+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: UC13101 sin trening og kost dagbog

Kliss nytt medlem uc13101 is on a distinguished road uc13101 sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    24

UC13101 sin trening og kost dagbog

Hei folkens.

Mitt navn er Kalle,
    20år
    174cm høy
    65kg
    og kommer fra bergen

Nå skal jeg starte med treningsdagbok, har trent jevnlig i ca 2år, men har aldri ført noe dagbok.

her er de 2 siste treningene mine:

05.06

knebøy: 50kg*12 70kg*8 75kg*8 80kg*8

skulderpress: 10kg*12 15kg*8 16kg*8 16kg*8

bicepscurl: 30kg*8 30kg*8 30kg*8

situpsmaskin: 20*2

08.06

markløft: 40kg*12 80kg*8 80kg*8 85kg*6

benkpress: 40kg*10 60kg*8 60kg*8 65kg*8

Stang roing: 40kg*8 50kg*8 55kg*6 50kg*8

Jeg trener hjemme og har tenkt å legge ut bilder av det flotte hjemmegymmet mitt senere, jeg mangler fortsatt litt vekter til manualene mine, så jeg kan ikke trene med mer en 16kg i skulderpress.

Akkurat nå følger jeg disse trenings reglene ( vet ikke hva jeg skal kalle det )

- Klarer du å løfte vektene mer enn 8 repetisjoner må du øke vekten, men ikke så mye at du ikke klarer 6 repetisjoner

-varier øvelser hver måned

-tren 85-90% av 1rm minst en gang i månden

Kosthold:

frokost: 2piller fri flyt omega 3, 2skiver med noe snadder på, 2glass melk og en banan.

lunsj: 5-6skiver og noe frukt

middag: forkjellig norsk mat.

kvelds: omelett/kylling eller 4korn blanding med yougurt og rosiner

kvelds nr2: noen skiver og litt mjølk

tar ikke for mye kosttilskudd, det går i friflyt også har jeg tenkt å kjøpe meg 1spann myse protein som jeg ska ta rett etter trening og kansje noe multivitaminer.

siden jeg har så lav fettprosent og jeg har hørt at det norske kosthold består av for lite fett, så pleier jeg å ta 2spisesjeer med oliven olje etter trening.

Håper på masse tilbakemeldinger som kan bidra til at jeg får et bedre kosthold og trenings program.

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    kosten din er grusom, hehe.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    kosten din er grusom, hehe.
    kan du utdype det litt bedre?
    hva er så grusomt med den?

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    For det første , velkommen til forumet

Hvis du er ute etter og få mer muskler og løfte tyngre bør du få i deg mere proteiner for og stimulere til og ha riktig bestandeler til muskelvekst.

Norsk kosthold inneholder ikke for lite fett , men for mye feil fett. Olivenolje / rapsolje er et fint tilskudd for og få i deg sunne fettsyrer ja.

Hva slags brød spiser du , og hva slags pålegg har du somregel på brødet ? Du spiser mye brød og det har veldig mye og si hva slags brød og hva slags pålegg du bruker her.

Hva slags melk drikker du ?

Ønsker du og gå opp i vekt ?
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen^ Vis post
    For det første , velkommen til forumet

Hvis du er ute etter og få mer muskler og løfte tyngre bør du få i deg mere proteiner for og stimulere til og ha riktig bestandeler til muskelvekst.

Norsk kosthold inneholder ikke for lite fett , men for mye feil fett. Olivenolje / rapsolje er et fint tilskudd for og få i deg sunne fettsyrer ja.

Hva slags brød spiser du , og hva slags pålegg har du somregel på brødet ? Du spiser mye brød og det har veldig mye og si hva slags brød og hva slags pålegg du bruker her.

Hva slags melk drikker du ?

Ønsker du og gå opp i vekt ?
    Hei. takk for tilbakemelding,

Jeg spiser oftest grovtbrød, med hvitost eller brunnost på og drikker lett melk, Ja jeg ønsker å gå opp i vekt.

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Synes ikke kostholdet ditt er så værst egentelig , langt bedre en gjennomsnittsnordmannen.

Men opsett av kosthold avhegnger i min mening veldig av hva du liker og hvor mye tid du vil bruke på maten.

Selvom du skal opp i vekt mener jeg det er viktig og ikke fråtse i seg det som er bare for og spise , klarer man og holde det serriøst legger man på seg mer muskler istedenfor bare fett.

Jeg ville basert kostholdet mitt på blant annent :

Karbokilder : Fullkornsris, fullkornspasta, havregryn, poteter, grovt brød, knekkebrød, grønnsaker og litt frukt og juice.

Proteinkilder : Rent kjøtt ( kylling , tunfisk , biff , svinekjøtt , fisk ) og magert kjøttpålegg ( kokt skinke , kalkun og kyllingpålegg , mager smøreost , lettere norvegia / hvitost o.l , cottage cheese / mager kesam , linser , soya , egg og supplementert med proteinpulver etter trening samt til de måltidene som inneholder lite protein.

Fettkilder : Tran , avacado , fet fisk ( makrell , laks ) , nøtter , majones.

Andre ting jeg ville passet på var og spise nok frukt og grønt for og balansere PH balansen , slik at det økte protein og kcal inntaket ikke forsurer kroppen.

Nå er det masse mer mat enn dette som jeg også anbefaler , men det var dette jeg kom på i farten.

Klarer du og holde deg til disse matvarene er det bare og kjøre på og jeg ser det da nesten unødvendig og telle kcal om du ønsker og gå opp i vekt.

Kostilskudd som jeg ser på som essensielle er multivitamin og omega3. Jeg kan også varmt annbefale probiotika.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    24
    Dagens trening.

12.06

knebøy: 50kg*10 70kg*8 80kg*8 80kg*8
    skulderpress Stående: 40kg*8 40kg*6 40kg*6
    bicepscurl: 30kg*8 35kg*6 30kg*10

Har bestilt proteinpulver nå, tech nutrition sitt Pro-80 Whey pulver.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    24
    15.06

markløft: 40kg*10 80kg*8 85kg*8 85kg*6
    benkpress: 40kg*10 60kg*8 60kg*8 65kg*8
    stangroing: 40kg*8 50kg*8 55kg*8 55kg*8

16.06
    45 min løping/jogging i skogen

+ Svar på tråd