+ Svar på tråd
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 655

Tråd: Sheiko#37

Platinum Member Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Sheiko#37

Ser dette programmet fornuftig ut?

Treningsoppsett november/desember 2008

Dag 1 – Max Effort Upper Body

A) Max Effort Lift: Benkpress
    - 1 sett x 3-5 reps
    - Roterer øvelse hver 3. uke.

B) Supplemental Exercise: Incline Hantelpress
    - 2 sett x max reps (15-20)
    - 3-4 minutters pause mellom sett.

C) Horizontal Pulling/Rear Delt – Supersett: Stående roing vs. Incline sidehev
    - 3-4 supersett x 8-12 reps per øvelse.

D) Trapz: Shrugs i Smith
    - 3-4 sett x 8-15 reps.

E) Elbow Flexor Exercise: Stående hantelcurl
    - 3-4 sett x 8-15 reps.

Dag 2 – Dynamic Effort Lower Body

A) Jump Training: Box jumps.
    - 5-8 sett x 1-3 hopp.

B) Unilateral Exercise (w/added ROM): Step ups.
    - 2-3 sett x 8-10 reps.

C) Hip Extension Exercise: Strake Markløft
    - 3 sett x 8-12 reps.

D) Wheighted Abdominals: Mage i Kabel
    - 4 sett x 10-15 reps.

Dag 3 – Repetition Upper Body

A) Repetition Exercise: Decline Benkpress
    - 3 sett x max reps eller 4 sett x 12-15 reps.
    - 3 minutter pause mellom sett (max).
    - Ikke failure på 2 første sett, kun på 3. sett.
    - Roter hver 3. uke mellom sett/reps- alternativer og øvelser.

B) Vertical Pulling/Rear Delt – Supersett: Hang- ups vs. Face pulls.
    - 3-4 supersett x 8-12 reps på hver øvelse.

C) Medial Delts: Sidehev
    - 4 sett x 8-12 reps.

D) Traps/Arms – Supersett: Shrugs bak rygg vs. Hantel triceps extensions
    - 3 sett x 8-10 reps på hver øvelse.

E) Grip/Forearms: Static holds m/stang og vektskiver.
    - 2-3 sett x max tid.

Dag 4 – Max Effort Lower Body

A) Max Effort Lift: Knebøy
    - 1 sett x 3-5 reps.
    - Roter øvelse hver 3. uke.

B) Unilateral Movement: Bulgarian split squat
    - 3 sett x 6-12 reps.

C) Hamstrings: Leg Curl
    - 3 sett x 8-12 reps.

D) Ground- Based, High- Rep Abdominal Circuit:
    - 4 øvelser x 10-20 reps.
    - Gjennomfør sirkeltreningen 2-3 ganger.
    - Hvil 1-2 minutter mellom hver runde.
    Sist endret av Tjalala; 28-11-08 kl 14:28

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    For mye belastning på forside av skulder. Incline hantelpress og sittende hantelpress belaster begge anterior delt i tillegg til benkpress. Hvis du er svak et annet sted enn midten kan du med fordel bytte ut mot noe annet på ene støtteøvelsen. Ellers ser det jo ut som du har de første 3 ukene on the money .
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Hva står den lille f-en for, og hvorfor bare ett sett i benk og bøy på ME-dagene?
    You ran a marathon? That's cute …

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Westside for skinny bastards. Også er det 1set x 3-5RM.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Gold Member Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    En skal jobbe seg opp til 3-5RM så i realiteten bør det bli en 5-7 løft til sammen. Mindre og mindre hopp opp i vekt mot slutten, så det ikke bare blir en test av styrke, men litt jobbing over flere sett også.

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Aha! Trodde det var snakk om enda en ny variant.

Noen lettere sett før det 3-5RM-settet?

EDIT: Aha!-2. Så kom Deviant. Takk begge to!
    You ran a marathon? That's cute …

Platinum Member Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte Tjalala har et berømt rykte
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Vio: Godt poeng. Skal bytte ut en av øvelsene.

Deviant: Jeg har forstått det slik som du beskriver, men man skal vel ikke ligge nær failure på alle settene, slik at man unngår at 5rm reduseres pga at man er sliten? Eks 90, 92.5, 95, 97.5, 100 x 5 blir litt for liten økning, da man blir sliten før 5rm løftet kommer? BlaBla...

Bronse Member Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Stemmer, du starter lavt og bygger jevnt opp mot 5rm.

f.eks: 40, 55, 70, 85, 100 x 5

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Som Vio nevnte tidligere i tråden har jeg kanskje for mye belastning på fremside skuldre. Dette kan løses ved å enten bytte ut skulderpress eller incline hantelpress (bryst).

Så langt har jeg kommet til to alternativer: bytte ut skulderpress med sidehev eller bytte ut incline hantelpress med flat hantelpress. Aberet er at jeg er usikker på om dette vil bøte på problemet.

Noen synspunkter?

Bronse Member Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    EDIT:

Ehm, litt tidlig på morran Du trenger jo som sagt bare bytte ut én av dem og da ville jeg bytta hantelpress med laterals.

Hvis du er svak i skuldre er det jo bare å beholde incline benken.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Royb Vis post
    EDIT:

Ehm, litt tidlig på morran Du trenger jo som sagt bare bytte ut én av dem og da ville jeg bytta hantelpress med laterals.

Hvis du er svak i skuldre er det jo bare å beholde incline benken.
    Det er vel det jeg heller mot også. Faktisk tilter jeg så sterkt mot det at jeg endrer det i programmet nå

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Dere må lese dere opp litt på ME trening.

La oss si at du skal trene benk og din gamle NOTERTE 5rm er 90kg.

Da kan det se slik ut;
    40kgx5
    60kgx5
    80kgx3
    92.5kgx5

Eller;

40kgx5
    50kgx3
    60kgx3
    70kgx2
    80kx1
    92.5kgx5

Osv...
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Dag 1: Max Effort Upper Body

Trente dette i går, som en liten prøveøkt på WSB.

A) Benkpress:
    75x5
    - Varmet opp med 5`ere på 60, 65 og 70. Lærdom til neste gang; lengre pause mellom sett.

B) Incline Hantelpress:
    21x15 / 21x17
    - Relativt lett.

C) Stående Roing vs. Incline Sidehev i supersett:
    60x12 / 5x12
    60x12 / 5x12
    60x12 / 5x20
    - Innrømmer at de sise repsene på sidehev ikke var like fine som de første, men det er pussig hvor mange reps man klarer å klemme ut bare man vil det hardt nok.
    - Roingen var alt for tung til å være så lite vekt...

D) Shrugs i Smith:
    60x15
    60x13
    60x12
    - Kjenner denne bedre i dag, enn i går. Lenge siden jeg har trent nakke.

E) Stående Hantelcurl:
    15x15
    15x10
    15x11
    - Dette var tyngst i underarmene. Måtte bruke drareimer på siste settet.
    - Må vurdere å bruke drareimer på shrugs og roing slik at jeg ikke får dette problemet fremover.

Så var første dag gjennomført. Veldig grei og fin trening. Øker intensiteten betrektelig neste gang.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Dere må lese dere opp litt på ME trening.

La oss si at du skal trene benk og din gamle NOTERTE 5rm er 90kg.

Da kan det se slik ut;
    40kgx5
    60kgx5
    80kgx3
    92.5kgx5

Eller;

40kgx5
    50kgx3
    60kgx3
    70kgx2
    80kx1
    92.5kgx5

Osv...
    Men hvordan bryter dette med det som er sagt tidligere? Forutenom at du har litt større hopp i vektene? Videre står det i artikkelen WSB at man skal "jobbe" seg opp mot arbeidssettet, slik at man får 4-5 gode sett totalt ut av øvelsen.

Forøvrig er min gamle beste noterte 5rm i benken på 105kg (tror jeg), og skulle jeg tatt det nå hadde jeg død. Trist, men sant. Jeg er usikker på akkurat hva jeg ligger på nå, derfor blir det litt ta og føle på i starten, men året er langt, og jeg har god tid til å krype oppover.

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tjalala Vis post
    Men hvordan bryter dette med det som er sagt tidligere? Forutenom at du har litt større hopp i vektene? Videre står det i artikkelen WSB at man skal "jobbe" seg opp mot arbeidssettet, slik at man får 4-5 gode sett totalt ut av øvelsen..
    Ja man skal jobbe seg oppover og få en del gode sett, når man jobber mot en 5rm vil man måtte ha litt større hopp i vekter ellers vil man være gassed når man kommer til perssettet. Hvordan man jobber seg opp vil være individuelt og jeg gav bare eksempler på hvordan dette kan gjøres.

Forøvrig er min gamle beste noterte 5rm i benken på 105kg (tror jeg), og skulle jeg tatt det nå hadde jeg død. Trist, men sant. Jeg er usikker på akkurat hva jeg ligger på nå, derfor blir det litt ta og føle på i starten, men året er langt, og jeg har god tid til å krype oppover.
    Da må du ta en ny 5rm i benk og jobbe utifra den, no biggie
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    J"eg har forstått det slik som du beskriver, men man skal vel ikke ligge nær failure på alle settene, slik at man unngår at 5rm reduseres pga at man er sliten? Eks 90, 92.5, 95, 97.5, 100 x 5 blir litt for liten økning, da man blir sliten før 5rm løftet kommer? BlaBla..." Skrev dette tidligere i tråden. Så da er vi egentlig enige

Når jeg først har oppmerksomheten din: Noen gode forslag til Hip Extension Exercise på dynamisk dag?

fjeldmann fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    nå har du min oppmerksomhet og Så hofte ekstensjons øvelser kan være, rumensk mark, strak mark, pull-throug, nordic hamstring, rygghev, rygghev med ett bein festet tja, noen av de er vel gode. Good mornings er jo og ett hard core alternativ, men ser gutta bruker den på ME.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post
    nå har du min oppmerksomhet og Så hofte ekstensjons øvelser kan være, rumensk mark, strak mark, pull-throug, nordic hamstring, rygghev, rygghev med ett bein festet tja, noen av de er vel gode. Good mornings er jo og ett hard core alternativ, men ser gutta bruker den på ME.
    Takker. Hmm, nordic hamstrings så spennende ut. Tipper det blir den eller strake mark.

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg bruker RDL - very nice!
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Ville gjort som du tenkte først og byttet skulderpress mot sidehev. Incline benk med hantler er mer nyttig for benkpress enn skulderpress er.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

fjeldmann fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    ja. Du kunne jo hatt nordic den ene dagen og rumensk markløft den andre dagen? ( RDL=rumensk mark. nesten samme som strak mark, men du tar den fra stativet og har en liten knekk i knærne)

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Dag 2: Dynamic Effort Lower Body

Takker for svar. Skulderpress er byttet ut med sidehev.

Dagens økt

A) Box Jumps:
    3 hopp x 8 sett.
    - Benken jeg hoppet på var kanskje litt lav. Ikke helt troen på egen spenst.

B) Step Ups:
    12 x 3 sett
    - Stilte benken til litt over knærne. Tok ganske bra etterhvert.
    - Tok 12 reps på hvert ben (på hvert sett). Regner med det er slik det skal gjøres.

C) Strake Markløft:
    70 x 12
    70 x 12
    70 x 12
    - Gikk veldig greit. Hadde regnet med at det skulle være tyngre.

D) Mage i Kabel:
    35 x 15
    35 x 15
    35 x 15
    35 x 15
    - Lenge siden jeg har trent magen med belastning. Det tok overraskende bra.

Uvanlig med en såpass lett økt. Greit at det ikke er balls to the walls hver dag.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Dag 3: Repetition Upper Body

A) Benkpress:
    50 x 17
    50 x 17
    50 x 15
    - Jeg stoppet før failure på de 2 første sette, men på det 3. var det helt stopp etter 15 reps. Jeg merket det spesielt godt i triceps...

B) Hang- Ups vs. Face Pulls:
    74,4 x 8 / 25 x 12
    74,4 x 8 / 30 x 12
    74,4 x 7 / 35 x 12
    74,4 x 7 / 35 x 15
    - Skuffet over Hang-ups`en. Hadde regnet med minst 8 reps på hvert sett.
    - Face Pulls er første jeg jeg trener. Usikker på om jeg gjorde det 100 % riktig.

C) Sidehev:
    7 x 12
    7 x 12
    7 x 12
    7 x 12
    - Jævlig tungt.

D) Shrugs bak Rygg vs. Hantel Triceps Extension:
    55 x 10 / 21 x 10
    55 x 10 / 21 x 10
    55 x 10 / 21 x 10
    - Shrugs var lett. Extensions var tungt.

E) Static Hold (Grep):
    Hantelholding: 10kg + 10kg x 50sekunder.
    Stang Overarmsgrep: 80 x 35sekunder
    Stang Underarmsgrep: 80 x 35 sekunder
    - Små pauser. Ganske sliten etter shrugs og hangups.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Dag 4: Max Effort Lower Body

A) Knebøy:
    105 x 6
    - Tungt nok. Går for 110 neste gang.

B) Bulgarian Split Squat w/elevated leg:
    16 x 12 på begge ben
    16 x 12 på begge ben
    16 x 12 på begge ben
    - Holdt en 16kg hantel i den armen som var nermest beinet jeg trente. Hadde endre armen oppå et stativ for å hjelpe på balansen.
    - Aldri trent denne før, og fy faen så tungt det var. Det er sjeldent jeg gråter, men her var det like før.

C) Leg Curl:
    50 x 12
    50 x 12
    50 x 12
    - Dette er hamstringsøvelsen min. Det sto mellom denne, romanian deadlift og extensions. Siden jeg trener strake mark på dynamisk dag, og jeg ikke liker extensions noe særlig som hamstring-øvelse, falt valget på denne.

D) Mageøvelser:
    Mage i maskin: 40 x 10/10/10
    Mage på benk: 10/10/12
    Beinhev: 10/10/12
    Mage i kabel: 30 x 10/10/15
    - Kjørt som supersett med 1 minutts pause mellom hver runde.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Da var uke 2 i gang, og det er (forhåpentligvis) tid for progresjon

A) Benkpress:
    80x5
    - Oppvarmingen var mer i tråd med Animals forslag; større hopp i vektene, og ikke noen tunge sett utenom hovedsettet.
    - Veldig fornøyd med 5kg opp, og like mange reps. Gikk ikke helt tom heller.

B) Incline Hantelpress:
    24x15
    24x15
    - Opp 3kg per hantel.
    - Skjelver som faen i albueleddet når jeg blir sliten. De siste 3 reppene på hvert sett var tunge.

65x12 / 6x12
    65x12 / 6x12
    65x12 / 6x12
    65x9 / 6 x 17
    - Gikk helt tom på roingen på siste settet. Hver sett var i grunnen jævlig tungt. Var litt ruskete i ryggen før treningen, men det gikk bra.
    - 1 supersett mer enn sist uke.

D) Shrugs i Smith:
    65x15
    65x15
    65x15
    65x15
    - Presset meg mer en sist, derfor det gikk såpass mye bedre.
    - 1 sett mer enn forrige gang.

E) Stående Hantelcurl:
    16x15
    16x11
    16x10
    16x8
    - Opp 2kg per hantel fra forrige gang, og 1 sett ekstra.
    - Fikk jævlig pump i underarmene og måtte bruke drareimer på siste settet. Noe bedre enn sist uke dog, da jeg brukte drareiemer på 2 sett. Brukte reimene på roingen også.
    [/QUOTE]

Joda, grei progresjon på alt. Spesielt fornøyd med benken. Kanskje drister jeg meg på 85kg neste gang.
    Vekta er forøvrig stabil på 75kg.

Gold Member Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Bruker du benk som max og rep effort? Prøv heller hantler som rep effort.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Deviant Vis post
    Bruker du benk som max og rep effort? Prøv heller hantler som rep effort.
    Er det "ikke bra" å bruke benken på begge, eller er det "bedre" å bruke hantler som rep effort?

Problemet med hantler er at jeg blir så mye raskere sliten pga utmattelse i støttemuskler, triceps, skuldre, i forhold til når jeg bruker benk. Jeg bruker også hantler som støtteøvelse på max effort dag, og presser ut 15-20 reps x 2 sett der.

Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Er det "ikke bra" å bruke benken på begge, eller er det "bedre" å bruke hantler som rep effort?

Problemet med hantler er at jeg blir så mye raskere sliten pga utmattelse i støttemuskler, triceps, skuldre, i forhold til når jeg bruker benk. Jeg bruker også hantler som støtteøvelse på max effort dag, og presser ut 15-20 reps x 2 sett der.
    Det er "ikke bra", nei. Jeg spår stagnasjon dessverre. Hva med dips eller noe lignende som rep effort?

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Jobb med svakhetene dine, ikke omgå dem

Hvis du blir fort sliten i støttemuskulaturen er det jo nettopp denne du bør trene med høy reps.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Royb: Jeg ser poenget ditt. Men om målet mitt er å bli sterk i benken rundt 1-5rm, er det da noe poeng å trene opp utholdenhet i triceps/skuldre?

Med det sagt, så tar jeg forslagene til etteretning og skal forsøke å finne en mer egnet støtteøvelse. Dips er et godt forslag (Deviant). Hva med incline eller decline benk? Blir det for likt vanlig benk?

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Du kan godt kjøre incline eller declines som rep effort
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Royb: Jeg ser poenget ditt. Men om målet mitt er å bli sterk i benken rundt 1-5rm, er det da noe poeng å trene opp utholdenhet i triceps/skuldre?

Med det sagt, så tar jeg forslagene til etteretning og skal forsøke å finne en mer egnet støtteøvelse. Dips er et godt forslag (Deviant). Hva med incline eller decline benk? Blir det for likt vanlig benk?
    Triceps og skuldre er jo i veeldig stor grad i sving i benkpress. så hvis dette er dine svake sider er det godt mulig de holder igjen benk økningen din, så ja det er i høyeste grad et poeng. Etter mitt skjønn

Sliter jo selv med triceps styrken så jeg har veldig fokus på den for tiden. Noe som har resultert i økning i benk.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Royb: Poenget mitt er at det er forskjell på maxstyrke og reppstyrke (eller?). Derfor vil det være unødvendig å trene opp utholdenheten i triceps og skuldre for å øke maxstyrke i benk. Det vil være mer fornuftig å trene opp maxstyrke i triceps og skuldre.

Eller er jeg helt på jordet her?

Tipper at det blir decline eller dips som reppøvelse.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Jeg ser hvor du vil, og jeg vil kanskje være enig i at 15 reps blir i overkant. 8-10 Ville være mer hensiktsmessig. Du får gruble litt på den, selv ville jeg kjørt en øvelse som fokuserte på triceps og skuldre og kanskje redusert repsa litt.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Dag 2: Dynamic Effort Loxer Body

A) Box Jumps:
    3 hopp x 8 sett.
    - Stilte benken litt høyere enn forrige gang (note to self: hakk 3).

B) Step Ups:
    12 x 3 sett
    - 12 reps på hvert ben (på hvert sett).
    - Benken stilt på hakk 4, pluss en 25kg vektskive under.
    - Var faktisk litt tungt nå.

C) Strake Markløft:
    80 x 12
    80 x 12
    80 x 12
    - Opp 10kg fra forrige gang, og fortsatt er det helt greit vektmessig. Men skal ikke øke for mye, mtp at det er dynamisk og ikke max effort som trenes her.

D) Mage i Kabel:
    40 x 15
    40 x 15
    40 x 15
    40 x 15
    - Veldig tungt, og små pauser.

Forrige uke var denne økten litt for lett, men i dag var det betydelig tyngre. Aldri trent "dynamisk bein" før, så jeg er spent på hvordan det påvirker fotballspillingen, spensten, balansen og knebøyen.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Dag 3: Rep Effort Upper Body

A) Decline Benkpress:
    52,5 x 17
    52,5 x 18
    52,5 x 20
    - Gjorde som anbefalt, og byttet bort benkpress. Valget falt altså på decline benk i smith.
    - Ingen spotter, kunne nok klart å presse ut noen reps til med noen til å passe på.

74,9 x 8 / 35 x 12
    74,9 x 8 / 35 x 12
    74,9 x 8 / 35 x 12
    74,9 x 7 / 35 x 15
    - Hangupsen gikk litt bedre i dag, men det kjennes veldig godt i bakside skuldre etter noen sett.

C) Sidehev:
    8 x 12
    8 x 12
    8 x 12
    8 x 10
    - Pump i skuldrene. Tror jeg bruker 8kg neste økt også. Litt slarven teknikk på slutten.

60 x 10 / 22 x 10
    60 x 10 / 22 x 10
    60 x 10 / 22 x 10
    - Tja, helt greit. Tungt i triceps.

E) Static Hold (Grep):
    Vektskiver: 10kg + 10kg x 60sekunder.
    Stang Overarmsgrep: 80 x 45sekunder
    Stang Underarmsgrep: 80 x 35 sekunder
    - Små pauser. Litt bedre enn forrige gang, men sliter med at det gjør jævlig vondt i trevlene mine.
    [/QUOTE]

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

A) Knebøy:
    110 x 5
    - Opp 5kg. Merker at jeg ikke er vant med så "tunge" vekter. Lenge siden jeg har trent knebøy med litt vekt på.
    - 3 harde fotballøkter denne uken, inkludert en i går kveld, hjelper neppe særlig på progresjonen heller.
    - Men skal ikke klage. De 5 repsene var fine nok, og jeg er klar for 115 neste uke.

19 x 12 på begge ben
    19 x 12 på begge ben
    19 x 12 på begge ben
    - Hadde gruet meg til denne jævelen her i hele dag. Første settet levde opp til forventningene, og jeg fikk god pump i lårene.
    - Men av en eller annen grunn ble det nesten lettere for hvert sett. Hadde ikke lange pauser heller. Underlig.
    - Til tross for at øvelsen er noe av det tyngste jeg har vært borti, må jeg si at den virkelig faller i smak.

C) Leg Curl:
    55 x 12
    55 x 12
    55 x 10
    - Mye tyngre enn forrige uke. Hadde litt andre innstillinger på utstyret, noe som gjorde det tyngre, samtidig som det tok mer der det skulle. Samme vekter neste uke, eventuelt 2,5kg opp.

D) Mageøvelser:
    Mage i maskin: 40 x 10/10/11
    Mage på benk: 11/11/12
    Beinhev: 11/11/12
    Mage i kabel: 32,5 x 10/10, 35x15
    - Kjørt som supersett med 1 minutts pause mellom hver runde.
    - Marginale økninger kun for egoets skyld.

Da var uke 2 gjennomført, og det har vært en knallhard uke. 3 harde fotballøkter med mye løping (intervaller) og 4 harde styrkeøkter. Blir godt med en hviledag i morgen.

Til tross for dette er jeg svært godt fornøyd med den lille progresjonen jeg har hatt, samt utsiktene for neste uke. Liker programet så langt.

Fra neste uke blir det styrke mandag, tirsdag, torsdag og lørdag, samt fotball onsdag og fredag.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Jævla skjitdag.

A) Benkpress:
    85x3
    - Opp 5kg, og ned 3 reps. Misset totalt her. Har masse unnskyldninger på lager; dårlig og lite mat i helgen, sovet lite, eksamensstress, etc.
    - Men det viktigste er at jeg aldri "kom" inn i det. Merket allerede på oppvarmingen at dette ble tungt, liggestillingen fant jeg aldri, osv.

B) Incline Hantelpress:
    26,5x15
    26,5x13
    - Opp 2,5kg per hantel.
    - Ganske grei økning. Fornøyd nok.

67,5x12 / 7x12
    67,5x12 / 7x12
    67,5x12 / 6x13
    67,5x10 / 6x18
    - Roingen var tung. Brukte belte på 3.sett og det hjalp litt på stabiliteten, men det gjorde det vanskelig å puste i og med at jeg var såpass anpusten.
    - Men jeg hadde da litt progresjon, både i roingen og sideheven.

D) Shrugs i Smith:
    70x15
    70x15
    70x15
    70x15
    - Opp 5kg. Gikk greit nok. Korte pauser.

E) Stående Hantelcurl:
    19x8
    19x8
    19x8
    - Opp 3kg fra forrige uke.
    - Her begynte jeg å få det travlet, og pausene ble alt for korte.

Benkpressen ødela litt denne økten, men ellers gikk det greit. Brukte 90 minutter, alt for mye folk, alt for varmt, alt for klamt, alt for mye å klage på.

Hvordan gjør jeg det neste uke? Bytter jeg ut benkpressen (og da også incline hantelpress), iom at jeg har trent det i tre uker nå, eller er de 3 ukene mer ca-mål på når man rullerer på hovedøvelsene?

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Prøv 2.5kgsøkninger på ME dagene i benk. _
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Prøv 2.5kgsøkninger på ME dagene i benk. _
    Ja, jeg var nok litt for optimistisk her. Men du mener jeg skal fortsette med benk som hovedøvelse? Står i artikkelen at hovedøvelsen skal bytte hver 3. uke, men er litt usikker på om dette er skrevet i stein eller retningsgivende.

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Ja, jeg var nok litt for optimistisk her. Men du mener jeg skal fortsette med benk som hovedøvelse? Står i artikkelen at hovedøvelsen skal bytte hver 3. uke, men er litt usikker på om dette er skrevet i stein eller retningsgivende.
    Det er rettningsgivende. Feiler du miserabelt(som idag) så bytt øvelse
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Det er rettningsgivende. Feiler du miserabelt(som idag) så bytt øvelse
    Hehe, gnu det inn du. Da blir det ny øvelse neste uke, selv om jeg har lyst til å revansjere dagens misslykkede løft.

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hehe, gnu det inn du. Da blir det ny øvelse neste uke, selv om jeg har lyst til å revansjere dagens misslykkede løft.
    Jeg ville lagt det på minnetanken til neste gang øvelsen kommer og naile det da ikke noe vits å banke en død hest... Kan hende du nailer det neste gang men om du ikke gjør det så er det bare waste.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Skal gjøre det.

Ut fra øvelsesutvalget i artikkelen, og utstyret på gymmet, står valget da mellom incline benkpress m/stang, og hang-ups med ekstra vekt. Hva burde velges av dette? Skal jeg fortsette med brystøvelse, eller veksle til rygg?

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hangups med vekt er enn pissøvelse å makse ut i.... Benkpress inclie, benkpress decline, gulpress. Benk på 5cmkloss. Benk med 2sek stopp osv. Vær kreativ
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Goody. Da blir det en ny brystøvelse. Legger meg litt i tenkeboksen den kommende uken. Takker for hjelpen.

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Goody. Da blir det en ny brystøvelse. Legger meg litt i tenkeboksen den kommende uken. Takker for hjelpen.
    no problemo
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Dag 2: Dynamic Effort Lower Body

Litt småuggen i formen, redd for at jeg brygger på noe faenskap. Trente i dag alikevel. Tenkte det gikk greit, siden det er en såpass "lett" økt.

A) Box Jumps:
    3 hopp x 8 sett.
    - Enda ett hakk opp (hakk4), samt 25kg`s skiver under benken på de 3 siste settene.

B) Step Ups:
    12 x 3 sett
    - 12 reps på hvert ben (på hvert sett).
    - På første settet brukte jeg 25kg skiver under benken (høyere), samt at jeg holdt en 11kg`s hantel i hånden.
    - På de to siste settene tok jeg bort 25kgs skivene, da det ble for tungt.
    - Endret litt på teknikken og fukuserte på å presse gjennom hælen. Dette gjorde det mye tyngre enn det har vært.

C) Strake Markløft:
    85 x 12
    85 x 12
    85 x 12
    - Opp 5kg. Fortsatt helt greit.

D) Mage i Kabel:
    45 x 15
    42,5 x 15
    42,5 x 15
    40 x 15
    - Økte litt, men det blir kanskje for mye vekt. Føler ikke jeg får brukt magen skikkelig.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Dag 3: Rep Effort Upper Body

A) Decline Benkpress:
    55 x 17
    55 x 18
    55 x 20
    - Hadde mer inne.

75,6 x 9 / 40 x 12
    75,6 x 8 / 40 x 12
    75,6 x 8 / 40 x 12
    75,6 x 7 / 40 x 15
    - Overraskende bra. Hang-Upsen gikk over all forventning.

C) Sidehev:
    8 x 12
    8 x 12
    8 x 12
    8 x 12

65 x 10 / 24 x 10
    65 x 10 / 24 x 9
    65 x 10 / 24 x 10
    - Fikk det drittravelt, og trodde ikke jeg skulle rekke det siste settet. Ble derfor veldig kort pause og stor overraskelse over at jeg klarte 10 reps på siste tricepssett..

E) Static Hold (Grep):
    Rakk ikke dette i dag, pga studioet stengte. [/I]

Har vært sjuk siden tirsdagsnatta, og er vel strengt tatt syk enda. Hadde bare tenkt å ta en lett gjennomkjøring. Men etter litt oppvarming tenkte jeg at jeg skulle kjøre på som vanlig. Det gikk over all forventning.

Spent på hvordan kroppen reagerer på dette, mtp at jeg har tung underkropp i morgen...

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Formen ble ikke værre etter gårsdagens økt, men den er heller langt fra tipptopp. Derfor hadde jeg ikke store forhåpninger til dagens økt.

A) Knebøy:
    112,5 x 5
    - Opp 2,5kg, kjentes relativt greit ut.

21 x 12 på begge ben
    21 x 12 på begge ben
    21 x 12 på begge ben
    - Samme som sist: tyngst på første sett, så kommer det seg utover.
    - Men det er tungt som F. Føler meg som en kolspasient gjennom hele øvelsen.

C) Leg Curl:
    57,5 x 11
    57,5 x 9
    57,5 x 10
    - Dette var tungt, og jeg merket at jeg begynte å gå tom for krefter. Gikk en faen gjennom meg, og jeg presset ut mer reps på siste settet enn på det 2..

D) Mageøvelser:
    Mage i maskin: 40 x 11/11/11
    Mage på benk: 12/12/12
    Beinhev: 12/12/12
    Mage i kabel: 35 x 12/12/15
    - Begynte å gå tom for tid, så jeg hadde nesten ikke pause mellom settene.

Nå blir det en god pause i morgen, før jeg (forhåpentligvis) er frisk og klar til trening på mandag.

+ Svar på tråd
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.