Bare fire år forsinket![]()
Jeg har egentlig ikke begynt på noe program enda, men jeg tenkte det var for dumt å lage treningsdagbok etter nyttårsaften, for da blir det sånn nyttårsforsettlogg, og det går jo ikke. Alle vet jo at nyttårsforsetter = alt forsetter som før (en av mine favorittvitser på denne årstiden)
MÅLET mitt er å bli litt sterke og litt slankere. Jeg ligger på ca 58-59 kilo for tiden og har gått ned fra 62 kilo som jeg veide rundt i sommer. Men jeg er ikke så opptatt av vekt akkurat nå, da. Man veier det man veier, liksom. Men kanskje til sommeren skal jeg prøve å ta av noen kilo og ligge på mellom 52-55 kilo.
Av treningsprogrammer så er det så mange å velge mellom, men på bodybuilding.com sin jenteseksjon var det utrolig mange som anbefalte boken "new rules of lifting for women" så da bestilte jeg den og har lest litt i den over julen. Fin bok, og det følger også med et treningsprogram for relativt nybegynnere som går over 6 måneder som jeg tenkte å følge. Det eneste jeg er skeptisk til er noen pussige øvelser på ball som jeg ser for meg at kan bli litt pinlig. Hehe.
Edit:/
Er kommet til stage 3 av treningsprogrammet.
Stage 3 ser slik ut:
Workout A: (skal gjøres 4 ganger)
One-armed dumbbell snatch 3x6
Alternating sets:
Dumbbell single-leg Romanian deadlift 3 x 6
Barbell bent-over row 3 x 6
Alternating sets:
Dumbbell single-arm overhead squat 3 x 6
Dumbbell incline bench press 3 x 6 (endelig litt benkpress eller hva?)
Alternating sets:
Plank 3 x 90 sek
Reverse wood chop 3 x 6
Til slutt, en body weight matrix:
24 knebøy
12 utfall på hver fot
12 utfall på hver fot med hopp
24 knebøy med hopp
Skal ta tiden på denne, hvile i dobbelt så lang tid som jeg brukte, og deretter repetere.
Workout B (skal gjøres 4 ganger)
Barbell Romanian Deadlift/bent over row 3 x 6
Alternating sets:
Partial single-leg squat 3x6
wide-grip lat pulldown 3x6
Alternating sets:
Back extension 3x6
YTWL 3x6
Alternating sets:
Swiss-ball crunch 3 x 6
Hip flexion 3 x 6
Lateral Flexion 3 x 6