slutt.

--

Måltider:

Bare havregryn m/melk. Skamslakk dag i dag på maten Må begynne å kicke i gang grønnsaks og protein-planen min nå utover uken.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Tirsdag 08.06.2010

Markløft
    60*10*2
    80*1
    100*1
    120*1
    130*1
    140*1
    150*1
    160*1
    170*1

Fornøyd her ja, hadde minst 3 ekstra inne, men er ikke noe i veien med å ta det rolig. Vet at jeg har eksplosive mengder med ubrukt nyttekraft, men jeg skal beholde denne ryggen så lenge jeg lever, ikke pensjonere meg tidlig grunnet idiotiske ambisjoner og rastløshet.

Nedtrekk
    60*10*2
    60*9

Tenker meg en økning er på tide her, men tar det ennå rolig grunnet skuldrene.

Biceps
    35*12*3

Her også kan det hives på en liten økning, men tok det rolig.

Sykling (60min) Blir aldri tom i de bena

Veldig fornøyd med denne økten. Et veldig bra utgangspunkt til 5/3/1. Blir spennende å se hva Knebøyen sier, og hvordan Militærpressen vil bli mottatt av skuldrene mine. Det er ennå bare ulming om at noe er på gjerde, ikke noen form for overbelastning ennå.

--

Måltider:

Havregryn og kyllinglår m/salat + 1 banan. Her er vi slakke, men har kjøpt inn epler, bananer, appelisner og mye rotgrønnskaer til ovnsgratinering, så blir gang resten av uken. Må bare holde på det videre også

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Torsdag 10.06.2010

Knebøy
    60*10
    80*7
    100*2
    120*1
    130*1
    140*1
    145*8/9 (Ikke 100% ass to grass)

Fornøyd, ligger hvor jeg skal være, men håpte mere

Benpress
    170*10*3

Stående tåhev
    225*14*3 (rolig)

Da var BP (80), KB (140) og ML (170) tatt, og totalproduktet er 390kg. Hadde håpt på 410, men dette er ett godt utgangspunkt. Begynner nå i neste uke på 5/3/1, så får vi se hvor landet ligger

Delmål blir nå 500 total, fordelt sirka BP 125, KB 175, ML 200. blir nok litt mere på mark enn benk, men det vil nok tiden vise.

--

2: 2 Brødskiver m/skinke
    3: Skolebolle :P
    4: Havregryn m/melk
    5: Tunfiskboks
    6: Kyllinglår u/skinn, alt fett "stekt av" i ovnen (planlagt)
    Sist endret av Roughneck; 10-06-10 kl 19:29 Begrunnelse: Copyleif :)

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Hmm. Dette ser ut til å bli spennende. Vi er sånn cirka like sterke.

Siden du liker bøy, benk og mark, og er interessert i å bli sterkere, kunne det kanskje være interessant å bli med i Haugaland styrkeløftklubb? Vi har fått mange nye medlemmer den siste tiden, og har nylig innført en fadderordning, så alt ligger til rette for et nytt medlem. Bare si ifra om du har lyst. De fleste av oss trener nå på Uno, og en litt mindre gjeng trener på Yes, men jeg regner med de kommer til Uno etter hvert. Uno har etter hvert blitt et veldig bra sted for styrkeløfttrenig. Vi har en meget god benk, og det aller meste av utstyr som er nødvendig.

Du er hjertelig velkommen!

EDIT: Man må ikke delta i konkurranser om man ikke vil.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Takk for invitasjonen

Tenker at det blir HSK medlemsskap på meg etterhvert når (ikke hvis) jeg blir seriøs, men foreløpig er hovedmålet å holde den foreløpige strukturen.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Sliten etter jobbing i dag, så blir MP i morgen (vel, senere i dag). Skuldrene er også tolerable, så tar meg friheten å gå fullt ut. Har lastet opp på karbs, den uendelige havregrynen, så blir forhåpentligvis godløft

[Så nettopp på dato og klokken, jeg har på en eller annen måte klart å miste en hel dag, var sikker på at dette var natt til fredag. Spesielt ]

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Trening 12.06.2010

Militærpress
    Oppvarming
    30*5
    35*1
    40*1
    45*1
    50*3

Easy

Sidehev
    10*8*3

Sykling (30min)

En kort og rolig økt. Hadde mye mere inne på MP'en, men bestemte at det ikke ville være noe poeng med å presse seg for mye. Greit utgangspunkt til 5/3/1, pluss jeg fikk økt med 2,5kg på sidehev. Har nok hatt den 10kg pr liggend einne lenge, men bare ikke tatt skrittet videre grunnet det ugne humøret skuldrene har vært i den siste tiden.

