+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 23 av 23

Tråd: The Texas Method

Medlem manbearpig har en flott utstråling manbearpig sin avatar
    Ble medlem
    05-2008

The Texas Method

Hei, ville bare starte og få logget treningen min på et forum å dette forumet virker bra. Var Deviant som nevnte plassen så jeg tok en kikk.

Har akuratt startet på et program som heter "the Texas Method". Noen som har vært borti det? Planer om å begynne med WSB til høsten. Samt kickboxing.

Prinsippene for texas method er:
    Volume dag: 5x5
    Recovery: 3x3
    Itensitet: heavy single, dobbel el trippel
    Med ihvertfall 1dag hvile i mellom.

Mandagens trening

Knebøy
    5x5 70kg

Militærpress:
    5x5 40kg

Stangroing:
    5x5 50kg

Dips
    3x5 BW

Chins
    3x5 BW

Denne økta var ikke noe spesielt tung.

Gold Member Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Jeg kommer til å følge med.

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Deviant Vis post
    Jeg kommer til å følge med.
    Det er bra! Følger med på logginga de også.

Litt opplysninger:
    Veier 87kg / 182cm høy

1RM max for et par uker siden
    Benkpress: 100KG
    Knebøy: 130KG
    Markløft: 150KG

Driver også med IF så skal bli spennende og se om jeg kan øke i styrke + gå ned i fettprosent. Mye mat på treningsdager og lite på treningsfrie+kardio dager.

Ble medlem
    05-2008
    Starta foresten ferie denne uka, deilig og få kunne sovet ut etter hardetreningsdager.

Gårsdagen:
    45min kardio

Idag:

Frontbøy:
    3x3 55kg

Benkpress:
    3x3 65kg

Stangroing:
    3x3 50kg

Rettstang-curls:
    3x6 30kg

Underarms-curl
    2x10 12kg pr manual

Hantel-curl med skråbenk
    Startet på 12,5kg og gikk nedover på vektene til jeg ikke hadde noe energi igjen. Hva heter disse typene set?

Og på denne dagen så er det jo egentlig restitusjon men tenkte bare å legge til litt biceps på denne dagen. Går dette bra? Isolert biceps trenger vell ikke så veldig lang resitusjon?

Ble medlem
    05-2008
    Da var det helg, drikkepresset er igang. Tok meg en økt istad. Hadde en kardioøkt på litt over 30min igår, intervall på 3min @ 10km/t og 2min @ 12/13km/t

Knebøy:
    stanga x mange
    1x8 50kg
    1x6 70kg
    1x4 90kg
    1x1 110kg

Militærpress:
    stanga x mange
    1x5 40kg
    1x3 50kg
    1x1 55kg

Markløft:
    Rygghev som oppvarming
    1x5 90kg
    1x3 110kg
    1x1 140kg

Reverse crunches og vanlig crunches på slutten. Prøvde foresten planken igår Deviant, den tok bra den!

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av manbearpig Vis post
    Hantel-curl med skråbenk
    Startet på 12,5kg og gikk nedover på vektene til jeg ikke hadde noe energi igjen. Hva heter disse typene set?
    Dropset?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Dropset?
    Det var det ja, tenkte på superset men vet hva det er nå.

Ble medlem
    05-2008
    Dagenstrening:

Kardio: ca 40min + løpe hjem i en tung oppoverbakke på slutten.
    Blir bra med styrketrening imarra.

Noen som vet om noen bra dynamiske tøyeøvelser til bein? Sliter veldig med feks og sitte komfertabelt med beina i kryss. Lotus/halv-lotus posisjon kan jeg bare glemme foreløbig.

Gold Member Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Da er det vel hoftene som er for stive? Ligg på rygg og få noen til å dra beinet ditt til sida hvis du skjønner. Den er god.

Ble medlem
    05-2008
    Jess, skjønte den. Kan prøve den. Fant noen bra her også bare jeg leita litt.

http://stronglifts.com/7-dynamic-str...-hip-mobility/

Ble medlem
    05-2008
    Dagens økt var tung i starten men energien kom opp etterhvert, hadde ikke spist siden kl halv 11 igår kveld og startet kl litt over 3 idag. Heiv i meg en shake med protein/karbs rett før jeg startet.
    Varmer opp på alle settene, gidder ikke og skrive opp oppvarmingen. I mellom set'et tøyer jeg også endel, dynamisk/extreme strech.

Knebøy:
    5x5 72,5kg

Benkpress:
    5x5 65kg

Stangroing:
    5x5 52,5kg

Dips:
    3x5 BW+ 5kilo i belte

Pull-ups:
    3x5 BW+ 5kilo i belte

Rettstang curls
    3x8 30kg

Underarms curls:
    3xF 12kg pr manual

Ble medlem
    05-2008
    Bra hastighet idag, fått hvilt mye ute i sola med bading og kyllingspising. Litt solbrent på brystet her jeg sitter nå.

Frontbøy:
    3x3 55kg

Militærpress:
    3x3 40kg

Inverted rows:
    3x5 BW

Decline sit ups:
    3x F

Så en banan og hjemover.

Boxing + sparking på heavybag i 15min ca + endel jobbing med CoC Trailer og 1. De svir, underarmene og klypa. Stor svakhet.

Ble medlem
    05-2008
    Hoooh, varmt idag. Litt sært og trene idag, en kamerat + jeg var de eneste som var der inne i denne varmen. Nå er det snart spagetti, beacon(baah) og ostesaus. Har tunfisk i vann, skal prøve og ta det sammen også. Har litt trua på at det kan være godt.

Knebøy:
    stanga x mange
    1x5 60kg
    1x3 70kg
    1x2 80kg
    1x1 90kg
    1x2 100kg

Benkpress:
    1x10 40kg
    1x4 70kg
    1x3 80kg
    1x1 90kg
    1x1 95kg(gikk kjempe lett)

Markløft:
    1x8 60kg
    1x4 100kg
    1x1 120kg
    1x2 130kg

Bra økt, snart mat!

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Omtrent like sterk i benkpress som i knebøy?

Interessant kombinasjon av øvelser. Tror dette er første gang jeg ser noe ta alle de tre på samme dag.
    You ran a marathon? That's cute …

Ble medlem
    05-2008
    Har 130kg i som maksløft i knebøy. Startet og trene bøy i november elns, øker mye fortere der en i benk. Samme med rygg trening, skal ha litt mere fokus på bryst til høsten.

Ja, du kan lese om det her. Programmet
    http://stronglifts.com/the-texas-met...diate-lifters/

Vet ikke om jeg kommer til å øke i styrke i sommer. Holder på med IF om dagen også. Så det er litt av prosjektet mitt. Og se om jeg kan få ned fettet og øke i styrke/muskelmasse. Spiser ikke så mye på treningsfrie dager.

Ble medlem
    05-2008
    Så dødens varmt!!! Blir mye ute i sola og bading om dagen. Så kosthold er vanskeligere å prioritere en det er på andre årstider.

Dagens økt i et varmt svett lokale. Kun særinger som trener i denne varmen tenkte jeg.

Knebøy
    5x5 80kg

Militærpress
    5x5 42,5kg

Roing
    Glemte faen meg roing idag nå som jeg tenker meg om, offff. Dårlig planlegging, rett på trening etter og ha liggi i sola hele dagen.

Dips
    3x5 BW+10 kilo i belte

Chins
    3x5 Bw+10 kilo i belte

Underarms curl
    1xF 12kg
    Dropset 15kg 10kg

Er underarms curl en drittøvelse el er det en bra øvelse for håndledd underarmer? Trenger litt kjøtt her.

Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Du eiger meg så jævlig i kroppsvektøvelser.

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Deviant Vis post
    Du eiger meg så jævlig i kroppsvektøvelser.
    Skal sies at de chinsa der var de tyngste noen gang. Lurer på om jeg klarer 12,5kg ekstra.

Trener du mye kroppsvekt da?

Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av manbearpig Vis post
    Skal sies at de chinsa der var de tyngste noen gang. Lurer på om jeg klarer 12,5kg ekstra.

Trener du mye kroppsvekt da?
    Hehe, det er lite.

Ble medlem
    05-2008
    Ugh, var i kjempe form idag så skulle ha vært litt tyngere løft men er jo recovery dagen.

Frontbøy (teknikken begynner og sitte bra)
    3x3 60kg

Benkpress
    3x3 65kg

Roing
    3x3 60kg

Interval kardio 15min
    1min 10km/t 1min 15km/t fortsatte sånn til 12 min så gikk jeg ned til 10/12 km/t. Tungt!

Ble medlem
    05-2008
    Skulle egentlig ha venta med treninga til imarra men da er en liten festival her så da blir det pils.

Knebøy
    3x10 50kg veldig kjapt/eksplosivt

Militæpress
    oppvarming
    1x2 50kg

Markløft
    oppvarming
    1x3 120kg

Curl med rettstang
    3x8 30kg

Decline situps
    3x F

Ble medlem
    05-2008
    Har ikke blitt lite treningsøkter i det siste pga jeg har vært på øyafestivalen + startet og jobbe. Så hele progresjonen har egentlig sklidd ut. Har bare trent litt diverse. Skal komme meg ordentlig i gang denne uka igjen

Gårsdagens trening:
    Frontbøy
    4x8 45kg

Militærpress
    4x8 37.5kg

Roing(kabel)
    4x8 70kg

Reverse crunch til 2 set til failure + planken et set til failure.

CoC grippers
    Trainer 2xF
    1 1x1

Når jeg kom hjem så spiste jeg ALT for mye mat. Første gang jeg har opplevd matOVERDOSE.
    Skulle ned å ta et par øl hos en kamerat noen timere senere så ville ha i meg mat.
    Fikk ned 3brødskvier med smørost+tunfisk. Så tok jeg 150g cashew nøtter, havregryn, + 2scoops med proteinpulver+ melk i en blender. Så drakk jeg det.
    Måtte seriøst legge meg ned på senga i 10-15 min før jeg klarte og gå.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Spennende logg , denne skal jeg følge med på.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.