Stats: 94kg, 1.86-1.87m høy.
Okey, har vært ganske så treningslei i noen måneder nå, og tenkte jeg skulle prøve meg på noe nytt, for å se om jeg ikke får "piffen" igjen.
Har dermed sett meg ut McBain's opplegg: BERSERKERGANG
Dag 1 ser slik ut:
Dag 2 ser slik ut:
- 1. Benkpress, 4 sett x 5 reps
- 2. Clean & Jerk, 3 sett x 3-5 reps
- 3. Skulderpress (Arnoldpress / maskin), 3 sett x 8 reps
- 4. Chins, 3 sett, 12-15 reps, 30 sek pause mellom hvert sett
- 5. Markløft, 3 sett, 12|10|8 reps, 30 sek pause mellom hvert sett
- 6. Biceps eller triceps, 2 sett, 8-10 reps, 30 sek pause mellom hvert sett
- 7. Widowmaker (Benpress), 15 reps, deretter 1-2, osv.. til jeg har 20.
- 1. Chins, 4 sett, 5-8 reps
- 2. Markløft, 3 sett, 4-5 reps
- 3. Biceps, 2-3 sett, 8-10 reps
- 4. Benkpress eller skrå m/manualer, 3 sett, 8-12 reps, 30 sek pause mellom hvert sett
- 5. Skulderpress (Arnoldpress / maskin), 3 sett x 10 reps, 30 sek pause mellom hvert sett
- 6. Triceps, 2 sett, 8-12 reps, 30 sek pause mellom hvert sett
- 7. Delts (Stående roing), 2 sett, 8-10 reps, 30 sek pause mellom hvert sett
- 8. Widowmaker (Benpress), 15 reps, deretter 1-2, osv.. til jeg har 20.
- 5min lett jogging til oppvarming/nedvarming er inkludert, samt 2-3 dager med kardio hver uke.
- Vil kjøre dette max 2 dager i uken. Div, dag 1 mandag, dag 2 onsdag eller fredag.. Om jeg tar en 3. styrkeøkt per uke, så kommer jeg til å trene litt forskjellig, med ikke så veldig høy intensitet.
Blir litt lang denne første tråden, but bare with me
Dag 1 ble slik (Mandag 09.01.12):
- 1. 3 oppvarmingssett i benkpress (skulle egentlig jogge 5 minutter, men var litt sen på trening)
- 2. Benkpress, 4 sett x 5 reps, 115kg
- 3. Clean & Jerk, 3 sett med 3-5 reps, 40, 50, 60kg
- 4. Skulderpress, 1 sett med 8 reps
- 5. Markløft med 30sek pause.. 130kg.. 12 reps, 9 reps, 5 reps..
- 6. Chins med kun kroppsvekt, 30 sek pause, 3 sett, 12 reps, 10 reps, 5 reps
- 7. Triceps m/kabel, 3 sett med 35kg, 30 sek pause
- 8 Widowmaker: Sittende roing.. 20 reps med 60kg bare
- 9. Magetrening, 12 reps x 3 sett
Notes:
Clean & Jerk har jeg aldri i mitt liv prøvd. Men har sett videoer på youtube, og følte jeg fikk raskt inn teknikken. Selve øvelsen virket helt utrolig bra, da jeg følte den trente mye rart. Løftet ikke rare vektene her, selv om jeg hadde mer å gå på. Men herregud som det tok på "kondisen" (som jeg tydeligvis ikke har).
Skulle egentlig ha 3 sett med skulderpress etter "Clean & Jerk", men jeg var temmelig sliten. Hadde 10kg mindre på skulderpress enn jeg pleier å ha (70kg), og følte meg helt tom. Orket rett og slett ikke ta mer enn 1 sett.
Videre så hadde vi helvetes øvelsene igjen (30 sekunder pause mellom settene.. + 3 sett = TORTUR). Startet med markløften, og jeg var temmelig sliten etter bare 12 reps med 130kg... det var bare å gape etter luft i 30 sekunder før jeg fortsatte med markløften. Klarte bare ta 9 reps nå... Så gape etter luft i 30 sekunder igjen, og nå klarte jeg bare ta 5 reps med 130kg.
Videre var det chins.. 12 reps gikk jo griselett. 30 sekunders pause... så tok jeg 10.. kjente jeg var ganske sliten nå. 30 sekunders pause, og så klarte jeg bare 5 reps. Var helt gåen !
Som "Widowmaker" skulle jeg egentlig ha benpress.. men den var ikke ledig. Så tok noe lett sittende roing.. 20 reps med 60kg tror jeg det var. For lett.. Men var likevel sliten etter alt det andre faenskapet !
Så! SUMARUM...
Dette var helt jævlig.
Hvorfor?
1) Fordi jeg ikke er viking
2) Jeg er ikke helt i form
3) Kroppen min fungerer ikke bra med slik trening
En av de 3... eller 2... eller alle 3
Kjedlig å se på vektene også, når jeg vet jeg kan løfte så mye mer, om jeg ikke har så mange øvelser..
----------- SNAP --------
Dag 2 ble fullført idag, 12.01.12:
- 1. Chins: 4 sett x 5 reps med +20kg (veldig lett)
- 2. Markløft: 3 sett x 4 reps med 190kg (tungt. var sliten i korsryggen etter dag 1)
- 3. Biceps: 3 sett x 10 reps med kabel, max vekt + 20kg (gikk bra)
- 4. Benkpress: 3 sett x 10, 5 og 3 reps. 90kg. (Gikk til helvete) (30s P)
- 5. Skulderpress: 3 sett x 10 reps, enarms arnoldpress m/20kg (gikk greit)(30s P)
- 6. Triceps: 2 sett x 10 reps, kabel, 35kg (gikk greit)(30s P)
- 7. Delts: 2 sett x 8 reps, 60kg, stående roing) (alt for lett)(30s P)
- 8. Widowmaker: 15 reps m/benpress, deretter 3, så 2.. 220kg
NOTES:
Har vært veldig sliten i korsryggen etter dag 1, men likevel gikk vel markløften noelunde greit. Jeg har ikke løftet markløft på lenge, og når jeg trente det, hadde jeg aldri mer enn 1 rep (trente ca. "max" av det jeg løfter). Men det går seg vel til etterhvert! Øker nok raskt håper jeg.
Trodde jeg var i OK form idag, helt til jeg skulle ta benkpressen. Da var det som om noen stakk en nål i meg, og tappet meg helt for luft. Jeg var helt TOM for energi. Ikke fanden om jeg fikk løftet det jeg skulle.
Siden benkpressen gikk til helvete, tok jeg lett på de andre øvelsene også. Og det så ut til å gå greit, da jeg fikk tatt repetisjonene jeg skulle.
Benpress er det andre gangen jeg har tatt i mitt liv, så jeg er svak som bare juling. Men satser på jeg øker raskt.
- LURER på om jeg får i meg for lite mat, til å fullføre programmet slik jeg skal, eller hva som skjer? Det er som om energien min blir sugd rett ut av meg ! (Tenker da spesielt på benkpressen, som egentlig burde vært GRISELETT).
Om en eller annen sjel leser denne tråden, og har tid å se kjapt over hva jeg spiser her, SER DETTE OK UT?:
Typisk dag:
1. Står opp, tar en shake (18-25g proteiner). 200kcal ?
2. Spiser lunch: 1 liter Ekstra Lett Melk, 2 ferdig-knekkebrød (3-400kalorier til sammen?)
3. Middag: 2 kyllingfileter m/tilbehør, evt 2-300g svinekjøtt osv.. spiser GOD mat, men som har litt proteiner i seg. Som regel 100g proteiner per måltid vil jeg tro. Trener 1-2 timer etter middagen
4. 1 shake etter trening (25g proteiner, 200kcal ca.)
5. Kvelds: 4 egg, 4 grove skiver, 1 liter melk (90-100g proteiner)
Sumarum, får i meg drøye 200g proteiner +, hver dag.
Bør jeg kanskje stappe i meg en NOFX-XPLODE eller noe annet energigreier, før trening?
Det skal sies at hovedmålet er å oppnå noe lavere fett %. Jeg vet jo at det som oftest går utover styrken, men...![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat