Nytt år, nye muligheter. Prøve å logge så mye som mulig her, av både kost og trening.
Min utfordring i alle år har vært å legge på meg, både muskler og fett.
Jeg spiser vel generelt mer enn snittet av befolkningen, men fortsatt et stykke igjen til jeg er på nivå med mcbain når han ikke er på IF.
Under MuskelMaraton 2009 i høst prøvde jeg meg på å spise ukritisk og massivt, bare for å presse opp vekta, det endte med magesårliknende tilstander, husker blant annet en dag hvor jeg lå i 13 timer å vred meg i smerte pga det, så den typen kosthold utgår. Like greit kanskje.
Nå er planen å spise mer clean, og heller bruke olje her og der for å presse opp kaloriinntaket.
Så langt i dag har jeg spist:
-40 g activate proteinpulver (husker ikke hvilken type det er)
-30 g olivenolje
-50 g waxy maze (til trening)
-80 g havregryn
-2 dl cultura
-5 egg
-Kyllinggryte med fullkornris (ca 50-50 kylling og ris): 400 g
-Kommer minst ett stort måltid til i dag
Skal snart avsted og få lånt meg en brødbakemaskin, så fra og med i morra blir det hjemmebakt, grovt og økologisk speltbrød, lol. Men, gode erfaringer med dette fra tidligere, bortsett fra maskinen, håper den gjør jobben.
Når det gjelder treninga, så er den som vanlig vært til og fra i det siste, hadde en sabla god måned i høst hvor jeg trente hver dag, men dette falt fra litt da jeg ble dårlig i magen. Uansett, det er lett å komme seg på trening, sats ligger 200 m unna, og jaggu har jeg fått meg en søt liten treningspartner også.
Hun var et ivrig satsmedlem fra før, men er relativt ny til styrketrening, så i disse dager er det innkjøring av øvelser og rutiner.
Tipper jeg har lært henne å spotte ila neste uke.
Ettersom første trening, på lang tid, var for en uke siden, er styrken heller fraværende, men den kommer seg fort.
Dagens trening, endel maskiner og øvelser jeg ikke har gjort før, eller gjort på lenge, så tok det med ro:
-Bryst maskin: 60 kg 3x12 (litt for lett egentlig, synes det var rar bane på maskinen, men men, lempe på mer neste gang)
-Skulderpress maskin: 35 kg 3x9 ca
-Triceps hantelhev bak nakke, tohånds: 18 kg 3x9 (føler ikke jeg får dreisen på denne, legge på litt mer neste gang og håpe det river bedre)
-Rygg nedtrekk smalt grep: 70 kg 3x10 ca
-Hantelroing: 26 kg 3x10 (føler ikke jeg får dreisen på denne heller, vet pokker ikke om jeg gjør den riktig engang, redd for å legge på for mye på ryggøvelser, ref. tidligere småskader som følge av det)
Stretching etter alle øvelser.
I løpet av et par uker går jeg fra 3x10'ish, til RP sett DC-style. Intensiteten på stretchingen skrus også opp etterhvert.
Ligger på rundt 75 kg fortsatt, etter litt opp og ned i høst, lol. Er 182 cm høy, målet er 85 kg med ca 10% fett, vet ikke hvor lang tid det vil ta.
Avslutter med et bilde fra i høst, har tross alt ikke skjedd store forandringene siden den gang (litt bleikere bare).
![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat

? hehe