Etter snart tre måneder med styrketrening, så kommer jeg her med min logg. Nå har jeg endelig lært navnene på øvelsene jeg tarog vet at dette er noe jeg kommer til å fortsette med så lenge jeg kan. Trening har gitt livet mitt en ny dimensjon, endelig er jeg 100 % lykkelig
Startet med styrketrening i midten av februar, tynn og bleik, med høy fettprosent (over 30) og lav muskelmasse.
Nå er fettprosenten nede i 23, og muskelmassen har økt mye i følge målingene. Hvor riktige de er, vet jeg ikke. Men det går i hvert fall riktig vei.
Har ikke trent en dritt de siste 10 årene, så jeg har mye å ta igjen. Føler seg at jeg har hatt god økning i antall kilo på øvelsene mine, det er sikkert fordi jeg er ny i gamet.
Startet på 57 kilo, nå veier jeg 62. Er 169 cm høy.
Har brukt PT, men pga jobben min for øyeblikket, så har jeg ikke mulighet til å sette opp faste tider. Derfor prøver jeg så godt jeg kan selv. Blir litt ensformig føler jeg, men skal få til et nytt opplegg snart, bare jeg får tid.
I dag har jeg gjort følgende:
10 min oppvarming.
Chins på apparat: 15 kg/8 - 20 kg/8 - 20 kg/8
Nedtrekk bredt foran: 45 kg/8 - 45 kg/6 - 45 kg/6
Nedtrekk smalt: 45 kg/8 - 50 kg/6 - 50 kg/6
Drag omvendt grep kabel: 40 kg/8 - 45 kg/6 - 45 kg/6
Sidehev med hantler: 6 kg/8 - 6 kg/8 - 6 kg/8
Beinpress, maskin: 120 kg/10 - 120 kg/8 - 120 kg/8
Stående leggpress, vet ikke kg, men putter stanga i hull nr 6 og tar 10 x 3 rep. Der er jeg litt forsiktig enda.
Crunch i apparat Olymp: 35 kg/12 - 40 kg/10 - 40 kg/10
Rygghev med 10 kg vektskive: 12 rep x 3 set.
Hantelpress: 11 kg/12 - 11 kg/12 - 11 kg/10
Pluss biceps som jeg ikke vet hva heter.
Benkpress holder jeg meg unna for tiden, skuldrene er vonde i den øvelsen.
Kostholdet mitt har gått i fra masse pizza og burgere, til salater, havregrøt, kylling og laks. Prøver å unngå alt med fett i. For tiden er det vanskelig for meg å få i meg nok mat til riktige tider, jobben er altoppslukende.
Prøver å trene styrke annenhver dag, samt en liten joggetur på 4-7 km de dagene jeg ikke kommer meg på treningssenteret.
Kunne klart meg uten skrukkehuden på det ene bildet da, men det er vel alderen som gjør det![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
og vet at dette er noe jeg kommer til å fortsette med så lenge jeg kan. Trening har gitt livet mitt en ny dimensjon, endelig er jeg 100 % lykkelig
Svar med sitat