Fyrer opp en egen logg med skitreningen.
Tok 10årets første skitur idag. Startet med å pusse smørestedet med sandpapir så smurte jeg på blå ekstra. Så litt glider på resten.
Ble egentlig helt ok, men litt glatte ble de og skia føyk ofte bakover.
Uansett.
Første gjennomførte tur ble 1,2mil og jeg brukte 1 time og 9 min.
Med tanke på at jeg tryna 2 ganger, mista stavene 4-5 ganger så jeg måtte snu og hente de igjen og køla ende med telefon pga jeg nappa ut hodetelefonkablen utallige ganger så er jeg rimelig fornøyd.
Siste trynet var heldigvis rett før jeg skulle gi med for fikk en smell i kneet så det var pain å gå resten frem til bilen.
Kræsja også nesten med en kid. 3 runden ned bakken tenkte jeg at nå skal jeg ikke bremse så kom opp i 22km og brått sto det en kidd i løypa. Siden jeg ikke klarer å skifte spor i fart enda skrek jeg bare FAAAEN og han flytta seg akuratt i siste sekund. Kunne gått galt
Sånn til analysering føler jeg at jeg må øve litt på vanlig ski teknikk, lese litt mer om smøring og få opp balanseevnen litt.
Ble mest slten i korsryggen, der kjente jeg det omtrent fra første stund. Litt usikker på hvordan jeg skal trene utholdenhet i det området. Muligens sånn rygghev apparat på veldig lett vekt og en million reps.
Når det gjelder stakingen kjente jeg det mest i skuldrene. Ble ikke spesielt andpusten, så teknikken henger med andre ord etter kondisen foreløpig. Beina ble jeg såvidt sliten i...

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat