+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Silverins treningslogg.

Kliss nytt medlem Silverin is a jewel in the rough Silverin is a jewel in the rough
    Ble medlem
    02-2009

Silverins treningslogg.

Etter snart tre måneder med styrketrening, så kommer jeg her med min logg. Nå har jeg endelig lært navnene på øvelsene jeg tar og vet at dette er noe jeg kommer til å fortsette med så lenge jeg kan. Trening har gitt livet mitt en ny dimensjon, endelig er jeg 100 % lykkelig

Startet med styrketrening i midten av februar, tynn og bleik, med høy fettprosent (over 30) og lav muskelmasse.
    Nå er fettprosenten nede i 23, og muskelmassen har økt mye i følge målingene. Hvor riktige de er, vet jeg ikke. Men det går i hvert fall riktig vei.

Har ikke trent en dritt de siste 10 årene, så jeg har mye å ta igjen. Føler seg at jeg har hatt god økning i antall kilo på øvelsene mine, det er sikkert fordi jeg er ny i gamet.

Startet på 57 kilo, nå veier jeg 62. Er 169 cm høy.

Har brukt PT, men pga jobben min for øyeblikket, så har jeg ikke mulighet til å sette opp faste tider. Derfor prøver jeg så godt jeg kan selv. Blir litt ensformig føler jeg, men skal få til et nytt opplegg snart, bare jeg får tid.

I dag har jeg gjort følgende:

10 min oppvarming.

Chins på apparat: 15 kg/8 - 20 kg/8 - 20 kg/8
    Nedtrekk bredt foran: 45 kg/8 - 45 kg/6 - 45 kg/6
    Nedtrekk smalt: 45 kg/8 - 50 kg/6 - 50 kg/6

Drag omvendt grep kabel: 40 kg/8 - 45 kg/6 - 45 kg/6
    Sidehev med hantler: 6 kg/8 - 6 kg/8 - 6 kg/8
    Beinpress, maskin: 120 kg/10 - 120 kg/8 - 120 kg/8

Stående leggpress, vet ikke kg, men putter stanga i hull nr 6 og tar 10 x 3 rep. Der er jeg litt forsiktig enda.

Crunch i apparat Olymp: 35 kg/12 - 40 kg/10 - 40 kg/10
    Rygghev med 10 kg vektskive: 12 rep x 3 set.

Hantelpress: 11 kg/12 - 11 kg/12 - 11 kg/10
    Pluss biceps som jeg ikke vet hva heter.

Benkpress holder jeg meg unna for tiden, skuldrene er vonde i den øvelsen.

Kostholdet mitt har gått i fra masse pizza og burgere, til salater, havregrøt, kylling og laks. Prøver å unngå alt med fett i. For tiden er det vanskelig for meg å få i meg nok mat til riktige tider, jobben er altoppslukende.

Prøver å trene styrke annenhver dag, samt en liten joggetur på 4-7 km de dagene jeg ikke kommer meg på treningssenteret.

Kunne klart meg uten skrukkehuden på det ene bildet da, men det er vel alderen som gjør det

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Fint å se deg tilbake! Du ser flott ut.

Kliss nytt medlem Silverin is a jewel in the rough Silverin is a jewel in the rough
    Ble medlem
    02-2009
    Ja, nå har det gått over en uke siden sist jeg skrev her, har jobbet nesten døgnet rundt den siste uka. Men har fått trent litt også. Har skeiet litt ut med mat, men må spise mye siden jeg jobber ekstremt for tiden. Blir litt pizza igjen, dog med kylling på Starter alltid dagen med havregrøt og proteiner.

Tirsdag 5 mai var jeg i utlandet og måtte trene på fitnessrommet på hotellet. Fungerer greit det, men fikk ikke gjort alt jeg ønsket. Jogget 20 min, rodde 20 min og løftet litt vekter. Helt grei økt, spesielt med tanke på at arbeidsdagene mine lå på 12-14 timer daglig hele forrige uke.

Onsdag 6 mai gjennomførte jeg en fin økt på Spenst igjen, var slitsomt med jobb og flytur samme dag som en treningsøkt, men gjorde stort sett det samme som jeg har skrevet i det første innlegget mitt.

Torsdag 7 mai fikk jeg endelig tid til en PT time igjen, ville lære litt nye ting, er lei det opplegget jeg har kjørt i snart tre mnd nå. Så da gikk vi gjennom nye ting, og jeg fokuserte på teknikk framfor kilo denne dagen.

Fredag 8 mai hadde jeg treningsfri, jobbet hele dagen.

Lørdag etter jobb testet jeg ut de nye tingene jeg har lært, og hadde to flotte timer på Spenst etter arbeidsdagen. Tok en real fullkroppsrunde:

Chins på apparat er noe av det jeg liker best, starter alltid med denne etter oppvarming.

Chins på apparat: 15 kg/6 - 20 kg/8 - 20 kg/8
    Nedtrekk bredt foran: 45 kg/8 - 45 kg/8 - 45 kg/8
    Nedtrekk smalt: 45 kg/8 - 45 kg/8 - 45 kg/8

Sidehev med hantler: 6 kg/8 - 6 kg/8 - 6 kg/8
    Beinpress, maskin: 130 kg/10 - 130 kg/10 - 130 kg/10

Crunch i apparat Olymp: 40 kg/12 - 40 kg/12 - 40 kg/12
    Rygghev med 10 kg vektskive: 15 rep x 3 set.

Så prøvde jeg meg på disse nye tingene:

Biceps kabel: 25 kg/8 - 25/8 - 25/8
    Triceps kabel: 25 kg/8 - 25/8 - 25/8
    Triceps tau: 25 kg/8 - 30/6 - 30/6
    Biceps tau: 25 kg/8 - 25/8 - 25/8

PecDec: 15 kg/15 - 15/15 - 15/15 (kul og deilig øvelse, starter pent her)

Markløft for første gang: 30 kg/10 - 30/10 - 30/10 (veldig morsom og litt vanskelig med teknikken, er nøye på at den sitter)

Tok også ettbeins beinpress, men da bare på 20 kilo med 12 rep x 3 på hvert bein. Har slitne knær, men dette er en øvelse jeg føler funker supert!

Stående leggpress, hull nr 7 x 10 rep x 3

Roing på ball, vondt i skuldrene, men liker denne. Tar fint på noen muskler jeg savner synlige bak på skuldrene. Startet på 5 kilo x 12 x 3.

Avsluttet med jogging i fem min, og akkurat da reddet Odd straffe og retur fra Brann, og i gleden min så trykket jeg på stoppknappen på tredemølla. Det gikk nesten galt. Bråstopp! Er glad for hver kamp Brann taper

Har jobbet noen timer i dag også, og tar meg treningsfri. Selv om jeg har veldig lyst til å trene, så må jeg også hvile.

Ble medlem
    02-2009
    Trener som fa.. fortsatt jeg, men jobber så mye at jeg ikke rekker å skrive.
    Har fått meg noen nye øvelser, har økt litt på antall sett, og så smått begynt å jobbe på en annen måte enn tidligere.

Kjører helkroppstreninger fortsatt, passer meg best for øyeblikket.

I dag har jeg gjort følgende:

Ettbeinspress i Olympmaskin, 20 kilo 4x10, knebøy må vente pga vonde knær.
    Benkpress, 20 kg x 15, 35 kg x 8, 35 kg x 8, sliter med vonde skuldre her.
    Nedtrekk bredt, 45 kg 4x8
    Nedtrekk smalt, 50 kg 4x6

Rygghev med 15 kilo vektskive 4x15
    Crunch i Olymp, 40 kg 3x12

Biceps kabel, 6x35 kg, 8x30 kg, 10x25 kg og 12x15 kg. Kanskje det heter pyramide eller supersett? Tre ganger etter hverandre gjorde jeg dette, fryktelig slitsomt og kult!

Triceps kabel, lik som over.
    Triceps tau, 25 kg 4x8

Pec-Dec, 20 kg, 2x12, 25 kg 2x8
    Sidehev med hantler, 6 kg 4x8

Så dro jeg noe mot meg for å trene skuldre, men aner ikke hva det heter. Fin øvelse som gjør godt for skuldrene mine, kjenner at blodsirkulasjonen strømmer gjennom.

Kunne hatt mer på bein, men vonde knær stopper meg litt. Men merker stor forskjell fra før, har fått meg glukosaminpiller, og tror det hjelper.

Ble medlem
    02-2009
    Æsj, har blitt småsyk. Har mistet stemmen helt, og har vondt i hele kroppen.
    Fått betennelse i håndleddene mine, og knærne er vonde

Har jobba altfor mye i det siste, og fått for lite søvn. Da blir ikke kroppen særlig motstandsdyktig. Så har jeg sikkert trent for mye også, i forhold til formen min den siste uka.

Må prioritere å være jobbdyktig, så treninga kommer i andre rekke denne uka.
    Kommer sterkere tilbake så fort jeg kan!

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Viktig å kunne ta et steg tilbake og se hva man må gjøre for at kroppen skal være hel. En rolig uke høres veldig lurt ut.

Ble medlem
    02-2009
    Kommer til å legge på meg enda mere, spiser jo som en mann om dagen
    Får heller ta det av igjen når sommeren kommer, da har jeg tid til å trene mye kardio, samt tid til sunn og god mat. Blir mye ferdigmat levert på døra i disse dager.

Får trøste meg med at uten mat, ingen muskler!

Gladlaks... ophidia er et navn kjent av alle ophidia er et navn kjent av alle ophidia er et navn kjent av alle ophidia er et navn kjent av alle ophidia er et navn kjent av alle ophidia er et navn kjent av alle ophidia er et navn kjent av alle ophidia sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    god dagen

dette ser jo alldeles smakfullt ut!

formen er fortsatt stigende?

hva jobber du som?
    Sitat Opprinnelig skrevet av stå på jenta Vis post
    jeg er ikke tykk og jeg trener og spiser sunt

Ble medlem
    02-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av ophidia Vis post
    god dagen

dette ser jo alldeles smakfullt ut!

formen er fortsatt stigende?

hva jobber du som?

Hei og takk

Formen er utmerket, bortsett fra denne uka her.

Jeg jobber med blomster, på grossistsiden. Tøffe tak om dagen, alle vil jo pynte i hagen sin så det er opp i 3-4 tiden hver morgen, og i seng før kl 21.

Ble medlem
    02-2009
    Vært småuggen en ukes tid nå, men i dag måtte jeg trene.
    Tok det med ro, brukte god tid på alt, og gjennomførte et par timer med styrketrening.

Gjorde stort sett det samme som jeg har skrevet i siste logg fra 16 mai.

Er ikke spesielt strukturert på matfronten, føler meg fin utvendig, men tror nok fettprosenten er høy nok inni meg har akkurat spist en pizza fra Peppes, igjen!

Men har synlige magemuskler om morran da, så det kan vel ikke være altfor galt? Nå derimot, har jeg vaskeball på magen

Ble medlem
    02-2009

Tror jeg begynner å bli sterkere nå?

Ja, nå har jeg endelig blitt i fin form etter et par uker med hangling i både ledd og hals/ører.

Hadde blitt fryktelig glad hvis noen kunne komme med tilbakemeldinger på meg i dag?

I dag følte jeg at jeg virkelig fikk til en bra trening!
    Har økt fra tre til fire repetisjoner, håper musklene kommer fortere da?

Spiser mye mat, vekta holder seg på 62,5 kilo. Fortsatt 169 cm høy. 39 år.
    Jente og helt utrent før jeg startet i februar med styrke.

I dag trente jeg dette, har fire sett på samtlige øvelser:

Chins på apparat, der har jeg 15 kilo på motstand, denne liker jeg godt. Gikk veldig lett i dag.

Så tar jeg ettbeins beinpress, legger på 20 kilo og tar 12 repetisjoner. Stanga veier vel 20 kilo på denne også?

Nedtrekk bredt grep, 8 x 45 kilo, så smalt grep 6 x 50 kilo.

Rygghev i sånn sak som overkroppen henger utenfor, har 15 kilo vektskive inntil brystet. Rett rygg. 15 ganger på 4 sett.

Biceps i kabel, 30 kilo og så opp til 35 kilo.
    Triceps i kabel, 35 kilo.

Crunch i Olympmaskin, der er jeg på 45 kilo x 12 rep.

Så tar jeg biceps og triceps med tau, 30 kilo x 8 på biceps, 35 kilo x 8 på triceps.

Crunch i Olymp, 12 x 45 kilo.

Pec Dec, 25 kg x 10, 35 kg x 10.

Upper Back, en maskin som jeg ror med, 25 kilo x 12.

Stående tåhev, hull nr 7, aner ikke antall kilo, 12 ganger.

Sidehev med nesten strake armer rett ut, 6 kilo x 8.

Dette bruker jeg to timer på tilsammen, og gjør alt på en trening. Stort sett trener jeg annenhver dag.
    Sikker ikke så lurt med alt på en gang?
    Har brukt PT, men nå er det vanskelig å avtale timer pga jobben min.

Tusen takk hvis jeg får svar og tips til å gjøre ting bedre? Selv er jeg fornøyd med utviklingen min.

Ble medlem
    02-2009

Ny runde med PT

Har trent flittig et par uker nå, og har hatt et par timer med PT igjen.
    I dag perset jeg i benk, ikke så mye kanskje, men bra for meg. Startet med stanga for fire måneder siden, tøft nok det

40 kilo x 4 x 2

Og har satt et par andre perser også, biceps kabel til 35 kilo, triceps kabel 40 kilo. Tror det heter kabel i hvert fall.

Slenger med et bilde av overkropp, har blitt en del større siden jeg startet i februar.

Har gått opp enda en kilo, nå er det slutt på all grisemat, nå skal jeg ned igjen i løpet av sommeren. Har vel ikke trent lenge nok til å kalle det skikkelig deffing, men alt fett skal bort!

I morgen skal jeg trene bein og armer med PT igjen, gleder meg!
    Vedlagte bilder

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.