Da er det 5/3/1 fra og med mandag

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Har 16timers arbeidsdager som fulltids avlaster de neste dagene før slåtten skaltas, så her blir det nok lite trening gitt Jeg får kanskje mulighet i helgen før langdager til uka igjen, men det blir å se det an.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Ikke en eneste trening denne uken som var

Men har korte dager neste uke, så da får vi endelig startet rolig på 5/3/1. Er som de sier dem som går offshore: "Er jo greit med litt ferie fra tungarbeidet"

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Samme her Roughneck. Men fra mandag av smeller det.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28

Trening 22.06.2010

5/3/1 x 5-uke

Benkpress
    47,5 x 5
    55 x 5
    62,5 x 15

Ok dette var uvandt gitt, men får vel bruke litt tid å kjøre det inn.

Incline
    25x10x3

Dips!
    3
    4
    3
    3

Au

Flyes (maskin)

65 x 8 x 3

30min sykling

Vel... Ok... Dette skal fortsettes med, men er som alltids litt skeptisk Dips gjorde vondt! Fader meg inni helvette, hva faen? Vondtimusklerjegikkeharbruktpåleeeenge!

...

Det blir nok gøy til slutt skal vi se

Måltider:

Siden det har vært masse jalladager så matinntaktet vært labert. Ikke i form av dårlig mat og evige mengder frossen pizza, men mer i retning havregryn m/melk i evige mengder
    Sist endret av Roughneck; 22-06-10 kl 17:57 Begrunnelse: La til tittelen 5/3...

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Trening 24.06.2010

5/3/1 x 5

Markløft

Oppvarming
    100 x 5
    115 x 5
    130 x 10 puste!
    100 x 5 x 3 (en liten avrunder)

Nedtrekk, smalt håndtak opplegg (ser ut som en v)
    65 x 10
    65 x 9
    65 x 7

Hantelroing
    27,5 x 10 x 3

Bicepscurl
    30kg + v-stang x 7 x 3

Ingen sykling
    Ingen mage

Klarte ikke å ta mere på siste settet grunnet problemer med luftinntak. Var kanonsliten Vet ikke om det "ødelegger" noe for 5/3/1 at jeg ikke klarer å "drepe" meg på siste settet. Tenkte jeg kunne hoppe opp 5-10 kg hvis det fortsetter, for dette er _alt_ for enkelt (utenom det at pusten tar livet av meg.

Kom sent til gymmen også, så ble kort trening.

Måltider:

Mye flintsteik for tiden, og havregryn i bøtter og lass

Jeg ligger nå stabilt på 98kg om morningen, og vet sannelig ikke om jeg skal ta et lite stup nedover før en "gjenforening" jeg skal på om en måned. Med litt hardcore "deff" kan jeg glatt skrelle av 4-6kg, problemet er om det i det hele tatt er effektivt i forhold til tap av muskelmasse eller ikke? Det er ikke så viktig siden jeg ikke kommer i knallformen, men vet at hvis jeg fjerner 4-6kg så begynner jeg å bli temmelig sexxxy. Alltids greit å imponere litt Tips settes pris på

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er ikke behov å "drepe" deg på siste settet. Jeg tok 16reps på 145kg her om dagen og da fikk jeg ikke pusten igjen før en time etter trening. Beskjeden jeg fikk var å stoppe når teknikken ikke lengre er eksplosiv. Markløften er for meg og veldig lett foreløpig, men har fått beskjed om ikke ha det travelt og øke 10-20-30kg men heller la det ta den tiden det tar før vekten er utfordrende.

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Teknikken er ett av punktene jeg ønsker å ha et fokus på, som raskt blir et problem når pusteteknikken ikke stemmer overens med nøvendig oksygeninntak. Det er ikke syren eller tyngden som tar meg det er lungene. Får ta et par tyngre runder på sykkelen å presse frem litt anaerobisk lungetrening.

5/3/1 er egentlig veldig logisk, men "mannemannen" på innsiden sier at det ikke er godt nok

Jeg får bare ri ut stormen, og vente som fortalt.

Max
    Max er ikke aktiv
    Gold Member Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max har et berømt rykte Max sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    26
    Bare hold ut og ikke øk vektene noe mer enn du skal, du får mye mer igjen for det og kommer ikke til å angre. For meg hjalp det å bli vandt til de høye repstallene ved å kjøre 3-5 lette (30-50% 1rm) 10'ere etter hovedsettet.

For å få opp kondisen kan du jo teste ut bakkesprinter (Wendler sin favoritt). Finn deg en jævel av en bakke på 35-70m og prøv å få >8 sprinter. Kjøres 3-4 ganger i uka, bare ikke dagen før en lower økt.

Ellers er det bare å stå på, ser bra ut sålangt

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Uffda... Meg og løping? Nææææh... Men kan prøve å kjøre noen harde intervaller på sykkelen

Ja jeg så du hadde en del sett etter standard øktene, så jeg får hive meg på denne bølgen. Trenger bare å få ut litt ekstra pust og pes, så blir nok kroppen fornøyd

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Jævla sykkeltyver! Må dere brenne! Hvem faen stjeler en sykkel til 700kr?! Idioti av ekstreme dimensjoner! Inkompetente invalide reservetapere! Brenn!

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Kjøpte ny sykkel i går, samme type, 700kr. Er surt å miste en sykkel, men når den er såpass billig er det ikke store tapet. Trening om 2t, så blir det en sykkeltur hvis været holder seg

Hvordan gir man rep power forresten? Ikke være newb?
    "å gi juling er bra for det offensive gamet
    å få juling er bra for egoet"

- Frode-Falch

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Trening 27.06.2010

5/3/1 x 5

Knebøy
    Oppvarming
    82,5 x 5
    95 x 5
    107,5 x 11 (argh)
    90 x 10 x 3

Benpress
    160 x 8 x 3 (-4) wat?

Stående tåhev
    250 x 12 x 3

Militærpress
    20 x 15
    30 x 5
    35 x 5
    40 x 14

Fronthev
    10 x 10 x 3

Sykling 30min (hardt)

Greit økt, fornøyd med tåheven (ny maskin, skikkelig tåhev, ikke pingle panatta lignende greier). Sliter enda med oksygeninntak, og vil nok trenge en del tid på å trene opp det. Er gang når du får blodsmak i munnen. Vektene i seg selv er ikke problemet, men lungene henger definitivt ikke med.

Da er det x3 neste uke, og skal se om jeg får prøvd meg på noen negative chins for å gjøre kroppen klar til det makkverket også

Måltider:

Havregryn m/melk x 3
    Kylling + champis/løk i soya + masse isbergsalat
    Tenker meg den samme kylling komboen til kveld, og en halvliter melk... Mmmmm

- Frode-Falch

Ble medlem
    05-2010
    Alder
    28
    Trening 28.06.2010

5/3/1 x 3

Benkpress
    30 x 20
    50 x 3
    57,5 x 3
    62,5 x 16

Hantelpress, incline
    17,5 x 11
    17,5 x 10
    17,5 x 9

Chins
    5
    4
    4... lang pause hengende, og 1 til
    3

vondt!

Flyes, hantel

10kg x 12 x 3

Ingen sykling
    Ingen mage

Jeg har slakket akterut med sykkelturer den siste tiden. Utenom det absolutt "nødvendige" så sniker jeg meg unna. Mage har jeg heller ikke tatt på en god stund. Nå må det skjerpings til... Vel, om 3 uker må det skjerpings til. Fikk vite at jeg skal vekk i 2 uker, så vet ikke hvor mye trening det blir på meg da om sirka en ukes tid. Det er også litt dølt, siden jeg er midt i 5/3/1. Skal se om jeg kan få til en form for erstatning som blir en status quo/kvasi-deload til jeg returnerer, så bare begynne på x1 uken i 5/3/1 når jeg returnerer.

Måltider:
    Havregryn m/melk x 2
    Kyllingkjøttdeig carbonara... mmmmm...
    1L skummet melk før trening
    1L etter
    Kylling eller tunfisk m/salat til kvelds tenker jeg

- Frode-Falch

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg