Etter gårsdagens beinøkt og Zumba-dansing, kjentes det litt i beina. Det var en uke siden sist beinøkt, men det var fordi jeg var i London i helga. Men i dag tok jeg en overkroppsøkt igjen. Jeg har kanskje ikke det beste "programmet" eller hva jeg skal kalle det, men jeg synes at det funker. Eller, det har funket tidligere. Noen vil kanskje si at det "programmet" jeg følger blir en feil kombinasjon av øvelser, men jeg har liksom satt i sammen mine favorittøvelser, og de øvelsene jeg liker. Får mye mer motivasjon og glede av å gjøre øvelser jeg liker.
Men her kan jeg jo spørre om råd... Mitt mål er å klare 10 pullups før jul. I utgangspunktet burde jeg kanskje klare en eller to, men jeg er ikke sterk nok, MEN jeg er tung nok. Skulle ønske jeg veide mindre, men da må jeg ned i muskelmasse, noe jeg heller egentlig ikke vil. Uansett, det jeg skulle frem til nå var: Hvordan få best mulig fremgang i forhold til Pullups? Hvor mange reps på Pullups (med assistanse) og hvor mange sett?
Jeg har dager der jeg "føler" meg sterkere enn andre, men i dag var det ikke slik. Kjente at ikke alt stemte. Kanskje pga at jeg begynner å brygge på noe, altså forskjølelse i sikte. Liker ikke! Men her er hvertfall det "programmet" jeg gjorde i dag på overkropp:
Biceps curl: Manualer
10 x 3 pr arm, 10kg
Triceps med tau:
10 x 3, 18.75kg og 21.25kg
Pullover med tau:
10 x 3, 16.25kg
Nedtrekk bredt grep:
6 x 3, 47kg
Nedtrekk smalt grep( underarmsgrep?)
6 x 3, 57kg
Pullups m/assistanse:
6 x 3, (21.5kg)
3 x 3, (19kg)
Flies:
10 x 3, 6kg
Dips på benk:
10 x 3
Pushups:
10 x 3
Situps på fitball:
20 x 5
Dette er bare en mix av mine favorittøvelser når det gjelder overkropp. Noen vil gjerne si at jeg skal dele opp programmet, og ta med mer andre øvelser, men jeg er åpen for kommentarer og hjelp til å lage ett nytt program.
Men nå skal jeg stappe i meg haugevis av C-vitaminer, så gjerne jeg slipper unna denne påbegynnende forskjølelsen. Sikkert derfor trening ikke var så kjempe bra i dag...
Træning 055.jpg
Noen tilbakemeldinger?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Du bør ha myye å gå på i beinpress tatt knebøyen i betraktning.